Inschrijven

Leuk dat je lid wilt worden van Scouting ’t Volbert!

Het inschrijven gaat erg makkelijk en kost je slechts 5 minuten. Wanneer je je inschrijft bij onze groep, dan ga ja automatisch akkoord met een incasso voor de contributie. Wij incasseren de contributie elk kwartaal. Informatie over de contributie kun je vinden op de contributie pagina in ledenservice.

Scouting Nederland

Wanneer je jeugdlid wordt van Scouting ’t Volbert ben je ook automatisch lid van Scouting Nederland. Je wordt dus tegelijk lid van de grootste jeugdorganisatie van Nederland. Je krijgt jaarlijks een ScoutPas van Scouting Nederland en het Scouting Magazine valt elk kwartaal bij je in de brievenbus. Van ons krijg je natuurlijk iedere week gave, spannende en leerzame activiteiten aangeboden. Scouting, da’s pas leven!

Klik op onderstaande link om de inschrijving te starten:
Inschrijven bij Scouting ’t Volbert

Let op!
Het aanmelden bestaat uit 3 delen:

Fase 1 : Je meld je aan bij Scouting ’t Volbert
Fase 2 : De leiding of secretaris keurt je aanvraag goed
Fase 3 : Je rond de inschrijving af (financiële gegevens, enz.)

Fase 1

Stap 1

Screenshot 2015-06-09 16.58.36

Vul hier je voornaam, tussenvoegsel en achternaam in. Selecteer vervolgens ‘Bij Scouting ’t Volbert komen kijken.’

Stap 2

Screenshot 2015-06-09 17.00.16

Vul in dit scherm je contactgegevens in. Let op! Het e-mailadres gebruiken wij om contact met je op te nemen. Aan dit e-mailadres wordt ook je Scouts Online gekoppeld. Scouts Online is ons ledenadministratiesysteem, je beheert hierin zelf je contactgegevens.

Stap 3

Screenshot 2015-06-09 17.01.46

In dit scherm kun je nog op- of aanmerkingen invullen.

Deel 2

Nu je klaar bent met het eerste gedeelte moeten de secretaris en je leiding je aanmelding goedkeuren. Zodra dit is gebeurt ontvang je daarover bericht. Nadat je bericht hebt ontvangen ga je terug naar deze pagina.

Deel 3

Gefeliciteerd! Je bent ingeschreven bij Scouting ’t Volbert en Scouting Nederland (Je hebt als het goed is van de secretaris je lidnummer ontvangen).

Om je eigen gegevens te kunnen beheren, heb je een MyScout/Scouts Online account nodig. Mocht je deze nog niet hebben ontvangen, dan kun je deze hier aanvragen. In de meeste gevallen is het account al aangemaakt bij inschrijving, en kun je gewoon inloggen.


Vul het lidnummer in wat je van de secretaris hebt ontvangen, en je geboortedatum.

Kies een gebruikersnaam en wachtwoord. Voer het e-mailadres in dat je eerder al hebt gebruikt.

Je hebt nu een MyScout/Scouts Online account.

Log in op MyScout, en ga naar het menu ‘Mijn gegevens’.

Vul in te tabbladen ‘basis’, ‘adressen’, ‘bijzonderheden’ en ‘bankrekeningen’ zoveel mogelijk gegevens in.  Graag het banknummer met toevoeging van de IBANcode.

Alleen wanneer wij over een juist bankrekeningnummer + tenaamstelling beschikken, dan kunnen wij de contributie afschrijven van je rekening.