Algemeen nieuws

Hieronder vindt je speltakoverstijgende berichten.

Nieuws

Activiteiten afgelast i.v.m. coronavirus

Geplaatst op 12 maart 2020 , in Algemeen / Groep, door Pim Beune

Beste ouders/verzorgers,

Op basis van advies van Scouting Nederland, heeft de leiding besloten dat de opkomsten en kampen wegens het coronavirus (COVID-19) niet doorgaan, t/m 31 maart.

Ondanks dat wij het beste de richtlijnen van Scouting Nederland kunnen volgen, vinden wij dit natuurlijk heel jammer. Wij hopen zo snel mogelijk het scoutingspel weer zo veilig mogelijk te kunnen spelen.

Met vriendelijke groeten,

De leiding van ’t Volbert.


NLDoet 2020

Geplaatst op 5 maart 2020 , in Algemeen / Groep, door Teun

Beste ouders en verzorgers,

Zaterdag 14 maart is er weer NLDoet.
Dit jaar hebben wij als vereniging ons aangemeld met enkele klussen.
De klussen bestaan uit het bouwen van een stelling voor pionier hout en het opknappen van het gebouw.
Op de zaterdag ochtend staat er om 10:00 uur koffie klaar en starten om 10:30 uur met de werkzaamheden.
Meer informatie over de klus is hier te vinden.
Het zou geweldig zijn als u ons die zaterdag kunt helpen bij het onderhoud en de bouw van de stelling.
Hopelijk tot 14 maart.
Met vriendelijke groet,

De Leiding


Jantje Beton 2020 (alle speltakken)

Geplaatst op 24 februari 2020 , in Algemeen / Groep, door Karlijn Hegeman

Beste ouders/verzorgers,

 

Jantje Beton komt er weer bijna aan! Dat houdt in dat wij gaan collecteren voor Jantje Beton en voor Scouting ’t Volbert zelf. De helft van de opbrengst gaat naar Jantje Beton en van de andere helft wordt spelmateriaal gekocht voor ’t Volbert.

U kunt ons helpen met collecteren door aankomende zaterdag (29 februari) te vragen naar een collectebus, zodat u kunt collecteren wanneer het u uitkomt. Deze collectebus kunt u ophalen in het clubhuis van ’t Volbert en moet uiterlijk 6 maart weer ingeleverd worden bij ’t Volbert.

Op vrijdag 6 maart om 18:30 uur is de opkomst voor de scouts jongens, meiden en explorers op het Volbert. Om 20:30 uur is de opkomst ten einde. Deze speltakken collecteren in de wijken rondom het Volbert.

Op zaterdag 7 maart is de opkomst voor de welpen meiden en jongens niet bij ’t Volbert, maar in de Enschedese binnenstad. De opkomst begint dan om 14:00 uur en zal tot 16:00 uur duren. U kunt uw welp halen en brengen op de genoemde tijden bij het ei van Ko (bij het stadhuis aan de Langestraat). De welpen dienen in uniform met das bij de opkomst te komen.

Net als voorgaande jaren, vragen we om uw welp zogenaamde brownies mee te laten nemen. Deze kleine lekkernijen worden uitgedeeld aan de mensen die een bijdrage doneren aan Jantje Beton.

De collecte door de welpen wordt uiteraard begeleid door de leiding van de welpen. Mocht het regenen, dan gaat de collecte door in één van de overdekte winkelcentra in de binnenstad.

Tot slot willen wij u vragen om te helpen collecteren in de buurten rondom ’t Volbert.

Mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust.

 

Met vriendelijke groet, de Jantje beton commissie,

Hugo Nijenhuis, Lisa Meems en Karlijn Hegeman


Save the date: Ouder/kinddag 2020

Geplaatst op 17 februari 2020 , in Algemeen / Groep, door Pim Beune

Beste Volberteers,

Op 6 juni 2020 vindt de ouder/kinddag plaats. Op deze dag kunnen kinderen samen met hun ouders leuke scoutingactiviteiten doen. Na het scoutingprogramma wordt de dag afgesloten met een gezamenlijke barbecue.

Meer informatie over de dag zal komende tijd volgen.

Zet 6 juni alvast in de agenda, wij hopen jullie allemaal te zien!

Met vriendelijke groeten,

De ouder/kinddag-commissie: Leanne, Lisa en Pim.


Jambovo IX

Geplaatst op 8 februari 2020 , in Algemeen / Groep, door Joppe Voogd

Beste Volberteers,

 

Kom aan boord en zet de Jambovo IX 2020 alvast in je agenda!

Via dit bericht roepen wij alle Volberteers op; welpen, scouts, explorers, stam, leiding, en SOS, om met de hele groep de 7 zeeën rond te varen.

 

Wie?

Alle Volberteers zijn natuurlijk uitgenodigd! Leden, oud-leden, SOS, iedereen wordt via dit bericht van harte uitgenodigd om tijdens de Jambovo te komen scoutwousen en kamperen.

 

Wanneer?

De scouts, explorers, stam, en SOS beginnen deze bijzondere Volbert-reis op zaterdag 4 juli 2020. De welpen komen vanaf maandag 6 juli 2020 meevaren. De zeereis is vrijdag 10 juli afgelopen.

 

Waar?

Jambovo IX vindt plaats in het mooie Haltern am see, op het scoutingterrein van Gilwell Sankt Ludger.

 

Tot slot

Zet de Jambovo in je agenda, we hopen dat jullie allemaal mee te kunnen! En houd onze berichtgeving op de website in de gaten. Wij hebben er al onwijs veel zin in!!!

 

De Jambovo IX-commissie;

Leanne, Mart, Machiel, Freek, Brigitte en Joppe.


Nieuwjaarsduik 2020

Geplaatst op 7 januari 2020 , in Algemeen / Groep, door Pim Beune

Beste welpen, scouts en explorers

Hopelijk heeft iedereen een goede jaarwisseling gehad. Nu moeten wij natuurlijk de gelegenheid hebben 2020 in te luiden. Daarvoor hebben wij een leuke activiteit op de planning staan.

Zaterdag 11 januari 2020 nemen de welpen, scouts en explorers een Nieuwjaarsduik. Wij gaan zwemmen in het Aquadrome.

De Nieuwjaarsduik vindt plaats van 14.00 uur tot 17.00 uur; wij verzamelen voor de ingang van het Aquadrome, hier worden jullie ook weer opgehaald (of jullie kunnen op eigen gelegenheid naar huis gaan).
NB: De scouts en explorers hebben de optie om tot na 17 uur te blijven. (Ouders van scouts moeten hierbij wel toestemming hebben gegeven, tevens moeten de scouts leidingteams op de hoogte gesteld worden).

Aangezien deze activiteit iets meer kost dan de gemiddelde opkomst, vragen wij een kleine ouderbijdrage van twee euro per kind. Deze kun je bij aanvang contant aan de leiding voldoen. S.v.p. gepast betalen.

De leiding verzorgt verder één pauze met drinken en een versnapering voor de iedereen. Denk je hieraan niet genoeg te hebben, neem dan zelf ook voldoende drinken en eten mee.

Bij dit evenement gaat leiding mee naar het zwembad en houdt een oogje in het zeil. Alleen kan de leiding niet continu alle kinderen in de gaten houden. Daarom moet u zorgen dat uw kind voor dit evenement tenminste zwemdiploma A heeft én voldoende zwemervaring heeft om zonder continue begeleiding in het zwembad te zijn. Bij eventuele bijzonderheden omtrent zwemvaardigheid moet u de deelname uiterlijk 10 januari afstemmen met de contactpersoon van de speltak.

Wij hebben veel zin in de Nieuwjaarsduik en hopen jullie allemaal te zien!

Met vriendelijke groeten.

De leidingteams van het Volbert.


Nieuwjaarsborrel 2020

Geplaatst op 5 januari 2020 , in Algemeen / Groep, door Johannes de Boer [Twitter: @hannesnl]

Beste Volberteers

Ook dit jaar heeft scouting ’t Volbert weer een geweldige Nieuwjaarsborrel!

Alle leiding, explorers, kaderleden, stamleden, SOS, ouders/verzorgers zijn van harte uitgenodigd om te komen.

Luid dus dit fantastische nieuwe jaar in, op Zaterdag 11-01-20, om 20:00 te Scouting ’t Volbert annemoonstraat 20.

Aanmelden wordt gewaardeerd, maar is niet verplicht.  Dit gaat via Facebook: https://facebook.com/events/s/nieuwjaarsborrel-2020/412549025951837/?ti=as

Groetjes

De Nieuwjaarsborrelcommissie

 

Lees verder…


Mailsysteem

Geplaatst op 30 december 2019 , in Algemeen / Groep, door Pim Beune

Beste Volberteers,

Namens de vereniging wensen wij iedereen een goed 2020.

Wij zijn overgegaan op een nieuw berichtgevingsysteem, waardoor iedereen nu alleen berichten krijgt voor de categorieën waarvoor zij zijn ingeschreven. Dit is de reden voor de testmail(tjes) die vandaag zijn verstuurd.

Het kan zijn dat u de komende tijd berichten nog dubbel ontvangt, als het oude systeem nog in werking is. Onze excuses hiervoor.

Er wordt op het moment ook nog gewerkt aan het fotoalbum, opdat deze binnenkort ook op de site kan.


Scouting ’t Volbert wenst u allen een fijne jaarwisseling!

Geplaatst op 30 december 2019 , in Algemeen / Groep, door Pim Beune

Scouting ’t Volbert wenst u allen een fijne jaarwisseling!


[Alle speltakken] Schrijf je in voor de Kersthike!!

Geplaatst op 8 december 2019 , in Algemeen / Groep, door Joppe Voogd

Beste volbeteers,

Je kan je nog steeds inschrijven voor de kersthike!! Inschrijven kan via hier

Wij hopen dat jullie je allemaal inschrijven! Verdere informatie kan je vinden in deze post. Als er nog vragen zijn kan je mailen naar kersthike@volbert.nl

De Kersthike commissie;

Hugo, Pim, Dominique en Joppe


[Alle speltakken] Aanvullende informatie kersthike 2019

Geplaatst op 29 november 2019 , in Algemeen / Groep, door Pim Beune

Beste volberteers,

 

In deze brief vindt U de laatste informatie voor de kersthike 2019.

Inschrijven en betaling

U kan uzelf en uw kind hier nog steeds inschrijven voor de kersthike. Inschrijven kan t/m 11 december. Mocht u zich nog na deze datum willen inschrijven, dan kan u een mail sturen naar kersthike@volbert.nl en dan zal de commissie kijken of deelname nog mogelijk is. Betalen kan naar NL66RABO 0103 2672 98 t.n.v. Scouting ’t Volbert o.v.v. KERSTHIKE + NAAM DEELNEMER. Let op: dit is NIET hetzelfde rekeningnummer als die van de speltak of die voor de contributie.

Scouts/Explorers/Stam/SOS/Leiding

Voor jullie begint de kersthike 13 of 14 december.

