Welpen: Jongens

De welpen zijn een groep van maximaal 25 jongens van 7 t/m 11 jaar. Elke zaterdag komen we bij elkaar om er een toffe middag van te maken. Deze middag begint om 14.00 en duurt tot 16.30. We doen een heleboel verschillende dingen op zo’n middag. Ongeveer 2 keer per jaar gaan we een heel weekend met z’n allen op kamp. Dan hebben we een heel weekend lang om alleen maar leuke dingen te doen. In de zomervakantie gaan we zelfs bijna een hele week op kamp. Dat is elk jaar weer een hoogtepunt vol met verrassingen. Al deze leuke dingen doen we in de jungle samen met onze leiding, Balloo, Chill, Raksha en Hathi. Om erachter te komen wat we precies allemaal doen kun je het beste een keertje langskomen. Neem hiervoor even contact op met de leiding

Het welpenteam bestaat uit:

Tijs, Martijn, Riduan, Machiel, Pim, Dominique.

[calendar id=”6951″]

Nieuws

JOTI 2018

Geplaatst op 13 oktober 2018 , in Algemeen / Groep, door Pim Beune

Op 20 oktober zal het clubhuis weer vol zitten met lui die maar al te graag achter computers hangen.
Hier volgt het programma voor alle speltakken:

Welpen
Gewone opkomsttijden. (14:00-1630 uur) De kinderen zullen genieten van meerdere spelletjes verdeeld over meerdere posten.

Scouts
Idem. Echter mogen jullie met toestemming van jullie ouders tot 21:00 uur blijven voordat jullie echt naar huis moeten.
Dit betekent dat je zelfs mee kan eten op het clubhuis zo rond 18:00. Of wij daadwerkelijk met zijn allen iets gaan bestellen op dat moment is dan van toepassing. Bij deze zijn wij dan ook niet verantwoordelijk dat je rond 18:00 iets te eten krijgt! Neem dus geld mee.

Explorers
Jullie hebben gewone opkomsttijden, met een leuk extraatje. Jullie mogen het hele weekend, van vrijdag t/m zondag aanwezig zijn, zolang jullie het aan jullie ouders doorgeven. Het avondeten is hetzelfde geregeld als voor de scouts. Zelf regelen dus.

Roverscouts, Boomstam, Stam, SOS, andere leden
Ook jullie zijn het gehele weekend welkom, denk met drank nuttigen eraan dat er zaterdag scouts rondlopen tot 21:00 uur.

En nu wat algemene dingen:
– Dit jaar zitten wij weer beneden in de grote schuur.
– Er moet altijd minstens één iemand wakker zijn.
– Slapen is toegestaan.
– Eigen hardware is toegestaan.
– Vraag aan de commissie of het OK is voordat je iets inplugt. We hebben geen zin in stroomuitval.
– Wij zijn niet verantwoordelijk voor beschadigingen of diefstal van spullen, hoewel dit zeer onwaarschijnlijk is.
– Denk zelf ook aan stekkerdozen en netwerkkabels. Label ze zodat je weet wat van jou is.
– Er is waarschijnlijk wifi en bekabeld internet, zelfs in de kleine schuur. Vraag de JOTI-commissie om het wachtwoord.
– Nog een keer: Wacht met drank totdat de jeugdleden verdwenen zijn.
– Geen kabels losmaken, stekkers eruit trekken of met apparatuur gaan lopen schuiven zonder toestemming.
– Gezamenlijk voedsel nuttigen op de zaterdagavond is op eigen initiatief. Hoe meer mensen meedoen en geld inleggen hoe groter de kans van slagen en des te meer gezelligheid
Ten slotte: het wordt erg gewaardeerd dat de mensen die er zondag nog zijn helpen met alles opruimen. Het precieze moment dat wij op de zondag kappen staat nog niet vast, maar je kunt zelf bedenken dat iedereen er op een gegeven moment er wel klaar mee is.

Tot op het clubhuis!


Najaarskamp 2018

Geplaatst op 7 oktober 2018 , in Welpen: Jongens, door Pim Beune

Beste ouders/verzorgers,

 

Het najaarskamp zal plaatsvinden in het weekend van 17 november. Meer informatie zal nog volgen.

 

Met vriendelijke groeten,

 

De welpen jongens leiding.


Doedag 2018

Geplaatst op 11 juli 2018 , in Explorers, door Pim Beune

Beste ouders/verzorgers,

Aanstaande zaterdag is het doedag op Scouting ’t Volbert.
Dit houdt in dat er door velen klusjes in en rond de clubgebouwen worden gedaan. Denk aan: schoonmaken, opruimen, dingen repareren etc.

Niet bij elke speltak worden dezelfde personen verwacht die meehelpen bij de doedag. Hier volgt een overzicht:

Welpen meisjes:
– Ouders
Welpen jongens:
– Ouders
Scouts jongens:
– Ouders
– PL’s en APL’s
Scouts meisjes:
– Ouders
– PL’s en APL’s
Explorers:
– Explorers

Graag zien wij u zaterdag om 11 uur.

Met vriendelijke groeten,

De leiding.


Zomerkamp 2018

Geplaatst op 2 juli 2018 , in Welpen: Haveli Horde, door Lisa Meems

Beste ouders/verzorgers en welpen jongens en meisjes,

Ook dit jaar is er weer een zomerkamp!

Het zomerkamp is van zaterdag 21 Juli 2018 11:00 uur – woensdag 25 Juli 2018 14:00 uur. In dit bericht wordt alle informatie van het kamp weergegeven:

1: Locatie + brengen en ophalen

De deelnemers worden op zaterdag 21 juli 11.00 uur verwacht bij Scouting Groenlo.

Adres:
Gasthuisstraat 14 te Groenlo
Woensdag 25 juli kunt uw kind hier weer ophalen om 14.00 uur.

2: Noodnummer

Tijdens het kamp is de leiding voor dringende gevallen bereikbaar op het noodtelefoonnummer van leiding Lisa: 06-57870900 of leiding Martijn: 06-26945839

3: Bevestiging aanmelding

Bevestiging aanmelding: We willen u vragen om uiterlijk zondag 15 juli uw aanmelding te bevestigen via deze link: https://goo.gl/yhNrSp. Op dit inschrijfformulier staan ook enkele concrete afspraken omtrent de gang van zaken en de betalingsinstructie.

4: Kampbijdrage

De kampbijdrage van €95 per kind dient via een bankoverschrijving te worden voldaan en uiterlijk zaterdag 15 juli 2018 op onze bankrekening te staan. Betalingsinstructies ontvangt u bij de aanmeldingsbevestiging, nadat uw welp is aangemeld (zie vorige punt). Indien u op tijd betaalt (door de overschrijvingsopdracht op 15 juli te geven of eerder) dan mag u zelf een korting van €5 verrekenen op het genoemde bedrag. Let op: niet overmaken naar de rekening van de vereniging (waar de contributie heen gaat!).

5: Fiets meenemen

Net zoals bij het zomerkamp van vorig jaar, heeft iedereen dit jaar een fiets nodig. Verschillende excursies, zoals naar het zwembad gaan, zullen wij met de fiets doen. Zorg er dus voor dat uw welp een goedwerkende fiets heeft.

6: Snoepgoed thuislaten

Onze ervaring is dat privé-snoepvoorraden van kinderen leiden tot oneerlijkheid (het ene kind heeft veel snoep, het andere weinig) en snoepen vlak voor de maaltijden, en dat is niet wenselijk. Daarom zal de leiding zorgen voor voldoende snoep/tussendoortjes/eten op geschikte momenten voor iedereen.

7: KIF formulier en medicijnen

Met een KIF-formulier kunt u contactinformatie, diëten, allergieën, medicijngebruik of andere bijzonderheden aan ons doorgeven. Deze informatie wordt met de aanwezige leiding besproken en vertrouwelijk behandeld. Let op:

  • U bent als ouder/verzorger zelf verantwoordelijk voor het aanleveren van een KIF met volledige en actuele informatie. Indien de informatie verouderd is, dan kunt u een blanco formulier vinden op volbert.nl/ledenservice/documenten en de ingevulde versie bij de leiding inleveren.
  • Voor onjuistheden of onvolledigheden van het KIF aanvaardt de leiding geen aansprakelijkheid.
  • Het KIF is het enige medium om dergelijke informatie officieel aan ons door te geven. Eventuele aanvullingen moeten daarom op het KIF-formulier te worden genoteerd (geen losse briefjes e.d. inleveren).
  • Indien uw kind medicijnen gebruikt, dient u deze in te leveren bij de leiding en het gebruik op het KIF te vermelden. De leiding bewaart de medicijnen en dient ze toe precies zoals op het KIF is aangegeven. Het is niet de bedoeling dat kinderen zelf medicijnen bewaren.

8: Verzekering

Uw kind is door het lidmaatschap bij Scouting Nederland verzekerd. Dit betreft dan de ongevallen- en de aansprakelijkheidsverzekering. Geadviseerd wordt dat uw kind zelf ook verzekerd is; de scoutingverzekering is namelijk slechts een aanvullende verzekering. Verder sluiten wij met de groep geen gezamenlijke reis- en bagageverzekering e.d. af. Indien u deze verzekering wenst, dient u deze zelf af te sluiten.

9: Slaapspullen

Dit zomerkamp slapen wij in een clubgebouw, Denk wel zelf aan slaapspullen, zoals: Slaapzak, matje (luchtbed) etc.

10: Leiding

Het kamp wordt gedraaid door de bekende leiding van de welpen jongens en meisjes: Lisa, Pim, Dominique, Machiel, Joppe en Martijn.

11: Gelieve geen zakgeld, mobieltjes en/of snoep mee

Het is niet toegestaan om zakgeld, snoepgoed of mobieltjes mee te nemen op kamp.

