Algemeen nieuws

Hieronder vindt je speltakoverstijgende berichten.

Nieuws

Ouderavond, overvliegen en kalender voor Welpen, Scouts en Explorers.

Geplaatst op 14 September 2019 , in Algemeen / Groep, door Johannes de Boer [Twitter: @hannesnl]

Beste ouders en leden,

Het nieuwe seizoen is begonnen, er staan weer mooie activiteiten op het programma.

Onze eerste grote activiteit is het overvliegen op zaterdag 28 september. De jeugdleden die overvliegen hebben dat van hun leiding inmiddels gehoord, en maken zich klaar voor het overvliegen. Graag nodigen we alle ouders uit om te komen kijken bij het overvliegen. Houdt de zaterdagmiddag dus vrij, zeker als uw kind overvliegt!

Kort na het overvliegen is het ook weer tijd voor de ouderavond. Op zaterdag 12 oktober om 19:00 uur bent u van harte welkom. Tijdens de ouderavond kunt u foto’s en filmpjes van de afgelopen zomerkampen bewonderen, bijpraten met de leiding en vragen stellen aan de leiding van uw kind. De leidingteams veranderen behoorlijk na het overvliegen, dus dit is een mooie kans kennis te maken met de nieuwe leiding van uw kind. U krijgt tijdens de ouderavond informatie over de activiteiten van komend scouting jaar. Ook heeft u tijdens de ouderavond de mogelijkheid om uzelf aan te melden als vrijwilliger voor een kamp of activiteit.

Aan het begin van de zomervakantie 2020 zal de 9e JamboVo (Jamboree Volbert) plaatsvinden. Dit is ons vierjaarlijkse groepskamp. Een unieke ervaring waar elke Welp, Scouts en Explorers bij wil zijn!

De opkomsten, kampen, en de JamboVo staan in de jaarkalender op onze website www.volbert.nl . Daarom adviseren wij u om goed te kijken naar de kalender op onze website. U kunt op volbert.nl/kalender de algemene kalender bekijken, en op de speltakpagina de kalender van de speltak van uw kind. Wanneer u op de knop “+ Google Calendar” klikt, dan kunt u de kalender toevoegen aan uw Smartphone, tablet of Gmail-account.

Wij hebben heel veel zin in dit nieuwe scoutingjaar!

Met stevige groet,
Leiding en bestuur Scouting ‘t Volbert


Doedag 2019

Geplaatst op 2 July 2019 , in Algemeen / Groep, door Pim Beune

Beste ouders/verzorgers/leden,

Aanstaande zaterdag is het doedag op Scouting ’t Volbert.
Dit houdt in dat er door velen klusjes in en rond de clubgebouwen worden gedaan. Denk aan: schoonmaken, opruimen, dingen repareren etc. Er is dan geen reguliere opkomst.

Niet bij elke speltak worden dezelfde personen verwacht die meehelpen bij de doedag. Hier volgt een overzicht:

Welpen meisjes:
– Ouders
Welpen jongens:
– Ouders
Scouts jongens:
– Ouders
– PL’s en APL’s
Scouts meisjes:
– Ouders
– PL’s en APL’s
Explorers:
– Explorers

Graag zien wij u zaterdag om 12 uur.

Met vriendelijke groeten,

De leiding.


ouder-kind weekend extra info

Geplaatst op 20 June 2019 , in Algemeen / Groep, door Mart van Lier

Aanstaand weekend is het alweer tijd voor het eerste ouder-kind weekend. Kun je helaas niet overnachten maar wel kunnen tijdens de reguliere opkomsttijden, dan hebben wij goed nieuws. Ook voor niet-deelnemers aan het complete ouder-kind weekend gaat de opkomst gewoon door. Dit is in tegenstelling tot onze eerdere berichtgeving. Hierbij zijn jullie van harte welkom op Buitencentrum Beundersveld gelegen aan de Torendijk 21 te Hengelo. Let op de opkomsttijden zijn lichtelijk verruimt naar 17:00 uur in plaats van 16:30 uur. De opkomst zal wel gewoon beginnen om 14:00 uur. We kijken uit naar jullie komst!

Met vriendelijke groet,

De ouder-kind weekend commissie


22 + 23 juni Ouder-kind weekend 2019

Geplaatst op 12 June 2019 , in Algemeen / Groep, door Joppe Voogd

Beste Volbert-families en vrienden,

Graag nodigen wij jullie uit voor het Ouder-kind weekend 2019 op kampeerterrein Beundersveld te Hengelo in het weekend van 22+23 juni. Op zaterdagmiddag is er een opkomstprogramma, na afloop is er een BBQ en een avondprogramma en er kan gekampeerd worden!

Ouder-kind weekend; wat is dat?

Een Ouder-kind weekend is een uniek weekend waarbij jeugdleden van ’t Volbert samen met hun ouders kunnen proeven van het fijne scoutingleven! Dit is het moment om aan je ouders te laten zien welke geweldige activiteiten wij doen bij scouting. Uiteraard kunnen ouders meedoen met de aangeboden activiteiten tijdens het Ouder-kind weekend. Overige familieleden zijn ook welkom!

Tijdens het Ouder-kind weekend wordt een programma met activiteiten verzorgd, maar je mag ook zelf je eigen plan trekken. Niets moet, alles mag. De reguliere opkomst op zaterdagmiddag vervalt en wordt vervangen door een opkomst op locatie van het Ouder-kind weekend samen met je ouders. Het wordt dus lekker gezellig druk en er is een hoop te zien en te doen.

Locatie

Ouder-kind weekend 2019 is op het scoutingterrein Beunderveld te Hengelo (http://beundersveld.nl/). Dit is een mooie locatie met kampvuurkuil, veel bos en een groot grasveld waar tenten kunnen staan.

Adres: Torendijk 21, 7554 SX Hengelo.

Parkeren: Op/bij het terrein.

Programma

Zaterdag 22 juni:

  • 1400-1700 Opkomst voor iedereen (leden, familie, vrienden, etc.). We doen spellen en workshops met typische scoutingdingen!
  • 1700-2030 BBQ
  • 2030-2100 Avondprogramma met kampvuur
  • 2100-2300 Nachtspel

Zondag 23 juni:

  • 0830-0930     Ontbijt (wordt door de commissie geregeld)
  • 0930-1100 Extra activiteit voor overnachtende deelnemers
  • 1100-1200     Sluiting + afbraak (om 1200h moet terrein leeg zijn)

Je kunt zelf kiezen aan welke onderdelen je deelneemt. Uiteraard verwachten we onze jeugdleden op dit kamp (welpen, scouts, explo’s) met hun ouders!

Binnen de tijden van de opkomst (zaterdag van 14.00 tot 17.00 uur) zijn de leidingteams voor de kinderen verantwoordelijk. Hierbuiten zijn de ouder dus verantwoordelijk.

Kamperen!

Het allerleukst is het natuurlijk om te blijven slapen! Op zaterdag kun je dan meedoen met het programma, en je kunt blijven slapen tot zondag. Zaterdagavond en zondagochtend zijn er extra activiteiten voor de overnachtende deelnemers.

Op Beundersveld is geen gebouw. We slapen dus in tenten. Hiervoor dient iedereen zelf de eigen kampeerspullen te verzorgen. Mocht je nou geen kampeerspullen hebben maar wel graag willen kamperen, neem dan contact op met de organisatie. Misschien valt er wel wat te regelen.

Kampeerders kunnen zaterdag vanaf 13.00 uur het terrein van het Beundersveld betreden om tenten op te zetten en/of slaapplaatsen in te richten. Om 14.00 uur begint de opkomst met de activiteiten. Zondag om 12.00 uur dient het Beundersveld leeg te worden opgeleverd.

BBQ

Zaterdagavond gaan wij, na afloop van de opkomst, gezellig met z’n allen BBQen. Let op: Iedereen verzorgt zijn eigen BBQ, vlees, drinken en hapjes. Wel gaan meestal deelnemers tijdens de BBQ bij elkaar te buurten om lekkernijen uit te wisselen.

Mocht je zelf geen BBQ hebben, dan is er een centrale BBQ beschikbaar waar jij je vlees op kunt leggen (deze is echter wel snel vol dus het is handiger om een eigen BBQ mee te nemen).

Kosten

  • Gratis voor leiding
  • Gratis voor explo’s
  • Kosten 10 euro pppn voor alle overigen die blijven slapen. Aub ter plaatse op het Ouder-kind weekend contant en gepast betalen aan de commissie.

Inschrijven

Inschrijven is nodig voor:

  • Leiding
  • Iedereen die blijft slapen
  • Leden van ’t Volbert (welpen, scouts, explo’s, stam, SOS)

Inschrijven is mogelijk via: http://tiny.cc/sekp6y

Mocht je vragen en/of opmerkingen hebben, neem dan contact op met

Joppe Voogd (van de welpenleiding): joppe.voogd@volbert.nl.

Commissie Ouder-kind weekend 2019,

Mart van Lier;

Joppe Voogd;

Martijn Hendrikx.


Leidingweekend 2019

Geplaatst op 24 May 2019 , in Algemeen / Groep, door Teun

Beste leiding,

Volgende week is het zover….. leidingweekend 2019!
In deze post staat de laatste info in die je nodig hebt.

Verzamellocatie

Op vrijdag 31 mei worden jullie om 1000h op deze locatie verwacht. Vanaf dit punt leg je met je groepje een route af  richting de overnachtingslocatie.

Zondag zullen we rond 1500 weer terug zijn op het clubhuis.

Paklijst

  • De standaard dingen die je meeneemt op kamp
  • Smartphone en accusap
  • Bord, mok bestek
  • Tent of een ander soort onderkomen
  • WUNDER-BAUM Grüner Apfel
  • Lunchpakketje vrijdag

Kosten

De kosten voor dit weekend zijn 6 euro dit kan worden gestort op de groepsrekening (NL76RABO 0135 9440 90 t.n.v. Scouting ’t Volbert). Vanuit de vereniging wordt een groot gedeelte van de brandbare auto vloeistof vergoed. Afhankelijk van de afstand die je rijdt kan het ook voorkomen dat niet alle kosten zijn gedekt, deze kosten kun je binnen je groepje verdelen.

Overige informatie

Het thema van deze editie van het leidingweekend is Mythologie . Het is aan te raden om aankomende week nog studie te doen naar Noordse , Azteekse, Egyptische & Keltische mythologie. Ook kennis over Astronomie, vector calculus en routetechnieken zal goed van pas komen.

Tot volgende week,

De leidingweekend commissie


Save the date: Volbert ouder-kind weekend

Geplaatst op 23 March 2019 , in Algemeen / Groep, door Joppe Voogd

Ben…

  • jij een welp, scout, explorers, roverscouts, stamlid of leiding?

Wil…

  • Je een keer aan je ouders laten zien welke geweldige activiteiten we op scouting doen?
  • Met je vader of moeder als een echte scout kamperen?
  • Een heel gezellig weekend beleven?
  • Lekker samen koken?

Kom dan naar het eerste Scouting ‘t Volbert ouder-kind weekend!

Op 22 en 23 juni, op een prachtig kampterrein in de buurt van Enschede

Ben…

  • jij ouder/verzorger van een welp, scout, explorers, roverscouts, stamlid of leiding?

Wil…

  • Je een keer met zoon of dochter een weekendje kamperen?
  • Een heel gezellig weekend beleven?
  • Lekker samen koken met je zoon/dochter?
  • Beleven wat het is om een scoutingkamp mee te maken?
  • Een keer bij te praten met andere ouders en verzorgers?