13 december

De kersthike begint op 13 december om 19:00 uur op Krudersweg 15, 7495 TJ, Ambt Delden. Op deze locatie krijg je instructies over de route van de commissie.

 

https://goo.gl/maps/ZJ4Mdb2RNEcTTdst9

 

Belangrijk: Het routeboekje van vrijdagavond is digitaal. Wij raden aan hem vooraf te downloaden. Download hier. (8,1MB PDF). Aangezien je het routeboekje van vrijdagavond op je telefoon kunt/moet bekijken, verzorgt de commissie stekkerdozen om vrijdagavond je telefoon weer volledig op te laden.

 

NB: De scoutsleiding loopt vrijdagavond met de scouts mee. De oudere deelnemers lopen zelfstandig in groepjes.

14 december

Op 14 december begint de kersthike om 10:00 uur bij Buitencentrum de Horst. U kunt uw auto het beste in de berm parkeren. Op deze locatie krijg je instructies over de route van de commissie.

 

https://goo.gl/maps/8KKXwwnPoXLLo2NF7

 

De vertrektijd is rond 10:00 uur, afhankelijk van hoe snel de overnachters zijn. Vanaf hier loop je naar de eindlocatie voor de zaterdag.

Welpen/Niet-leden

Ouders van scouts

Voor jullie start de kersthike op 14 december om 10:00 uur bij Buitencentrum de Horst. U kunt uw auto het beste in de berm parkeren. Op deze locatie krijg je instructies over de route van de commissie.

 

NB: Ouders van scouts lopen niet samen met hun kind. De scouts lopen zelf in groepjes.

 

https://goo.gl/maps/8KKXwwnPoXLLo2NF7

Welpen/Overige niet-leden (Ouders van welpen etc.)

Voor jullie begint de kersthike op 14 december om 10:30 op de eerste post: Bekkingvelderweg 10, 7625 RM, Zenderen. Op deze locatie krijg je instructies van de commissie over de route.

 

NB: Als u als ouder meeloopt aan de kersthike doet u dat niet met uw kind. De leiding zal met de welpen de volledige route lopen.

 

https://goo.gl/maps/W2yvMNAcLQVf4YjA9

 

Dit startpunt is tevens post 1 waar koffie en thee verkrijgbaar is.

Einde

Zaterdag om 20:00 uur, na de boerenkoolmaaltijd, is het programma voor de welpen en scouts afgelopen. Zij kunnen opgehaald worden bij Jong Nederland Albergen:

Weemselerweg 2, 7665 TX Albergen

https://goo.gl/maps/CvSK5Sio81oPx3TT9

 

Explorers/stam/SOS/leiding die zich hebben ingeschreven voor de overnachting, zullen hier tot zondagochtend overnachten.

 

Noodnummer

In noodgevallen is het noodnummer 0617520780 beschikbaar. Dit telefoonnummer staat ook in de routeboekjes en noodenveloppen. Deze telefoon zit tijdens de hike in de noodauto.

 

Pendeldienst

Er zal net als vorig jaar weer een pendeldienst vanaf de eindlocaties zijn voor de mensen die hun auto op een van de beginpunten hebben geparkeerd. Mocht je hiervan gebruik willen maken, laat dit dan even tijdens de kersthike aan de commissie weten.

 

Belangrijk: Vervoer naar de start- en eindpunten wordt niet verzorgd door de commissie! Dit moet dus zelf geregeld worden.

 

Paklijst

Meenemen Deelnemers zonder overnachting (bijv. welpen en niet-leden) Deelnemers met overnachting (bijv. scouts, explorers, stam, SOS/Bestuur) Leiding/staf
Bord/mok/bestek (let op: bij de hand houden tijdens lopen) Ja Ja Ja
Plastic zak voor vuile vaat (er is geen afwasmogelijkheid) Ja Ja Ja
Lunchpakket/drinken/snacks¹ Ja Ja Ja
WC-papier Nee Ja Ja
Goede wandelschoenen Ja Ja Ja
Regenkleding Ja Ja Ja
Dagrugzak Ja Nee Nee
Hike rugzak Nee Ja Ja
Slaapzak en matje Nee Ja Ja
Kompas Nee Indien mogelijk Ja
Liniaal of kaarthoekmeter Nee Indien mogelijk Ja
Zaklamp Ja Ja Ja
Reflectoren Ja Ja Ja
Droge/warme kleding Nee Ja Ja
Droge reservesokken Ja Ja Ja
Pyjama Nee Ja Ja
Toiletartikelen Nee Ja Ja
Handdoek/theedoek Nee Ja Ja
Andere dingen om het gezelliger/comfortabeler te maken. Denk aan kerstversiering aan jouw tas, kerstmutsen, etc. Ja Ja Ja

Toelichting paklijst:
Het is zeer aan te bevelen zelf een lunchpakket voor zaterdag, snacks, voldoende drinken en een flesje dat je kan
bijvullen met water mee te nemen. Tijdens de hike wordt op bepaalde punten al eten en/of drinken aangeboden,
maar voor meer moet je zelf zorgen.
Het volgende wordt, afhankelijk van jouw programma, al aangeboden door de organisatie:
Vrijdagavond post met warme drank;
Vrijdagavond drinken en snacks op overnachtingsplek;
Zaterdagochtend ontbijt voor overnachtende personen vr-za;
Zaterdag post 1 met koffie/thee;
Zaterdag post 2 met broodje knakworst;
Zaterdag post 3 met snert/soep;
Zaterdagavond diner;
Zaterdagavond drinken/snacks op overnachtingsplek;
Zondagochtend ontbijt voor overnachtende personen za-zo.

Reflectiebonus

Voor alle wandelaars geldt een Reflectiebonus! Help ons mee om de hike veilig te houden. Het is daarom verplicht om gedurende de complete hike:

(1) Intacte reflecterende of lichtgevende objecten aan de voorzijde EN achterzijde te dragen (Draag a.u.b. witte verlichting aan de voorkant en rode aan de achterkant, zo weten bestuurders of ze u van achter of voor naderen);

(2) Een werkende zaklamp of hoofdlamp te hebben (telefoondisplay telt niet mee).

Elke deelnemer dient dit alles op het startpunt te dragen of te kunnen tonen op verzoek, ongeacht het startmoment. Wie ’s morgens begint, kan ’s middags namelijk in schemer of donker lopen. Wie hieraan voldoet, wordt 2 euro reflectiebonus uitgekeerd na afloop van de hike (contant op eindpunt aan deelnemer of via bank). Wie hieraan niet voldoet, mag NIET deelnemen aan de Kersthike. Dankzij een service van de commissie kan hij/zij in dat geval misschien de vereiste materialen lenen en alsnog deelnemen, maar dan vervalt de reflectiebonus. Wij rekenen erop dat iedereen goed voorbereid komt en wij hopen veel reflectiebonus uit te kunnen keren!

Tot slot

Mocht je nog vragen hebben, neem dan contact op met de Kersthike-commissie: kersthike@volbert.nl

Graag zien wij jullie bij de Kersthike! Wij hebben er veel zin in.

Met vriendelijke groet,

De Kersthike 2019 commissie;

Pim Beune, Joppe Voogd, Dominique Vos en Hugo Nijenhuis

 


Route informatie herfsthike 2019

Geplaatst op 23 oktober 2019 , in Algemeen / Groep, door Johannes de Boer [Twitter: @hannesnl]

Let op, niet alle aanmeldingen zijn goed doorgekomen. Heb je je wel opgegeven, maar onderstaande informatie niet via mail ontvangen, neem dan even contact op via herfsthike@volbert.nl


Beste herfsthike lopers,

Leuk dat je meedoet aan de Herfsthike 2019! Het wordt vast een mooi en leuk weekend.

Download hier de kaarten en GPS-track.

Start- en eindpunt is het NS-station van Beilen. Ons plan is om vrijdag rond half 11 te beginnen met lopen (trein van half 9 uit Enschede).

Van vrijdag op zaterdag slapen we op camping Wilhelminahoeve in Elsloo (www.wilhelminahoeve.nl).

Van zaterdag op zondag slapen we op het scoutingterrein Dwingeloo (dwingeloo.scouting.nl).

Dagafstanden zijn (ongeveer) 26-26-20 KM.

Op zowel vrijdag als zaterdag is er gelegenheid om boodschappen te doen.

Naast de camping op vrijdag is een soort cafetaria waar gegeten kan worden (maar koken is leuker!). Er is op de camping gelegenheid om binnen te zitten. Of we kampvuur mogen maken is nog onzeker (maar we doen ons best).

Op het scoutingterrein mag vuur gemaakt worden. Een eindje verderop is de Bospub, hier kan gegeten en gedronken worden (www.bospub.nl).

Het lijkt ons leuk om zondag samen af te sluiten, hiervoor zullen we nog een locatie zoeken.

De kosten voor de hike bedragen € 12,50 voor de vrijdagavond en € 4 voor de zaterdagavond (p.p.). Je mag dit contant meenemen of overmaken op NL 66 RABO 0396 7950 21 t.n.v. H. Jansen.

Alvast veel plezier met de voorbereiding en tot vrijdag!

Groeten,
Henryk Jansen


Privacybeleid Scouting ’t Volbert

Geplaatst op 12 oktober 2019 , in Algemeen / Groep, door Johannes de Boer [Twitter: @hannesnl]

Beste leden,

Scouting ’t Volbert verwerkt persoonsgegevens. Wij willen je hierover graag duidelijk en transparant informeren. Het privacybeleid van Scouting ’t Volbert beschrijft deze informatie en alle zaken omtrent privacy en persoonsgegevens binnen de vereniging.

Je kunt ons privacybeleid hier vinden.


Ouderavond 12 oktober Welpen, Scouts, Explorers

Geplaatst op 8 oktober 2019 , in Algemeen / Groep, door Leanne van der Weij [Twitter: @lannevanneweij]

Beste Volbert-ouders,

Komende zaterdag is het zover: de jaarlijkse ouderavond! Zoals u in onze kalender heeft kunnen zien begint deze om 19:00 uur in onze grote schuur.

De avond duurt tot maximaal 20:30 uur en bestaat uit een gezamenlijk deel, en een speltak-specifiek deel.

Wilt u de leiding van uw kind beter leren kennen, of wilt u weten hoe u kunt bijdragen aan een fantastisch scouting seizoen? Kom dan naar de ouderavond! Koffie en wat lekker staan vanzelfsprekend voor u klaar.

Wij hopen op een grote opkomst! Ook als uw kind al jaren lid is van onze groep is dit een mooie gelegenheid om een bij te praten.

Groet,

Leiding Welpen jongens,
Leiding Welpen meiden,
Leiding Scouts jongens,
Leiding Scouts meiden,
Begeleiding Explorers,
Verenigingsbestuur


Vooraankondiging kersthike 2019

Geplaatst op 8 oktober 2019 , in Algemeen / Groep, door Joppe Voogd

Het is weer zover, de Kersthike staat voor de deur! De Kersthike zal dit jaar plaatsvinden van vrijdagavond 13 december 2019 tot en met zondag 15 december 2019. Hieronder staat precies per speltak aangegeven wanneer de Kersthike begint en eindigt.

