Scouts: Meiden

Ben jij tussen de 11 en 14 jaar en heb je zin in actie? Meld je dan aan en beleef uitdagende avonturen bij de scouts en beleef hier samen met je nieuwe vrienden supergave dingen. Leer zeilen, ga op zomer- kamp, kook op je eigen kampvuurtje en ontdek de wereld om je heen!

De scouts van 11 tot en met 15 jaar worden bij ons opgesplitst in een jongens en meisjes groep. Het thema dat centraal staat bij deze groep is de ‘ontdekkingsreis’. Deze groep scouts is relatief zelfstandig en leert samen werken met anderen in de groep. Zo wordt de scout voorbereid op de volgende speltak waarin hij of zij zelf activiteiten gaat organiseren.

Elk jaar gaan de padvindsters een keer op zomerkamp en twee keer op weekendkamp. Op kampen wordt er overnacht in tenten, koken de kinderen zelf, lopen ze een hike, enz. Kortom: het is er altijd gezellig.

Wil je een keer met ons meekijken? Dat kan 4 keer gratis en vrijblijvend! Neem eerst contact op met de leiding van deze speltak.

Het Scouts Meiden team bestaat

Sanne, Noortje, Joster, Mark de Bruin

Er zijn geen naderende evenementen.

Nieuws

Nieuwjaarsduik

Geplaatst op 11 januari 2018 , in Scouts: Meiden, door Joster Schrave

Beste ouders/verzorgers en scouts,

Hopelijk heeft iedereen een goede kerst en jaarwisseling gehad! Het lijkt ons leuk 2018 in te luiden met een traditionele nieuwjaarsduik!

Zaterdag 13 januari 2018 nemen de scoutsmeiden een nieuwjaarsduik. Wij gaan zwemmen in het Aquadrome!

De nieuwjaarsduik vindt plaats van 13:00 tot 16:00; de scoutsmeiden kunnen worden gebracht en gehaald bij zwembad het Aquadrome of op eigen gelegenheid komen. Met toestemming van de ouders kunnen de scouts hier nog een uur aan vastknopen. Het zwembad sluit namelijk om 17:00 uur.

De leiding verzorgt verder een pauze met drinken en een versnapering voor de scouts jongens. Denk je hieraan niet genoeg te hebben, neem dan zelf ook voldoende eten en drinken mee.
Er is een kantine waar snacks en drinken gekocht kan worden, dus je kan ook wat zakgeld meenemen.

Verder zullen wij dit jaar een kleine vergoeding van 4 euro vragen voor de kosten van deze activiteit.

Ten slotte gaat de leiding ervan uit dat iedereen de zwemdiploma’s A en B heeft en dus goed kan zwemmen. Mocht dat niet het geval zijn, of zijn er andere omstandigheden waarmee wij rekening moeten houden, mail dit naar Joster: joster@volbert.nl

Wij kijken al erg uit naar de nieuwjaarsduik en hopen jullie allemaal te zien!

Met vriendelijke groet,

De scoutsleiding


Laatste info Kersthike + herinnering inschrijving

Geplaatst op 3 december 2017 , in Algemeen / Groep, door Tijs Weustenraad

Beste Volbertmensen,

 

Nog even en dan gaat Kersthike 2017 van start! In dit bericht wordt de laatste informatie bekend gemaakt om goed voorbereid mee te gaan met de Kersthike.

 

Aanvang & einde route

 

Start vrijdagavond (scouts, explorers, stam, leiding, SOS/bestuur)

Vrijdag begint de Kersthike om 19:30 uur op het Martinusplein te Losser (bij de kerktoren). Daar krijg je van de commissie instructies over de te lopen route.

 

NB: De scoutsleiding loopt vrijdagavond met de scouts mee. De oudere deelnemers lopen zelfstandig in groepjes.

 

Locatie:

Martinusplein

Losser

(bij kerktoren)

 

Tip: Mocht je niet beschikken over eigen vervoer, dan kun je met de bus naar het startpunt komen. Plan jouw reis op: http://9292.nl/.

 

Start zaterdagochtend 1 (scouts, explorers, stam, leiding, SOS/bestuur)

Kun je vrijdagavond niet meedoen? Dan begin je zaterdag om 10.00 uur bij de blokhut van Stichting jong Nederland in De Lutte. De vertrektijd is rond 10:00 uur, afhankelijk van hoe snel de overnachters zijn. Vanaf hier loop je naar de eindlocatie voor de zaterdag.