12: Paklijst

  • Een slaapzak en een zachte isolerende ondergrond (bijvoorbeeld een matje)
  • Een warme jas & regenkleding
  • Warme kleren voor bij het kampvuur
  • Droge reserve sokken, waterdicht schoeisel (bv laarzen)
  • Pyjama
  • Zwemkleding met handdoek
  • Uniform
  • Tandenborstel met geschikte pasta & Zeep & Handdoek
  • Theedoek
  • Medicijnen (geeft U dit even aan op het Kampinformatie-formulier s.v.p.? Deze wordt op aanvraag verstrekt door de leiding)
  • Zaklamp
  • Zonnebrandcrème
  • Anti-muggen spray
  • Zakmes met naamlabel (wordt aan het begin van het kamp door de leiding ingezameld).
  • Iets lekkers voor de leiding wordt gewaardeerd ?
  • Eventuele themakleding
  • Fiets

U hoeft uw kind dit maal geen eigen bord/mok/bestek mee te geven, dit wordt verzorgd door de leiding.

13: Tot slot

Denkt u bij ontvangst op zaterdag aan het inleveren van de zakmessen. Uit veiligheidsoverwegingen mogen welpen alleen met toestemming onder toezicht in de kampvuurkuil met messen ‘spelen’.

Mocht u nog vragen hebben over het kamp, naam dan gerust contact met de leiding op: voor welpen-meisjes met Lisa (lisa@volbert.nl) en met Martijn voor de welpen-jongens (martijn@volbert.nl).

Denk s.v.p. aan de tijdige aanmelding en betaling; zie punten 3 en 4 hierboven.

Het wordt een geweldig kamp! We hebben er zin in!

Met vriendelijke groeten,

De welpen jongens en meisjes leiding

 


Herinnering familieweekend

Geplaatst op 17 juni 2018 , in Welpen: Haveli Horde, door Pim Beune

Beste ouders/verzorgers,

 

Komend weekend is het familieweekend, en daarom vindt de opkomst van zaterdag 23 juni plaats te Beundersveld van 1400-1700h.

Zie voor meer info het bericht over het familieweekend.

 

Met vriendelijke groeten,

 

De welpenleiding.


Zomerkamp 2018

Geplaatst op 2 juni 2018 , in Welpen: Haveli Horde, door Pim Beune

Beste ouders/verzorgers,

 

Binnenkort staat er weer een zomerkamp op de planning.

Dit jaar is het van 21 tot en met 25 juli. Meer informatie over het kamp zal zeker nog volgen.

 

Met vriendelijke groeten,

 

De welpenleiding.


Leidingweekend

Geplaatst op 29 mei 2018 , in Algemeen / Groep, door Lisa Meems

Beste ouders/verzorgers,

In het weekend van 8 – 10 juni vindt het jaarlijkse leidingweekend plaats, om deze reden is er op zaterdag 9 juni geen opkomst voor alle speltakken. Vrijdag 8 juni is er wel opkomst voor de explorers.

Met vriendelijke groet,

Leiding van Scouting ’t Volbert

 


Restaurantopkomst

Geplaatst op 18 mei 2018 , in Welpen: Haveli Horde, door Pim Beune

Beste ouders/verzorgers,

Een aantal dagen geleden is besloten dat het jaarlijkse “leidingweekend” dit jaar in het weekend van 8/9/10 juni valt. Echter, is in datzelfde weekend de restaurantopkomst van de welpen jongens en welpen meisjes. Deze restaurantopkomst wordt verplaatst naar het begin van het volgende seizoen. Meer informatie daarover zal nog volgen. Dit betekent ook dat er op 9 juni geen opkomst is voor alle speltakken.

Wij hopen hiermee u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,

De welpen jongens en meisjes leiding.


23 + 24 juni Familieweekend

Geplaatst op 12 mei 2018 , in Algemeen / Groep, door Teun Pompert

Beste Volbert-families en vrienden,

Graag nodigen wij jullie uit voor het familieweekend 2018 op kampeerterrein Beundersveld te Hengelo in het weekend van 23+24 juni. Op zaterdagmiddag is er een opkomstprogramma, na afloop is er een BBQ en een avondprogramma en er kan gekampeerd worden!

Familieweekend; wat is dat?

Een Familieweekend is een uniek “Ouder-Kind-weekend” waarbij jeugdleden van ’t Volbert samen met hun ouders kunnen proeven van het fijne scoutingleven! Dit is het moment om aan je ouders te laten zien welke geweldige activiteiten wij doen bij scouting. Uiteraard kunnen ouders meedoen met de aangeboden activiteiten tijdens het Familieweekend. Overige familieleden zijn ook welkom!

Tijdens het Familieweekend wordt een programma met activiteiten verzorgd, maar je mag ook zelf je eigen plan trekken. Niets moet, alles mag. De reguliere opkomst op zaterdagmiddag vervalt en wordt vervangen door een opkomst op locatie van het Familieweekend. Het wordt dus lekker gezellig druk en er is een hoop te zien en te doen.

Locatie

Familieweekend 2018 is op het scoutingterrein Beunderveld te Hengelo (http://beundersveld.nl/). Dit is een mooie locatie met kampvuurkuil, veel bos en een groot grasveld waar tenten kunnen staan.

Adres: Torendijk 21, 7554 SX Hengelo.
ParkerenOp/bij het terrein.

Programma

Zaterdag 23 juni:

  • 1400-1700 Opkomst voor iedereen (leden, familie, vrienden, etc.). We doen spellen en workshops met typische scoutingdingen!
  • 1700-1900 BBQ
  • 1900-2100 Avondprogramma met kampvuur
  • 2100-2200 Nachtspel

Zondag 24 juni:

  • 0830-0930     Ontbijt (ook op eigen gelegenheid, maar de commissie regelt de koffie)
  • 0930-1100     Extra activiteit voor overnachtende deelnemers
  • 1100-1200     Sluiting + afbraak (om 1200h moet terrein leeg zijn)

Je kunt zelf kiezen aan welke onderdelen je deelneemt. Uiteraard verwachten we onze jeugdleden bij de opkomst (welpen, scouts, explo’s)!

Ouders dienen ervoor te zorgen dat hun kind op de locatie (Beundersveld) wordt gebracht en afgehaald. Binnen de tijden van de opkomst (zaterdag van 14.00 tot 17.00 uur) zijn de leidingteams voor de kinderen verantwoordelijk. Hierbuiten kan een kind enkel verblijven onder de begeleiding van een ouder dan wel andere volwassene. Welpen en Scouts kunnen zich dus niet voor het gehele weekend inschrijven zonder een ouder of andere volwassene. Iedere familie is buiten de opkomsttijden verantwoordelijk voor de eigen kinderen.

Kamperen!

Het allerleukst is het natuurlijk om te blijven slapen! Op zaterdag kun je dan meedoen met het programma, en je kunt blijven slapen tot zondag. Zondagochtend is er een extra activiteit voor de overnachtende deelnemers.

Op Beundersveld is geen gebouw. We slapen dus in tenten. Hiervoor dient iedereen zelf de eigen kampeerspullen te verzorgen. Mocht je nou geen kampeerspullen hebben maar wel graag willen kamperen, neem dan contact op met de organisatie. Misschien valt er wel wat te regelen.

Kampeerders kunnen zaterdag vanaf 12.00 uur het terrein van het Beundersveld betreden om tenten op te zetten en/of slaapplaatsen in te richten. Om 14.00 uur begint de opkomst met de activiteiten. Zondag om 12.00 uur dient het Beundersveld leeg te worden opgeleverd.

BBQ

Zaterdagavond gaan wij, na afloop van de opkomst, gezellig met z’n allen BBQen. Let op: Iedereen verzorgt zijn eigen BBQ, vlees, drinken en hapjes. Wel gaan meestal deelnemers tijdens de BBQ bij elkaar te buurten om lekkernijen uit te wisselen.

Mocht je zelf geen BBQ hebben, dan is er een centrale BBQ beschikbaar waar jij je vlees op kunt leggen.

Kosten

  • Gratis voor iedereen die niet blijft slapen
  • Gratis voor leiding
  • Gratis voor explo’s
  • Kosten 5 euro pppn voor alle overigen die blijven slapen. Aub ter plaatse op het Familieweekend contant en gepast betalen aan de commissie.

Inschrijven

Inschrijven is alleen nodig voor:

  • Leiding
  • Iedereen die blijft slapen
  • Niet leden (familie, ouders, vriendjes, broers/zussen etc), ongeacht programma
  • Leden van ’t Volbert (welpen, scouts, explo’s, stam, SOS) die aanwezig zijn na afloop van de opkomst, dus na zaterdag 1700h.

Voor de duidelijkheid: Leden die alleen meedoen met de opkomst en niet aan de latere onderdelen na 1700h hoeven zich dus niet in te schrijven. Inschrijven is mogelijk via: https://goo.gl/forms/93hKN1ckJut6GZJB3.

Mocht je vragen en/of opmerkingen hebben, neem dan contact op met
Christopher Kole (van de scoutsleiding): christopher@volbert.nl.

Commissie Familieweekend 2018,

Teun Pompert;

Christopher Kole;

Martijn Hendrikx.


Themabrief weekendkamp

Geplaatst op 27 maart 2018 , in Welpen: Jongens, door Pim Beune

Gegroet, welp!

 

Wij, de wijze jungledieren uit Neede hebben de regie in handen in het oerwoud, het is er vredig dankzij de wet. Maar toen we jou te vondeling kregen, hebben we besloten om jou, het mensenkind, alles te gaan aanleren wat we weten! Je kan namelijk niet blind gaan jagen. We gaan ons best doen om jou vaardigheden bij te brengen zodat je zelf kan overleven in de jungle.

 

Elk dier heeft zijn eigen talenten. Zo kan Bagheera de panter muisstil sluipen, kan Chil de wouw scherp zien en snel vliegen, kan Hathi de olifant eeuwig blijven lopen, kan Koning Louie de orang oetan goed, tja, koning zijn en kan Baloe de beer goed honing eten. Omdat jij als mensenkind álle talenten hebt, maar gewoon nog niks weet, gaan wij samen met alle dieren er voor zorgen dat jij uiteindelijk ooit zelfstandig kan overleven in de jungle. Denk bijvoorbeeld aan vuur maken en modder op je gezicht smeren, eetbaarheid herkennen en rennend navigeren! We leggen graag dingen uit.