Let op: de volgende genoemde tijden zijn indicatief en kunnen nog worden gewijzigd

  • Welpen: De welpen en hun leiding starten met een supergave wandelroute op zaterdag 14 december om 10.30 uur. Zaterdagavond 14 december is, na een overheerlijke stamppot boerenkool maaltijd op de eindlocatie, de Kersthike om 20.00 uur afgelopen voor de welpen;
  • Scouts: De scouts beginnen op vrijdagavond 13 december om 19.30 uur al met het lopen van een leuke route naar een blokhut waar overnacht wordt. Op vrijdagavond lopen de scouts leiding mee met de scouts. Na een overnachting lopen de scouts zaterdag verder over een super toffe route naar de eindlocatie. Daar is voor de scouts op zaterdagavond 14 december na een lekkere warme stamppot boerenkool maaltijd de Kersthike om 20.00 uur afgelopen;
  • Explorers/Stam/SOS/leiding: Zie scouts. Echter lopen deze groepen op vrijdagavond zonder begeleiding, en mogen zij op zaterdagavond nog blijven tot zondagochtend.
  • Niet-leden: Zelfde programma als de welpen. Echter beginnen de niet-leden zaterdag om 11 uur.

Inschrijving en bijdrage

U kunt zich hier inschrijven. Om een fantastische Kersthike te kunnen organiseren, hebben wij een kleine financiële bijdrage nodig. De bijdragen worden vermeld in het inschrijfsysteem. U dient uiterlijk 11 december 2019 vóór 23:59 u in te schrijven en uw bijdrage moet op dezelfde datum op de volgende bankrekening staan: NL66 RABO 0103 2672 98 t.n.v. Scouting ’t Volbert o.v.v. KERSTHIKE 2019 + NAAM DEELNEMER. Let op: dit is NIET hetzelfde rekeningnummer als die van de speltak of die voor de contributie.

Reflectiebonus

Voor alle wandelaars geldt een Reflectiebonus! Help ons mee om de hike veilig te houden. Het is daarom verplicht om gedurende de complete hike:

(1) Intacte reflecterende of lichtgevende objecten aan de voorzijde EN achterzijde te dragen (Draag a.u.b. witte verlichting aan de voorkant en rode aan de achterkant, zo weten bestuurders of ze u van achter of voor naderen);

(2) Een werkende zaklamp of hoofdlamp te hebben (telefoondisplay telt niet mee).

Elke deelnemer dient dit alles op het startpunt te dragen of te kunnen tonen op verzoek, ongeacht het startmoment. Wie ’s morgens begint, kan ’s middags namelijk in schemer of donker lopen. Wie hieraan voldoet, wordt 2 euro reflectiebonus uitgekeerd na afloop van de hike (contant op eindpunt aan deelnemer of via bank). Wie hieraan niet voldoet, mag NIET deelnemen aan de Kersthike. Dankzij een service van de commissie kan hij/zij in dat geval misschien de vereiste materialen lenen en alsnog deelnemen, maar dan vervalt de reflectiebonus. Wij rekenen erop dat iedereen goed voorbereid komt en wij hopen veel reflectiebonus uit te kunnen keren!

Tot het slot

Heb je vragen? Neem dan contact op met de Kersthike-commissie 2019: kersthike@volbert.nl

Wij hebben er superveel zin in!

De Kersthike-commissie

Pim Beune, Joppe Voogd, Hugo Nijenhuis en Dominique Vos


Nadere informatie herfsthike 2019

Geplaatst op 7 oktober 2019 , in Algemeen / Groep, door Johannes de Boer [Twitter: @hannesnl]

Beste Volberteers,

Alvast nadere info over de Herfsthike van 2019 voor de nieuwsgierigen. De overnachtingen zijn geregeld, de routes zijn bedacht en de wandelkriebels actief! We hebben zelfs geregeld dat alle bomen een meer passend kleurtje krijgen.

De organisatie wil nog even op vooronderzoek gaan voor het checken van voorzieningen bij de overnachtingen, eettentjes / kroegen, supermarkten onderweg en logistieke zaken als parkeerplekken en openbaar vervoer.

De laatste info krijg je als je je hebt opgegeven samen met een routeboekje om zelf af te drukken in de week voor de Herfsthike. We sturen dan ook de definitieve GPS-tracks mee. Opgeven kan via het vorige bericht.

De route met overnachtingen en andere interessante punten hebben we ook in Google Maps staan.
https://drive.google.com/open?id=1b0eT-cVcuSsUbS5uU2OIGoes0bSYU1Ag&usp=sharing

Vrijdag 25 oktober

  • Start route: Station Beilen
  • Eind route: Camping De Wilhelminahoeve
  • Afstand: 25km
  • Er zijn meerdere supermarkten aan het begin van de route. Naast de camping op het eindpunt is iets van een snackbar.
  • Als je ‘s avonds pas kan aanhaken is het helaas lastig om met het openbaar vervoer bij de camping te komen. Het dichtstbij kom je in Appelscha (5km)

Zaterdag 26 oktober

  • Start route: Camping De Wilhelminahoeve
  • Eind route: Scouting Labelterrein Dwingeloo
  • Afstand: 27 km (makkelijk in te korten tot 22km en zelfs tot 17km indien nodig)
  • Op 2/3 van de route komen we langs een supermarkt (Coop) in Diever. Deze is tot 18:00 open. Op 2km van het eindpunt is ook een AH in Dwingelo. Open tot 20:00. Hier loopt de route alleen niet langs.
  • Op 2km van het eindpunt hebben we ook een bospub gevonden!

Als je zaterdag aan wil haken is het beginpunt van de route lastig te bereiken met openbaar vervoer. Je kunt wel naar Hoogersmilde of Geeuwenbrug komen, vanaf hier zelf een route door het Drents-Friese Wold bedenken. Vanaf Geeuwenbrug kun je bijvoorbeeld een deel van de route van vrijdag doen en dan overstappen op de route van zaterdag.

Voor degene die zaterdagavond wil instappen is Dwingeloo de beste optie om met het openbaar vervoer te komen.

Zondag 27 oktober

  • Start route:Scouting Labelterrein Dwingeloo
  • Eind route: kroeg in Beilen / Station
  • Afstand: 19km (in te korten tot 15km)

Wil je alleen zondag meelopen, kun je bijvoorbeeld naar Ruinen komen met het openbaar vervoer en vanaf daar het Dwingelerveld inlopen en de route opzoeken.

De organisatie heeft er in ieder geval alvast zin in! Tot snel.


Posthouders en hulpouders gezocht voor kersthike 2019

Geplaatst op 2 oktober 2019 , in Algemeen / Groep, door Dominique Vos

Beste Volberteers,

 

Over een paar maanden is het weer tijd voor de kersthike! De kersthike zal plaatsvinden vanaf vrijdag 13 december 2019 tot en met zondag 15 december 2019. Om dit evenement goed te kunnen laten draaien hebben wij natuurlijk wel hulp nodig en u zal ons daarbij mogelijk kunnen helpen. Wij zoeken voor dit geweldige evenement nog ouders die posten onderweg op de route willen bemannen (op vrijdag en/of zaterdag) en ouders die willen helpen bij het koken van de avondmaaltijd op zaterdag.

Wat is de kersthike?

De kersthike is een wandeltocht, waar alle speltakken en ook ouders, aan deel mogen nemen. Hierbij wordt er van een locatie naar een andere locatie gelopen met behulp van verschillende routetechnieken. Dit begint dan voor alle speltakken vanaf de scouts en hoger op vrijdag. Zaterdag lopen alle speltakken mee. Op de eindlocatie kunnen wij dan met iedereen genieten van de heerlijke avondmaaltijd die er dan gekookt is.

U wilt helpen?

Lijkt het u leuk om een post te bemannen, of lijkt het u leuk om mee te helpen bij het bereiden van de avondmaaltijd? Stuur dan een mailtje naar kersthike@volbert.nl Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Vragen?

Voor vragen over de verschillende taken kunt u een mailtje sturen naar kersthike@volbert.nl

 

Meer informatie over de kersthike volgt nog.

 

Met vriendelijke groeten,
Namens de Kersthikecommissie

 

Pim Beune, Hugo Nijenhuis, Joppe Voogd en Dominique Vos


Uitnodiging herfsthike 2019

Geplaatst op 23 september 2019 , in Algemeen / Groep, door Johannes de Boer [Twitter: @hannesnl]

Beste Volbertleden,

Over een paar weken is het alweer zo ver, dan wordt er weer een mooie en gezellige Herfsthike gelopen!

De Herfsthike is een jaarlijkse wandeltocht van drie dagen in de herfstvakantie. Daarbij wandelen we met bepakking over een prachtige route. De Herfsthike wordt georganiseerd voor iedereen vanaf 11 jaar: scouts, explorers, stam, SOS, leiding, kader, ouders en andere belangstellenden.

Dit jaar zal de Herfthike worden gelopen op vrijdag 25, zaterdag 26 en zondag 27 oktober.

Iedereen die wil, en dit kan, mag hier aan meedoen. Je loopt met je groepje volledig zelfstandig. Je zorgt voor je eigen spullen, je eigen eten, je eigen tentje en je eigen veiligheid. De organisatie zorgt alleen voor een mooie route en een plek waar je je tent op kunt zetten. Wil je als scout (t/m 14 jaar) meelopen, dan moet er een volwassene (bijvoorbeeld een van je ouders) met je meedoen.

Dit jaar gaan we gezellig wandelen in het Drents-Friese Wold. Nadere info over de route etc. volgt nog. Wij verwachten dat de route zo’n 20-25 km per dag zal zijn.

De kosten zullen ongeveer 10-15 euro p.p. bedragen voor het hele weekend. Dit is voor het routeboekje en de overnachtingen.

Lijkt dit alles je super gaaf? Geef je dan op door Henryk te mailen op herfsthike@volbert.nl. Als je je hebt ingeschreven volgt verdere info zo spoedig mogelijk. Voor vragen kun je natuurlijk altijd even contact opnemen.

We hopen dat iedereen er al weer veel zin in heeft en zien jullie graag op het startpunt.

Groeten,
De Herfsthike commissie 2019


Ouderavond, overvliegen en kalender voor Welpen, Scouts en Explorers.

Geplaatst op 14 september 2019 , in Algemeen / Groep, door Johannes de Boer [Twitter: @hannesnl]

Beste ouders en leden,

Het nieuwe seizoen is begonnen, er staan weer mooie activiteiten op het programma.

Onze eerste grote activiteit is het overvliegen op zaterdag 28 september. De jeugdleden die overvliegen hebben dat van hun leiding inmiddels gehoord, en maken zich klaar voor het overvliegen. Graag nodigen we alle ouders uit om te komen kijken bij het overvliegen. Houdt de zaterdagmiddag dus vrij, zeker als uw kind overvliegt!