 

Locatie:

Stichting jong Nederland

Kerkenbospad 5

7587 NH De Lutte

 

Start zaterdagochtend 2 (welpen, meelopende niet-leden)

Ben je welp of loop je als niet-lid mee? Dan vertrek je zaterdag om 10:30 uur (voor welpen) of om 11.00 uur (voor meelopende niet-leden) vanaf Restaurant paviljoen Lutterzand in omgeving De Lutte. Dit startpunt is tevens post 1 waar koffie en thee verkrijgbaar is.

 

NB: Scouts, stam, leiding en SOS/bestuur die vrijdagavond niet meelopen en niet om 10.00 uur bij de blokhut van Stichting jong Nederland in De Lutte kunnen starten, hebben tevens de mogelijkheid om hier bij post 1 aan te sluiten bij hun eigen speltak.

 

Locatie:

Restaurant paviljoen Lutterzand

Lutterzandweg 12

7587 LH De Lutte

 

Einde

Zaterdag om 20:00 uur, na de boerenkoolmaaltijd, is het programma voor de welpen en scouts afgelopen. Zij kunnen opgehaald worden bij de blokhut van Stichting jong Nederland in De Lutte.

 

De explorers, stam, leiding en SOS/bestuur blijven nog een nachtje slapen om het jaar feestelijk uit de luiden. Zondag om uiterlijk 12:00 uur is ook voor hen de Kersthike ten einde bij de blokhut van Stichting jong Nederland in De Lutte. Zij hebben dan zelf hun vervoer naar huis geregeld.

 

Locatie:

Stichting jong Nederland

Kerkenbospad 5

7587 NH De Lutte

 

Pendeldienst geparkeerde auto’s op startpunt

Voor de deelnemers die met de auto naar het startpunt komen en deze daar parkeren is er ophaalservice mogelijk. Deelnemers worden dan aan het einde van de dag naar het startpunt gebracht en kunnen zodoende hun auto ophalen.

 

Van de volgende ophaalservice kan gebruik worden gemaakt:

  • Ophaalservice vrijdag van de blokhut van Stichting jong Nederland in De Lutte naar startpunt vrijdagavond (Martinusplein te Losser);
  • Ophaalservice zaterdag van de blokhut van Stichting jong Nederland in De Lutte startpunt zaterdag voor de welpen en meelopende niet-leden (Restaurant paviljoen Lutterzand).

Paklijst

Meenemen Deelnemers zonder overnachting (bijv. welpen en niet-leden) Deelnemers met overnachting (bijv. scouts, explorers, stam, SOS/Bestuur) Leiding/staf
Bord/mok/bestek (let op: bij de hand houden tijdens lopen) Ja Ja Ja
Plastic zak voor vuile vaat (er is geen afwasmogelijkheid) Ja Ja Ja
Lunchpakket/drinken/snacks¹ Ja Ja Ja
WC-papier Nee Ja Ja
Goede wandelschoenen Ja Ja Ja
Regenkleding Ja Ja Ja
Dagrugzak Ja Nee Nee
Hike rugzak Nee Ja Ja
Slaapzak en matje Nee Ja Ja
Kompas Nee Indien mogelijk Ja
Liniaal of kaarthoekmeter Nee Indien mogelijk Ja
Zaklamp Ja Ja Ja
Reflectoren Ja Ja Ja
Droge/warme kleding Nee Ja Ja
Droge reservesokken Ja Ja Ja
Pyjama Nee Ja Ja
Toiletartikelen Nee Ja Ja
Handdoek/theedoek Nee Ja Ja
Andere dingen om het gezelliger/comfortabeler te maken. Denk aan kerstversiering aan jouw tas, kerstmutsen, etc. Ja Ja Ja

 

Toelichting paklijst:

¹  Het is zeer aan te bevelen zelf een lunchpakket voor zaterdag, snacks, voldoende drinken en een flesje dat je kan bijvullen met water mee te nemen. Tijdens de hike wordt op bepaalde punten al eten en/of drinken aangeboden, maar voor meer moet je zelf zorgen.