 

Wees welkom in de jungle. Gegroet: Hathi, Baggy, Chil, Baloe en Koning Louie.

 


Infobrief weekendkamp

Geplaatst op 27 maart 2018 , in Welpen: Jongens, door Pim Beune

Beste ouders/verzorgers en welpen,

 

De welpen gaan op weekendkamp! Op zaterdag 14 april om 11:00 uur verwachten we de welpen in uniform op de kamplocatie: Blokhut de Berkeboom in Neede, Bergweg 16, 7161 PN Neede. Op zondag 15 april begint om 14:30 uur de installatie van de nieuwe welpen; ouders zijn hierbij van harte welkom. Het kamp is daarna om 15:00 uur afgelopen.

 

Tijdens het kamp is de leiding voor dringende gevallen bereikbaar op het noodtelefoonnummer 06-26945839 van Martijn Hendrikx.

 

De kampbijdrage per welp is €24,–. Deze kan bij het begin van dit kamp contant betaald worden.

 

In verband met de voorbereidingen willen we de aan- en afmeldingen uiterlijk donderdag 5 april ontvangen hebben. Stuur een e-mailbericht naar Martijn Hendrikx (martijn@volbert.nl). We doen ons best voor een superleuk weekend, en hopen daarom dat zo veel mogelijk kinderen meegaan.

 

Installatie

Op zondag 15 april om 14:30 uur worden de welpen die zijn overgevlogen en/of die nieuw zijn bij de welpen jongens officieel geïnstalleerd. Alle ouders zijn van harte welkom om hier bij te zijn. Het is voor de installatie belangrijk dat alle welpen hun uniform en hun Volbertdas dragen. De welpen die geïnstalleerd worden hoeven alleen een uniform aan, en dus nog geen das; zij ontvangen apart een bericht over de installatie.

 

KIF

Van iedere welp dient de welpenleiding in het bezit te zijn van een volledig ingevuld “Kamp Informatie Formulier” (hierna: KIF). Het document BLANCO_KIF kun je hier downloaden of is op te vragen bij de welpenleiding. Als de leiding al in bezit is van een recente KIF hoef je deze niet nog een keer in te vullen.

 

Paklijst:

  • Een slaapzak en een zachte ondergrond (bijvoorbeeld een matje);
  • Een jas & regenkleding;
  • kleren voor bij het kampvuur;
  • Droge reservesokken, waterdicht schoeisel (bv laarzen);
  • Pyjama;
  • Uniform en das;
  • Tandenborstel met geschikte pasta & zeep & handdoek.
  • Medicijnen (geeft u dit even aan op het Kampinformatie-formulier s.v.p.? Deze wordt op aanvraag verstrekt door de leiding);
  • Zaklamp;
  • Zakmes met naamlabel;
  • Themakleding: survivallen in de jungle!
  • Iets lekkers voor de leiding wordt gewaardeerd

Bord/mok/bestek wordt bij dit kamp centraal verzorgd. U hoeft dit niet mee te geven.

 

Overige informatie

We hebben de beschikking over een clubhuis, maar de welpen slapen dit keer in tenten! Het kan ’s nachts erg koud zijn. Neem dus een goede bodemisolatie (isolatiematje/zelfopblaasbaar matje), slaapzak en/of deken mee.

 

Dit kamp wordt gedraaid door de bekende leiding: Pim, Joppe, Dominique, Machiel en Martijn.

 

Denkt u bij de ontvangst op zaterdag aan het volgende:

  1. De kampbijdrage kan contant worden voldaan bij aankomst.
  2. Zakmessen dienen tegelijkertijd met de betaling te worden ingeleverd. Uit veiligheidsoverwegingen mogen de welpen alleen met toestemming onder toezicht in de kampvuurkuil met messen ‘spelen’.
  3. Snoepgoed thuislaten. Onze ervaring is dat privé-snoepvoorraden van kinderen leiden tot oneerlijkheid (het ene kind heeft veel snoep, het andere weinig) en snoepen vlak voor de maaltijden, en dat is niet wenselijk. Daarom zal de leiding zorgen voor voldoende snoep/tussendoortjes/eten op geschikte momenten voor iedereen.
  4. Indien uw kind medicijnen gebruikt, dient u deze in te leveren bij de leiding. De leiding bewaart deze en dient ze toe precies zoals op het KIF is aangegeven. Het is niet de bedoeling dat kinderen zelf medicijnen bewaren.

 

Mocht u nog vragen hebben over het kamp, neem dan gerust contact met de leiding op.

 

We hebben er zin in!

 

Met vriendelijke groeten van de welpenleiding.


Jantje Beton

Geplaatst op 21 februari 2018 , in Welpen: Haveli Horde, door Jeroen Veldhuis

Beste ouders/verzorgers,

 

Ook dit jaar collecteert scouting ’t Volbert voor Jantje Beton (en ook voor zichzelf). Van de opbrengst gaat de helft naar Jantje Beton en de andere helft is voor scouting ’t Volbert. Van deze opbrengst wordt onder andere spelmateriaal gekocht.

 

Op donderdag 8 en vrijdag 9 maart vanaf 18.00u kunnen ouders (maar ook welpen en scouts) helpen met collecteren.

U kunt dan een collectebus ophalen in het clubhuis van ’t Volbert.

 

Op zaterdag 10 maart is de opkomst voor de welpen meiden en jongens niet bij ’t Volbert, maar in de Enschedese binnenstad. De opkomst begint om 14.00u en zal tot 16.00u duren. U kunt uw welp brengen en halen op de genoemde tijden bij het ei van Ko (bij het stadhuis aan de Langestraat).

 

De welpen dienen in uniform met das bij de opkomst te komen.

Net als voorgaande jaren vragen we om uw welp zelfgemaakte koekjes, cupcakes of brownies mee te laten nemen.

Deze kleine lekkernijen worden uitgedeeld aan de mensen die een bijdrage doneren aan Jantje Beton. Dus leef je uit op het bakken van de allerlekkerste koekjes, brownies of cupcakes.

 

De collecte door de welpen wordt uiteraard begeleid door de leiding van de welpen.

Tijdens de collecte wordt er gezorgd voor wat te drinken en een kleine versnapering.

 

Mocht het regenen, dan gaat de collecte door in één van de overdekte winkelcentra in de binnenstad.

 

Tot slot wil ik u vragen om uw medewerking te verlenen aan de collecte in de buurten rondom ’t Volbert en alle hulp is welkom.

 

Mochten er nog vragen zijn? Stel ze gerust.

 

Met hartelijke groet,

 

Jeroen Veldhuis

jeroen.veldhuis@volbert.nl

06 5399 4799


Opkomst 10 februari

Geplaatst op 3 februari 2018 , in Welpen: Jongens, door Pim Beune

Beste ouders verzorgers,

 

Op 10 februari staat er een superopkomst gepland. Deze komt te vervallen.

Er is volgende week gewoon opkomst op het clubhuis, met reguliere tijden.

 

Met vriendelijke groeten,

De welpen jongens leiding.


Weekendkamp 14 en 15 april

Geplaatst op 27 januari 2018 , in Welpen: Jongens, door Pim Beune

Beste ouders/verzorgers,

Van 14 op 15 april is er een weekendkamp voor de welpen jongens.
Meer informatie volgt nog.

 

Met vriendelijke groeten,

De welpen jongens leiding.


Nieuwjaarsduik 2018

Geplaatst op 10 januari 2018 , in Welpen: Haveli Horde, door Pim Beune

 

Beste welpen jongens, welpen meisjes en ouders.

Hopelijk heeft iedereen een goede jaarwisseling gehad! Nu moeten wij met de welpen jongens en welpen meisjes natuurlijk de gelegenheid hebben 2018 in te luiden. Daarvoor hebben wij een leuke activiteit op de planning staan.

Zaterdag 13 januari 2018 nemen de welpen jongens en welpen meisjes een Nieuwjaarsduik. Wij gaan zwemmen in het Aquadrome.

De Nieuwjaarsduik vindt plaats van 13.00 uur tot 16.00 uur; de welpen kunnen worden gebracht en gehaald bij zwembad het Aquadrome.

Aangezien deze activiteit iets meer kost dan de gemiddelde opkomst, vragen wij een kleine ouderbijdrage van vijf euro per welp. Deze kun je bij aanvang contant aan de leiding voldoen. S.v.p. gepast betalen.

De leiding verzorgt verder één pauze met drinken en een versnapering voor de welpen. Denk je hieraan niet genoeg te hebben, neem dan zelf ook voldoende drinken en eten mee.

Ten slotte gaat de leiding ervan uit dat iedereen de zwemdiploma’s A en B heeft en dus goed kan zwemmen. Mocht dat niet het geval zijn, of zijn er andere omstandigheden waarmee wij rekening moeten houden, mail dit dan uiterlijk vrijdag 12 januari naar de contactpersoon van jouw speltak (welpen jongens: Martijn Hendrikx; welpen meisjes: Karlijn Hegeman).

Wij hebben veel zin in de Nieuwjaarsduik en hopen jullie allemaal te zien!

Met vriendelijke groeten,

De respectievelijke leidingteams van de welpen jongens en de welpen meisjes.


Kerstvakantie

Geplaatst op 20 december 2017 , in Welpen: Jongens, door Pim Beune

Beste ouders/verzorgers,

 

Op 23, 30 december en 6 januari is er geen opkomst, in verband met de kerstvakantie.

 

Met vriendelijke groeten,

 

De welpen jongens leiding.


Laatste info Kersthike + herinnering inschrijving

Geplaatst op 3 december 2017 , in Algemeen / Groep, door Tijs Weustenraad

Beste Volbertmensen,

 

Nog even en dan gaat Kersthike 2017 van start! In dit bericht wordt de laatste informatie bekend gemaakt om goed voorbereid mee te gaan met de Kersthike.