Kort na het overvliegen is het ook weer tijd voor de ouderavond. Op zaterdag 12 oktober om 19:00 uur bent u van harte welkom. Tijdens de ouderavond kunt u foto’s en filmpjes van de afgelopen zomerkampen bewonderen, bijpraten met de leiding en vragen stellen aan de leiding van uw kind. De leidingteams veranderen behoorlijk na het overvliegen, dus dit is een mooie kans kennis te maken met de nieuwe leiding van uw kind. U krijgt tijdens de ouderavond informatie over de activiteiten van komend scouting jaar. Ook heeft u tijdens de ouderavond de mogelijkheid om uzelf aan te melden als vrijwilliger voor een kamp of activiteit.

Aan het begin van de zomervakantie 2020 zal de 9e JamboVo (Jamboree Volbert) plaatsvinden. Dit is ons vierjaarlijkse groepskamp. Een unieke ervaring waar elke Welp, Scouts en Explorers bij wil zijn!

De opkomsten, kampen, en de JamboVo staan in de jaarkalender op onze website www.volbert.nl . Daarom adviseren wij u om goed te kijken naar de kalender op onze website. U kunt op volbert.nl/kalender de algemene kalender bekijken, en op de speltakpagina de kalender van de speltak van uw kind. Wanneer u op de knop “+ Google Calendar” klikt, dan kunt u de kalender toevoegen aan uw Smartphone, tablet of Gmail-account.

Wij hebben heel veel zin in dit nieuwe scoutingjaar!

Met stevige groet,
Leiding en bestuur Scouting ’t Volbert


Doedag 2019

Geplaatst op 2 juli 2019 , in Algemeen / Groep, door Pim Beune

Beste ouders/verzorgers/leden,

Aanstaande zaterdag is het doedag op Scouting ’t Volbert.
Dit houdt in dat er door velen klusjes in en rond de clubgebouwen worden gedaan. Denk aan: schoonmaken, opruimen, dingen repareren etc. Er is dan geen reguliere opkomst.

Niet bij elke speltak worden dezelfde personen verwacht die meehelpen bij de doedag. Hier volgt een overzicht:

Welpen meisjes:
– Ouders
Welpen jongens:
– Ouders
Scouts jongens:
– Ouders
– PL’s en APL’s
Scouts meisjes:
– Ouders
– PL’s en APL’s
Explorers:
– Explorers

Graag zien wij u zaterdag om 12 uur.

Met vriendelijke groeten,

De leiding.


ouder-kind weekend extra info

Geplaatst op 20 juni 2019 , in Algemeen / Groep, door Mart van Lier

Aanstaand weekend is het alweer tijd voor het eerste ouder-kind weekend. Kun je helaas niet overnachten maar wel kunnen tijdens de reguliere opkomsttijden, dan hebben wij goed nieuws. Ook voor niet-deelnemers aan het complete ouder-kind weekend gaat de opkomst gewoon door. Dit is in tegenstelling tot onze eerdere berichtgeving. Hierbij zijn jullie van harte welkom op Buitencentrum Beundersveld gelegen aan de Torendijk 21 te Hengelo. Let op de opkomsttijden zijn lichtelijk verruimt naar 17:00 uur in plaats van 16:30 uur. De opkomst zal wel gewoon beginnen om 14:00 uur. We kijken uit naar jullie komst!

Met vriendelijke groet,

De ouder-kind weekend commissie


22 + 23 juni Ouder-kind weekend 2019

Geplaatst op 12 juni 2019 , in Algemeen / Groep, door Joppe Voogd

Beste Volbert-families en vrienden,

Graag nodigen wij jullie uit voor het Ouder-kind weekend 2019 op kampeerterrein Beundersveld te Hengelo in het weekend van 22+23 juni. Op zaterdagmiddag is er een opkomstprogramma, na afloop is er een BBQ en een avondprogramma en er kan gekampeerd worden!

Ouder-kind weekend; wat is dat?

Een Ouder-kind weekend is een uniek weekend waarbij jeugdleden van ’t Volbert samen met hun ouders kunnen proeven van het fijne scoutingleven! Dit is het moment om aan je ouders te laten zien welke geweldige activiteiten wij doen bij scouting. Uiteraard kunnen ouders meedoen met de aangeboden activiteiten tijdens het Ouder-kind weekend. Overige familieleden zijn ook welkom!

Tijdens het Ouder-kind weekend wordt een programma met activiteiten verzorgd, maar je mag ook zelf je eigen plan trekken. Niets moet, alles mag. De reguliere opkomst op zaterdagmiddag vervalt en wordt vervangen door een opkomst op locatie van het Ouder-kind weekend samen met je ouders. Het wordt dus lekker gezellig druk en er is een hoop te zien en te doen.

Locatie

Ouder-kind weekend 2019 is op het scoutingterrein Beunderveld te Hengelo (http://beundersveld.nl/). Dit is een mooie locatie met kampvuurkuil, veel bos en een groot grasveld waar tenten kunnen staan.

Adres: Torendijk 21, 7554 SX Hengelo.

Parkeren: Op/bij het terrein.

Programma

Zaterdag 22 juni:

  • 1400-1700 Opkomst voor iedereen (leden, familie, vrienden, etc.). We doen spellen en workshops met typische scoutingdingen!
  • 1700-2030 BBQ
  • 2030-2100 Avondprogramma met kampvuur
  • 2100-2300 Nachtspel

Zondag 23 juni:

  • 0830-0930     Ontbijt (wordt door de commissie geregeld)
  • 0930-1100 Extra activiteit voor overnachtende deelnemers
  • 1100-1200     Sluiting + afbraak (om 1200h moet terrein leeg zijn)

Je kunt zelf kiezen aan welke onderdelen je deelneemt. Uiteraard verwachten we onze jeugdleden op dit kamp (welpen, scouts, explo’s) met hun ouders!

Binnen de tijden van de opkomst (zaterdag van 14.00 tot 17.00 uur) zijn de leidingteams voor de kinderen verantwoordelijk. Hierbuiten zijn de ouder dus verantwoordelijk.

Kamperen!

Het allerleukst is het natuurlijk om te blijven slapen! Op zaterdag kun je dan meedoen met het programma, en je kunt blijven slapen tot zondag. Zaterdagavond en zondagochtend zijn er extra activiteiten voor de overnachtende deelnemers.

Op Beundersveld is geen gebouw. We slapen dus in tenten. Hiervoor dient iedereen zelf de eigen kampeerspullen te verzorgen. Mocht je nou geen kampeerspullen hebben maar wel graag willen kamperen, neem dan contact op met de organisatie. Misschien valt er wel wat te regelen.

Kampeerders kunnen zaterdag vanaf 13.00 uur het terrein van het Beundersveld betreden om tenten op te zetten en/of slaapplaatsen in te richten. Om 14.00 uur begint de opkomst met de activiteiten. Zondag om 12.00 uur dient het Beundersveld leeg te worden opgeleverd.

BBQ

Zaterdagavond gaan wij, na afloop van de opkomst, gezellig met z’n allen BBQen. Let op: Iedereen verzorgt zijn eigen BBQ, vlees, drinken en hapjes. Wel gaan meestal deelnemers tijdens de BBQ bij elkaar te buurten om lekkernijen uit te wisselen.

Mocht je zelf geen BBQ hebben, dan is er een centrale BBQ beschikbaar waar jij je vlees op kunt leggen (deze is echter wel snel vol dus het is handiger om een eigen BBQ mee te nemen).

Kosten

  • Gratis voor leiding
  • Gratis voor explo’s
  • Kosten 10 euro pppn voor alle overigen die blijven slapen. Aub ter plaatse op het Ouder-kind weekend contant en gepast betalen aan de commissie.

Inschrijven

Inschrijven is nodig voor:

  • Leiding
  • Iedereen die blijft slapen
  • Leden van ’t Volbert (welpen, scouts, explo’s, stam, SOS)

Inschrijven is mogelijk via: http://tiny.cc/sekp6y

Mocht je vragen en/of opmerkingen hebben, neem dan contact op met

Joppe Voogd (van de welpenleiding): joppe.voogd@volbert.nl.

Commissie Ouder-kind weekend 2019,

Mart van Lier;

Joppe Voogd;

Martijn Hendrikx.


Leidingweekend 2019

Geplaatst op 24 mei 2019 , in Algemeen / Groep, door Teun

Beste leiding,

Volgende week is het zover….. leidingweekend 2019!
In deze post staat de laatste info in die je nodig hebt.

Verzamellocatie

Op vrijdag 31 mei worden jullie om 1000h op deze locatie verwacht. Vanaf dit punt leg je met je groepje een route af  richting de overnachtingslocatie.

Zondag zullen we rond 1500 weer terug zijn op het clubhuis.

Paklijst

  • De standaard dingen die je meeneemt op kamp
  • Smartphone en accusap
  • Bord, mok bestek
  • Tent of een ander soort onderkomen
  • WUNDER-BAUM Grüner Apfel
  • Lunchpakketje vrijdag

Kosten

De kosten voor dit weekend zijn 6 euro dit kan worden gestort op de groepsrekening (NL76RABO 0135 9440 90 t.n.v. Scouting ’t Volbert). Vanuit de vereniging wordt een groot gedeelte van de brandbare auto vloeistof vergoed. Afhankelijk van de afstand die je rijdt kan het ook voorkomen dat niet alle kosten zijn gedekt, deze kosten kun je binnen je groepje verdelen.

Overige informatie

Het thema van deze editie van het leidingweekend is Mythologie . Het is aan te raden om aankomende week nog studie te doen naar Noordse , Azteekse, Egyptische & Keltische mythologie. Ook kennis over Astronomie, vector calculus en routetechnieken zal goed van pas komen.

Tot volgende week,

De leidingweekend commissie


Save the date: Volbert ouder-kind weekend

Geplaatst op 23 maart 2019 , in Algemeen / Groep, door Joppe Voogd

Ben…

  • jij een welp, scout, explorers, roverscouts, stamlid of leiding?

Wil…

  • Je een keer aan je ouders laten zien welke geweldige activiteiten we op scouting doen?
  • Met je vader of moeder als een echte scout kamperen?
  • Een heel gezellig weekend beleven?
  • Lekker samen koken?

Kom dan naar het eerste Scouting ‘t Volbert ouder-kind weekend!

Op 22 en 23 juni, op een prachtig kampterrein in de buurt van Enschede

Ben…

  • jij ouder/verzorger van een welp, scout, explorers, roverscouts, stamlid of leiding?

Wil…

  • Je een keer met zoon of dochter een weekendje kamperen?
  • Een heel gezellig weekend beleven?
  • Lekker samen koken met je zoon/dochter?
  • Beleven wat het is om een scoutingkamp mee te maken?
  • Een keer bij te praten met andere ouders en verzorgers?

Kom dan naar het eerste Scouting ‘t Volbert ouder-kind weekend!

Op 22 en 23 juni, op een prachtig kampterrein in de buurt van Enschede.

Jullie:

  • Nemen zelf je tent en slaapspullen mee.
  • Doen lekker mee met het programma tijdens het hele weekend

Prik dit weekend in je agenda! Je kunt je vanaf 1 mei aanmelden op onze website!