Kom dan naar het eerste Scouting ‘t Volbert ouder-kind weekend!

Op 22 en 23 juni, op een prachtig kampterrein in de buurt van Enschede.

Jullie:

  • Nemen zelf je tent en slaapspullen mee.
  • Doen lekker mee met het programma tijdens het hele weekend

Prik dit weekend in je agenda! Je kunt je vanaf 1 mei aanmelden op onze website!

We hopen jullie 22 en 23 juni te zien!

 

De ouder-kind commissie;

Mart, Martijn, Joppe.


Vooraankondiging Leidingweekend 2019

Geplaatst op 6 March 2019 , in Algemeen / Groep, door Teun

Beste Leiding,

Ook dit jaar is er weer een geweldig leidingweekend! Uit de datum planner is als meest geschikte datum 31 mei, 1 & 2 juni gekomen. Dit valt gelijk met het hemelvaartweekend dus een extra lange editie van het leidingweekend. Hieronder staat alvast wat informatie over dit het weekend.

 

Data/tijden

Op vrijdag 31 mei worden jullie om 1000h op een geheime locatie verwacht.
Op zondag 1 juni verwachten wij rond 1500h weer terug te zijn bij ’t Volbert.

 

Locatie + vervoer

De kamplocatie is voorlopig nog geheim, dit zal bekend worden gemaakt aan de deelnemers tijdens het leidingweekend. Wel gaan wij vrijdag ochtend vanaf een geheime locatie ergens in Nederland met auto’s een bepaalde route volgen om uit te komen bij de kamplocatie.  De begin locatie zal 168 uur voor de start van het leidingweekend worden bekend gemaakt aan de deelnemers.
Het is hiervoor noodzakelijk dat je als deelnemer een groepje heb gevormd met andere leiding en beschikking heeft over gemotoriseerd vervoer.

 

Aan-/afmelden

Het aanmelden voor het leidingweekend gaat per team.
Voor het aanmelden moet je een mailtje sturen naar teun@volbert.nl waarin je aangeeft wie de teamleden zijn, wie de eigenaar van de auto is en wat jullie superepischelijpethemagerelateerde groepsnaam is. Wil je in verband met de voorbereidingen de aanmelding van je groepje uiterlijk 1 april 2019 doorgeven.

 

Overige informatie

Het thema van deze editie van het leidingweekend is Mythologie . Het is aan te raden om in de weken voorafgaand van het leidingweekend studie te doen naar Noordse , Azteekse, Egyptische & Keltische mythologie. Ook kennis over Astronomie, vector calculus en routetechnieken zal goed van pas komen.
Verdere informatie over de kosten, paklijst en andere zaken zullen in de weken voorafgaand van het leidingweekend worden verstrekt aan de deelnemers.

 

Mocht je nu al vragen hebben over het kamp, neem dan contact op met de organisatie.

We hebben er zin in!
Met vriendelijke groeten,

Christopher & Teun


Jantje Beton 2019

Geplaatst op 2 March 2019 , in Algemeen / Groep, door Pim Beune

Beste ouders/verzorgers,

 

Ook dit jaar collecteert scouting ’t Volbert voor Jantje Beton (en ook voor zichzelf). Van de opbrengst gaat de helft naar Jantje Beton en de andere helft is voor scouting ’t Volbert. Van deze opbrengst wordt onder andere spelmateriaal gekocht.

 

Op donderdag 7 en vrijdag 8 maart vanaf 18.00 uur kunnen ouders helpen met collecteren. U kunt dan een collectebus ophalen in het clubhuis van ’t Volbert.

 

Op vrijdag 8 maart om 1830 uur is de opkomst voor de scouts jongens, meisjes en explorers op het Volbert. Om 2030 uur is de opkomst ten einde. Deze speltakken collecteren in de wijken rondom het Volbert.

Op zaterdag 9 maart is de opkomst voor de welpen meiden en jongens niet bij ’t Volbert, maar in de Enschedese binnenstad. De opkomst begint om 14.00u en zal tot 16.00u duren. U kunt uw welp brengen en halen op de genoemde tijden bij het ei van Ko (bij het stadhuis aan de Langestraat). De welpen dienen in uniform met das bij de opkomst te komen.

Net als voorgaande jaren vragen we om uw welp zelfgemaakte koekjes, cupcakes of brownies mee te laten nemen.

Deze kleine lekkernijen worden uitgedeeld aan de mensen die een bijdrage doneren aan Jantje Beton. Dus leef je uit op het bakken van de allerlekkerste koekjes, brownies of cupcakes.

 

De collecte door de welpen wordt uiteraard begeleid door de leiding van de welpen.

Tijdens de collecte wordt er gezorgd voor wat te drinken en een kleine versnapering.

 

Mocht het regenen, dan gaat de collecte door in één van de overdekte winkelcentra in de binnenstad.

 

Tot slot wil ik u vragen om uw medewerking te verlenen aan de collecte in de buurten rondom ’t Volbert en alle hulp is welkom.

 

Mochten er nog vragen zijn? Stel ze gerust.

 

Met hartelijke groet, de Jantje Beton commissie,

Pim Beune, Dominique Vos en Lisa Meems.

 

 


Dassen – Start verkoop bij de nieuwjaarsborrel!

Geplaatst op 9 January 2019 , in Algemeen / Groep, door Leanne van der Weij [Twitter: @lannevanneweij]

Het scoutingjaar 2019 begint goed!
Na lang wachten zijn er weer dassen beschikbaar 😀

Kosten:

De nieuwe dassen zijn voor ons gemaakt en hebben een geborduurd logo. De kostprijs van deze dassen is daardoor hoger dan in het verleden, een das kost € 14.

Maar…… speciaal voor onze leden en ouders / verzorgers van leden hebben we een introductie-actie:
Nu een das voor € 10 per stuk! (de vereniging draagt het verschil bij).
Voor deze actie hanteren we een maximum van 2 dassen per persoon / lid.

Start verkoop:

De dassenverkoop start tijdens de nieuwjaarsborrel op zaterdag 12 januari a.s.!
Hier kan contant of via mobiel bankieren ter plekke betaald worden.

Daarna volgt een bestelformulier via de website.

 

De beste wensen voor het nieuwe jaar en hopelijk tot ziens bij de borrel!
Groetjes van het bestuur

 


Nieuwjaarsborrel 2019

Geplaatst op 31 December 2018 , in Algemeen / Groep, door Teun

Beste Volberteers,

Het is alweer bijna 2019
Dit nieuwe scoutingjaar willen we met onze vereniging weer feestelijk beginnen.
Op 12 januari 2019 wordt er op ‘t Volbert weer de nieuwjaarsborrel gehouden.
Iedereen die zich verbonden voelt aan onze vereniging is welkom.
Het thema van deze editie van de nieuwjaarsborrel begint met de letter T, aan jullie de taak om dit woord zelf af te maken.
De borrel begint om 20:00 te Scouting ’t Volbert Magnoliastraat 3.
Tot dan!
Groetjes,

De Nieuwjaarsborrelcommissie


Laatste Infobrief Kersthike 2018

Geplaatst op 8 December 2018 , in Algemeen / Groep, door Pim Beune

Beste mensen,
Hier volgt de laatste informatie voor aankomende kersthike.

Inschrijven & Betalen
Inschrijven kan tot uiterlijk dinsdag 11 december (via https://goo.gl/1wuTVe). Betalen kan naar NL66RABO 0103 2672 98 t.n.v. Scouting ’t Volbert o.v.v. KERSTHIKE + NAAM DEELNEMER.

Start vrijdagavond:

Scouts/Explorers/stam/SOS/leiding:  

Deze groepen beginnen op vrijdagavond 14 december om 19.30 uur al met lopen. Op de locatie krijg je van de commissie instructies over de te lopen route. Het startpunt:

Kruising Bretelerveldweg – Achterveldweg, Diepenheim

https://goo.gl/maps/HK6VGwG62G32

Belangrijk: Het routeboekje van vrijdagavond is digitaal. Wij raden aan hem vooraf te downloaden. Download hier: (30MB PDF).

NB: De scoutsleiding loopt vrijdagavond met de scouts mee. De oudere deelnemers lopen zelfstandig in groepjes.

Start zaterdagochtend 1 (scouts, explorers, stam, leiding, SOS/bestuur)

Kun je vrijdagavond niet meedoen? Dan begin je zaterdag 15 december om 10.00 uur Blokhut de Berkeboom:

Blokhut de Berkeboom, Bergweg 16a, 7161 PN Neede

https://goo.gl/maps/3dhV3WDYEGv

De vertrektijd is rond 10:00 uur, afhankelijk van hoe snel de overnachters zijn. Vanaf hier loop je naar de eindlocatie voor de zaterdag.

 

Start zaterdagochtend 2 (welpen, meelopende niet-leden)

Ben je welp of loop je als niet-lid mee? Dan vertrek je zaterdag 15 december om 10:30 uur (voor welpen) of om 11.00 uur (voor meelopende niet-leden) vanaf dit punt:

Hoondermaatsweg, Eibergen

https://goo.gl/maps/aiSnf8vRFUQ2

Dit startpunt is tevens post 1 waar koffie en thee verkrijgbaar is. NB: Scouts, stam, leiding en SOS/bestuur die vrijdagavond niet meelopen en niet om 10.00 uur bij Blokhut de Berkeboom kunnen starten, hebben tevens de mogelijkheid om hier bij post 1 aan te sluiten bij hun eigen speltak.

 

Einde

Zaterdag om 20:00 uur, na de boerenkoolmaaltijd, is het programma voor de welpen en scouts afgelopen. Zij kunnen opgehaald worden bij het Natuurhûs:

Natuurhûs, Koeweidendijk 27a, 7161 RJ Neede

https://goo.gl/maps/pE8tUs29osG2

 

Noodnummer:

In noodgevallen is het noodnummer 0617205546 beschikbaar. Deze telefoon zit tijdens de hike in de noodauto.

 

Belangrijk: Vervoer naar de start- en eindpunten wordt niet verzorgd door de commissie! Dit moet dus zelf geregeld worden.

Echter, kan er van de volgende ophaalservice gebruik worden gemaakt:

Ophaalservice vrijdag: van eind- naar startpunt vrijdagavond.

Ophaalservice zaterdag: van eindpunt zaterdag (Natuurhûs Neede) naar startpunt zaterdag voor de welpen en meelopende niet-leden (Hoondermaatsweg, Eibergen).

 

Paklijst

Meenemen Deelnemers zonder overnachting (bijv. welpen en niet-leden) Deelnemers met overnachting (bijv. scouts, explorers, stam, SOS/Bestuur) Leiding/staf
Bord/mok/bestek (let op: bij de hand houden tijdens lopen) Ja Ja Ja
Plastic zak voor vuile vaat (er is geen afwasmogelijkheid) Ja Ja Ja
Lunchpakket/drinken/snacks¹ Ja Ja Ja
WC-papier Nee Ja Ja
Goede wandelschoenen Ja Ja Ja
Regenkleding Ja Ja Ja
Dagrugzak Ja Nee Nee
Hike rugzak Nee Ja Ja
Slaapzak en matje Nee Ja Ja
Kompas Nee Indien mogelijk Ja
Liniaal of kaarthoekmeter Nee Indien mogelijk Ja
Zaklamp Ja Ja Ja
Reflectoren Ja Ja Ja
Droge/warme kleding Nee Ja Ja
Droge reservesokken Ja Ja Ja
Pyjama Nee Ja Ja
Toiletartikelen Nee Ja Ja
Handdoek/theedoek Nee Ja Ja
Andere dingen om het gezelliger/comfortabeler te maken. Denk aan kerstversiering aan jouw tas, kerstmutsen, etc. Ja

 

Toelichting paklijst:

Het is zeer aan te bevelen zelf een lunchpakket voor zaterdag, snacks, voldoende drinken en een flesje dat je kan bijvullen met water mee te nemen. Tijdens de hike wordt op bepaalde punten al eten en/of drinken aangeboden, maar voor meer moet je zelf zorgen.