Het volgende wordt, afhankelijk van jouw programma, al aangeboden door de organisatie:

  1. Vrijdagavond post met warme drank;
  2. Vrijdagavond drinken en snacks op overnachtingsplek;
  3. Zaterdagochtend ontbijt voor overnachtende personen vr-za;
  4. Zaterdag post 1 met koffie/thee;
  5. Zaterdag post 2 met broodje knakworst;
  6. Zaterdag post 3 met snert/soep;
  7. Zaterdagavond diner;
  8. Zaterdagavond drinken/snacks op overnachtingsplek;
  9. Zondagochtend ontbijt voor overnachtende personen za-zo.

 

Reflectiebonus

Voor alle wandelaars, behalve de welpen, geldt een Reflectiebonus! Help ons mee om de hike veilig te houden. Het is daarom verplicht om gedurende de complete hike:

  • Intacte reflecterende of lichtgevende objecten aan de voorzijde EN achterzijde te dragen;
  • en ook een werkende zaklamp of hoofdlamp te hebben (telefoondisplay telt niet mee).

 

Elke deelnemer dient dit op het startpunt te tonen, ongeacht het startmoment. Wie ’s morgens begint, kan ’s middags namelijk in schemer of donker lopen. Wie hieraan voldoet, wordt 2 euro Reflectiebonus uitgekeerd na afloop van de hike (contant op eindpunt aan deelnemer of via de bank). Wie hieraan niet voldoet, mag NIET deelnemen aan de kersthike. Dankzij een service van de commissie kan hij/zij in dat geval misschien de vereiste materialen lenen en alsnog deelnemen, maar dan vervalt de reflectiebonus.

 

Wij rekenen erop dat iedereen goed voorbereid komt en wij hopen veel reflectiebonus uit te keren!

 

Welpen:

Voor welpen geldt geen reflectiebonus, maar wij adviseren wel om ook voor welpen het volgende mee te geven: zichtbare kleding, reflector aan de voorzijde en achterzijde, zaklamp (mochten we een stukje in de schemer lopen).

 

Inschrijven

Heb jij je nog niet ingeschreven voor de Kersthike? Geen paniek! Inschrijven is nog steeds mogelijk. De inschrijftermijn is verlengd. Je kunt je nu nog tot uiterlijk vrijdag 8 december 2017 om 20.00 uur.

 

Inschrijven kan via de volgende link: https://goo.gl/forms/CaYHkfByxUzklzza2.

 

Betalingsherinnering

Mocht je nog niet betaald hebben voor de Kersthike, vergeet dat dan niet z.s.m. te doen. De betalingen dienen dinsdag 12 december 2017 op onze rekening te staan.

 

Instructies:

  • Deelnemersbijdrage overmaken naar NL66RABO 0103 2672 98 t.n.v. Scouting ’t Volbert o.v.v. KERSTHIKE + NAAM DEELNEMER.
  • Let op: niet overmaken naar de rekening van de vereniging!
  • Weet je niet meer wat je moet betalen? Kijk dan in jouw e-mail; je hebt na jouw inschrijving een automatisch e-mail gekregen inclusief de prijs.
  • Bij meerdere deelnemers a.u.b. voor elke deelnemer een aparte overmaking; dank u.

 

Tot slot

Deze post bevat aanvullende informatie op onze eerdere post (de vooraankondiging). De informatie in onze vooraankondiging op onze website blijft onverkort van kracht, tenzij in deze post de informatie anders weergegeven is.

De tijden in de vooraankondiging waren bijvoorbeeld indicatief; in deze post staan de juiste tijden.

 

Kijk dus voor informatie over het programma per speltak en de betaling van de deelnemersbijdragen in onze vooraankondiging: http://www.volbert.nl/2017/11/vooraankondiging-kersthike-2017.

 

Mocht je nog vragen hebben, neem dan contact op met de Kersthike-commissie: kersthike@volbert.nl.

 

Graag zien wij jullie bij de Kersthike! Wij hebben er veel zin in.

 

Met vriendelijke groet,

 

De Kersthike-commissie 2017:

 

Pim Beune;

Teun Pompert;

Mart van Lier;

Riduan Ringes;

Johannes de Boer;

Martijn Hendrikx;

Tijs Weustenraad.