 

Aanvang & einde route

 

Start vrijdagavond (scouts, explorers, stam, leiding, SOS/bestuur)

Vrijdag begint de Kersthike om 19:30 uur op het Martinusplein te Losser (bij de kerktoren). Daar krijg je van de commissie instructies over de te lopen route.

 

NB: De scoutsleiding loopt vrijdagavond met de scouts mee. De oudere deelnemers lopen zelfstandig in groepjes.

 

Locatie:

Martinusplein

Losser

(bij kerktoren)

 

Tip: Mocht je niet beschikken over eigen vervoer, dan kun je met de bus naar het startpunt komen. Plan jouw reis op: http://9292.nl/.

 

Start zaterdagochtend 1 (scouts, explorers, stam, leiding, SOS/bestuur)

Kun je vrijdagavond niet meedoen? Dan begin je zaterdag om 10.00 uur bij de blokhut van Stichting jong Nederland in De Lutte. De vertrektijd is rond 10:00 uur, afhankelijk van hoe snel de overnachters zijn. Vanaf hier loop je naar de eindlocatie voor de zaterdag.

 

Locatie:

Stichting jong Nederland

Kerkenbospad 5

7587 NH De Lutte

 

Start zaterdagochtend 2 (welpen, meelopende niet-leden)

Ben je welp of loop je als niet-lid mee? Dan vertrek je zaterdag om 10:30 uur (voor welpen) of om 11.00 uur (voor meelopende niet-leden) vanaf Restaurant paviljoen Lutterzand in omgeving De Lutte. Dit startpunt is tevens post 1 waar koffie en thee verkrijgbaar is.

 

NB: Scouts, stam, leiding en SOS/bestuur die vrijdagavond niet meelopen en niet om 10.00 uur bij de blokhut van Stichting jong Nederland in De Lutte kunnen starten, hebben tevens de mogelijkheid om hier bij post 1 aan te sluiten bij hun eigen speltak.

 

Locatie:

Restaurant paviljoen Lutterzand

Lutterzandweg 12

7587 LH De Lutte

 

Einde

Zaterdag om 20:00 uur, na de boerenkoolmaaltijd, is het programma voor de welpen en scouts afgelopen. Zij kunnen opgehaald worden bij de blokhut van Stichting jong Nederland in De Lutte.

 

De explorers, stam, leiding en SOS/bestuur blijven nog een nachtje slapen om het jaar feestelijk uit de luiden. Zondag om uiterlijk 12:00 uur is ook voor hen de Kersthike ten einde bij de blokhut van Stichting jong Nederland in De Lutte. Zij hebben dan zelf hun vervoer naar huis geregeld.

 

Locatie:

Stichting jong Nederland

Kerkenbospad 5

7587 NH De Lutte

 

Pendeldienst geparkeerde auto’s op startpunt

Voor de deelnemers die met de auto naar het startpunt komen en deze daar parkeren is er ophaalservice mogelijk. Deelnemers worden dan aan het einde van de dag naar het startpunt gebracht en kunnen zodoende hun auto ophalen.

 

Van de volgende ophaalservice kan gebruik worden gemaakt:

  • Ophaalservice vrijdag van de blokhut van Stichting jong Nederland in De Lutte naar startpunt vrijdagavond (Martinusplein te Losser);
  • Ophaalservice zaterdag van de blokhut van Stichting jong Nederland in De Lutte startpunt zaterdag voor de welpen en meelopende niet-leden (Restaurant paviljoen Lutterzand).

Paklijst

Meenemen Deelnemers zonder overnachting (bijv. welpen en niet-leden) Deelnemers met overnachting (bijv. scouts, explorers, stam, SOS/Bestuur) Leiding/staf
Bord/mok/bestek (let op: bij de hand houden tijdens lopen) Ja Ja Ja
Plastic zak voor vuile vaat (er is geen afwasmogelijkheid) Ja Ja Ja
Lunchpakket/drinken/snacks¹ Ja Ja Ja
WC-papier Nee Ja Ja
Goede wandelschoenen Ja Ja Ja
Regenkleding Ja Ja Ja
Dagrugzak Ja Nee Nee
Hike rugzak Nee Ja Ja
Slaapzak en matje Nee Ja Ja
Kompas Nee Indien mogelijk Ja
Liniaal of kaarthoekmeter Nee Indien mogelijk Ja
Zaklamp Ja Ja Ja
Reflectoren Ja Ja Ja
Droge/warme kleding Nee Ja Ja
Droge reservesokken Ja Ja Ja
Pyjama Nee Ja Ja
Toiletartikelen Nee Ja Ja
Handdoek/theedoek Nee Ja Ja
Andere dingen om het gezelliger/comfortabeler te maken. Denk aan kerstversiering aan jouw tas, kerstmutsen, etc. Ja Ja Ja

 

Toelichting paklijst:

¹  Het is zeer aan te bevelen zelf een lunchpakket voor zaterdag, snacks, voldoende drinken en een flesje dat je kan bijvullen met water mee te nemen. Tijdens de hike wordt op bepaalde punten al eten en/of drinken aangeboden, maar voor meer moet je zelf zorgen.

Het volgende wordt, afhankelijk van jouw programma, al aangeboden door de organisatie:

  1. Vrijdagavond post met warme drank;
  2. Vrijdagavond drinken en snacks op overnachtingsplek;
  3. Zaterdagochtend ontbijt voor overnachtende personen vr-za;
  4. Zaterdag post 1 met koffie/thee;
  5. Zaterdag post 2 met broodje knakworst;
  6. Zaterdag post 3 met snert/soep;
  7. Zaterdagavond diner;
  8. Zaterdagavond drinken/snacks op overnachtingsplek;
  9. Zondagochtend ontbijt voor overnachtende personen za-zo.

 

Reflectiebonus

Voor alle wandelaars, behalve de welpen, geldt een Reflectiebonus! Help ons mee om de hike veilig te houden. Het is daarom verplicht om gedurende de complete hike:

  • Intacte reflecterende of lichtgevende objecten aan de voorzijde EN achterzijde te dragen;
  • en ook een werkende zaklamp of hoofdlamp te hebben (telefoondisplay telt niet mee).

 

Elke deelnemer dient dit op het startpunt te tonen, ongeacht het startmoment. Wie ’s morgens begint, kan ’s middags namelijk in schemer of donker lopen. Wie hieraan voldoet, wordt 2 euro Reflectiebonus uitgekeerd na afloop van de hike (contant op eindpunt aan deelnemer of via de bank). Wie hieraan niet voldoet, mag NIET deelnemen aan de kersthike. Dankzij een service van de commissie kan hij/zij in dat geval misschien de vereiste materialen lenen en alsnog deelnemen, maar dan vervalt de reflectiebonus.

 

Wij rekenen erop dat iedereen goed voorbereid komt en wij hopen veel reflectiebonus uit te keren!

 

Welpen:

Voor welpen geldt geen reflectiebonus, maar wij adviseren wel om ook voor welpen het volgende mee te geven: zichtbare kleding, reflector aan de voorzijde en achterzijde, zaklamp (mochten we een stukje in de schemer lopen).

 

Inschrijven

Heb jij je nog niet ingeschreven voor de Kersthike? Geen paniek! Inschrijven is nog steeds mogelijk. De inschrijftermijn is verlengd. Je kunt je nu nog tot uiterlijk vrijdag 8 december 2017 om 20.00 uur.

 

Inschrijven kan via de volgende link: https://goo.gl/forms/CaYHkfByxUzklzza2.

 

Betalingsherinnering

Mocht je nog niet betaald hebben voor de Kersthike, vergeet dat dan niet z.s.m. te doen. De betalingen dienen dinsdag 12 december 2017 op onze rekening te staan.

 

Instructies:

  • Deelnemersbijdrage overmaken naar NL66RABO 0103 2672 98 t.n.v. Scouting ’t Volbert o.v.v. KERSTHIKE + NAAM DEELNEMER.
  • Let op: niet overmaken naar de rekening van de vereniging!
  • Weet je niet meer wat je moet betalen? Kijk dan in jouw e-mail; je hebt na jouw inschrijving een automatisch e-mail gekregen inclusief de prijs.
  • Bij meerdere deelnemers a.u.b. voor elke deelnemer een aparte overmaking; dank u.

 

Tot slot

Deze post bevat aanvullende informatie op onze eerdere post (de vooraankondiging). De informatie in onze vooraankondiging op onze website blijft onverkort van kracht, tenzij in deze post de informatie anders weergegeven is.

De tijden in de vooraankondiging waren bijvoorbeeld indicatief; in deze post staan de juiste tijden.

 

Kijk dus voor informatie over het programma per speltak en de betaling van de deelnemersbijdragen in onze vooraankondiging: http://www.volbert.nl/2017/11/vooraankondiging-kersthike-2017.

 

Mocht je nog vragen hebben, neem dan contact op met de Kersthike-commissie: kersthike@volbert.nl.

 

Graag zien wij jullie bij de Kersthike! Wij hebben er veel zin in.

 

Met vriendelijke groet,

 

De Kersthike-commissie 2017:

 

Pim Beune;

Teun Pompert;

Mart van Lier;

Riduan Ringes;

Johannes de Boer;

Martijn Hendrikx;

Tijs Weustenraad.


Sinterklaasopkomst

Geplaatst op 29 november 2017 , in Welpen: Haveli Horde, door Lisa Meems

Beste ouders/verzorgers van de welpen,

Aanstaande zaterdag 2 December is het zover, de jaarlijkse opkomst die helemaal in het teken staat van het Sinterklaasfeest. Omdat we dit jaar nog een speciale sportieve verrassing hebben duurt de opkomst een half uur langer. Belangrijk is dat de welpen sportkleren meenemen/aandoen. De opkomst van 2 december duurt dus van 14:00 tot 17:00. We starten en eindigen gewoon op het clubhuis.

Wij hebben er zin in!