Het volgende wordt, afhankelijk van jouw programma, al aangeboden door de organisatie:

 

Vrijdagavond post met warme drank;

Vrijdagavond drinken en snacks op overnachtingsplek;

Zaterdagochtend ontbijt voor overnachtende personen vr-za;

Zaterdag post 1 met koffie/thee;

Zaterdag post 2 met broodje knakworst;

Zaterdag post 3 met snert/soep;

Zaterdagavond diner;

Zaterdagavond drinken/snacks op overnachtingsplek;

Zondagochtend ontbijt voor overnachtende personen za-zo.

 

Reflectiebonus

Voor alle wandelaars, behalve welpen, geldt een Reflectiebonus! Help ons mee om de hike veilig te houden. Het is daarom verplicht om gedurende de complete hike:
(1) Intacte reflecterende of lichtgevende objecten aan de voorzijde EN achterzijde te dragen;
(2) en ook een werkende zaklamp of hoofdlamp te hebben (telefoondisplay telt niet mee).
Elke deelnemer dient dit alles op het startpunt te dragen of te kunnen tonen op verzoek, ongeacht het startmoment. Wie ’s morgens begint, kan ’s middags namelijk in schemer of donker lopen. Wie hieraan voldoet, wordt 2 euro reflectiebonus uitgekeerd na afloop van de hike (contant op eindpunt aan deelnemer of via bank). Wie hieraan niet voldoet, mag NIET deelnemen aan de kersthike. Dankzij een service van de commissie kan hij/zij in dat geval misschien de vereiste materialen lenen en alsnog deelnemen, maar dan vervalt de reflectiebonus. Wij rekenen erop dat iedereen goed voorbereid komt en wij hopen veel reflectiebonus uit te keren!

Welpen:

Voor welpen geldt geen reflectiebonus, maar wij adviseren wel om ook voor welpen het volgende mee te geven: zichtbare kleding, reflector aan de voorzijde en achterzijde, zaklamp (mochten we een stukje in de schemer lopen).

 

Tot slot

Mocht je nog vragen hebben, neem dan contact op met de Kersthike-commissie: kersthike@volbert.nl

Graag zien wij jullie bij de Kersthike! Wij hebben er veel zin in.

Met vriendelijke groet,

De Kersthike-commissie 2018:

Pim Beune;

Martijn Hendrikx;

Christopher Kole;

Joppe Voogd;

 


Inschrijfherinnering Kersthike 2018

Geplaatst op 1 December 2018 , in Algemeen / Groep, door Pim Beune

Beste leden,

 

Hier volgt een herinnering voor het inschrijven van aankomende kersthike.

Inschrijven kan hier: http://www.volbert.nl/2018/11/vooraankondiging-kersthike-2018

 

Met vriendelijke groeten,

 

De kersthike-commissie.


Posthouders en hulpouders gezocht voor kersthike 2018

Geplaatst op 28 November 2018 , in Algemeen / Groep, door Pim Beune

Beste Volbertmensen,

 

Jullie zullen het nieuws allemaal al wel gehoord hebben. De vooraankondiging van de kersthike staat online en de inschrijving is geopend.  De data voor dit jaar zijn  al bekend, namelijk vrijdag 14 december 2018 tot en met zondag 16 december 2018.

 

Hulpouders?

Om als scoutinggroep dit soort grote evenementen te organiseren, is er veel hulp nodig van vrijwilligers en ouders/verzorgen. Voor dit jaar zijn we nog op zoek naar mensen die ons willen helpen met het bezetten van de posten op vrijdag en zaterdag.

 

U wilt helpen?

Lijkt het u leuk om op een van de posten te staan tijdens de kersthike? Stuur dan een mailtje naar kersthike@volbert.nl Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

 

Met vriendelijke groeten,
Namens de Kersthikecommissie

 

Pim Beune, Joppe Voogd, Christopher Kole en Martijn Hendrikx.


Vooraankondiging kersthike 2018

Geplaatst op 10 November 2018 , in Algemeen / Groep, door Pim Beune

De kersthike vindt plaats van vrijdagavond 14 december 2018 tot en met zondag 16 december 2018. Hieronder staat precies per speltak aangegeven wanneer de kersthike begint en eindigt.

Let op: de volgende genoemde tijden zijn indicatief en kunnen nog worden gewijzigd

  • Welpen: De welpen en hun leiding starten met een supergave wandelroute op zaterdag 15 december om 10.30 uur. Zaterdagavond 15 december is, na een overheerlijke stamppot boerenkoolmaaltijd op de eindlocatie, de kersthike om 20.00 uur afgelopen voor de welpen;
  • Scouts: De scouts beginnen op vrijdagavond 14 december om 19.30 uur al met lopen van een leuke route naar een blokhut waar overnacht wordt. Op vrijdagavond loopt de scoutsleiding mee met de scouts. Na een overnachting lopen de scouts zaterdag verder over een supertoffe route naar de eindlocatie. Daar is voor de scouts op zaterdagavond 15 december na een lekkere warme stamppot boerenkoolmaaltijd de kersthike om 20.00 uur afgelopen;
  • Explorers/stam/SOS/leiding: Zie scouts. Echter lopen deze groepen op vrijdagavond zonder begeleiding, en mogen zij op zaterdagavond nog blijven tot zondagochtend.
  • Niet-leden: Zelfde programma als de welpen. Echter beginnen de niet-leden zaterdag om 11 uur.

Inschrijving en bijdrage

U kunt zich hier inschrijven. Om een fantastische kersthike te kunnen organiseren hebben wij een kleine financiële bijdrage nodig. De bijdragen worden vermeld in het inschrijfsysteem. De bijdrage dient uiterlijk 12 december 2018 op de volgende bankrekening staan: NL66RABO 0103 2672 98 t.n.v. Scouting ’t Volbert o.v.v. KERSTHIKE + NAAM DEELNEMER.

Reflectiebonus

Voor alle wandelaars, behalve welpen, geldt een Reflectiebonus! Help ons mee om de hike veilig te houden. Het is daarom verplicht om gedurende de complete hike:

(1) Intacte reflecterende of lichtgevende objecten aan de voorzijde EN achterzijde te dragen;

(2) en ook een werkende zaklamp of hoofdlamp te hebben (telefoondisplay telt niet mee).

Elke deelnemer dient dit alles op het startpunt te dragen of te kunnen tonen op verzoek, ongeacht het startmoment. Wie ’s morgens begint, kan ’s middags namelijk in schemer of donker lopen. Wie hieraan voldoet, wordt 2 euro reflectiebonus uitgekeerd na afloop van de hike (contant op eindpunt aan deelnemer of via bank). Wie hieraan niet voldoet, mag NIET deelnemen aan de kersthike. Dankzij een service van de commissie kan hij/zij in dat geval misschien de vereiste materialen lenen en alsnog deelnemen, maar dan vervalt de reflectiebonus. Wij rekenen erop dat iedereen goed voorbereid komt en wij hopen veel reflectiebonus uit te keren!

Tot het slot

Heb je vragen? Neem dan contact op met de Kersthike-commissie 2018: kersthike@volbert.nl.

Wij hebben er superveel zin in!

De Kersthike-commissie: Pim Beune, Joppe Voogd, Christopher Cole en Martijn Hendrikx.


JOTI 2018

Geplaatst op 13 October 2018 , in Algemeen / Groep, door Pim Beune

Op 20 oktober zal het clubhuis weer vol zitten met lui die maar al te graag achter computers hangen.
Hier volgt het programma voor alle speltakken:

Welpen
Gewone opkomsttijden. (14:00-1630 uur) De kinderen zullen genieten van meerdere spelletjes verdeeld over meerdere posten.

Scouts
Idem. Echter mogen jullie met toestemming van jullie ouders tot 21:00 uur blijven voordat jullie echt naar huis moeten.
Dit betekent dat je zelfs mee kan eten op het clubhuis zo rond 18:00. Of wij daadwerkelijk met zijn allen iets gaan bestellen op dat moment is dan van toepassing. Bij deze zijn wij dan ook niet verantwoordelijk dat je rond 18:00 iets te eten krijgt! Neem dus geld mee.

Explorers
Jullie hebben gewone opkomsttijden, met een leuk extraatje. Jullie mogen het hele weekend, van vrijdag t/m zondag aanwezig zijn, zolang jullie het aan jullie ouders doorgeven. Het avondeten is hetzelfde geregeld als voor de scouts. Zelf regelen dus.

Roverscouts, Boomstam, Stam, SOS, andere leden
Ook jullie zijn het gehele weekend welkom, denk met drank nuttigen eraan dat er zaterdag scouts rondlopen tot 21:00 uur.

En nu wat algemene dingen:
– Dit jaar zitten wij weer beneden in de grote schuur.
– Er moet altijd minstens één iemand wakker zijn.
– Slapen is toegestaan.
– Eigen hardware is toegestaan.
– Vraag aan de commissie of het OK is voordat je iets inplugt. We hebben geen zin in stroomuitval.
– Wij zijn niet verantwoordelijk voor beschadigingen of diefstal van spullen, hoewel dit zeer onwaarschijnlijk is.
– Denk zelf ook aan stekkerdozen en netwerkkabels. Label ze zodat je weet wat van jou is.
– Er is waarschijnlijk wifi en bekabeld internet, zelfs in de kleine schuur. Vraag de JOTI-commissie om het wachtwoord.
– Nog een keer: Wacht met drank totdat de jeugdleden verdwenen zijn.
– Geen kabels losmaken, stekkers eruit trekken of met apparatuur gaan lopen schuiven zonder toestemming.
– Gezamenlijk voedsel nuttigen op de zaterdagavond is op eigen initiatief. Hoe meer mensen meedoen en geld inleggen hoe groter de kans van slagen en des te meer gezelligheid
Ten slotte: het wordt erg gewaardeerd dat de mensen die er zondag nog zijn helpen met alles opruimen. Het precieze moment dat wij op de zondag kappen staat nog niet vast, maar je kunt zelf bedenken dat iedereen er op een gegeven moment er wel klaar mee is.

Tot op het clubhuis!


Herfsthike 2018

Geplaatst op 13 September 2018 , in Algemeen / Groep, door Teun

Beste Volberteers, vrienden en familie,

Nog maar heel even en dan gaat de herfsthike 2018 van start. Dit jaar gaan we richting de heuvelachtige zandgronden van de Veluwezoom. Op 26,27 en 28 oktober vindt dit wandelevenement plaats. We overnachten we op verschillende scoutingterreinen. Het vervoer naar Apeldoorn en vanaf Velp is het makkelijkst met de trein. Als je met meerdere personen met het ov gaat ben je een stuk goedkoper uit (zie NS-groepsreizen).