Sinterklaasopkomst

Geplaatst op 29 november 2017 , in Scouts: Jongens, door Mart van Lier

Geachte scouts,

Aanstaande vrijdagavond 20:00 (1 december) is het weer tijd om sinterklaas te vieren met veel pepernoten en natuurlijk leuke cadeaus. We gaan een dobbelspel doen en het is de bedoeling dat jullie 2 cadeaus kopen voor maximaal 5 euro. Hiervan is 1 cadeau iets dat de andere scouts graag willen hebben en jezelf ook leuk zou vinden om te krijgen en 1 cadeau is een grappig cadeautje dat nagenoeg nutteloos is. tip: steek een groter bedrag in het cadeau dat iedereen zou willen bemachtigen. Verder is dit een gezamenlijke opkomst van scouts meiden en jongens. Denk eraan dat je cadeau bestemd moet zijn voor beide doelgroepen. Dit maakt het allemaal wat leuker en interessanter. Alle lekkernijen worden vanzelfsprekend verzorgd door de leiding. We stellen het op prijs dat 1 van de 2 cadeaus een leuk creatief gedichtje heeft die dan ook mooi voorgedragen kan worden. Denk eraan het is een dobbelspel dus je hoeft geen grote surprises te maken (mag wel) maar je cadeau mooi inpakken kan geen kwaad. Omstreeks 22:00 verwachten wij dat de opkomst is afgelopen.

Groeten en tot dan!

De scoutsleiding


Scouts: 40-jarig Jubileum Opkomst

Geplaatst op 29 november 2017 , in Scouts: Jongens, door Leanne van der Weij [Twitter: @lannevanneweij]

Lieve scouts van ’t Volbert,

Op zaterdag 9 december a.s. is een bijzondere opkomst. Dan vieren we dat Scouting ’t Volbert 40 jaar bestaat!
Om dit te vieren hebben wij een speciale opkomst voor jullie georganiseerd.
Jullie gaan klimmen bij Arque en krijgen daarna ook nog iets lekkers te eten, want het is feest!

Let op:
De opkomst begint en eindigt op het clubhuis. We  gaan met de fiets naar de klimhal toe. Zorg er dus voor dat je op de fiets naar het clubhuis komt. De opkomsttijden zijn zoals altijd, van 14:00 uur tot 16:30 uur.

We gaan klimmen dus neem sportschoenen mee!

Start opkomst en locatie:
De opkomst begint om 14:00 uur op het clubhuis.
We vertrekken dan met de fiets naar de klimhal.

Einde opkomst:
Om 16:30 uur zijn we terug bij het clubhuis.
We fietsen vanaf de klimhal terug naar het clubhuis. Onderweg gaan we iets lekkers eten. We zijn om 16:30 uur weer terug op het clubhuis.

Hopelijk komen jullie allemaal op ons feestje!

Groetjes van de jubileumcommissie,
Brigitte, Sanne, Joster, Christopher, Teun en Leanne


Najaarskamp Olympische Spelen

Geplaatst op 16 november 2017 , in Scouts: Meiden, door Karlijn Hegeman

Beste ouders/verzorgers van de scoutsmeiden,

Op zaterdag 25 november en zondag 26 november gaan we weer gezellig op Olympische Spelen-kamp, samen met de welpenmeiden. Hieronder vindt u de benodigde informatie:

Tijden

Het kamp vindt plaats op 24, 25 en 26 november. We starten vrijdag om 19:30 uur en we sluiten zondag om 14:00 uur.

Locatie

We verblijven dit kamp op het clubgebouw van scoutingvereniging John F. Kennedy te Almelo. Het adres van het terrein is:

De Bosrand 24

7602 CH Almelo

We spreken af op het kampterrein om 19:30 uur op zaterdag 24 november. Het is dus de bedoeling dat de kinderen gebracht worden. U kunt hierbij denken aan carpoolen met andere ouders.

Kampbijdrage

De kampbijdrage voor dit leuke weekend is € 25,- Deze bijdrage kan contant worden betaald bij aankomst aan Joster. Het liefst gepast betalen.Thema

Het thema van dit kamp is de Olympische Spelen. Het is natuurlijk de bedoeling dat jullie verkleed komen! Hierbij kun je denken aan de Grieken en Romeinen, de verschillende landen, de vijf ringen, vlaggetjes, sportkleding, en ga zo maar door.