Met vriendelijke groeten,

De welpen-leiding

Afbeeldingsresultaat voor sinterklaas


Welpen: 40-jarig Jubileum Opkomst

Geplaatst op 29 november 2017 , in Welpen: Haveli Horde, door Leanne van der Weij [Twitter: @lannevanneweij]

Lieve welpen van ’t Volbert,

Op zaterdag 9 december a.s. is een bijzondere opkomst. Dan vieren we dat Scouting ’t Volbert 40 jaar bestaat!
Om dit te vieren hebben wij een speciale opkomst voor jullie georganiseerd.
Jullie gaan springen bij Bounz en krijgen daarna ook nog iets lekkers te eten, want het is feest!

Let op:
Omdat dit een bijzondere opkomst is zijn de tijden en de locatie iets anders dan normaal! De opkomst is niet op het clubhuis maar bij Bounz Enschede. De opkomst is van 12:30 uur tot 15:00 uur!

Start opkomst en locatie:
De opkomst begint om 12:30 uur bij Bounz.

Het adres van Bounz is:
Hoge Bothofstraat 49
Performance Factory (gebouw Oost)
7511 ZA  Enschede

Einde opkomst:
De opkomst is om 15:00 uur afgelopen bij Bounz.

Hopelijk komen jullie allemaal op ons feestje!

Groetjes van de jubileumcommissie,
Brigitte, Sanne, Joster, Christopher, Teun en Leanne

 

 


Volbert Jubileumtrui

Geplaatst op 12 november 2017 , in Algemeen / Groep, door Leanne van der Weij [Twitter: @lannevanneweij]

Voor het 40-jarige jubileum is een prachtige trui ontworpen. Op basis van een schets van een welp heeft Sanne Hofstra dit ontwerp gerealiseerd.

Alle (jeugd)leden kunnen deze trui bestellen. Dit kan tot uiterlijk 22 november via het bestelformulier .
De jubileumtrui kost € 35,- p.s.


Inschrijfherinnering weekendkamp

Geplaatst op 12 november 2017 , in Welpen: Jongens, door Pim Beune

Beste ouders/verzorgers,

 

Aangezien wij nog niet van alle ouders een reactie hebben gekregen over de inschrijving van het weekendkamp, sturen wij nog een keer een herinnering.

Als u nog geen aan/afmelding heeft doorgegeven dan horen we dat graag alsnog.

Aan/afmelden kan via deze post op de website (De uiterlijke inschrijfdatum op die post vervalt).

 

Met vriendelijke groeten,

 

De welpen jongens leiding.


Posthouders en hulpouders gezocht voor kersthike 2017

Geplaatst op 6 november 2017 , in Algemeen / Groep, door Teun Pompert

Beste Volbertmensen,

Jullie zullen het nieuws allemaal al wel gehoord hebben. De vooraankondiging van de kersthike staat online en de inschrijving is geopend.  De data voor dit jaar zijn  al bekend, namelijk 15 december 2017 tot en met 17 december 2017.

Hulpouders?

Om als scouting groep dit soort grote evenementen te organiseren is er veel hulp nodig van vrijwilligers en ouders/verzorgen. Dit jaar hebben we ook weer een aantal taken te vergeven aan hulpouders. Zoals posthouders op vrijdag en zaterdag, kookstaf, Noodauto, materiaal vervoer en fotograaf.

Inschrijven

Als u een van deze taken wilt uitvoeren kunt u dit formulier invullen. Na het invullen van het formulier wordt er contact met u opgezocht en ontvangt u alle benodigde informatie om de taak succesvol uit te voeren in.

We zien jullie graag bij de kersthike! Wij hebben er veel zin in.

Met vriendelijke groet,

De kersthike-commissie:

Pim Beune;

Mart van Lier;

Riduan Ringes;

Martijn Hendrikx;

Tijs Weustenraad;

Teun Pompert.


Vooraankondiging Kersthike 2017

Geplaatst op 2 november 2017 , in Algemeen / Groep, door Pim Beune

Beste Volbertmensen,

 

Sommige mensen hebben meegelopen met de herfsthike en willen nog een keer zo’n prachtige hike doen. Anderen kunnen zich nog geweldige tochten herinneren van de afgelopen jaren, bijvoorbeeld over de Holterberg, door een sprookjesachtig met sneeuw bedekt landschap of in de Achterhoekse bossen. Dan is er goed nieuws voor jullie! Binnenkort wordt er weer een supergezellige kersthike georganiseerd! In deze post krijgen jullie alvast wat informatie. Daarnaast kun je ook meteen inschrijven voor deze fantastische hike! Andere informatie zoals de locaties en paklijst wordt te zijner tijd bekend gemaakt op deze website.

Datum

De kersthike vindt plaats van vrijdagavond 15 december 2017 tot en met zondag 17 december 2017. Hieronder staat precies per speltak aangegeven wanneer de kersthike begint en eindigt.

Let op: de tijden zijn indicatief en kunnen nog worden gewijzigd.

 

Welpen

De welpen en hun leiding starten met een supergave wandelroute op zaterdag 16 december om 10.30 uur. Zaterdagavond 16 december is, na een overheerlijke stamppot boerenkoolmaaltijd op de eindlocatie, de kersthike om 20.00 uur afgelopen voor de welpen.

 

Scouts 

De scouts beginnen op vrijdagavond 15 december om 19.30 uur al met lopen van een leuke route naar een blokhut waar overnacht wordt. Op vrijdagavond loopt de scoutsleiding mee met de scouts. Na een overnachting lopen de scouts zaterdag verder over een supertoffe route naar de eindlocatie. Daar is voor de scouts op zaterdagavond 16 december na een lekkere warme stamppot boerenkoolmaaltijd de kersthike om 20.00 uur afgelopen.

 

Explorers/stam/SOS/leiding

Voor de explorers, stam, SOS en leiding start de kersthike op vrijdagavond 15 december om 19.30 uur. Van daar lopen zij een geweldige route naar de eerste overnachtingslocatie. Zaterdag 16 december wordt natuurlijk ook een uitdagende route gelopen naar de tweede overnachtingslocatie. Bij de tweede overnachtingslocatie schuiven zij aan bij een gezellige en lekkere maaltijd stamppot boerenkool. Vanaf20.00 uur, nadat de jongere deelnemers naar huis zijn vertrokken, gaan de explorers, stam, SOS en leiding het jaar feestelijk uitluiden! Zondag 17 december om uiterlijk 12.00 uur is de kersthike ook voor de explorers, stam, SOS en leiding afgelopen. Het vervoer naar huis hebben zij dan zelf geregeld.

 

Niet-leden

Ook dit jaar is het mogelijk voor de overige belangstellenden om mee te doen met de kersthike. Ouders, broers, zussen en andere niet-leden kunnen op zaterdag 16 december een leuke wandelroute lopen om 11.00 uur. Zij lopen dezelfde route als de welpen, maar niet samen met de welpen. De overige belangstellenden beginnen daarom ook pas om 11.00 uur met de wandelroute. Zaterdagavond 16 december is na een overheerlijke stamppot boerenkoolmaaltijd de kersthike om 20.00 uur afgelopen voor deze mensen.

Deelnemersbijdrage

Om een fantastische kersthike te kunnen organiseren hebben wij een kleine financiële bijdrage nodig. Deze bijdrage wordt onder andere gebruikt voor de huur van de blokhutten, routebenodigdheden, eten en drinken. U kunt betalen door het hieronder vermelde bedrag over te maken:                    

 

Een * betekent: Reflectiebonus van toepassing (zie volgende pagina)!

Bedrag Categorie
12 euro Welpen
   
21 euro * Scouts: Vr+za lopen, ontbijt + diner za
18 euro * Scouts: Alleen vr lopen, met overnachting vr-za (stopt na ontbijt za)
14 euro * Scouts: Alleen za lopen, diner
   
26 euro * Explorers: Vr+za lopen, ontbijt + diner za, wel slapen tot zondag
26 euro * Explorers: Vr+za lopen, ontbijt + diner za, niet slapen tot zondag
18 euro * Explorers: Alleen vr lopen, met overnachting vr-za (stopt na ontbijt za)
19 euro * Explorers: Alleen za lopen, diner, niet slapen tot zondag
19 euro * Explorers: Alleen za lopen, diner, wel slapen tot zondag
   
26 euro * Stam/SOS/Bestuur: Vr+za lopen, ontbijt + diner za, wel slapen tot zondag
26 euro * Stam/SOS/Bestuur: Vr+za lopen, ontbijt + diner za, niet slapen tot zondag
18 euro * Stam/SOS/Bestuur: Alleen vr lopen, met overnachting vr-za (stopt na ontbijt za)
19 euro * Stam/SOS/Bestuur: Alleen za lopen, diner, niet slapen tot zondag
19 euro * Stam/SOS/Bestuur: Alleen za lopen, diner, wel slapen tot zondag
   
7 euro * Leiding in functie: Vr+za lopen, ontbijt + diner za, wel slapen tot zondag
7 euro * Leiding in functie: Vr+za lopen, ontbijt + diner za, niet slapen tot zondag
7 euro * Leiding in functie: Alleen vr lopen, met overnachting vr-za (stopt na ontbijt za)
7 euro * Leiding in functie: Alleen za lopen, diner, niet slapen tot zondag
7 euro * Leiding in functie: Alleen za lopen, diner, wel slapen tot zondag
   
16 euro * Niet-leden: Alleen zaterdag lopen, diner
0 euro Posthouders + hulpouders: dineren
6 euro Alleen dineren (geen posthouders)

 

 

 

Reflectiebonus

Voor alle wandelaars, behalve de welpen, geldt een Reflectiebonus! Help ons mee om de hike veilig te houden. Het is daarom verplicht om gedurende de complete hike:

  • intacte reflecterende of lichtgevende objecten aan de voorzijde EN achterzijde te dragen;
  • en ook een werkende zaklamp of hoofdlamp te hebben (telefoondisplay telt niet mee).