We hopen jullie 22 en 23 juni te zien!

 

De ouder-kind commissie;

Mart, Martijn, Joppe.


Vooraankondiging Leidingweekend 2019

Geplaatst op 6 maart 2019 , in Algemeen / Groep, door Teun

Beste Leiding,

Ook dit jaar is er weer een geweldig leidingweekend! Uit de datum planner is als meest geschikte datum 31 mei, 1 & 2 juni gekomen. Dit valt gelijk met het hemelvaartweekend dus een extra lange editie van het leidingweekend. Hieronder staat alvast wat informatie over dit het weekend.

 

Data/tijden

Op vrijdag 31 mei worden jullie om 1000h op een geheime locatie verwacht.
Op zondag 1 juni verwachten wij rond 1500h weer terug te zijn bij ’t Volbert.

 

Locatie + vervoer

De kamplocatie is voorlopig nog geheim, dit zal bekend worden gemaakt aan de deelnemers tijdens het leidingweekend. Wel gaan wij vrijdag ochtend vanaf een geheime locatie ergens in Nederland met auto’s een bepaalde route volgen om uit te komen bij de kamplocatie.  De begin locatie zal 168 uur voor de start van het leidingweekend worden bekend gemaakt aan de deelnemers.
Het is hiervoor noodzakelijk dat je als deelnemer een groepje heb gevormd met andere leiding en beschikking heeft over gemotoriseerd vervoer.

 

Aan-/afmelden

Het aanmelden voor het leidingweekend gaat per team.
Voor het aanmelden moet je een mailtje sturen naar teun@volbert.nl waarin je aangeeft wie de teamleden zijn, wie de eigenaar van de auto is en wat jullie superepischelijpethemagerelateerde groepsnaam is. Wil je in verband met de voorbereidingen de aanmelding van je groepje uiterlijk 1 april 2019 doorgeven.

 

Overige informatie

Het thema van deze editie van het leidingweekend is Mythologie . Het is aan te raden om in de weken voorafgaand van het leidingweekend studie te doen naar Noordse , Azteekse, Egyptische & Keltische mythologie. Ook kennis over Astronomie, vector calculus en routetechnieken zal goed van pas komen.
Verdere informatie over de kosten, paklijst en andere zaken zullen in de weken voorafgaand van het leidingweekend worden verstrekt aan de deelnemers.

 

Mocht je nu al vragen hebben over het kamp, neem dan contact op met de organisatie.

We hebben er zin in!
Met vriendelijke groeten,

Christopher & Teun


Jantje Beton 2019

Geplaatst op 2 maart 2019 , in Algemeen / Groep, door Pim Beune

Beste ouders/verzorgers,

 

Ook dit jaar collecteert scouting ’t Volbert voor Jantje Beton (en ook voor zichzelf). Van de opbrengst gaat de helft naar Jantje Beton en de andere helft is voor scouting ’t Volbert. Van deze opbrengst wordt onder andere spelmateriaal gekocht.

 

Op donderdag 7 en vrijdag 8 maart vanaf 18.00 uur kunnen ouders helpen met collecteren. U kunt dan een collectebus ophalen in het clubhuis van ’t Volbert.

 

Op vrijdag 8 maart om 1830 uur is de opkomst voor de scouts jongens, meisjes en explorers op het Volbert. Om 2030 uur is de opkomst ten einde. Deze speltakken collecteren in de wijken rondom het Volbert.

Op zaterdag 9 maart is de opkomst voor de welpen meiden en jongens niet bij ’t Volbert, maar in de Enschedese binnenstad. De opkomst begint om 14.00u en zal tot 16.00u duren. U kunt uw welp brengen en halen op de genoemde tijden bij het ei van Ko (bij het stadhuis aan de Langestraat). De welpen dienen in uniform met das bij de opkomst te komen.

Net als voorgaande jaren vragen we om uw welp zelfgemaakte koekjes, cupcakes of brownies mee te laten nemen.

Deze kleine lekkernijen worden uitgedeeld aan de mensen die een bijdrage doneren aan Jantje Beton. Dus leef je uit op het bakken van de allerlekkerste koekjes, brownies of cupcakes.

 

De collecte door de welpen wordt uiteraard begeleid door de leiding van de welpen.

Tijdens de collecte wordt er gezorgd voor wat te drinken en een kleine versnapering.

 

Mocht het regenen, dan gaat de collecte door in één van de overdekte winkelcentra in de binnenstad.

 

Tot slot wil ik u vragen om uw medewerking te verlenen aan de collecte in de buurten rondom ’t Volbert en alle hulp is welkom.

 

Mochten er nog vragen zijn? Stel ze gerust.

 

Met hartelijke groet, de Jantje Beton commissie,

Pim Beune, Dominique Vos en Lisa Meems.

 

 


Dassen – Start verkoop bij de nieuwjaarsborrel!

Geplaatst op 9 januari 2019 , in Algemeen / Groep, door Leanne van der Weij [Twitter: @lannevanneweij]

Het scoutingjaar 2019 begint goed!
Na lang wachten zijn er weer dassen beschikbaar 😀

Kosten:

De nieuwe dassen zijn voor ons gemaakt en hebben een geborduurd logo. De kostprijs van deze dassen is daardoor hoger dan in het verleden, een das kost € 14.

Maar…… speciaal voor onze leden en ouders / verzorgers van leden hebben we een introductie-actie:
Nu een das voor € 10 per stuk! (de vereniging draagt het verschil bij).
Voor deze actie hanteren we een maximum van 2 dassen per persoon / lid.

Start verkoop:

De dassenverkoop start tijdens de nieuwjaarsborrel op zaterdag 12 januari a.s.!
Hier kan contant of via mobiel bankieren ter plekke betaald worden.

Daarna volgt een bestelformulier via de website.

 

De beste wensen voor het nieuwe jaar en hopelijk tot ziens bij de borrel!
Groetjes van het bestuur

 


Nieuwjaarsborrel 2019

Geplaatst op 31 december 2018 , in Algemeen / Groep, door Teun

Beste Volberteers,

Het is alweer bijna 2019
Dit nieuwe scoutingjaar willen we met onze vereniging weer feestelijk beginnen.
Op 12 januari 2019 wordt er op ’t Volbert weer de nieuwjaarsborrel gehouden.
Iedereen die zich verbonden voelt aan onze vereniging is welkom.
Het thema van deze editie van de nieuwjaarsborrel begint met de letter T, aan jullie de taak om dit woord zelf af te maken.
De borrel begint om 20:00 te Scouting ’t Volbert Magnoliastraat 3.
Tot dan!
Groetjes,

De Nieuwjaarsborrelcommissie


Laatste Infobrief Kersthike 2018

Geplaatst op 8 december 2018 , in Algemeen / Groep, door Pim Beune

Beste mensen,
Hier volgt de laatste informatie voor aankomende kersthike.

Inschrijven & Betalen
Inschrijven kan tot uiterlijk dinsdag 11 december (via https://goo.gl/1wuTVe). Betalen kan naar NL66RABO 0103 2672 98 t.n.v. Scouting ’t Volbert o.v.v. KERSTHIKE + NAAM DEELNEMER.

Start vrijdagavond:

Scouts/Explorers/stam/SOS/leiding:  

Deze groepen beginnen op vrijdagavond 14 december om 19.30 uur al met lopen. Op de locatie krijg je van de commissie instructies over de te lopen route. Het startpunt:

Kruising Bretelerveldweg – Achterveldweg, Diepenheim

https://goo.gl/maps/HK6VGwG62G32

Belangrijk: Het routeboekje van vrijdagavond is digitaal. Wij raden aan hem vooraf te downloaden. Download hier: (30MB PDF).

NB: De scoutsleiding loopt vrijdagavond met de scouts mee. De oudere deelnemers lopen zelfstandig in groepjes.

Start zaterdagochtend 1 (scouts, explorers, stam, leiding, SOS/bestuur)

Kun je vrijdagavond niet meedoen? Dan begin je zaterdag 15 december om 10.00 uur Blokhut de Berkeboom:

Blokhut de Berkeboom, Bergweg 16a, 7161 PN Neede

https://goo.gl/maps/3dhV3WDYEGv

De vertrektijd is rond 10:00 uur, afhankelijk van hoe snel de overnachters zijn. Vanaf hier loop je naar de eindlocatie voor de zaterdag.

 

Start zaterdagochtend 2 (welpen, meelopende niet-leden)

Ben je welp of loop je als niet-lid mee? Dan vertrek je zaterdag 15 december om 10:30 uur (voor welpen) of om 11.00 uur (voor meelopende niet-leden) vanaf dit punt:

Hoondermaatsweg, Eibergen

https://goo.gl/maps/aiSnf8vRFUQ2

Dit startpunt is tevens post 1 waar koffie en thee verkrijgbaar is. NB: Scouts, stam, leiding en SOS/bestuur die vrijdagavond niet meelopen en niet om 10.00 uur bij Blokhut de Berkeboom kunnen starten, hebben tevens de mogelijkheid om hier bij post 1 aan te sluiten bij hun eigen speltak.

 

Einde

Zaterdag om 20:00 uur, na de boerenkoolmaaltijd, is het programma voor de welpen en scouts afgelopen. Zij kunnen opgehaald worden bij het Natuurhûs:

Natuurhûs, Koeweidendijk 27a, 7161 RJ Neede

https://goo.gl/maps/pE8tUs29osG2

 

Noodnummer:

In noodgevallen is het noodnummer 0617205546 beschikbaar. Deze telefoon zit tijdens de hike in de noodauto.

 

Belangrijk: Vervoer naar de start- en eindpunten wordt niet verzorgd door de commissie! Dit moet dus zelf geregeld worden.

Echter, kan er van de volgende ophaalservice gebruik worden gemaakt:

Ophaalservice vrijdag: van eind- naar startpunt vrijdagavond.

Ophaalservice zaterdag: van eindpunt zaterdag (Natuurhûs Neede) naar startpunt zaterdag voor de welpen en meelopende niet-leden (Hoondermaatsweg, Eibergen).

 

Paklijst

Meenemen Deelnemers zonder overnachting (bijv. welpen en niet-leden) Deelnemers met overnachting (bijv. scouts, explorers, stam, SOS/Bestuur) Leiding/staf
Bord/mok/bestek (let op: bij de hand houden tijdens lopen) Ja Ja Ja
Plastic zak voor vuile vaat (er is geen afwasmogelijkheid) Ja Ja Ja
Lunchpakket/drinken/snacks¹ Ja Ja Ja
WC-papier Nee Ja Ja
Goede wandelschoenen Ja Ja Ja
Regenkleding Ja Ja Ja
Dagrugzak Ja Nee Nee
Hike rugzak Nee Ja Ja
Slaapzak en matje Nee Ja Ja
Kompas Nee Indien mogelijk Ja
Liniaal of kaarthoekmeter Nee Indien mogelijk Ja
Zaklamp Ja Ja Ja
Reflectoren Ja Ja Ja
Droge/warme kleding Nee Ja Ja
Droge reservesokken Ja Ja Ja
Pyjama Nee Ja Ja
Toiletartikelen Nee Ja Ja
Handdoek/theedoek Nee Ja Ja
Andere dingen om het gezelliger/comfortabeler te maken. Denk aan kerstversiering aan jouw tas, kerstmutsen, etc. Ja

 

Toelichting paklijst:

Het is zeer aan te bevelen zelf een lunchpakket voor zaterdag, snacks, voldoende drinken en een flesje dat je kan bijvullen met water mee te nemen. Tijdens de hike wordt op bepaalde punten al eten en/of drinken aangeboden, maar voor meer moet je zelf zorgen.