Inschrijven

Alle leden, familie en vrienden vanaf scoutsleeftijd mogen mee op de herfsthike. Scouts mogen alleen mee onder begeleiding van een ouder/ voogd. Het is mogelijk om een alleen een deel van de route te lopen.

Het inschrijven kan door dit formulier in te vullen. Het inschrijven is per deelnemer.

Route  

Vrijdag
Op vrijdagochtend begint de route vanaf Station Apeldoorn en gaat richting het scoutingterrein de Vrijenberg in Loenen.
De afstand bedraagt ongeveer 25 km
Locaties
Begin: Station Apeldoorn
Eind: De Vrijenberg Beekbergerweg 43, 7371 EW Loenen

Zaterdag
Op zaterdag begint de route vanaf het terrein in Loenen en het eindpunt van die dag zal zijn op scoutingkampeerterrein de waterberg. De route loopt over Nationaal park de Veluwezoom.
De afstand bedraagt ongeveer 30 km
Locaties
Begin:De Vrijenberg Beekbergerweg 43, 7371 EW Loenen
Eind: Scouting kampeerterrein De Waterberg topografische kaarten 40A schaal 1:25.000, coordinaat 189.80/447.80

Zondag
De route van zondag loopt vanaf scoutingterrein de waterberg richting het eindpunt in Velp. Van Arnhem naar Velp is maar een klein stukje. Daarom gaat de route via het Landgoed Warnsborn en de grote stadsparken van Arnhem richting Velp. In Velp kan er nog worden geborreld en gegeten in een lokaal café.
De afstand bedraagt ongeveer 22 km
Locaties
Begin: Scouting kampeerterrein De Waterberg
Eind: Velp

Eten

Elke deelnemer zorg zelf of in een groepje voor alle maaltijden.
Op zondagavond kan er gegeten worden in een eetcafé in Velp. Geef het op het formulier aan als je hier gebruik van wilt maken.

Wat kost het?

Loper met overnachtingen: € 6 ,-
Loper voor 1 dag: € 1 ,-
Reiskosten van en naar de begin-en eindlocatie

Wat krijg ik hiervoor?

  • Overnachting op kampeerterreinen
  • kaartmateriaal (dit wordt in PDF of GPX formaat aangeleverd)
  • Garmin Oregon GPS in bruikleen (op aanvraag, zolang de voorraad strekt)
  • Gratis buitenlucht afkomstig van de Veluwe
  • Goed of slecht weer (afhankelijk van het weer)

Gps-aanvragen?

Om een GPS aan te vragen kunt u mailen naar teun@volbert.nl .  Er zijn geen baterijen bijgeleverd. Bij normaal gebruikt heeft u voldoende aan twee setje van twee AA baterijen.

Vragen?

Stel ze gerust. Stuur een mailtje naar herfsthike@volbert.nl

Met scoutinggroeten, en tot de herfsthike!

Teun Pompert


Leidingweekend

Geplaatst op 29 May 2018 , in Algemeen / Groep, door Lisa Meems

Beste ouders/verzorgers,

In het weekend van 8 – 10 juni vindt het jaarlijkse leidingweekend plaats, om deze reden is er op zaterdag 9 juni geen opkomst voor alle speltakken. Vrijdag 8 juni is er wel opkomst voor de explorers.

Met vriendelijke groet,

Leiding van Scouting ‘t Volbert

 


23 + 24 juni Familieweekend

Geplaatst op 12 May 2018 , in Algemeen / Groep, door Teun

Beste Volbert-families en vrienden,

Graag nodigen wij jullie uit voor het familieweekend 2018 op kampeerterrein Beundersveld te Hengelo in het weekend van 23+24 juni. Op zaterdagmiddag is er een opkomstprogramma, na afloop is er een BBQ en een avondprogramma en er kan gekampeerd worden!

Familieweekend; wat is dat?

Een Familieweekend is een uniek “Ouder-Kind-weekend” waarbij jeugdleden van ’t Volbert samen met hun ouders kunnen proeven van het fijne scoutingleven! Dit is het moment om aan je ouders te laten zien welke geweldige activiteiten wij doen bij scouting. Uiteraard kunnen ouders meedoen met de aangeboden activiteiten tijdens het Familieweekend. Overige familieleden zijn ook welkom!

Tijdens het Familieweekend wordt een programma met activiteiten verzorgd, maar je mag ook zelf je eigen plan trekken. Niets moet, alles mag. De reguliere opkomst op zaterdagmiddag vervalt en wordt vervangen door een opkomst op locatie van het Familieweekend. Het wordt dus lekker gezellig druk en er is een hoop te zien en te doen.

Locatie

Familieweekend 2018 is op het scoutingterrein Beunderveld te Hengelo (http://beundersveld.nl/). Dit is een mooie locatie met kampvuurkuil, veel bos en een groot grasveld waar tenten kunnen staan.

Adres: Torendijk 21, 7554 SX Hengelo.
ParkerenOp/bij het terrein.

Programma

Zaterdag 23 juni:

  • 1400-1700 Opkomst voor iedereen (leden, familie, vrienden, etc.). We doen spellen en workshops met typische scoutingdingen!
  • 1700-1900 BBQ
  • 1900-2100 Avondprogramma met kampvuur
  • 2100-2200 Nachtspel

Zondag 24 juni:

  • 0830-0930     Ontbijt (ook op eigen gelegenheid, maar de commissie regelt de koffie)
  • 0930-1100     Extra activiteit voor overnachtende deelnemers
  • 1100-1200     Sluiting + afbraak (om 1200h moet terrein leeg zijn)

Je kunt zelf kiezen aan welke onderdelen je deelneemt. Uiteraard verwachten we onze jeugdleden bij de opkomst (welpen, scouts, explo’s)!

Ouders dienen ervoor te zorgen dat hun kind op de locatie (Beundersveld) wordt gebracht en afgehaald. Binnen de tijden van de opkomst (zaterdag van 14.00 tot 17.00 uur) zijn de leidingteams voor de kinderen verantwoordelijk. Hierbuiten kan een kind enkel verblijven onder de begeleiding van een ouder dan wel andere volwassene. Welpen en Scouts kunnen zich dus niet voor het gehele weekend inschrijven zonder een ouder of andere volwassene. Iedere familie is buiten de opkomsttijden verantwoordelijk voor de eigen kinderen.

Kamperen!

Het allerleukst is het natuurlijk om te blijven slapen! Op zaterdag kun je dan meedoen met het programma, en je kunt blijven slapen tot zondag. Zondagochtend is er een extra activiteit voor de overnachtende deelnemers.

Op Beundersveld is geen gebouw. We slapen dus in tenten. Hiervoor dient iedereen zelf de eigen kampeerspullen te verzorgen. Mocht je nou geen kampeerspullen hebben maar wel graag willen kamperen, neem dan contact op met de organisatie. Misschien valt er wel wat te regelen.

Kampeerders kunnen zaterdag vanaf 12.00 uur het terrein van het Beundersveld betreden om tenten op te zetten en/of slaapplaatsen in te richten. Om 14.00 uur begint de opkomst met de activiteiten. Zondag om 12.00 uur dient het Beundersveld leeg te worden opgeleverd.

BBQ

Zaterdagavond gaan wij, na afloop van de opkomst, gezellig met z’n allen BBQen. Let op: Iedereen verzorgt zijn eigen BBQ, vlees, drinken en hapjes. Wel gaan meestal deelnemers tijdens de BBQ bij elkaar te buurten om lekkernijen uit te wisselen.

Mocht je zelf geen BBQ hebben, dan is er een centrale BBQ beschikbaar waar jij je vlees op kunt leggen.

Kosten

  • Gratis voor iedereen die niet blijft slapen
  • Gratis voor leiding
  • Gratis voor explo’s
  • Kosten 5 euro pppn voor alle overigen die blijven slapen. Aub ter plaatse op het Familieweekend contant en gepast betalen aan de commissie.

Inschrijven

Inschrijven is alleen nodig voor:

  • Leiding
  • Iedereen die blijft slapen
  • Niet leden (familie, ouders, vriendjes, broers/zussen etc), ongeacht programma
  • Leden van ’t Volbert (welpen, scouts, explo’s, stam, SOS) die aanwezig zijn na afloop van de opkomst, dus na zaterdag 1700h.

Voor de duidelijkheid: Leden die alleen meedoen met de opkomst en niet aan de latere onderdelen na 1700h hoeven zich dus niet in te schrijven. Inschrijven is mogelijk via: https://goo.gl/forms/93hKN1ckJut6GZJB3.

Mocht je vragen en/of opmerkingen hebben, neem dan contact op met
Christopher Kole (van de scoutsleiding): christopher@volbert.nl.

Commissie Familieweekend 2018,

Teun Pompert;

Christopher Kole;

Martijn Hendrikx.


iScout 2018

Geplaatst op 23 February 2018 , in Algemeen / Groep, door Teun

Hallo allemaal,

Zaterdag 3 maart is het weer iScout! Dit is een te gek evenement met creatieve doe-opdrachten en uitdagende reisvragen over culturen, landen en plaatsen op deze aarde. Om 18:00 verzamelen de leden vanaf Explorer leeftijd op het clubhuis en neem zo nodig een laptop mee om reisvragen mee te beantwoorden. Alvorens iScout 2018 begint moeten we namelijk nog een groepsfoto maken, kunnen we eventueel gezamenlijk eten en verdelen we de taken. Om 19:00 begint dan officieel de iScout en gaan er groepen bezig met doe-opdrachten of reisvragen. Door de knotsgekke doe-opdrachten krijgen we credits die we kunnen investeren in reisvragen. indien we de reisvragen goed hebben incasseren we punten. Dit is een beetje hoe de activiteit in elkaar steekt.Het evenement is om 23:00 alweer afgelopen en om 00:00 verwachten we de uitslag. Vorig jaar stonden we op plaats 129 en dit jaar willen we dit verbeteren door in de top 100 te komen. Dus we hebben jullie hulp hard nodig!

Op onze Facebook pagina kun je laten weten of je komt.

Met vriendelijke groet,

De iScout-commissie


Jantje Beton

Geplaatst op 21 February 2018 , in Algemeen / Groep, door Jeroen Veldhuis

Beste ouders/verzorgers,

 

Ook dit jaar is er weer een collecte voor Jantje Beton.

De collecte vindt plaats op donderdag 8 en vrijdag 9 maart.

U wordt van harte uitgenodigd om ons te helpen. Het clubhuis is open vanaf 18.00. Hier kunt u de collectebus afhalen en ook weer inleveren. Bij het ophalen en inleveren van de collectebus staat de koffie klaar. Het is tevens mogelijk om op donderdag een collectebus af te halen en deze vrijdagavond of zaterdag in te leveren. Zodat u kunt collecteren op een moment dat het u het beste uitkomt.

 

Deze collecte is voor scouting ’t Volbert erg belangrijk.

De helft van de opbrengst is direct beschikbaar voor onder andere spelmateriaal. Daarnaast biedt deelname aan de collecte ons de kans om in de toekomst een beroep te doen op het fonds van Jantje Beton, ten behoeve van een nieuw clubhuis.

Daarom willen we ook dit jaar in de hele wijk Stokhorst collecteren. Uw hulp hierbij is zeer gewenst.

De welpen, scouts, explorers en leiding  kunnen dit niet alleen.

Bij deze vragen we om uw hulp bij de huis aan huiscollecte.