 

Elke deelnemer dient dit op het startpunt te tonen, ongeacht het startmoment. Wie ’s morgens begint, kan ’s middags namelijk in schemer of donker lopen. Wie hieraan voldoet, wordt 2 euro Reflectiebonus uitgekeerd na afloop van de hike (contant op eindpunt aan deelnemer of via de bank). Wie hieraan niet voldoet, mag NIET deelnemen aan de kersthike. Dankzij een service van de commissie kan hij/zij in dat geval misschien de vereiste materialen lenen en alsnog deelnemen, maar dan vervalt de reflectiebonus.

 

Wij rekenen erop dat iedereen goed voorbereid komt en wij hopen veel reflectiebonus uit te keren!

 

Overmaken naar:

De bijdrage uit bovenstaande tabel dient uiterlijk 12 december 2017 te worden overgemaakt naar: NL66RABO 0103 2672 98 t.n.v. Scouting ’t Volbert o.v.v. KERSTHIKE + NAAM DEELNEMER.

 

Let op:

Dit is een ander bankrekeningnummer dan voor de betaling van contributie!

Bij meerdere deelnemers a.u.b. voor elke deelnemer een aparte overmaking; dank u.

Inschrijven

Ben je al helemaal enthousiast!? En kun je niet wachten tot de kersthike begint? Schrijf je dan nu supereenvoudig in via de onderstaande link.

 

https://goo.gl/forms/CaYHkfByxUzklzza2

 

Inschrijven doe je bij voorkeur zo snel mogelijk, maar toch uiterlijk zaterdag 3 december 2017 om 23.59 uur. Voor ons is het om organisatorische redenen van belang om tijdig het aantal deelnemers te weten.

Tot het slot

Kun je echt niet wachten tot de kersthike begint? Of wil je weer leuke herinneringen ophalen over de kersthike? Kijk dan eens in de verslagen van eerdere kersthikes: http://www.volbert.nl/2012/02/verslag-kersthike-2011.

http://www.volbert.nl/2011/11/verslag-kersthike-2010.

 

Of kijk eens in het fotoalbum naar geweldige foto’s van de kersthike van de vorige keren: http://www.volbert.nl/fotoalbum/.

 

Inschrijven voor deze supergave kersthike is binnenkort mogelijk en wordt in een apart bericht op deze website gecommuniceerd!

 

Heb je vragen? Neem dan contact op met de Kersthike-commissie 2017: kersthike@volbert.nl.

 

Wij hebben er superveel zin in!

 

Met vriendelijke groeten,

 

De Kersthike-commissie:

 

Pim Beune;

Teun Pompert;

Mart van Lier;

Riduan Ringes;

Johannes de Boer;

Martijn Hendrikx;

Tijs Weustenraad.


Volbert 40-jarig Jubileum Feest!

Geplaatst op 26 oktober 2017 , in Algemeen / Groep, door Leanne van der Weij [Twitter: @lannevanneweij]

Oude tijden herleven…
Dit jaar bestaat onze mooie vereniging 40 jaar, en dat willen we graag met alle Scouting ’t Volbert enthousiastelingen vieren!

Via dit bericht nodigen wij alle leden, oud-leden, en andere Volbert liefhebbers vanaf de oprichting per 1977 tot en met heden uit, om het jubileum te komen vieren op zaterdag 9 december a.s. uiteraard bij ons mooie clubhuis.

Voor de jeugdleden (welpen, scouts, explorers, roverscouts en stamleden) organiseren wij een speciale opkomst tijdens de reguliere opkomsttijden op vrijdag 8 en zaterdag 9 december. Hierover volgt nadere informatie op de website.

Op zaterdag 9 december is een reünie voor oud-leden, Roverscouts, Stam, SOS, bestuurs- en kaderleden en anderen die ’t Volbert een warm hart toedragen (18+). Vanaf 17.30 uur zijn jullie op het clubhuis uitgenodigd voor een echte scouting maaltijd. Daarna is vanaf 19.30 uur is aansluitend een borrel. Afhankelijk van het aantal aanmeldingen kan er een kleine bijdrage  worden gevraagd voor het eten / drinken. Dit laten wij z.s.m. weten.

Graag willen we de reünie met zoveel mogelijk Volberteers en oud-Volberteers vieren. Deel daarom dit bericht met al je Scouting ’t Volbert vrienden van vroeger en nu.

Bij een jubileum hoort natuurlijk een nieuwe trui! Deze is ontworpen door eigen leden in de vertrouwde Volbert kleurstelling (donker blauw met rode opdruk). Wil je deze als aandenken? Geef dit dan aan in het aanmeldformulier. De kosten bedragen 35 euro per trui en deze kun je betalen op de bankrekening van Scouting ’t Volbert. De betaalgegevens zijn opgenomen in het aanmeldformulier. De betaling wordt gecontroleerd op het moment van het bestellen van de truien, zijnde woensdag 22 november 2017. Heb je voor die datum niet betaald dan gaat je trui helaas niet in bestelling.

Ben je enthousiast geworden? Aanmelden kan hier via het aanmeldformulier tot en met woensdag 22 november.

Voor vragen kun je contact opnemen met de commissie door een email te sturen naar leanne@volbert.nl.

Namens de jubileumcommissie hopelijk tot zaterdag 9 december,
Brigitte, Joster, Sanne, Teun, Christopher, en Leanne

 

 

 


Halloweenopkomst

Geplaatst op 23 oktober 2017 , in Explorers, door Joster Schrave

Hi Welpen, Scouts en Explorers!

Zaterdag 4 november is er overdag geen opkomst, maar ’s avonds de Halloweenopkomst; bedenk alvast hoe je verkleedt gaat!

De welpen hebben de opkomst van 18:30u tot 21:00u, en de Scouts en Explorers van 20:30u tot 23:00u.
Wees op tijd op het clubhuis, en doe goede schoenen en met slecht weer warme (regen)kleding aan.
Wij hebben er zin in!

Groetjes,

De Halloweencommissie

Machiel, Christopher en Joster.


Weekendkamp

Geplaatst op 17 oktober 2017 , in Welpen: Jongens, door Pim Beune

Beste ouders/verzorgers en welpen,

 

De welpen gaan op weekendkamp.

 

Locatie

Dit kamp wordt gehouden in Blokhut “Our Ark” van Jong Nederland in De Lutte.

Adres: Kerkenbospad 5, 7587 NH De Lutte.

 

Data/tijden

Op zaterdag 18 november kunt u uw welp in uniform brengen op de kamplocatie om 1100h. Op zondag 19 november begint om 1430h de installatie van de nieuwe welpen; ouders zijn hierbij van harte welkom. Het kamp is daarna om 1500h afgelopen.

 

Noodtelefoon

Tijdens het kamp is de leiding voor dringende gevallen bereikbaar op het noodtelefoonnummer  06-26945839 van Martijn Hendrikx.

 

Kampbijdrage

De kampbijdrage per welp is € 24,–. Deze kan bij het begin van dit kamp contant betaald worden.

 

Aan-/afmelden

Wilt u, i.v.m. de voorbereidingen, de aan-/afmelding uiterlijk donderdag 9 november  aan Martijn Hendrikx doorgeven via email (martijn@volbert.nl)? We doen ons best voor een superleuk weekend, en hopen daarom dat zo veel mogelijk kinderen meegaan.

 

Installatie

Op zondag 19 november om 14:30 worden de welpen die zijn overgevlogen en/of die nieuw zijn bij de welpen jongens geïnstalleerd. Alle ouders zijn van harte welkom om hier bij te zijn. Het is voor de installatie belangrijk dat alle welpen hun uniform en hun Volbertdas dragen. De welpen die geïnstalleerd worden hoeven alleen een uniform aan, en dus nog geen das; zij ontvangen apart een bericht over de installatie.

 

KIF

Van iedere welp dient de welpenleiding in het bezit te zijn van een volledig ingevuld “Kamp Informatie Formulier” (hierna: KIF). Het document BLANCO_KIF kun je hier downloaden of is op te vragen bij de welpenleiding. Als de leiding al in bezit is van een recente KIF hoef je deze niet nog een keer in te vullen.

 

Paklijst:

  • Een slaapzak en een zachte ondergrond (bijvoorbeeld een matje);
  • Een jas & regenkleding;
  • kleren voor bij het kampvuur;
  • Droge reservesokken, waterdicht schoeisel (bv laarzen);
  • Pyjama;
  • Uniform en das;
  • Tandenborstel met geschikte pasta & Zeep & Handdoek.
  • Medicijnen (geeft u dit even aan op het Kampinformatie-formulier s.v.p.? Deze wordt op aanvraag verstrekt door de leiding);
  • Zaklamp;
  • Zakmes met naamlabel;
  • thema kleding.
  • Iets lekkers voor de leiding wordt gewaardeerd 🙂

Bord/mok/bestek wordt bij dit kamp centraal verzorgd. U hoeft dit niet mee te geven.

 

Overige informatie

We hebben de beschikking over een clubhuis, maar  kan het ’s nachts erg koud zijn. Neem dus een goede bodemisolatie (isolatie matje/zelf opblaasbaar matje), slaapzak en/of deken mee.

 

Dit kamp wordt gedraaid door de bekende leiding: Pim, Dominique, Machiel, Tijs en Martijn.

 

Denkt u bij de ontvangst op zaterdag aan het volgende:

  1. De kampbijdrage kan contant worden voldaan bij aankomst.
  2. Zakmessen dienen tegelijkertijd met de betaling te worden ingeleverd. Uit veiligheidsoverwegingen mogen de welpen alleen met toestemming onder toezicht in de kampvuurkuil met messen ‘spelen’.
  3. Snoepgoed thuislaten. Onze ervaring is dat privé-snoepvoorraden van kinderen leiden tot oneerlijkheid (het ene kind heeft veel snoep, het andere weinig) en snoepen vlak voor de maaltijden, en dat is niet wenselijk. Daarom zal de leiding zorgen voor voldoende snoep/tussendoortjes/eten op geschikte momenten voor iedereen.
  4. Indien uw kind medicijnen gebruikt, dient u deze in te leveren bij de leiding. De leiding bewaart deze en dient ze toe precies zoals op het KIF is aangegeven. Het is niet de bedoeling dat kinderen zelf medicijnen bewaren.