Aanmelden

Lijkt het uw scout leuk om mee te gaan op kamp? Dan kunt u uw scout aanmelden tot dinsdag 21 november. Dit kan door een e-mail te sturen naar joster@volbert.nl

KIF

De blanco KIF is hier te downloaden. Zonder KIF (Kamp Informatie Formulier) is het niet toegestaan om op kamp te gaan. Als er wijzigingen zijn geweest in bijvoorbeeld de medicatie van uw kind, gelieve het formulier aanpassen en opnieuw opsturen.

Verzekering

Uw scout is door de lidmaatschap bij Scouting Nederland verzekerd. Dit betreft dan de ongevallen- en de aansprakelijkheidsverzekering. Geadviseerd wordt dat uw scout zelf ook verzekerd is; de scoutingverzekering is namelijk slechts een aanvullende verzekering. Verder sluiten wij met de groep geen gezamenlijke reis- en bagageverzekering en dergelijke af. Indien u deze verzekering wenst, dient u deze zelf af te sluiten.

Paklijst

  • Themakleding van de Olympische spelen
  • Slaapzak en een zachte ondergrond (matje, luchtbed)
  • Warme trui (Het kan koud worden in die regenachtige jungle)
  • Reservekleding (extra sokken, ondergoed)
  • Pyjama
  • Je uniform/das
  • Goed schoeisel (wandelschoenen)
  • Toilettas (tandenborstel, tandpasta)
  • Theedoek
  • Medicijnen
  • Zaklamp
  • Zakmes
  • Bord, mok en bestek
  • KIF : Deze mag je meenemen of opsturen! Zonder kun je niet op kamp! (naar joster@volbert.nl)

Noodtelefoon

Bij nood of vragen tijdens kamp zelf, bel: 0634278708 (Joster Schrave). Wanneer dit nummer niet bereikbaar is, kunt u bellen naar 0618590384 (Karlijn Hegeman, leiding welpenmeiden).

Tot slot

Dit kamp wordt begeleid door de bekende leiding: Lisa, Cyrine en Karlijn, Joster en Mark.

Mocht u nog vragen hebben over het kamp, mail dan gerust naar joster@volbert.nl.

 

Vriendelijke groeten,

Het scoutsmeiden leidingteam.


Volbert Jubileumtrui

Geplaatst op 12 november 2017 , in Algemeen / Groep, door Leanne van der Weij [Twitter: @lannevanneweij]

Voor het 40-jarige jubileum is een prachtige trui ontworpen. Op basis van een schets van een welp heeft Sanne Hofstra dit ontwerp gerealiseerd.

Alle (jeugd)leden kunnen deze trui bestellen. Dit kan tot uiterlijk 22 november via het bestelformulier .
De jubileumtrui kost € 35,- p.s.


Posthouders en hulpouders gezocht voor kersthike 2017

Geplaatst op 6 november 2017 , in Algemeen / Groep, door Teun Pompert

Beste Volbertmensen,

Jullie zullen het nieuws allemaal al wel gehoord hebben. De vooraankondiging van de kersthike staat online en de inschrijving is geopend.  De data voor dit jaar zijn  al bekend, namelijk 15 december 2017 tot en met 17 december 2017.

Hulpouders?

Om als scouting groep dit soort grote evenementen te organiseren is er veel hulp nodig van vrijwilligers en ouders/verzorgen. Dit jaar hebben we ook weer een aantal taken te vergeven aan hulpouders. Zoals posthouders op vrijdag en zaterdag, kookstaf, Noodauto, materiaal vervoer en fotograaf.

Inschrijven

Als u een van deze taken wilt uitvoeren kunt u dit formulier invullen. Na het invullen van het formulier wordt er contact met u opgezocht en ontvangt u alle benodigde informatie om de taak succesvol uit te voeren in.

We zien jullie graag bij de kersthike! Wij hebben er veel zin in.

Met vriendelijke groet,

De kersthike-commissie:

Pim Beune;

Mart van Lier;

Riduan Ringes;

Martijn Hendrikx;

Tijs Weustenraad;

Teun Pompert.