 

We hopen op een goede deelname.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jantje Beton voor scouting ’t Volbert

 

Voor vragen kunt u contact opnemen met:

 

Jeroen Veldhuis

jeroen.veldhuis@volbert.nl

06 5399 4799

 


nieuwjaarsborrel 2018

Geplaatst op 5 January 2018 , in Algemeen / Groep, door Sanne Hofstra

Beste Volberteers

Jullie hebben er vast al over gehoord, maar ook dit jaar heeft ’t Volbert weer een geweldige Nieuwjaarsborrel!

Luid dus dit fantastische nieuwe jaar in, op Zaterdag 13-01-15,  om 20:00 te Scouting ’t Volbert annemoonstraat 20.

Groetjes

De Nieuwjaarsborrelcommissie

 


Laatste info Kersthike + herinnering inschrijving

Geplaatst op 3 December 2017 , in Algemeen / Groep, door Tijs Weustenraad

Beste Volbertmensen,

 

Nog even en dan gaat Kersthike 2017 van start! In dit bericht wordt de laatste informatie bekend gemaakt om goed voorbereid mee te gaan met de Kersthike.

 

Aanvang & einde route

 

Start vrijdagavond (scouts, explorers, stam, leiding, SOS/bestuur)

Vrijdag begint de Kersthike om 19:30 uur op het Martinusplein te Losser (bij de kerktoren). Daar krijg je van de commissie instructies over de te lopen route.

 

NB: De scoutsleiding loopt vrijdagavond met de scouts mee. De oudere deelnemers lopen zelfstandig in groepjes.

 

Locatie:

Martinusplein

Losser

(bij kerktoren)

 

Tip: Mocht je niet beschikken over eigen vervoer, dan kun je met de bus naar het startpunt komen. Plan jouw reis op: http://9292.nl/.

 

Start zaterdagochtend 1 (scouts, explorers, stam, leiding, SOS/bestuur)

Kun je vrijdagavond niet meedoen? Dan begin je zaterdag om 10.00 uur bij de blokhut van Stichting jong Nederland in De Lutte. De vertrektijd is rond 10:00 uur, afhankelijk van hoe snel de overnachters zijn. Vanaf hier loop je naar de eindlocatie voor de zaterdag.

 

Locatie:

Stichting jong Nederland

Kerkenbospad 5

7587 NH De Lutte

 

Start zaterdagochtend 2 (welpen, meelopende niet-leden)

Ben je welp of loop je als niet-lid mee? Dan vertrek je zaterdag om 10:30 uur (voor welpen) of om 11.00 uur (voor meelopende niet-leden) vanaf Restaurant paviljoen Lutterzand in omgeving De Lutte. Dit startpunt is tevens post 1 waar koffie en thee verkrijgbaar is.

 

NB: Scouts, stam, leiding en SOS/bestuur die vrijdagavond niet meelopen en niet om 10.00 uur bij de blokhut van Stichting jong Nederland in De Lutte kunnen starten, hebben tevens de mogelijkheid om hier bij post 1 aan te sluiten bij hun eigen speltak.

 

Locatie:

Restaurant paviljoen Lutterzand

Lutterzandweg 12

7587 LH De Lutte

 

Einde

Zaterdag om 20:00 uur, na de boerenkoolmaaltijd, is het programma voor de welpen en scouts afgelopen. Zij kunnen opgehaald worden bij de blokhut van Stichting jong Nederland in De Lutte.

 

De explorers, stam, leiding en SOS/bestuur blijven nog een nachtje slapen om het jaar feestelijk uit de luiden. Zondag om uiterlijk 12:00 uur is ook voor hen de Kersthike ten einde bij de blokhut van Stichting jong Nederland in De Lutte. Zij hebben dan zelf hun vervoer naar huis geregeld.

 

Locatie:

Stichting jong Nederland

Kerkenbospad 5

7587 NH De Lutte

 

Pendeldienst geparkeerde auto’s op startpunt

Voor de deelnemers die met de auto naar het startpunt komen en deze daar parkeren is er ophaalservice mogelijk. Deelnemers worden dan aan het einde van de dag naar het startpunt gebracht en kunnen zodoende hun auto ophalen.

 

Van de volgende ophaalservice kan gebruik worden gemaakt:

  • Ophaalservice vrijdag van de blokhut van Stichting jong Nederland in De Lutte naar startpunt vrijdagavond (Martinusplein te Losser);
  • Ophaalservice zaterdag van de blokhut van Stichting jong Nederland in De Lutte startpunt zaterdag voor de welpen en meelopende niet-leden (Restaurant paviljoen Lutterzand).

Paklijst

Meenemen Deelnemers zonder overnachting (bijv. welpen en niet-leden) Deelnemers met overnachting (bijv. scouts, explorers, stam, SOS/Bestuur) Leiding/staf
Bord/mok/bestek (let op: bij de hand houden tijdens lopen) Ja Ja Ja
Plastic zak voor vuile vaat (er is geen afwasmogelijkheid) Ja Ja Ja
Lunchpakket/drinken/snacks¹ Ja Ja Ja
WC-papier Nee Ja Ja
Goede wandelschoenen Ja Ja Ja
Regenkleding Ja Ja Ja
Dagrugzak Ja Nee Nee
Hike rugzak Nee Ja Ja
Slaapzak en matje Nee Ja Ja
Kompas Nee Indien mogelijk Ja
Liniaal of kaarthoekmeter Nee Indien mogelijk Ja
Zaklamp Ja Ja Ja
Reflectoren Ja Ja Ja
Droge/warme kleding Nee Ja Ja
Droge reservesokken Ja Ja Ja
Pyjama Nee Ja Ja
Toiletartikelen Nee Ja Ja
Handdoek/theedoek Nee Ja Ja
Andere dingen om het gezelliger/comfortabeler te maken. Denk aan kerstversiering aan jouw tas, kerstmutsen, etc. Ja Ja Ja

 

Toelichting paklijst:

¹  Het is zeer aan te bevelen zelf een lunchpakket voor zaterdag, snacks, voldoende drinken en een flesje dat je kan bijvullen met water mee te nemen. Tijdens de hike wordt op bepaalde punten al eten en/of drinken aangeboden, maar voor meer moet je zelf zorgen.

Het volgende wordt, afhankelijk van jouw programma, al aangeboden door de organisatie:

  1. Vrijdagavond post met warme drank;
  2. Vrijdagavond drinken en snacks op overnachtingsplek;
  3. Zaterdagochtend ontbijt voor overnachtende personen vr-za;
  4. Zaterdag post 1 met koffie/thee;
  5. Zaterdag post 2 met broodje knakworst;
  6. Zaterdag post 3 met snert/soep;
  7. Zaterdagavond diner;
  8. Zaterdagavond drinken/snacks op overnachtingsplek;
  9. Zondagochtend ontbijt voor overnachtende personen za-zo.

 

Reflectiebonus

Voor alle wandelaars, behalve de welpen, geldt een Reflectiebonus! Help ons mee om de hike veilig te houden. Het is daarom verplicht om gedurende de complete hike:

  • Intacte reflecterende of lichtgevende objecten aan de voorzijde EN achterzijde te dragen;
  • en ook een werkende zaklamp of hoofdlamp te hebben (telefoondisplay telt niet mee).

 

Elke deelnemer dient dit op het startpunt te tonen, ongeacht het startmoment. Wie ’s morgens begint, kan ’s middags namelijk in schemer of donker lopen. Wie hieraan voldoet, wordt 2 euro Reflectiebonus uitgekeerd na afloop van de hike (contant op eindpunt aan deelnemer of via de bank). Wie hieraan niet voldoet, mag NIET deelnemen aan de kersthike. Dankzij een service van de commissie kan hij/zij in dat geval misschien de vereiste materialen lenen en alsnog deelnemen, maar dan vervalt de reflectiebonus.

 

Wij rekenen erop dat iedereen goed voorbereid komt en wij hopen veel reflectiebonus uit te keren!

 

Welpen:

Voor welpen geldt geen reflectiebonus, maar wij adviseren wel om ook voor welpen het volgende mee te geven: zichtbare kleding, reflector aan de voorzijde en achterzijde, zaklamp (mochten we een stukje in de schemer lopen).

 

Inschrijven

Heb jij je nog niet ingeschreven voor de Kersthike? Geen paniek! Inschrijven is nog steeds mogelijk. De inschrijftermijn is verlengd. Je kunt je nu nog tot uiterlijk vrijdag 8 december 2017 om 20.00 uur.

 

Inschrijven kan via de volgende link: https://goo.gl/forms/CaYHkfByxUzklzza2.

 

Betalingsherinnering

Mocht je nog niet betaald hebben voor de Kersthike, vergeet dat dan niet z.s.m. te doen. De betalingen dienen dinsdag 12 december 2017 op onze rekening te staan.

 

Instructies:

  • Deelnemersbijdrage overmaken naar NL66RABO 0103 2672 98 t.n.v. Scouting ’t Volbert o.v.v. KERSTHIKE + NAAM DEELNEMER.
  • Let op: niet overmaken naar de rekening van de vereniging!
  • Weet je niet meer wat je moet betalen? Kijk dan in jouw e-mail; je hebt na jouw inschrijving een automatisch e-mail gekregen inclusief de prijs.
  • Bij meerdere deelnemers a.u.b. voor elke deelnemer een aparte overmaking; dank u.

 

Tot slot

Deze post bevat aanvullende informatie op onze eerdere post (de vooraankondiging). De informatie in onze vooraankondiging op onze website blijft onverkort van kracht, tenzij in deze post de informatie anders weergegeven is.

De tijden in de vooraankondiging waren bijvoorbeeld indicatief; in deze post staan de juiste tijden.

 

Kijk dus voor informatie over het programma per speltak en de betaling van de deelnemersbijdragen in onze vooraankondiging: http://www.volbert.nl/2017/11/vooraankondiging-kersthike-2017.

 

Mocht je nog vragen hebben, neem dan contact op met de Kersthike-commissie: kersthike@volbert.nl.

 

Graag zien wij jullie bij de Kersthike! Wij hebben er veel zin in.

 

Met vriendelijke groet,

 

De Kersthike-commissie 2017:

 

Pim Beune;

Teun Pompert;

Mart van Lier;

Riduan Ringes;

Johannes de Boer;

Martijn Hendrikx;

Tijs Weustenraad.


Volbert Jubileumtrui

Geplaatst op 12 November 2017 , in Algemeen / Groep, door Leanne van der Weij [Twitter: @lannevanneweij]

Voor het 40-jarige jubileum is een prachtige trui ontworpen. Op basis van een schets van een welp heeft Sanne Hofstra dit ontwerp gerealiseerd.

Alle (jeugd)leden kunnen deze trui bestellen. Dit kan tot uiterlijk 22 november via het bestelformulier .
De jubileumtrui kost € 35,- p.s.


Posthouders en hulpouders gezocht voor kersthike 2017

Geplaatst op 6 November 2017 , in Algemeen / Groep, door Teun

Beste Volbertmensen,

Jullie zullen het nieuws allemaal al wel gehoord hebben. De vooraankondiging van de kersthike staat online en de inschrijving is geopend.  De data voor dit jaar zijn  al bekend, namelijk 15 december 2017 tot en met 17 december 2017.

Hulpouders?

Om als scouting groep dit soort grote evenementen te organiseren is er veel hulp nodig van vrijwilligers en ouders/verzorgen. Dit jaar hebben we ook weer een aantal taken te vergeven aan hulpouders. Zoals posthouders op vrijdag en zaterdag, kookstaf, Noodauto, materiaal vervoer en fotograaf.