Het volgende wordt, afhankelijk van jouw programma, al aangeboden door de organisatie:

 

Vrijdagavond post met warme drank;

Vrijdagavond drinken en snacks op overnachtingsplek;

Zaterdagochtend ontbijt voor overnachtende personen vr-za;

Zaterdag post 1 met koffie/thee;

Zaterdag post 2 met broodje knakworst;

Zaterdag post 3 met snert/soep;

Zaterdagavond diner;

Zaterdagavond drinken/snacks op overnachtingsplek;

Zondagochtend ontbijt voor overnachtende personen za-zo.

 

Reflectiebonus

Voor alle wandelaars, behalve welpen, geldt een Reflectiebonus! Help ons mee om de hike veilig te houden. Het is daarom verplicht om gedurende de complete hike:
(1) Intacte reflecterende of lichtgevende objecten aan de voorzijde EN achterzijde te dragen;
(2) en ook een werkende zaklamp of hoofdlamp te hebben (telefoondisplay telt niet mee).
Elke deelnemer dient dit alles op het startpunt te dragen of te kunnen tonen op verzoek, ongeacht het startmoment. Wie ’s morgens begint, kan ’s middags namelijk in schemer of donker lopen. Wie hieraan voldoet, wordt 2 euro reflectiebonus uitgekeerd na afloop van de hike (contant op eindpunt aan deelnemer of via bank). Wie hieraan niet voldoet, mag NIET deelnemen aan de kersthike. Dankzij een service van de commissie kan hij/zij in dat geval misschien de vereiste materialen lenen en alsnog deelnemen, maar dan vervalt de reflectiebonus. Wij rekenen erop dat iedereen goed voorbereid komt en wij hopen veel reflectiebonus uit te keren!

Welpen:

Voor welpen geldt geen reflectiebonus, maar wij adviseren wel om ook voor welpen het volgende mee te geven: zichtbare kleding, reflector aan de voorzijde en achterzijde, zaklamp (mochten we een stukje in de schemer lopen).

 

Tot slot

Mocht je nog vragen hebben, neem dan contact op met de Kersthike-commissie: kersthike@volbert.nl

Graag zien wij jullie bij de Kersthike! Wij hebben er veel zin in.

Met vriendelijke groet,

De Kersthike-commissie 2018:

Pim Beune;

Martijn Hendrikx;

Christopher Kole;

Joppe Voogd;

 


Inschrijfherinnering Kersthike 2018

Geplaatst op 1 december 2018 , in Algemeen / Groep, door Pim Beune

Beste leden,

 

Hier volgt een herinnering voor het inschrijven van aankomende kersthike.

Inschrijven kan hier: http://www.volbert.nl/2018/11/vooraankondiging-kersthike-2018

 

Met vriendelijke groeten,

 

De kersthike-commissie.


Posthouders en hulpouders gezocht voor kersthike 2018

Geplaatst op 28 november 2018 , in Algemeen / Groep, door Pim Beune

Beste Volbertmensen,

 

Jullie zullen het nieuws allemaal al wel gehoord hebben. De vooraankondiging van de kersthike staat online en de inschrijving is geopend.  De data voor dit jaar zijn  al bekend, namelijk vrijdag 14 december 2018 tot en met zondag 16 december 2018.

 

Hulpouders?

Om als scoutinggroep dit soort grote evenementen te organiseren, is er veel hulp nodig van vrijwilligers en ouders/verzorgen. Voor dit jaar zijn we nog op zoek naar mensen die ons willen helpen met het bezetten van de posten op vrijdag en zaterdag.

 

U wilt helpen?

Lijkt het u leuk om op een van de posten te staan tijdens de kersthike? Stuur dan een mailtje naar kersthike@volbert.nl Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

 

Met vriendelijke groeten,
Namens de Kersthikecommissie

 

Pim Beune, Joppe Voogd, Christopher Kole en Martijn Hendrikx.


Vooraankondiging kersthike 2018

Geplaatst op 10 november 2018 , in Algemeen / Groep, door Pim Beune

De kersthike vindt plaats van vrijdagavond 14 december 2018 tot en met zondag 16 december 2018. Hieronder staat precies per speltak aangegeven wanneer de kersthike begint en eindigt.

Let op: de volgende genoemde tijden zijn indicatief en kunnen nog worden gewijzigd

  • Welpen: De welpen en hun leiding starten met een supergave wandelroute op zaterdag 15 december om 10.30 uur. Zaterdagavond 15 december is, na een overheerlijke stamppot boerenkoolmaaltijd op de eindlocatie, de kersthike om 20.00 uur afgelopen voor de welpen;
  • Scouts: De scouts beginnen op vrijdagavond 14 december om 19.30 uur al met lopen van een leuke route naar een blokhut waar overnacht wordt. Op vrijdagavond loopt de scoutsleiding mee met de scouts. Na een overnachting lopen de scouts zaterdag verder over een supertoffe route naar de eindlocatie. Daar is voor de scouts op zaterdagavond 15 december na een lekkere warme stamppot boerenkoolmaaltijd de kersthike om 20.00 uur afgelopen;
  • Explorers/stam/SOS/leiding: Zie scouts. Echter lopen deze groepen op vrijdagavond zonder begeleiding, en mogen zij op zaterdagavond nog blijven tot zondagochtend.
  • Niet-leden: Zelfde programma als de welpen. Echter beginnen de niet-leden zaterdag om 11 uur.

Inschrijving en bijdrage

U kunt zich hier inschrijven. Om een fantastische kersthike te kunnen organiseren hebben wij een kleine financiële bijdrage nodig. De bijdragen worden vermeld in het inschrijfsysteem. De bijdrage dient uiterlijk 12 december 2018 op de volgende bankrekening staan: NL66RABO 0103 2672 98 t.n.v. Scouting ’t Volbert o.v.v. KERSTHIKE + NAAM DEELNEMER.

Reflectiebonus

Voor alle wandelaars, behalve welpen, geldt een Reflectiebonus! Help ons mee om de hike veilig te houden. Het is daarom verplicht om gedurende de complete hike:

(1) Intacte reflecterende of lichtgevende objecten aan de voorzijde EN achterzijde te dragen;

(2) en ook een werkende zaklamp of hoofdlamp te hebben (telefoondisplay telt niet mee).

Elke deelnemer dient dit alles op het startpunt te dragen of te kunnen tonen op verzoek, ongeacht het startmoment. Wie ’s morgens begint, kan ’s middags namelijk in schemer of donker lopen. Wie hieraan voldoet, wordt 2 euro reflectiebonus uitgekeerd na afloop van de hike (contant op eindpunt aan deelnemer of via bank). Wie hieraan niet voldoet, mag NIET deelnemen aan de kersthike. Dankzij een service van de commissie kan hij/zij in dat geval misschien de vereiste materialen lenen en alsnog deelnemen, maar dan vervalt de reflectiebonus. Wij rekenen erop dat iedereen goed voorbereid komt en wij hopen veel reflectiebonus uit te keren!

Tot het slot

Heb je vragen? Neem dan contact op met de Kersthike-commissie 2018: kersthike@volbert.nl.

Wij hebben er superveel zin in!

De Kersthike-commissie: Pim Beune, Joppe Voogd, Christopher Cole en Martijn Hendrikx.


JOTI 2018

Geplaatst op 13 oktober 2018 , in Algemeen / Groep, door Pim Beune

Op 20 oktober zal het clubhuis weer vol zitten met lui die maar al te graag achter computers hangen.
Hier volgt het programma voor alle speltakken:

Welpen
Gewone opkomsttijden. (14:00-1630 uur) De kinderen zullen genieten van meerdere spelletjes verdeeld over meerdere posten.

Scouts
Idem. Echter mogen jullie met toestemming van jullie ouders tot 21:00 uur blijven voordat jullie echt naar huis moeten.
Dit betekent dat je zelfs mee kan eten op het clubhuis zo rond 18:00. Of wij daadwerkelijk met zijn allen iets gaan bestellen op dat moment is dan van toepassing. Bij deze zijn wij dan ook niet verantwoordelijk dat je rond 18:00 iets te eten krijgt! Neem dus geld mee.

Explorers
Jullie hebben gewone opkomsttijden, met een leuk extraatje. Jullie mogen het hele weekend, van vrijdag t/m zondag aanwezig zijn, zolang jullie het aan jullie ouders doorgeven. Het avondeten is hetzelfde geregeld als voor de scouts. Zelf regelen dus.

Roverscouts, Boomstam, Stam, SOS, andere leden
Ook jullie zijn het gehele weekend welkom, denk met drank nuttigen eraan dat er zaterdag scouts rondlopen tot 21:00 uur.

En nu wat algemene dingen:
– Dit jaar zitten wij weer beneden in de grote schuur.
– Er moet altijd minstens één iemand wakker zijn.
– Slapen is toegestaan.
– Eigen hardware is toegestaan.
– Vraag aan de commissie of het OK is voordat je iets inplugt. We hebben geen zin in stroomuitval.
– Wij zijn niet verantwoordelijk voor beschadigingen of diefstal van spullen, hoewel dit zeer onwaarschijnlijk is.
– Denk zelf ook aan stekkerdozen en netwerkkabels. Label ze zodat je weet wat van jou is.
– Er is waarschijnlijk wifi en bekabeld internet, zelfs in de kleine schuur. Vraag de JOTI-commissie om het wachtwoord.
– Nog een keer: Wacht met drank totdat de jeugdleden verdwenen zijn.
– Geen kabels losmaken, stekkers eruit trekken of met apparatuur gaan lopen schuiven zonder toestemming.
– Gezamenlijk voedsel nuttigen op de zaterdagavond is op eigen initiatief. Hoe meer mensen meedoen en geld inleggen hoe groter de kans van slagen en des te meer gezelligheid
Ten slotte: het wordt erg gewaardeerd dat de mensen die er zondag nog zijn helpen met alles opruimen. Het precieze moment dat wij op de zondag kappen staat nog niet vast, maar je kunt zelf bedenken dat iedereen er op een gegeven moment er wel klaar mee is.

Tot op het clubhuis!


Herfsthike 2018

Geplaatst op 13 september 2018 , in Algemeen / Groep, door Teun

Beste Volberteers, vrienden en familie,

Nog maar heel even en dan gaat de herfsthike 2018 van start. Dit jaar gaan we richting de heuvelachtige zandgronden van de Veluwezoom. Op 26,27 en 28 oktober vindt dit wandelevenement plaats. We overnachten we op verschillende scoutingterreinen. Het vervoer naar Apeldoorn en vanaf Velp is het makkelijkst met de trein. Als je met meerdere personen met het ov gaat ben je een stuk goedkoper uit (zie NS-groepsreizen).

