Gegevens wijzigen

Ben je verhuisd, heb je een nieuw telefoonnummer of mailadres?

Wijzigingen in je gegevens kun je niet langer via de leiding of ledenadministratie doorgeven. Je bent zelf verantwoordelijk voor het bijhouden van je contactgegevens.

Om je gegevens te wijzigen maak je gebruik van MyScout (http://sol.scouting.nl). Akela is het ledenadministratie systeem van Scouting Nederland waar ook Scouting ’t Volbert gebruik van maakt.

Let op!
Van elke wijziging die je doorvoert in MyScout krijg je een bevestiging via e-mail. Ontvang je deze e-mail niet, dan zijn je wijzigingen niet opgeslagen in MyScout.

Stap 1

Inloggen stap 1

Klik op de button 'login' links in het scherm

Stap 2

Inloggen stap 2

Voer je gebruikersnaam en wachtwoord in. Mocht je over een van beide niet beschikken? Klik dan op een van de 5 opties bij 'Problemen met inloggen'.

Let op!
Ben je lid geworden in of na 2009, dan heb je een gebruikersnaam en wachtwoord voor MyScout ontvangen in je mailbox. Mocht je niet over je gebruikersnaam en wachtwoord beschikken, dan kun je deze opnieuw aanvragen via MyScout! Hiervoor moet je het e-mailadres gebruiken wat op dit moment bekend is in MyScout.

De leiding en ledenadministratie beschikken niet over je gebruikersnaam en wachtwoord. Mocht er in MyScout een ander mailadres geregistreerd staan het mailadres dat je op dit moment gebruikt, stuur dan een verzoek naar de ledenadministratie om je mailadres te wijzigen. Je ontvangt een bevestiging van deze wijziging van MyScout, daarna kun je alsnog een gebruikersnaam en wachtwoord opvragen.

Stap 3

Wijzigen gegevens stap 1

Klik op de knop 'Mijn gegevens' en vervolgens op 'Mijn persoonsgegevens'. In het scherm dat volgt kun je je persoonsgegevens wijzigen.