 

Mocht u nog vragen hebben over het kamp, neem dan gerust contact met de leiding op.

 

We hebben er zin in!

 

Met vriendelijke groeten van de welpenleiding.


JOTI 2017

Geplaatst op 15 oktober 2017 , in Explorers, door Pim Beune

Op 21 oktober zal het clubhuis weer vol zitten met lui die maar al te graag achter computers hangen.
Hier volgt het programma voor alle speltakken:

Welpen
Gewone opkomsttijden. (14:00-1630 uur) De kinderen zullen genieten van meerdere spelletjes verdeeld over meerdere posten.

Scouts
Idem. Echter mogen jullie met toestemming van jullie ouders tot 21:00 uur blijven voordat jullie echt naar huis moeten.
Dit betekent dat je zelfs mee kan eten op het clubhuis zo rond 18:00. Of wij daadwerkelijk met zijn allen iets gaan bestellen op dat moment is dan van toepassing. Bij deze zijn wij dan ook niet verantwoordelijk dat je rond 18:00 iets te eten krijgt! Neem dus geld mee.

Explorers
Jullie hebben gewone opkomsttijden, met een leuk extraatje. Jullie mogen het hele weekend, van vrijdag t/m zondag aanwezig zijn, zolang jullie het aan jullie ouders doorgeven. Het avondeten is hetzelfde geregeld als voor de scouts. Zelf regelen dus.

Roverscouts, Boomstam, Stam, SOS, andere leden
Ook jullie zijn het gehele weekend welkom, denk met drank nuttigen eraan dat er zaterdag scouts rondlopen tot 21:00 uur.

En nu wat algemene dingen:
– Dit jaar zitten wij weer beneden in de grote schuur.
– Er moet altijd minstens één iemand wakker zijn.
– Slapen is toegestaan.
– Eigen hardware is toegestaan.
– Vraag aan de commissie of het OK is voordat je iets inplugt. We hebben geen zin in stroomuitval.
– Wij zijn niet verantwoordelijk voor beschadigingen of diefstal van spullen, hoewel dit zeer onwaarschijnlijk is.
– Denk zelf ook aan stekkerdozen en netwerkkabels. Label ze zodat je weet wat van jou is.
– Er is waarschijnlijk wifi en bekabeld internet, zelfs in de kleine schuur. Vraag de JOTI-commissie om het wachtwoord.
– Nog een keer: Wacht met drank totdat de jeugdleden verdwenen zijn.
– Geen kabels losmaken, stekkers eruit trekken of met apparatuur gaan lopen schuiven zonder toestemming.
– Gezamenlijk voedsel nuttigen op de zaterdagavond is op eigen initiatief. Hoe meer mensen meedoen en geld inleggen hoe groter de kans van slagen en des te meer gezelligheid
Ten slotte: het wordt erg gewaardeerd dat de mensen die er zondag nog zijn helpen met alles opruimen. Het precieze moment dat wij op de zondag kappen staat nog niet vast, maar je kunt zelf bedenken dat iedereen er op een gegeven moment er wel klaar mee is.

Tot op het clubhuis!

Commissieleden:

Daan, Dominique, Riduan, Sven en Pim.


Bengeltjesdorp

Geplaatst op 10 oktober 2017 , in Welpen: Haveli Horde, door Pim Beune

Beste ouders van de welpen jongens en welpen meisjes,

Aanstaande zaterdag is de opkomst niet op het clubhuis, maar gaan we naar Bengeltjesdorp in Hengelo.

Klik hier voor een routebeschrijving.

Website: http://www.bengeltjes.nl/

Er is geen financiële bijdrage nodig, maar we verwachten wel dat de welpen om 14:00 uur worden gebracht en om 17:00 uur weer worden opgehaald.

Groeten van de leidingteams.


Ouderavond

Geplaatst op 8 oktober 2017 , in Welpen: Jongens, door Pim Beune

Beste ouders/verzorgers,

Hierbij nodigen wij u uit voor onze informatieavond voor ouders.
Op vrijdag 20 oktober houden wij onze jaarlijkse informatieavond in het clubhuis van ‘t Volbert. De informatieavond begint om 19.00 uur en zal tot uiterlijk 21.00 uur duren (inclusief een afsluitende borrel). Vanaf 18.45 uur ben je welkom; er staat dan koffie/thee klaar. Tijdens de informatieavond zal in het kort wat over onze vereniging worden verteld. Daarnaast zullen wij ons als leidingteam voorstellen. Ook komt aan bod welke activiteiten wij allemaal ondernemen, zoals kampen. Kortom, je kunt een goed beeld krijgen van de gang van zaken bij scouting. Uiteraard is er alle gelegenheid om vragen te stellen. Bovendien is er tijdens de afsluitende borrel alle gelegenheid om nader kennis te maken met het leidingteam, vragen te stellen of om mooie anekdotes over scouting aan te horen! Het is naar onze mening voor alle ouders/verzorgers de moeite waard om langs te komen. We hopen dat u vrijdag 20 oktober aanwezig bent op de informatieavond. Wij horen graag of u op de informatieavond aanwezig bent in verband met het klaarzetten van de koffie en de zitplaatsen. S.v.p. een mail sturen naar welpenleiding@volbert.nl

Met vriendelijke groet,

De welpen jongens leiding.


Jaarplanning 2017-2018

Geplaatst op 3 oktober 2017 , in Welpen: Jongens, door Pim Beune

Beste ouders/verzorgers,

 

Hier volgt de jaarplanning voor seizoen 2017-2018.

Met vriendelijke groeten,

De welpen jongens leiding.


Overvliegen 2017

Geplaatst op 1 oktober 2017 , in Explorers, door Mart van Lier

Beste jongens en meisjes van ’t Volbert,

 

Aanstaande zaterdag 7 oktober is het weer zo ver!

De oudsten van elke speltak zullen hun oude groep vaarwel zeggen en hun nieuwe speltak groeten

tijdens het jaarlijkse overvliegen.

De opkomst begint voor iedereen op hetzelfde tijdstip namelijk: 14:00 uur

hierna zullen wij nog even in onze oude vertrouwde speltak blijven tot 14:50 uur

Vervolgens zal het overvliegen plaatsvinden wat zal duren tot 17:00

 

Wat heb jij nodig als overvlieger?

  • oude kleren die vies mogen worden
  • schone droge kleren voor erna
  • een handdoek is ook niet verkeerd
  • en natuurlijk een dikke glimlach omdat het fantastisch wordt!

 

Wie gaan er overvliegen?

Ouders/verzorgers zijn/worden ingelicht of hun kind zaterdag overvliegt. Indien u geen email heeft ontvangen, vliegt uw kind nog niet over.

 

Ik hoop dat jullie er al zin in hebben!

Tot dan!

Met vriendelijke groet,

 

Leiding van ‘t Volbert


Overvliegen 2017

Geplaatst op 1 oktober 2017 , in Welpen: Jongens, door Pim Beune

Geachte ouders/verzorgers,

 

Volgende week zullen de oudste van de welpen overvliegen naar hun nieuwe speltak.

Aan de ouders van de welpen die in aanmerking komen voor het overvliegen, is een email gestuurd.

Heeft u geen email gekregen, dan vliegt uw kind niet over.

Meer informatie over het overvliegen komt nog op de website te staan.

 

Met vriendelijke groeten,

 

De welpen jongens leiding.


Eerste opkomst: zaterdag 9 september!

Geplaatst op 28 augustus 2017 , in Explorers, door Leanne van der Weij [Twitter: @lannevanneweij]

Beste Volberteers,

Ons scouting seizoen 2017-2018 staat voor de deur!
De eerste opkomst voor de welpen en scouts is op zaterdag 9 september a.s.
De explorers beginnen op vrijdag 8 september a.s.

De opkomsttijden zijn hetzelfde als voorgaand scoutingjaar.
(welpen en scouts: 14.00 uur tot 16.30 uur)
(explorers: 19.30 uur inloop, opkomst 20.00 uur tot 22.00 uur)

En daarbij alvast de vooraankondiging…het overvliegen is op zaterdag 7 oktober!

Groetjes namens het Verenigingsbestuur,
Leanne de Boer
Secretaris


Lipdub zomerkamp 2017

Geplaatst op 28 juli 2017 , in Welpen: Haveli Horde, door Pim Beune

Geachte ouders/verzorgers,

 

Tijdens het zomerkamp hebben wij met de kinderen een lipdub opgenomen. Alle ouders die zich met het inschrijfformulier hun kind(eren) hebben ingeschreven, hebben zojuist een email ontvangen waarmee ze deze video kunnen bekijken en downloaden.

 

Wij wensen namens het hele welpenteam iedereen een fijne zomervakantie.

 

Met vriendelijke groeten,

 

De welpenleiding.


Doe-dag: aanstaande zaterdag

Geplaatst op 13 juli 2017 , in Algemeen / Groep, door Leanne van der Weij [Twitter: @lannevanneweij]

Aankomende zaterdag (15 juli) is het weer doe-dag! Iedereen die wil helpen is uitgenodigd om klusjes op en rond het gebouw te verrichten. Een voorbeeld van de klusjes die aankomende zaterdag gedaan kunnen worden:

  • Kleine reparaties in het gebouw (o.a. een trapleuning en een deurklink van een toilet);
  • Weghalen van de brandnetels bij de fietsenrekken;
  • Schrobben en dweilen van de vloer in de grote en de kleine schuur;
  • Sorteren en inventariseren van het materiaal uit de materiaalopslag.

Mart (Scouts jongens leiding) is om 12.00 uur op het clubhuis om de deur open te maken.

Namens het verenigingsbestuur, alvast bedankt!

Leanne de Boer
Secretaris vereniging Scouting ’t Volbert


Doe-dag

Geplaatst op 9 juli 2017 , in Welpen: Jongens, door Pim Beune

Geachte ouders/verzorgers,

 

Volgende week zaterdag is er geen opkomst in verband met de doe-dag. Wij zullen nader berichten over wanneer het nieuwe seizoen en de eerste opkomst begint.