Inschrijven

Als u een van deze taken wilt uitvoeren kunt u dit formulier invullen. Na het invullen van het formulier wordt er contact met u opgezocht en ontvangt u alle benodigde informatie om de taak succesvol uit te voeren in.

We zien jullie graag bij de kersthike! Wij hebben er veel zin in.

Met vriendelijke groet,

De kersthike-commissie:

Pim Beune;

Mart van Lier;

Riduan Ringes;

Martijn Hendrikx;

Tijs Weustenraad;

Teun Pompert.


Vooraankondiging Kersthike 2017

Geplaatst op 2 November 2017 , in Algemeen / Groep, door Pim Beune

Beste Volbertmensen,

 

Sommige mensen hebben meegelopen met de herfsthike en willen nog een keer zo’n prachtige hike doen. Anderen kunnen zich nog geweldige tochten herinneren van de afgelopen jaren, bijvoorbeeld over de Holterberg, door een sprookjesachtig met sneeuw bedekt landschap of in de Achterhoekse bossen. Dan is er goed nieuws voor jullie! Binnenkort wordt er weer een supergezellige kersthike georganiseerd! In deze post krijgen jullie alvast wat informatie. Daarnaast kun je ook meteen inschrijven voor deze fantastische hike! Andere informatie zoals de locaties en paklijst wordt te zijner tijd bekend gemaakt op deze website.

Datum

De kersthike vindt plaats van vrijdagavond 15 december 2017 tot en met zondag 17 december 2017. Hieronder staat precies per speltak aangegeven wanneer de kersthike begint en eindigt.

Let op: de tijden zijn indicatief en kunnen nog worden gewijzigd.

 

Welpen

De welpen en hun leiding starten met een supergave wandelroute op zaterdag 16 december om 10.30 uur. Zaterdagavond 16 december is, na een overheerlijke stamppot boerenkoolmaaltijd op de eindlocatie, de kersthike om 20.00 uur afgelopen voor de welpen.

 

Scouts 

De scouts beginnen op vrijdagavond 15 december om 19.30 uur al met lopen van een leuke route naar een blokhut waar overnacht wordt. Op vrijdagavond loopt de scoutsleiding mee met de scouts. Na een overnachting lopen de scouts zaterdag verder over een supertoffe route naar de eindlocatie. Daar is voor de scouts op zaterdagavond 16 december na een lekkere warme stamppot boerenkoolmaaltijd de kersthike om 20.00 uur afgelopen.

 

Explorers/stam/SOS/leiding

Voor de explorers, stam, SOS en leiding start de kersthike op vrijdagavond 15 december om 19.30 uur. Van daar lopen zij een geweldige route naar de eerste overnachtingslocatie. Zaterdag 16 december wordt natuurlijk ook een uitdagende route gelopen naar de tweede overnachtingslocatie. Bij de tweede overnachtingslocatie schuiven zij aan bij een gezellige en lekkere maaltijd stamppot boerenkool. Vanaf20.00 uur, nadat de jongere deelnemers naar huis zijn vertrokken, gaan de explorers, stam, SOS en leiding het jaar feestelijk uitluiden! Zondag 17 december om uiterlijk 12.00 uur is de kersthike ook voor de explorers, stam, SOS en leiding afgelopen. Het vervoer naar huis hebben zij dan zelf geregeld.

 

Niet-leden

Ook dit jaar is het mogelijk voor de overige belangstellenden om mee te doen met de kersthike. Ouders, broers, zussen en andere niet-leden kunnen op zaterdag 16 december een leuke wandelroute lopen om 11.00 uur. Zij lopen dezelfde route als de welpen, maar niet samen met de welpen. De overige belangstellenden beginnen daarom ook pas om 11.00 uur met de wandelroute. Zaterdagavond 16 december is na een overheerlijke stamppot boerenkoolmaaltijd de kersthike om 20.00 uur afgelopen voor deze mensen.

Deelnemersbijdrage

Om een fantastische kersthike te kunnen organiseren hebben wij een kleine financiële bijdrage nodig. Deze bijdrage wordt onder andere gebruikt voor de huur van de blokhutten, routebenodigdheden, eten en drinken. U kunt betalen door het hieronder vermelde bedrag over te maken:                    

 

Een * betekent: Reflectiebonus van toepassing (zie volgende pagina)!

Bedrag Categorie
12 euro Welpen
   
21 euro * Scouts: Vr+za lopen, ontbijt + diner za
18 euro * Scouts: Alleen vr lopen, met overnachting vr-za (stopt na ontbijt za)
14 euro * Scouts: Alleen za lopen, diner
   
26 euro * Explorers: Vr+za lopen, ontbijt + diner za, wel slapen tot zondag
26 euro * Explorers: Vr+za lopen, ontbijt + diner za, niet slapen tot zondag
18 euro * Explorers: Alleen vr lopen, met overnachting vr-za (stopt na ontbijt za)
19 euro * Explorers: Alleen za lopen, diner, niet slapen tot zondag
19 euro * Explorers: Alleen za lopen, diner, wel slapen tot zondag
   
26 euro * Stam/SOS/Bestuur: Vr+za lopen, ontbijt + diner za, wel slapen tot zondag
26 euro * Stam/SOS/Bestuur: Vr+za lopen, ontbijt + diner za, niet slapen tot zondag
18 euro * Stam/SOS/Bestuur: Alleen vr lopen, met overnachting vr-za (stopt na ontbijt za)
19 euro * Stam/SOS/Bestuur: Alleen za lopen, diner, niet slapen tot zondag
19 euro * Stam/SOS/Bestuur: Alleen za lopen, diner, wel slapen tot zondag
   
7 euro * Leiding in functie: Vr+za lopen, ontbijt + diner za, wel slapen tot zondag
7 euro * Leiding in functie: Vr+za lopen, ontbijt + diner za, niet slapen tot zondag
7 euro * Leiding in functie: Alleen vr lopen, met overnachting vr-za (stopt na ontbijt za)
7 euro * Leiding in functie: Alleen za lopen, diner, niet slapen tot zondag
7 euro * Leiding in functie: Alleen za lopen, diner, wel slapen tot zondag
   
16 euro * Niet-leden: Alleen zaterdag lopen, diner
0 euro Posthouders + hulpouders: dineren
6 euro Alleen dineren (geen posthouders)

 

 

 

Reflectiebonus

Voor alle wandelaars, behalve de welpen, geldt een Reflectiebonus! Help ons mee om de hike veilig te houden. Het is daarom verplicht om gedurende de complete hike:

  • intacte reflecterende of lichtgevende objecten aan de voorzijde EN achterzijde te dragen;
  • en ook een werkende zaklamp of hoofdlamp te hebben (telefoondisplay telt niet mee).

 

Elke deelnemer dient dit op het startpunt te tonen, ongeacht het startmoment. Wie ’s morgens begint, kan ’s middags namelijk in schemer of donker lopen. Wie hieraan voldoet, wordt 2 euro Reflectiebonus uitgekeerd na afloop van de hike (contant op eindpunt aan deelnemer of via de bank). Wie hieraan niet voldoet, mag NIET deelnemen aan de kersthike. Dankzij een service van de commissie kan hij/zij in dat geval misschien de vereiste materialen lenen en alsnog deelnemen, maar dan vervalt de reflectiebonus.

 

Wij rekenen erop dat iedereen goed voorbereid komt en wij hopen veel reflectiebonus uit te keren!

 

Overmaken naar:

De bijdrage uit bovenstaande tabel dient uiterlijk 12 december 2017 te worden overgemaakt naar: NL66RABO 0103 2672 98 t.n.v. Scouting ’t Volbert o.v.v. KERSTHIKE + NAAM DEELNEMER.

 

Let op:

Dit is een ander bankrekeningnummer dan voor de betaling van contributie!

Bij meerdere deelnemers a.u.b. voor elke deelnemer een aparte overmaking; dank u.

Inschrijven

Ben je al helemaal enthousiast!? En kun je niet wachten tot de kersthike begint? Schrijf je dan nu supereenvoudig in via de onderstaande link.

 

https://goo.gl/forms/CaYHkfByxUzklzza2

 

Inschrijven doe je bij voorkeur zo snel mogelijk, maar toch uiterlijk zaterdag 3 december 2017 om 23.59 uur. Voor ons is het om organisatorische redenen van belang om tijdig het aantal deelnemers te weten.

Tot het slot

Kun je echt niet wachten tot de kersthike begint? Of wil je weer leuke herinneringen ophalen over de kersthike? Kijk dan eens in de verslagen van eerdere kersthikes: http://www.volbert.nl/2012/02/verslag-kersthike-2011.

http://www.volbert.nl/2011/11/verslag-kersthike-2010.

 

Of kijk eens in het fotoalbum naar geweldige foto’s van de kersthike van de vorige keren: http://www.volbert.nl/fotoalbum/.

 

Inschrijven voor deze supergave kersthike is binnenkort mogelijk en wordt in een apart bericht op deze website gecommuniceerd!

 

Heb je vragen? Neem dan contact op met de Kersthike-commissie 2017: kersthike@volbert.nl.

 

Wij hebben er superveel zin in!

 

Met vriendelijke groeten,

 

De Kersthike-commissie:

 

Pim Beune;

Teun Pompert;

Mart van Lier;

Riduan Ringes;

Johannes de Boer;

Martijn Hendrikx;

Tijs Weustenraad.


Volbert 40-jarig Jubileum Feest!

Geplaatst op 26 October 2017 , in Algemeen / Groep, door Leanne van der Weij [Twitter: @lannevanneweij]

Oude tijden herleven…
Dit jaar bestaat onze mooie vereniging 40 jaar, en dat willen we graag met alle Scouting ‘t Volbert enthousiastelingen vieren!

Via dit bericht nodigen wij alle leden, oud-leden, en andere Volbert liefhebbers vanaf de oprichting per 1977 tot en met heden uit, om het jubileum te komen vieren op zaterdag 9 december a.s. uiteraard bij ons mooie clubhuis.

Voor de jeugdleden (welpen, scouts, explorers, roverscouts en stamleden) organiseren wij een speciale opkomst tijdens de reguliere opkomsttijden op vrijdag 8 en zaterdag 9 december. Hierover volgt nadere informatie op de website.

Op zaterdag 9 december is een reünie voor oud-leden, Roverscouts, Stam, SOS, bestuurs- en kaderleden en anderen die ‘t Volbert een warm hart toedragen (18+). Vanaf 17.30 uur zijn jullie op het clubhuis uitgenodigd voor een echte scouting maaltijd. Daarna is vanaf 19.30 uur is aansluitend een borrel. Afhankelijk van het aantal aanmeldingen kan er een kleine bijdrage  worden gevraagd voor het eten / drinken. Dit laten wij z.s.m. weten.

Graag willen we de reünie met zoveel mogelijk Volberteers en oud-Volberteers vieren. Deel daarom dit bericht met al je Scouting ‘t Volbert vrienden van vroeger en nu.

Bij een jubileum hoort natuurlijk een nieuwe trui! Deze is ontworpen door eigen leden in de vertrouwde Volbert kleurstelling (donker blauw met rode opdruk). Wil je deze als aandenken? Geef dit dan aan in het aanmeldformulier. De kosten bedragen 35 euro per trui en deze kun je betalen op de bankrekening van Scouting ‘t Volbert. De betaalgegevens zijn opgenomen in het aanmeldformulier. De betaling wordt gecontroleerd op het moment van het bestellen van de truien, zijnde woensdag 22 november 2017. Heb je voor die datum niet betaald dan gaat je trui helaas niet in bestelling.