Vooraankondiging Kersthike 2017

Geplaatst op 2 november 2017 , in Algemeen / Groep, door Pim Beune

Beste Volbertmensen,

 

Sommige mensen hebben meegelopen met de herfsthike en willen nog een keer zo’n prachtige hike doen. Anderen kunnen zich nog geweldige tochten herinneren van de afgelopen jaren, bijvoorbeeld over de Holterberg, door een sprookjesachtig met sneeuw bedekt landschap of in de Achterhoekse bossen. Dan is er goed nieuws voor jullie! Binnenkort wordt er weer een supergezellige kersthike georganiseerd! In deze post krijgen jullie alvast wat informatie. Daarnaast kun je ook meteen inschrijven voor deze fantastische hike! Andere informatie zoals de locaties en paklijst wordt te zijner tijd bekend gemaakt op deze website.

Datum

De kersthike vindt plaats van vrijdagavond 15 december 2017 tot en met zondag 17 december 2017. Hieronder staat precies per speltak aangegeven wanneer de kersthike begint en eindigt.

Let op: de tijden zijn indicatief en kunnen nog worden gewijzigd.

 

Welpen

De welpen en hun leiding starten met een supergave wandelroute op zaterdag 16 december om 10.30 uur. Zaterdagavond 16 december is, na een overheerlijke stamppot boerenkoolmaaltijd op de eindlocatie, de kersthike om 20.00 uur afgelopen voor de welpen.

 

Scouts 

De scouts beginnen op vrijdagavond 15 december om 19.30 uur al met lopen van een leuke route naar een blokhut waar overnacht wordt. Op vrijdagavond loopt de scoutsleiding mee met de scouts. Na een overnachting lopen de scouts zaterdag verder over een supertoffe route naar de eindlocatie. Daar is voor de scouts op zaterdagavond 16 december na een lekkere warme stamppot boerenkoolmaaltijd de kersthike om 20.00 uur afgelopen.

 

Explorers/stam/SOS/leiding

Voor de explorers, stam, SOS en leiding start de kersthike op vrijdagavond 15 december om 19.30 uur. Van daar lopen zij een geweldige route naar de eerste overnachtingslocatie. Zaterdag 16 december wordt natuurlijk ook een uitdagende route gelopen naar de tweede overnachtingslocatie. Bij de tweede overnachtingslocatie schuiven zij aan bij een gezellige en lekkere maaltijd stamppot boerenkool. Vanaf20.00 uur, nadat de jongere deelnemers naar huis zijn vertrokken, gaan de explorers, stam, SOS en leiding het jaar feestelijk uitluiden! Zondag 17 december om uiterlijk 12.00 uur is de kersthike ook voor de explorers, stam, SOS en leiding afgelopen. Het vervoer naar huis hebben zij dan zelf geregeld.

 

Niet-leden

Ook dit jaar is het mogelijk voor de overige belangstellenden om mee te doen met de kersthike. Ouders, broers, zussen en andere niet-leden kunnen op zaterdag 16 december een leuke wandelroute lopen om 11.00 uur. Zij lopen dezelfde route als de welpen, maar niet samen met de welpen. De overige belangstellenden beginnen daarom ook pas om 11.00 uur met de wandelroute. Zaterdagavond 16 december is na een overheerlijke stamppot boerenkoolmaaltijd de kersthike om 20.00 uur afgelopen voor deze mensen.

Deelnemersbijdrage

Om een fantastische kersthike te kunnen organiseren hebben wij een kleine financiële bijdrage nodig. Deze bijdrage wordt onder andere gebruikt voor de huur van de blokhutten, routebenodigdheden, eten en drinken. U kunt betalen door het hieronder vermelde bedrag over te maken:                    

 

Een * betekent: Reflectiebonus van toepassing (zie volgende pagina)!

Bedrag Categorie
12 euro Welpen
   
21 euro * Scouts: Vr+za lopen, ontbijt + diner za
18 euro * Scouts: Alleen vr lopen, met overnachting vr-za (stopt na ontbijt za)
14 euro * Scouts: Alleen za lopen, diner
   
26 euro * Explorers: Vr+za lopen, ontbijt + diner za, wel slapen tot zondag
26 euro * Explorers: Vr+za lopen, ontbijt + diner za, niet slapen tot zondag
18 euro * Explorers: Alleen vr lopen, met overnachting vr-za (stopt na ontbijt za)
19 euro * Explorers: Alleen za lopen, diner, niet slapen tot zondag
19 euro * Explorers: Alleen za lopen, diner, wel slapen tot zondag
   