Wij wensen u namens het hele team een fijne zomervakantie.

 

De welpen jongens leiding.


Herinnering inschrijving zomerkamp

Geplaatst op 8 juli 2017 , in Welpen: Haveli Horde, door Lisa Meems

Beste ouders/verzorgers van de welpen,

Graag herinneren we u aan het feit dat morgen, zaterdag 8 juli, de deadline is voor de inschrijving volgens de kortingsregeling. Morgen is de kortingsregeling (90,-) nog van kracht, vanaf zondag zal dit niet meer zo zijn en wordt de kampbijdrage verrekend zonder korting (95,-).

We verwijzen u graag naar de eerder gepubliceerde nieuwsbrief over het zomerkamp:

http://www.volbert.nl/2017/06/zomerkamp-welpen

Voor vragen kunt u mailen naar:

dominique@volbert voor de welpen jongens.

lisa@volbert.nl voor de welpen meisjes.

Met vriendelijke groeten,

De leidingteams van de welpen


Materiaalvervoer zomerkamp

Geplaatst op 28 juni 2017 , in Welpen: Haveli Horde, door Dominique Vos

Beste ouders,

 

Over 3 weken gaan de welpen al op zomerkamp. Hiervoor hebben wij (om het materiaal heen en terug te vervoeren) 3 auto’s en een noodauto nodig, waarvan een auto een aanhanger heeft om fietsen te vervoeren. Als u ons hierbij kunt helpen zouden wij dit fijn vinden.

  • Wij gaan vrijdag 21 juli het materiaal om 18:30 inpakken en rond 19:00 rijden we weg naar het clubhuis in Apeldoorn
  • Woensdag 26 juli laden we de spullen rond  15:15 in en rijden we rond 15:45 weer naar Enschede

U kunt mij via de mail bereiken (dominique@volbert.nl) voor als u nog vragen hierover hebt of als u kunt rijden.

 

Met vriendelijke groet,

Dominique

Leiding welpen jongens


Zomerkamp Welpen

Geplaatst op 18 juni 2017 , in Welpen: Haveli Horde, door Lisa Meems

Beste ouders/verzorgers en welpen jongens en meisjes,

Ook dit jaar is er weer een zomerkamp!

Het zomerkamp is van zaterdag 22 Juli 2017 11:00 uur – woensdag 26 Juli 2017 14:00 uur. In dit bericht wordt alle informatie van het kamp weergegeven:

1: Locatie + brengen en ophalen

De deelnemers worden op zaterdag 22 juli 11.00 uur verwacht bij bij Stichting Stadhouder Willem 3/Lady Baden-Powell te Apeldoorn.

Adres:

Stichting Stadhouder Willem 3 / Lady Baden-Powell

Blokthut Orpidow

Jachtlaan 4-6 (hier niet parkeren, lees onderstaande routebeschrijving goed)

7313 CP Apeldoorn

Woensdag 26 juli kunnen de welpen om 14.00 uur weer opgehaald worden bij de Orpidow Blokhut van Stichting Stadhouder Willem 3 / Lady Baden-Powell.

Op het terrein zelf mag niet worden geparkeerd, hierom vragen we u om een blokje om te rijden naar de locatie die te vinden is via onderstaande link:

https://www.google.com/maps/place/52%C2%B013’33.8%22N+5%C2%B056’31.1%22E/@52.226046,5.9397873,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d52.226046!4d5.941976?hl=nl

Vanaf de Jachtlaan rijdt u de Bosweg op. Hier neemt u de eerste rechts richting de Vonderlaan. Nu slaat u weer rechtsaf richting de Valkenberglaan. Deze straat loopt over in een onverharde weg. Aan de zijkant van deze onverharde weg vindt u de ruimte om te parkeren. De ingang door het hek tot het kampterrein bevindt zich aan de rechterkant.

2: Noodnummer

Tijdens het kamp is de leiding voor dringende gevallen bereikbaar op het noodtelefoonnummer van leiding Lisa: 06-570900 of leiding Martijn: 06-26945839

3: Bevestiging aanmelding

Bevestiging aanmelding: We willen u vragen om uiterlijk zaterdag 15 juli uw aanmelding te bevestigen via een internet-formulier op: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScpRHIX8lDFP3DEmlEKT559G55sBQ8gO_kvVOShTIl_D0uyrg/viewform?c=0&w=1. Op dit formulier staan ook enkele concrete afspraken omtrent de gang van zaken en de betalingsinstructie.

4: Kampbijdrage

Per welp dient een kampbijdrage van € 95 te worden overgemaakt. De kampbijdrage dient uiterlijk zaterdag 15 juli 2017 op de bankrekening te staan. Betalingsinstructies ontvangt u bij de aanmeldingsbevestiging, nadat uw welp is aangemeld (zie vorige punt).

Maakt u echter de kampbijdrage uiterlijk zaterdag 8 juli 2017 over, dan kunt u zelf een korting van € 5 verrekenen. U hoeft dan slechts € 90 euro over te maken.

Let op: niet overmaken naar de rekening van de vereniging (waar de contributie heen gaat!).

5: Fiets meenemen

Net zoals bij het zomerkamp van vorig jaar, heeft iedereen dit jaar een fiets nodig. Verschillende excursies, zoals naar het zwembad gaan, zullen wij met de fiets doen. Zorg er dus voor dat uw welp een goedwerkende fiets heeft.

6: KIF formulier

De leiding gebruikt het meest recente Kamp Informatie Formulier (KIF) van uw welp die u heeft ingeleverd. Bent u van mening dat de KIF van uw welp verouderd is en aangepast moet worden, dan kunt u een nieuwe opvragen via www.volbert.nl/ledenservice/documenten. Voor onjuistheden als gevolg van veroudering van het KIF aanvaardt de leiding geen aansprakelijkheid.

7: Verzekering

Uw kind is door het lidmaatschap bij Scouting Nederland verzekerd. Dit betreft dan de ongevallen- en de aansprakelijkheidsverzekering. Geadviseerd wordt dat uw kind zelf ook verzekerd is; de scoutingverzekering is namelijk slechts een aanvullende verzekering. Verder sluiten wij met de groep geen gezamenlijke reis- en bagageverzekering e.d. af. Indien u deze verzekering wenst, dient u deze zelf af te sluiten.

8: Slaapspullen

Dit zomerkamp slapen wij in een clubgebouw, Denk wel zelf aan slaapspullen, zoals: Slaapzak, matje (luchtbed) etc.

9: Leiding

Het kamp wordt gedraaid door de bekende leiding van de welpen jongens en meisjes. Voor de welpen-jongens zijn dit Martijn, Tijs, Pim, Dominique en Machiel. Voor de welpen-meisjes zijn dit Cyrine en Lisa.

10: Gelieve geen zakgeld en/of snoep mee

Het is niet toegestaan om zakgeld of snoepgoed mee te nemen op kamp. Onze ervaring is dat privé-snoepvoorraden van kinderen leiden tot oneerlijkheid (het ene kind heeft veel snoep, het andere weinig) en snoepen vlak voor de maaltijden, en dat is niet wenselijk. Daarom zal de leiding zorgen voor voldoende snoep/tussendoortjes/eten op geschikte momenten voor iedereen.

11: Paklijst

 

  •    Een slaapzak en een zachte isolerende ondergrond (bijvoorbeeld een matje)

 

  •    Een warme jas & regenkleding
  •    Warme kleren voor bij het kampvuur
  •    Droge reserve sokken, waterdicht schoeisel (bv laarzen)
  •    Pyjama
  •    Zwemkleding met handdoek
  •    Uniform
  •    Tandenborstel met geschikte pasta & Zeep & Handdoek
  •    Theedoek
  •    Evt. Medicijnen (geeft U dit even aan op het Kampinformatie-formulier s.v.p.? Deze wordt op aanvraag verstrekt door de leiding)
  •    Zaklamp
  •    Zonnebrandcrème
  •    Anti-muggen spray
  •    Zakmes met naamlabel (wordt aan het begin van het kamp door de leiding ingezameld).
  • Iets lekkers voor de leiding wordt gewaardeerd ?
  • Eventuele themakleding
  • Fiets

U hoeft uw kind dit maal geen eigen bord/mok/bestek mee te geven, dit wordt verzorgd door de leiding.

12: Tot slot

Denkt u bij ontvangst op zaterdag aan het inleveren van de Zakmessen. Uit veiligheidsoverwegingen mogen welpen alleen met toestemming onder toezicht in de kampvuurkuil met messen ‘spelen’.

Mocht u nog vragen hebben over het kamp, naam dan gerust contact met de leiding op: voor welpen-meisjes met Lisa (06-57870900 of lisa@volbert.nl) en met Martijn voor de welpen-jongens (martijn@volbert.nl).

Denk s.v.p. aan de aanmelding (uiterlijk 15 juli) en betaling; zie punten 3 en 4 hierboven.

Het wordt een geweldig kamp! We hebben er zin in!

Met vriendelijke groeten,

De welpen jongens en meisjes leiding


1 + 2 juli Familieweekend

Geplaatst op 5 juni 2017 , in Algemeen / Groep, door Tijs Weustenraad

Beste Volbert-families en vrienden,

In de eerste versie van onze vorige post over Familieweekend 2017 stond per abuis geen datum vermeld. Dit is direct aangepast; nu staat de datum van Familieweekend 2017 wel vermeld in de post met informatie.

Voor alle duidelijkheid: het Familieweekend vindt dit jaar plaats op zaterdag 1 en zondag 2 juli 2017.

Voor meer informatie over het Familieweekend verwijzen we je naar de post over het Familieweekend: http://www.volbert.nl/2017/05/familieweekend-2017.

Met vriendelijke groet,

Commissie Familieweekend 2017,

Cyrine Beune;

Pim Beune;

Machiel Haveman;

Martijn Hendrikx;

Tijs Weustenraad.


« Vorige paginaVolgende pagina »