Ben je enthousiast geworden? Aanmelden kan hier via het aanmeldformulier tot en met woensdag 22 november.

Voor vragen kun je contact opnemen met de commissie door een email te sturen naar leanne@volbert.nl.

Namens de jubileumcommissie hopelijk tot zaterdag 9 december,
Brigitte, Joster, Sanne, Teun, Christopher, en Leanne

 

 

 


Herfsthike 2017 route

Geplaatst op 24 October 2017 , in Algemeen / Groep, door Leanne van der Weij [Twitter: @lannevanneweij]

Beste volberteers,

Voor de deelnemers aan de herfsthike: in bijgevoegde bestanden vinden jullie de route.
Mocht je vergeten zijn om je aan te melden, stuur dan snel een mailtje naar herfsthike@volbert.nl

Pdf-bestand route dag 1 + intro brief: Herfst Hike 2017 – route dag 1

Pdf-bestand route dag 2: Herfst Hike 2017 – route dag 2

Pdf-bestand route dag 3: Herfst Hike 2017 – route dag 3

GPX- bestand route: Herfsthike_2017 (GPX)

KML-bestand route: Herfsthike_2017 (KML)

Groetjes van de herfsthike – commissie,

Fam Brookhuis &
Job Hoogeboom

 

 


World Scout Jamboree 2019 Informatieavond Twente

Geplaatst op 17 October 2017 , in Algemeen / Groep, door Johannes de Boer [Twitter: @hannesnl]

Beste scout,

Iedere vier jaar wordt ergens op de wereld een World Scout Jamboree georganiseerd: Een wereldwijd Scoutingkamp waar 40.000 scouts uit de hele wereld aan meedoen. Dit is een onvergetelijk evenement voor zowel de deelnemers, troepstaf, IST’ers en het contingent management team.

De World Scout Jamboree in 2019 vindt plaats in Amerika op het terrein van The Summit Bechtel Reserve in West-Virginia in de Verenigde Staten. Meer informatie vind op de website van de Amerikaanse organisatie. Vorige jamborees vonden plaats in Japan (2015), Zweden (2011), maar ook in Nederland in 1937 en 1995.

Namens Scouting Nederland reist het Nederlands contingent naar Amerika om deel te nemen aan dit superevenement en uiteraard wordt iedereen goed op de reis en de belevenis voorbereid in de voorbereidingsperiode.

Van 22 juli tot en met 2 augustus 2019 vindt de World Scout Jamboree 2019 plaats in Amerika. Dit is jouw kans om samen met 40.000 scouts uit de hele wereld dit kamp mee te maken. Als je geboren bent tussen 22 juli 2001 en 21 juli 2005 kan je mee als deelnemer, als je ouder bent kan je mee als IST’er of als troepstaf.

Informatieavond Twente

Voor alle scouts uit Twente (regio Essnlaand & regio Twenteland) is er een WSJ informatieavond op woensdag 8 november 2017 om 19:30 uur. De locatie is het clubhuis van Scouting ‘t Volbert, Magnoliastraat 3, Enschede. Je kunt parkeren achter de de EMTÉ supermarkt. Tijdens de informatie avond zal een medewerker van het Contingent management team een presentatie verzorgen, en zijn er deelnemers van de WSJ 2015 in Japan aanwezig.

Meer info? Check wsj.scouting.nl

 


JOTI 2017

Geplaatst op 15 October 2017 , in Algemeen / Groep, door Pim Beune

Op 21 oktober zal het clubhuis weer vol zitten met lui die maar al te graag achter computers hangen.
Hier volgt het programma voor alle speltakken:

Welpen
Gewone opkomsttijden. (14:00-1630 uur) De kinderen zullen genieten van meerdere spelletjes verdeeld over meerdere posten.

Scouts
Idem. Echter mogen jullie met toestemming van jullie ouders tot 21:00 uur blijven voordat jullie echt naar huis moeten.
Dit betekent dat je zelfs mee kan eten op het clubhuis zo rond 18:00. Of wij daadwerkelijk met zijn allen iets gaan bestellen op dat moment is dan van toepassing. Bij deze zijn wij dan ook niet verantwoordelijk dat je rond 18:00 iets te eten krijgt! Neem dus geld mee.

Explorers
Jullie hebben gewone opkomsttijden, met een leuk extraatje. Jullie mogen het hele weekend, van vrijdag t/m zondag aanwezig zijn, zolang jullie het aan jullie ouders doorgeven. Het avondeten is hetzelfde geregeld als voor de scouts. Zelf regelen dus.

Roverscouts, Boomstam, Stam, SOS, andere leden
Ook jullie zijn het gehele weekend welkom, denk met drank nuttigen eraan dat er zaterdag scouts rondlopen tot 21:00 uur.

En nu wat algemene dingen:
– Dit jaar zitten wij weer beneden in de grote schuur.
– Er moet altijd minstens één iemand wakker zijn.
– Slapen is toegestaan.
– Eigen hardware is toegestaan.
– Vraag aan de commissie of het OK is voordat je iets inplugt. We hebben geen zin in stroomuitval.
– Wij zijn niet verantwoordelijk voor beschadigingen of diefstal van spullen, hoewel dit zeer onwaarschijnlijk is.
– Denk zelf ook aan stekkerdozen en netwerkkabels. Label ze zodat je weet wat van jou is.
– Er is waarschijnlijk wifi en bekabeld internet, zelfs in de kleine schuur. Vraag de JOTI-commissie om het wachtwoord.
– Nog een keer: Wacht met drank totdat de jeugdleden verdwenen zijn.
– Geen kabels losmaken, stekkers eruit trekken of met apparatuur gaan lopen schuiven zonder toestemming.
– Gezamenlijk voedsel nuttigen op de zaterdagavond is op eigen initiatief. Hoe meer mensen meedoen en geld inleggen hoe groter de kans van slagen en des te meer gezelligheid
Ten slotte: het wordt erg gewaardeerd dat de mensen die er zondag nog zijn helpen met alles opruimen. Het precieze moment dat wij op de zondag kappen staat nog niet vast, maar je kunt zelf bedenken dat iedereen er op een gegeven moment er wel klaar mee is.

Tot op het clubhuis!

Commissieleden:

Daan, Dominique, Riduan, Sven en Pim.


Herfsthike 2017

Geplaatst op 26 September 2017 , in Algemeen / Groep, door Leanne van der Weij [Twitter: @lannevanneweij]

Lieve scoutingleden, vrienden en familie.

Zet de herfsthike 2017 alvast in je agenda: vrijdag 27 oktober tot en met zondag 29 oktober gaan we weer op pad!

Alle Volberteers die houden van gezelligheid, hiken en het scouting buitenleven zijn van harte uitgenodigd. Gemiddelde afstand is 20 tot 25 km hiken per dag. Je bent zelf verantwoordelijk voor het meenemen van je eigen kampeermateriaal. Je loopt dus met bagage.

Jeugdleden kunnen vanaf scouts leeftijd meedoen, minderjarigen met toestemming van de ouders / verzorgers natuurlijk. Voor scouts wordt geadviseerd om begeleiding door een volwassene mee te nemen. De herfsthike loop je namelijk niet onder begeleiding van leiding / begeleiding. Deze zijn waarschijnlijk wel aanwezig, maar zelf ook deelnemer aan de hike.

Starten kan op vrijdag of zaterdag. Ook alleen zondag meelopen kan. De exacte locatie en route worden nog bekend gemaakt.

Ben je nu al enthousiast dan kun je je al aanmelden door een email te sturen naar herfsthike@volbert.nl. Laat even weten met hoeveel je komt en welke nachten je wilt overnachten. Ook voor vragen kun je e-mailen.

Houdt de Volbert website in de gaten voor meer informatie over de locatie en route, en de kosten. (meestal rond 10 tot 15 euro per deelnemer voor het hele weekend).

Dit jaar zal de herfsthike door het mooie twentse landschap trekken.

Groeten van de herfsthike-commissie,
Fam Brookhuis
Job Hoogenboom


Doe-dag: aanstaande zaterdag

Geplaatst op 13 July 2017 , in Algemeen / Groep, door Leanne van der Weij [Twitter: @lannevanneweij]

Aankomende zaterdag (15 juli) is het weer doe-dag! Iedereen die wil helpen is uitgenodigd om klusjes op en rond het gebouw te verrichten. Een voorbeeld van de klusjes die aankomende zaterdag gedaan kunnen worden:

  • Kleine reparaties in het gebouw (o.a. een trapleuning en een deurklink van een toilet);
  • Weghalen van de brandnetels bij de fietsenrekken;
  • Schrobben en dweilen van de vloer in de grote en de kleine schuur;
  • Sorteren en inventariseren van het materiaal uit de materiaalopslag.

Mart (Scouts jongens leiding) is om 12.00 uur op het clubhuis om de deur open te maken.

Namens het verenigingsbestuur, alvast bedankt!

Leanne de Boer
Secretaris vereniging Scouting ‘t Volbert


1 + 2 juli Familieweekend

Geplaatst op 5 June 2017 , in Algemeen / Groep, door Tijs Weustenraad

Beste Volbert-families en vrienden,

In de eerste versie van onze vorige post over Familieweekend 2017 stond per abuis geen datum vermeld. Dit is direct aangepast; nu staat de datum van Familieweekend 2017 wel vermeld in de post met informatie.

Voor alle duidelijkheid: het Familieweekend vindt dit jaar plaats op zaterdag 1 en zondag 2 juli 2017.

Voor meer informatie over het Familieweekend verwijzen we je naar de post over het Familieweekend: http://www.volbert.nl/2017/05/familieweekend-2017.

Met vriendelijke groet,

Commissie Familieweekend 2017,

Cyrine Beune;

Pim Beune;

Machiel Haveman;

Martijn Hendrikx;

Tijs Weustenraad.


Familieweekend 2017

Geplaatst op 30 May 2017 , in Algemeen / Groep, door Tijs Weustenraad

Beste Volbert-families en vrienden,

Graag nodigen wij jullie uit voor het familieweekend 2017 bij Lambarene in Enschede in het weekend van 1 en 2 juli 2017. Op zaterdagmiddag is er een opkomstprogramma, na afloop is er een BBQ en een avondprogramma en er kan gekampeerd worden!

 

Familieweekend; wat is dat?

Een Familieweekend is een uniek “Ouder-Kind-weekend” waarbij jeugdleden van ’t Volbert samen met hun ouders kunnen proeven van het fijne scoutingleven! Dit is het moment om aan je ouders te laten zien welke geweldige activiteiten wij doen bij scouting. Uiteraard kunnen ouders meedoen met de aangeboden activiteiten tijdens het Familieweekend. Overige familieleden zijn ook welkom!

Tijdens het Familieweekend wordt een programma met activiteiten verzorgd, maar je mag ook zelf je eigen plan trekken. Niets moet, alles mag. De reguliere opkomst op zaterdagmiddag vervalt en wordt vervangen door een opkomst op locatie van het Familieweekend. Het wordt dus lekker gezellig druk en er is een hoop te zien en te doen.

 

Locatie

Familieweekend 2017 is op het scoutingterrein Lambarene (http://www.radixenschede.nl/verhuur/lambarene/). Dit is een mooie locatie aan de rand van Enschede achter Universiteit Twente, waar wij de beschikking hebben over een gebouw en een kampvuurkuil. Een groot bos voor gave spellen is op loopafstand.