Inschrijven

Alle leden, familie en vrienden vanaf scoutsleeftijd mogen mee op de herfsthike. Scouts mogen alleen mee onder begeleiding van een ouder/ voogd. Het is mogelijk om een alleen een deel van de route te lopen.

Het inschrijven kan door dit formulier in te vullen. Het inschrijven is per deelnemer.

Route  

Vrijdag
Op vrijdagochtend begint de route vanaf Station Apeldoorn en gaat richting het scoutingterrein de Vrijenberg in Loenen.
De afstand bedraagt ongeveer 25 km
Locaties
Begin: Station Apeldoorn
Eind: De Vrijenberg Beekbergerweg 43, 7371 EW Loenen

Zaterdag
Op zaterdag begint de route vanaf het terrein in Loenen en het eindpunt van die dag zal zijn op scoutingkampeerterrein de waterberg. De route loopt over Nationaal park de Veluwezoom.
De afstand bedraagt ongeveer 30 km
Locaties
Begin:De Vrijenberg Beekbergerweg 43, 7371 EW Loenen
Eind: Scouting kampeerterrein De Waterberg topografische kaarten 40A schaal 1:25.000, coordinaat 189.80/447.80

Zondag
De route van zondag loopt vanaf scoutingterrein de waterberg richting het eindpunt in Velp. Van Arnhem naar Velp is maar een klein stukje. Daarom gaat de route via het Landgoed Warnsborn en de grote stadsparken van Arnhem richting Velp. In Velp kan er nog worden geborreld en gegeten in een lokaal café.
De afstand bedraagt ongeveer 22 km
Locaties
Begin: Scouting kampeerterrein De Waterberg
Eind: Velp

Eten

Elke deelnemer zorg zelf of in een groepje voor alle maaltijden.
Op zondagavond kan er gegeten worden in een eetcafé in Velp. Geef het op het formulier aan als je hier gebruik van wilt maken.

Wat kost het?

Loper met overnachtingen: € 6 ,-
Loper voor 1 dag: € 1 ,-
Reiskosten van en naar de begin-en eindlocatie

Wat krijg ik hiervoor?

  • Overnachting op kampeerterreinen
  • kaartmateriaal (dit wordt in PDF of GPX formaat aangeleverd)
  • Garmin Oregon GPS in bruikleen (op aanvraag, zolang de voorraad strekt)
  • Gratis buitenlucht afkomstig van de Veluwe
  • Goed of slecht weer (afhankelijk van het weer)

Gps-aanvragen?

Om een GPS aan te vragen kunt u mailen naar teun@volbert.nl .  Er zijn geen baterijen bijgeleverd. Bij normaal gebruikt heeft u voldoende aan twee setje van twee AA baterijen.

Vragen?

Stel ze gerust. Stuur een mailtje naar herfsthike@volbert.nl

Met scoutinggroeten, en tot de herfsthike!

Teun Pompert


Leidingweekend

Geplaatst op 29 mei 2018 , in Algemeen / Groep, door Lisa Meems

Beste ouders/verzorgers,

In het weekend van 8 – 10 juni vindt het jaarlijkse leidingweekend plaats, om deze reden is er op zaterdag 9 juni geen opkomst voor alle speltakken. Vrijdag 8 juni is er wel opkomst voor de explorers.

Met vriendelijke groet,

Leiding van Scouting ’t Volbert

 


23 + 24 juni Familieweekend

Geplaatst op 12 mei 2018 , in Algemeen / Groep, door Teun

Beste Volbert-families en vrienden,

Graag nodigen wij jullie uit voor het familieweekend 2018 op kampeerterrein Beundersveld te Hengelo in het weekend van 23+24 juni. Op zaterdagmiddag is er een opkomstprogramma, na afloop is er een BBQ en een avondprogramma en er kan gekampeerd worden!

Familieweekend; wat is dat?

Een Familieweekend is een uniek “Ouder-Kind-weekend” waarbij jeugdleden van ’t Volbert samen met hun ouders kunnen proeven van het fijne scoutingleven! Dit is het moment om aan je ouders te laten zien welke geweldige activiteiten wij doen bij scouting. Uiteraard kunnen ouders meedoen met de aangeboden activiteiten tijdens het Familieweekend. Overige familieleden zijn ook welkom!

Tijdens het Familieweekend wordt een programma met activiteiten verzorgd, maar je mag ook zelf je eigen plan trekken. Niets moet, alles mag. De reguliere opkomst op zaterdagmiddag vervalt en wordt vervangen door een opkomst op locatie van het Familieweekend. Het wordt dus lekker gezellig druk en er is een hoop te zien en te doen.

Locatie

Familieweekend 2018 is op het scoutingterrein Beunderveld te Hengelo (http://beundersveld.nl/). Dit is een mooie locatie met kampvuurkuil, veel bos en een groot grasveld waar tenten kunnen staan.

Adres: Torendijk 21, 7554 SX Hengelo.
ParkerenOp/bij het terrein.

Programma

Zaterdag 23 juni:

  • 1400-1700 Opkomst voor iedereen (leden, familie, vrienden, etc.). We doen spellen en workshops met typische scoutingdingen!
  • 1700-1900 BBQ
  • 1900-2100 Avondprogramma met kampvuur
  • 2100-2200 Nachtspel

Zondag 24 juni:

  • 0830-0930     Ontbijt (ook op eigen gelegenheid, maar de commissie regelt de koffie)
  • 0930-1100     Extra activiteit voor overnachtende deelnemers
  • 1100-1200     Sluiting + afbraak (om 1200h moet terrein leeg zijn)

Je kunt zelf kiezen aan welke onderdelen je deelneemt. Uiteraard verwachten we onze jeugdleden bij de opkomst (welpen, scouts, explo’s)!

Ouders dienen ervoor te zorgen dat hun kind op de locatie (Beundersveld) wordt gebracht en afgehaald. Binnen de tijden van de opkomst (zaterdag van 14.00 tot 17.00 uur) zijn de leidingteams voor de kinderen verantwoordelijk. Hierbuiten kan een kind enkel verblijven onder de begeleiding van een ouder dan wel andere volwassene. Welpen en Scouts kunnen zich dus niet voor het gehele weekend inschrijven zonder een ouder of andere volwassene. Iedere familie is buiten de opkomsttijden verantwoordelijk voor de eigen kinderen.

Kamperen!

Het allerleukst is het natuurlijk om te blijven slapen! Op zaterdag kun je dan meedoen met het programma, en je kunt blijven slapen tot zondag. Zondagochtend is er een extra activiteit voor de overnachtende deelnemers.

Op Beundersveld is geen gebouw. We slapen dus in tenten. Hiervoor dient iedereen zelf de eigen kampeerspullen te verzorgen. Mocht je nou geen kampeerspullen hebben maar wel graag willen kamperen, neem dan contact op met de organisatie. Misschien valt er wel wat te regelen.

Kampeerders kunnen zaterdag vanaf 12.00 uur het terrein van het Beundersveld betreden om tenten op te zetten en/of slaapplaatsen in te richten. Om 14.00 uur begint de opkomst met de activiteiten. Zondag om 12.00 uur dient het Beundersveld leeg te worden opgeleverd.

BBQ

Zaterdagavond gaan wij, na afloop van de opkomst, gezellig met z’n allen BBQen. Let op: Iedereen verzorgt zijn eigen BBQ, vlees, drinken en hapjes. Wel gaan meestal deelnemers tijdens de BBQ bij elkaar te buurten om lekkernijen uit te wisselen.

Mocht je zelf geen BBQ hebben, dan is er een centrale BBQ beschikbaar waar jij je vlees op kunt leggen.

Kosten

  • Gratis voor iedereen die niet blijft slapen
  • Gratis voor leiding
  • Gratis voor explo’s
  • Kosten 5 euro pppn voor alle overigen die blijven slapen. Aub ter plaatse op het Familieweekend contant en gepast betalen aan de commissie.

Inschrijven

Inschrijven is alleen nodig voor:

  • Leiding
  • Iedereen die blijft slapen
  • Niet leden (familie, ouders, vriendjes, broers/zussen etc), ongeacht programma
  • Leden van ’t Volbert (welpen, scouts, explo’s, stam, SOS) die aanwezig zijn na afloop van de opkomst, dus na zaterdag 1700h.

Voor de duidelijkheid: Leden die alleen meedoen met de opkomst en niet aan de latere onderdelen na 1700h hoeven zich dus niet in te schrijven. Inschrijven is mogelijk via: https://goo.gl/forms/93hKN1ckJut6GZJB3.

Mocht je vragen en/of opmerkingen hebben, neem dan contact op met
Christopher Kole (van de scoutsleiding): christopher@volbert.nl.

Commissie Familieweekend 2018,

Teun Pompert;

Christopher Kole;

Martijn Hendrikx.


iScout 2018

Geplaatst op 23 februari 2018 , in Algemeen / Groep, door Teun

Hallo allemaal,

Zaterdag 3 maart is het weer iScout! Dit is een te gek evenement met creatieve doe-opdrachten en uitdagende reisvragen over culturen, landen en plaatsen op deze aarde. Om 18:00 verzamelen de leden vanaf Explorer leeftijd op het clubhuis en neem zo nodig een laptop mee om reisvragen mee te beantwoorden. Alvorens iScout 2018 begint moeten we namelijk nog een groepsfoto maken, kunnen we eventueel gezamenlijk eten en verdelen we de taken. Om 19:00 begint dan officieel de iScout en gaan er groepen bezig met doe-opdrachten of reisvragen. Door de knotsgekke doe-opdrachten krijgen we credits die we kunnen investeren in reisvragen. indien we de reisvragen goed hebben incasseren we punten. Dit is een beetje hoe de activiteit in elkaar steekt.Het evenement is om 23:00 alweer afgelopen en om 00:00 verwachten we de uitslag. Vorig jaar stonden we op plaats 129 en dit jaar willen we dit verbeteren door in de top 100 te komen. Dus we hebben jullie hulp hard nodig!

Op onze Facebook pagina kun je laten weten of je komt.

Met vriendelijke groet,

De iScout-commissie


Jantje Beton

Geplaatst op 21 februari 2018 , in Algemeen / Groep, door Jeroen Veldhuis

Beste ouders/verzorgers,

 

Ook dit jaar is er weer een collecte voor Jantje Beton.

De collecte vindt plaats op donderdag 8 en vrijdag 9 maart.

U wordt van harte uitgenodigd om ons te helpen. Het clubhuis is open vanaf 18.00. Hier kunt u de collectebus afhalen en ook weer inleveren. Bij het ophalen en inleveren van de collectebus staat de koffie klaar. Het is tevens mogelijk om op donderdag een collectebus af te halen en deze vrijdagavond of zaterdag in te leveren. Zodat u kunt collecteren op een moment dat het u het beste uitkomt.