Adres: Lambarene, Horstlindelaan 251, 7522 JG Enschede.
Parkeren: Niet op het terrein, maar bij de naastgelegen voetbalvereniging.

 

Programma

Zaterdag 1 juli 2017:

  • 1400-1700 Opkomst voor iedereen (leden, familie, vrienden, etc.). We doen spellen en workshops met typische scoutingdingen!
  • 1700-1900 BBQ
  • 1900-2100 Avondprogramma met kampvuur
  • 2100-2200 Nachtspel

Zondag 2 juli 2017:

  • 0830-0930     Ontbijt (verzorgd door de commissie)
  • 0930-1100      Extra activiteit voor overnachtende deelnemers
  • 1100-1200       Sluiting + afbraak (om 1200h moet terrein leeg zijn)

Je kunt zelf kiezen aan welke onderdelen je deelneemt. Uiteraard verwachten we onze jeugdleden bij de opkomst (welpen, scouts, explo’s)!

Ouders dienen ervoor te zorgen dat hun kind op de locatie (Lambarene) wordt gebracht en afgehaald. Binnen de tijden van de opkomst (zaterdag van 14.00 tot 17.00 uur) zijn de leidingteams voor de kinderen verantwoordelijk. Hierbuiten kan een kind enkel verblijven onder de begeleiding van een ouder dan wel andere volwassene. Welpen en Scouts kunnen zich dus niet voor het gehele weekend inschrijven zonder een ouder of andere volwassene. Iedere familie is buiten de opkomsttijden verantwoordelijk voor de eigen kinderen.

 

Kamperen!

Het allerleukst is het natuurlijk om te blijven slapen! Op zaterdag kun je dan meedoen met het programma, en je kunt blijven slapen tot zondag. Zondagochtend is er een extra activiteit voor de overnachtende deelnemers.

Voor de slapers zijn er zijn twee opties: de slaapzaal in het gebouwof een eigen tent opzetten op een beperkt en eenvoudig kampeerterrein naast het Lambarene. Ingeval je gaat kamperen dien je zelf de kampeerspullen te verzorgen. Mocht je nou geen kampeerspullen hebben maar wel graag willen kamperen, neem dan contact op met de organisatie. Misschien valt er wel wat te regelen.

Kampeerders kunnen zaterdag vanaf 12.00 uur het terrein van het Lambarene betreden om tenten op te zetten en/of slaapplaatsen in te richten. Om 14.00 uur begint de opkomst met de activiteiten. Zondag om 12.00 uur dient het Lambarene leeg te worden opgeleverd.

 

BBQ

Zaterdagavond gaan wij, na afloop van de opkomst, gezellig met z’n allen BBQen. Let op: Iedereen verzorgt zijn eigen BBQ, vlees, drinken en hapjes. Wel gaan meestal deelnemers tijdens de BBQ bij elkaar te buurten om lekkernijen uit te wisselen.

Mocht je zelf geen BBQ hebben, dan is er een centrale BBQ beschikbaar waar jij je vlees op kunt leggen.

 

Kosten

  • Gratis voor iedereen die niet blijft slapen
  • Gratis voor leiding
  • Gratis voor explo’s
  • Kosten 5 euro pppn voor alle overigen die blijven slapen. Aub ter plaatse op het Familieweekend contant en gepast betalen aan de commissie.

 

Inschrijven

Inschrijven is alleen nodig voor:

  • Leiding
  • Iedereen die blijft slapen
  • Niet leden (familie, ouders, vriendjes, broers/zussen etc), ongeacht programma
  • Leden van ’t Volbert (welpen, scouts, explo’s, stam, SOS) die aanwezig zijn na afloop van de opkomst, dus na zaterdag 1700h.

Voor de duidelijkheid: Leden die alleen meedoen met de opkomst en niet aan de latere onderdelen na 1700h hoeven zich dus niet in te schrijven. Inschrijven is mogelijk via: https://goo.gl/forms/93hKN1ckJut6GZJB3.

 

Mocht je vragen en/of opmerkingen hebben, neem dan contact op met Tijs Weustenraad van de commissie (tijs@volbert.nl).

 

Commissie Familieweekend 2017,

Cyrine Beune;

Pim Beune;

Machiel Haveman;

Martijn Hendrikx;

Tijs Weustenraad.

 


Contributie per 1 juli 2017

Geplaatst op 21 March 2017 , in Algemeen / Groep, door Brigitte Schrave

De groepsraad heeft op 29 oktober jl. ingestemd met een verhoging van de contributie voor onze jeugdleden van 12 naar 15 euro per maand. Deze contributieverhoging gaat in vanaf 1 juli 2017 (3e kwartaal). De laatste contributieverhoging was in juli 2012. De contributie is om een aantal redenen verhoogd:

  1. Afgelopen jaren zijn de energiekosten voor onze groep gestegen. Dit komt deels door gestegen prijzen van de energieleverancier, deels door minder subsidie op die kosten, en deels door meer verbruik van gas (door slechte isolatie)
  2. Onze stichting is bezig om de huisvesting voor langere termijn zeker te stellen. Daar worden op dit moment al kosten voor gemaakt.
  3. Wij willen voorkomen dat er door de stijging van kosten minder geld overblijft voor speltakken om aan hun programma te besteden. Door de verhoging kunnen wij de speltakken blijven voorzien van dezelfde bijdrage per opkomst.

Je hoeft geen actie te ondernemen voor deze wijziging. Via automatische incasso in kwartaal 3 nemen we deze verhoging automatisch mee.


iScout vanaf Explorer speltak

Geplaatst op 28 February 2017 , in Algemeen / Groep, door Sanne Hofstra

Hallo allemaal!

In het vorige bericht over de Iscout was niet duidelijk voor welke leeftijd- categorie deze is.
De iScout is een evenement vanaf de Explorer speltak. Scouts kunnen helaas niet deelnemen.
Voor de scouts is er op zaterdagmiddag een normale opkomst.
Onze excuses voor de onduidelijkheden.

Met vriendelijke groeten,
De iScout commissie


iScout

Geplaatst op 25 February 2017 , in Algemeen / Groep, door Sanne Hofstra

Hallo allemaal,

Aanstaande zaterdag 4 maart is het weer iScout! Dit is een te gek evenement met creatieve doe-opdrachten en uitdagende reisvragen over culturen, landen en plaatsen op deze aarde. Om 18:00 verzamelen we op het clubhuis en neem zo nodig een laptop mee om reisvragen mee te beantwoorden. Alvorens iScout 2017 begint moeten we namelijk nog een groepsfoto maken, kunnen we eventueel gezamenlijk eten en verdelen we de taken. Om 19:00 begint dan officieel de iScout en gaan er groepen bezig met doe-opdrachten of reisvragen. Door de knotsgekke doe-opdrachten krijgen we credits die we kunnen investeren in reisvragen. indien we de reisvragen goed hebben incasseren we punten. Dit is een beetje hoe de activiteit in elkaar steekt.Het evenement is om 23:00 alweer afgelopen en om 00:00 verwachten we de uitslag. Vorig jaar stonden we op plaats 197 en dit jaar willen we dit verbeteren. Dus we hebben jullie hulp hard nodig!

Ga voor meer informatie naar deze site: https://iscoutgame.com/nl/home

met vriendelijke groet,

De iScout-commissie

 


Jantje Beton

Geplaatst op 8 February 2017 , in Algemeen / Groep, door Jeroen Veldhuis

Beste ouders/verzorgers,

Ook dit jaar is er weer een collecte voor Jantje Beton.

Deze collecte is voor scouting ’t Volbert erg belangrijk.

De helft van de opbrengst is direct beschikbaar voor spelmateriaal. Daarnaast biedt deelname aan de collecte ons de kans om in de toekomst een beroep te doen op het fonds van Jantje Beton ten behoeve van een nieuw clubhuis.

Daarom willen we dit jaar in de hele wijk Stokhorst collecteren. Uw hulp hierbij is zeer gewenst.

De welpen, scouts, explorers en leiding  kunnen dit niet alleen.

Bij deze vragen we om uw hulp bij de huis aan huiscollecte.

De collecte vindt plaats op dinsdag 14 en woensdag 15 februari.

U wordt van harte uitgenodigd om ons te helpen. Het clubhuis is open vanaf 18.30. Hier kunt u de collectebus afhalen en ook weer inleveren. Bij het ophalen en inleveren van de collectebus staat de koffie klaar. Het is tevens mogelijk om op dinsdag een collectebus af te halen en deze vrijdagavond in te leveren zodat u op een moment dat u het beste uitkomt kunt collecteren.

 

We hopen op een goede deelname.

 

Met vriendelijke groet,

 

Organisatie collecte Jantje Beton voor scouting ’t Volbert

 

Voor vragen kunt u contact opnemen met:

 

Jeroen Veldhuis

jeroen.veldhuis@volbert.nl

06 5399 4799

 



Inschrijving gesloten kersthike 2016

Geplaatst op 13 December 2016 , in Algemeen / Groep, door Tijs Weustenraad

Beste Volbertmensen,

De inschrijving voor Kersthike 2016 is per 10 december 2016 in de avond gesloten. Mocht je helemaal vergeten zijn om je in te schrijven en toch heel graag mee willen doen, stuur dan een e-mail naar kersthike@volbert.nl. Dan kijken wij of we iets voor je kunnen betekenen.

Met vriendelijke Kerstgroet,

 

De Kersthike-commissie,

 

Pim Beune;

Teun Pompert;

Mart van Lier;

Riduan Ringes;

Martijn Hendrikx;

Tijs Weustenraad.


Inschrijven Kersthike 2016: deadline nadert

Geplaatst op 10 December 2016 , in Algemeen / Groep, door Tijs Weustenraad

Beste Volbertmensen,

 

De Kersthike komt snel dichterbij! Als jij of jouw kind graag mee wilt, maar nog niet ingeschreven staat, doe dit dan zo snel mogelijk.

De deadline voor het inschrijven komt immers nog sneller dichterbij dan de Kersthike.

 

De termijn voor inschrijven sluit a.s. dinsdag 13 december 2016 om 20.00 uur. Zorg er dus voor dat in ieder geval dan de inschrijving binnen is.

Inschrijven kan eenvoudig via de volgende link: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeM4_O-ZMl9Ry5v9uQoyz0Xzba0waqDbBsYwW-VtDLIIW9nMQ/viewform.

 

Deze link voor het inschrijven staat ook op onze website, samen met andere informatie: http://www.volbert.nl/2016/12/kersthike-2016-infobrief.

 

Let op: ook de leiding, Stam, bestuur en SOS dient zich in te schrijven. Ook posthouders dienen zich in te schrijven.

 

Ps. Wij zoeken nog steeds mensen die de organisatie willen helpen met het vervoeren van materialen op zondag 18 december van Neede naar het clubhuis in Enschede. Neem contact met ons op als je bereid bent om ons hiermee te helpen en je een grote auto, busje en/of aanhanger hebt.

 

Voor vragen of opmerkingen kun je contact opnemen met de Kersthike-commissie: kersthike@volbert.nl.

 

Met vriendelijke Kerstgroet,

 

De Kersthike-commissie,

 

Pim Beune;

Teun Pompert;

Mart van Lier;

Riduan Ringes;

Martijn Hendrikx;

Tijs Weustenraad.


Next Page »