 

Deze collecte is voor scouting ’t Volbert erg belangrijk.

De helft van de opbrengst is direct beschikbaar voor onder andere spelmateriaal. Daarnaast biedt deelname aan de collecte ons de kans om in de toekomst een beroep te doen op het fonds van Jantje Beton, ten behoeve van een nieuw clubhuis.

Daarom willen we ook dit jaar in de hele wijk Stokhorst collecteren. Uw hulp hierbij is zeer gewenst.

De welpen, scouts, explorers en leiding  kunnen dit niet alleen.

Bij deze vragen we om uw hulp bij de huis aan huiscollecte.

 

We hopen op een goede deelname.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jantje Beton voor scouting ’t Volbert

 

Voor vragen kunt u contact opnemen met:

 

Jeroen Veldhuis

jeroen.veldhuis@volbert.nl

06 5399 4799

 


nieuwjaarsborrel 2018

Geplaatst op 5 januari 2018 , in Algemeen / Groep, door Sanne Hofstra

Beste Volberteers

Jullie hebben er vast al over gehoord, maar ook dit jaar heeft ’t Volbert weer een geweldige Nieuwjaarsborrel!

Luid dus dit fantastische nieuwe jaar in, op Zaterdag 13-01-15,  om 20:00 te Scouting ’t Volbert annemoonstraat 20.

Groetjes

De Nieuwjaarsborrelcommissie

 


Laatste info Kersthike + herinnering inschrijving

Geplaatst op 3 december 2017 , in Algemeen / Groep, door Tijs Weustenraad

Beste Volbertmensen,

 

Nog even en dan gaat Kersthike 2017 van start! In dit bericht wordt de laatste informatie bekend gemaakt om goed voorbereid mee te gaan met de Kersthike.

 

Aanvang & einde route

 

Start vrijdagavond (scouts, explorers, stam, leiding, SOS/bestuur)

Vrijdag begint de Kersthike om 19:30 uur op het Martinusplein te Losser (bij de kerktoren). Daar krijg je van de commissie instructies over de te lopen route.

 

NB: De scoutsleiding loopt vrijdagavond met de scouts mee. De oudere deelnemers lopen zelfstandig in groepjes.

 

Locatie:

Martinusplein

Losser

(bij kerktoren)

 

Tip: Mocht je niet beschikken over eigen vervoer, dan kun je met de bus naar het startpunt komen. Plan jouw reis op: http://9292.nl/.

 

Start zaterdagochtend 1 (scouts, explorers, stam, leiding, SOS/bestuur)

Kun je vrijdagavond niet meedoen? Dan begin je zaterdag om 10.00 uur bij de blokhut van Stichting jong Nederland in De Lutte. De vertrektijd is rond 10:00 uur, afhankelijk van hoe snel de overnachters zijn. Vanaf hier loop je naar de eindlocatie voor de zaterdag.

 

Locatie:

Stichting jong Nederland

Kerkenbospad 5

7587 NH De Lutte

 

Start zaterdagochtend 2 (welpen, meelopende niet-leden)

Ben je welp of loop je als niet-lid mee? Dan vertrek je zaterdag om 10:30 uur (voor welpen) of om 11.00 uur (voor meelopende niet-leden) vanaf Restaurant paviljoen Lutterzand in omgeving De Lutte. Dit startpunt is tevens post 1 waar koffie en thee verkrijgbaar is.

 

NB: Scouts, stam, leiding en SOS/bestuur die vrijdagavond niet meelopen en niet om 10.00 uur bij de blokhut van Stichting jong Nederland in De Lutte kunnen starten, hebben tevens de mogelijkheid om hier bij post 1 aan te sluiten bij hun eigen speltak.

 

Locatie:

Restaurant paviljoen Lutterzand

Lutterzandweg 12

7587 LH De Lutte

 

Einde

Zaterdag om 20:00 uur, na de boerenkoolmaaltijd, is het programma voor de welpen en scouts afgelopen. Zij kunnen opgehaald worden bij de blokhut van Stichting jong Nederland in De Lutte.

 

De explorers, stam, leiding en SOS/bestuur blijven nog een nachtje slapen om het jaar feestelijk uit de luiden. Zondag om uiterlijk 12:00 uur is ook voor hen de Kersthike ten einde bij de blokhut van Stichting jong Nederland in De Lutte. Zij hebben dan zelf hun vervoer naar huis geregeld.

 

Locatie:

Stichting jong Nederland

Kerkenbospad 5

7587 NH De Lutte

 

Pendeldienst geparkeerde auto’s op startpunt

Voor de deelnemers die met de auto naar het startpunt komen en deze daar parkeren is er ophaalservice mogelijk. Deelnemers worden dan aan het einde van de dag naar het startpunt gebracht en kunnen zodoende hun auto ophalen.

 

Van de volgende ophaalservice kan gebruik worden gemaakt:

  • Ophaalservice vrijdag van de blokhut van Stichting jong Nederland in De Lutte naar startpunt vrijdagavond (Martinusplein te Losser);
  • Ophaalservice zaterdag van de blokhut van Stichting jong Nederland in De Lutte startpunt zaterdag voor de welpen en meelopende niet-leden (Restaurant paviljoen Lutterzand).

Paklijst

Meenemen Deelnemers zonder overnachting (bijv. welpen en niet-leden) Deelnemers met overnachting (bijv. scouts, explorers, stam, SOS/Bestuur) Leiding/staf
Bord/mok/bestek (let op: bij de hand houden tijdens lopen) Ja Ja Ja
Plastic zak voor vuile vaat (er is geen afwasmogelijkheid) Ja Ja Ja
Lunchpakket/drinken/snacks¹ Ja Ja Ja
WC-papier Nee Ja Ja
Goede wandelschoenen Ja Ja Ja
Regenkleding Ja Ja Ja
Dagrugzak Ja Nee Nee
Hike rugzak Nee Ja Ja
Slaapzak en matje Nee Ja Ja
Kompas Nee Indien mogelijk Ja
Liniaal of kaarthoekmeter Nee Indien mogelijk Ja
Zaklamp Ja Ja Ja
Reflectoren Ja Ja Ja
Droge/warme kleding Nee Ja Ja
Droge reservesokken Ja Ja Ja
Pyjama Nee Ja Ja
Toiletartikelen Nee Ja Ja
Handdoek/theedoek Nee Ja Ja
Andere dingen om het gezelliger/comfortabeler te maken. Denk aan kerstversiering aan jouw tas, kerstmutsen, etc. Ja Ja Ja

 

Toelichting paklijst:

¹  Het is zeer aan te bevelen zelf een lunchpakket voor zaterdag, snacks, voldoende drinken en een flesje dat je kan bijvullen met water mee te nemen. Tijdens de hike wordt op bepaalde punten al eten en/of drinken aangeboden, maar voor meer moet je zelf zorgen.

Het volgende wordt, afhankelijk van jouw programma, al aangeboden door de organisatie:

  1. Vrijdagavond post met warme drank;
  2. Vrijdagavond drinken en snacks op overnachtingsplek;
  3. Zaterdagochtend ontbijt voor overnachtende personen vr-za;
  4. Zaterdag post 1 met koffie/thee;
  5. Zaterdag post 2 met broodje knakworst;
  6. Zaterdag post 3 met snert/soep;
  7. Zaterdagavond diner;
  8. Zaterdagavond drinken/snacks op overnachtingsplek;
  9. Zondagochtend ontbijt voor overnachtende personen za-zo.

 

Reflectiebonus

Voor alle wandelaars, behalve de welpen, geldt een Reflectiebonus! Help ons mee om de hike veilig te houden. Het is daarom verplicht om gedurende de complete hike:

  • Intacte reflecterende of lichtgevende objecten aan de voorzijde EN achterzijde te dragen;
  • en ook een werkende zaklamp of hoofdlamp te hebben (telefoondisplay telt niet mee).

 

Elke deelnemer dient dit op het startpunt te tonen, ongeacht het startmoment. Wie ’s morgens begint, kan ’s middags namelijk in schemer of donker lopen. Wie hieraan voldoet, wordt 2 euro Reflectiebonus uitgekeerd na afloop van de hike (contant op eindpunt aan deelnemer of via de bank). Wie hieraan niet voldoet, mag NIET deelnemen aan de kersthike. Dankzij een service van de commissie kan hij/zij in dat geval misschien de vereiste materialen lenen en alsnog deelnemen, maar dan vervalt de reflectiebonus.

 

Wij rekenen erop dat iedereen goed voorbereid komt en wij hopen veel reflectiebonus uit te keren!

 

Welpen:

Voor welpen geldt geen reflectiebonus, maar wij adviseren wel om ook voor welpen het volgende mee te geven: zichtbare kleding, reflector aan de voorzijde en achterzijde, zaklamp (mochten we een stukje in de schemer lopen).

 

Inschrijven

Heb jij je nog niet ingeschreven voor de Kersthike? Geen paniek! Inschrijven is nog steeds mogelijk. De inschrijftermijn is verlengd. Je kunt je nu nog tot uiterlijk vrijdag 8 december 2017 om 20.00 uur.

 

Inschrijven kan via de volgende link: https://goo.gl/forms/CaYHkfByxUzklzza2.

 

Betalingsherinnering

Mocht je nog niet betaald hebben voor de Kersthike, vergeet dat dan niet z.s.m. te doen. De betalingen dienen dinsdag 12 december 2017 op onze rekening te staan.

 

Instructies:

  • Deelnemersbijdrage overmaken naar NL66RABO 0103 2672 98 t.n.v. Scouting ’t Volbert o.v.v. KERSTHIKE + NAAM DEELNEMER.
  • Let op: niet overmaken naar de rekening van de vereniging!
  • Weet je niet meer wat je moet betalen? Kijk dan in jouw e-mail; je hebt na jouw inschrijving een automatisch e-mail gekregen inclusief de prijs.
  • Bij meerdere deelnemers a.u.b. voor elke deelnemer een aparte overmaking; dank u.

 

Tot slot

Deze post bevat aanvullende informatie op onze eerdere post (de vooraankondiging). De informatie in onze vooraankondiging op onze website blijft onverkort van kracht, tenzij in deze post de informatie anders weergegeven is.

De tijden in de vooraankondiging waren bijvoorbeeld indicatief; in deze post staan de juiste tijden.

 

Kijk dus voor informatie over het programma per speltak en de betaling van de deelnemersbijdragen in onze vooraankondiging: http://www.volbert.nl/2017/11/vooraankondiging-kersthike-2017.

 

Mocht je nog vragen hebben, neem dan contact op met de Kersthike-commissie: kersthike@volbert.nl.

 

Graag zien wij jullie bij de Kersthike! Wij hebben er veel zin in.

 

Met vriendelijke groet,

 

De Kersthike-commissie 2017:

 

Pim Beune;

Teun Pompert;

Mart van Lier;

Riduan Ringes;

Johannes de Boer;

Martijn Hendrikx;

Tijs Weustenraad.


Volgende pagina »