26 euro * Stam/SOS/Bestuur: Vr+za lopen, ontbijt + diner za, wel slapen tot zondag
26 euro * Stam/SOS/Bestuur: Vr+za lopen, ontbijt + diner za, niet slapen tot zondag
18 euro * Stam/SOS/Bestuur: Alleen vr lopen, met overnachting vr-za (stopt na ontbijt za)
19 euro * Stam/SOS/Bestuur: Alleen za lopen, diner, niet slapen tot zondag
19 euro * Stam/SOS/Bestuur: Alleen za lopen, diner, wel slapen tot zondag
   
7 euro * Leiding in functie: Vr+za lopen, ontbijt + diner za, wel slapen tot zondag
7 euro * Leiding in functie: Vr+za lopen, ontbijt + diner za, niet slapen tot zondag
7 euro * Leiding in functie: Alleen vr lopen, met overnachting vr-za (stopt na ontbijt za)
7 euro * Leiding in functie: Alleen za lopen, diner, niet slapen tot zondag
7 euro * Leiding in functie: Alleen za lopen, diner, wel slapen tot zondag
   
16 euro * Niet-leden: Alleen zaterdag lopen, diner
0 euro Posthouders + hulpouders: dineren
6 euro Alleen dineren (geen posthouders)

 

 

 

Reflectiebonus

Voor alle wandelaars, behalve de welpen, geldt een Reflectiebonus! Help ons mee om de hike veilig te houden. Het is daarom verplicht om gedurende de complete hike:

  • intacte reflecterende of lichtgevende objecten aan de voorzijde EN achterzijde te dragen;
  • en ook een werkende zaklamp of hoofdlamp te hebben (telefoondisplay telt niet mee).

 

Elke deelnemer dient dit op het startpunt te tonen, ongeacht het startmoment. Wie ’s morgens begint, kan ’s middags namelijk in schemer of donker lopen. Wie hieraan voldoet, wordt 2 euro Reflectiebonus uitgekeerd na afloop van de hike (contant op eindpunt aan deelnemer of via de bank). Wie hieraan niet voldoet, mag NIET deelnemen aan de kersthike. Dankzij een service van de commissie kan hij/zij in dat geval misschien de vereiste materialen lenen en alsnog deelnemen, maar dan vervalt de reflectiebonus.

 

Wij rekenen erop dat iedereen goed voorbereid komt en wij hopen veel reflectiebonus uit te keren!

 

Overmaken naar:

De bijdrage uit bovenstaande tabel dient uiterlijk 12 december 2017 te worden overgemaakt naar: NL66RABO 0103 2672 98 t.n.v. Scouting ’t Volbert o.v.v. KERSTHIKE + NAAM DEELNEMER.

 

Let op:

Dit is een ander bankrekeningnummer dan voor de betaling van contributie!

Bij meerdere deelnemers a.u.b. voor elke deelnemer een aparte overmaking; dank u.

Inschrijven

Ben je al helemaal enthousiast!? En kun je niet wachten tot de kersthike begint? Schrijf je dan nu supereenvoudig in via de onderstaande link.

 

https://goo.gl/forms/CaYHkfByxUzklzza2

 

Inschrijven doe je bij voorkeur zo snel mogelijk, maar toch uiterlijk zaterdag 3 december 2017 om 23.59 uur. Voor ons is het om organisatorische redenen van belang om tijdig het aantal deelnemers te weten.

Tot het slot

Kun je echt niet wachten tot de kersthike begint? Of wil je weer leuke herinneringen ophalen over de kersthike? Kijk dan eens in de verslagen van eerdere kersthikes: http://www.volbert.nl/2012/02/verslag-kersthike-2011.

http://www.volbert.nl/2011/11/verslag-kersthike-2010.

 

Of kijk eens in het fotoalbum naar geweldige foto’s van de kersthike van de vorige keren: http://www.volbert.nl/fotoalbum/.

 

Inschrijven voor deze supergave kersthike is binnenkort mogelijk en wordt in een apart bericht op deze website gecommuniceerd!

 

Heb je vragen? Neem dan contact op met de Kersthike-commissie 2017: kersthike@volbert.nl.

 

Wij hebben er superveel zin in!

 

Met vriendelijke groeten,

 

De Kersthike-commissie:

 

Pim Beune;

Teun Pompert;

Mart van Lier;

Riduan Ringes;

Johannes de Boer;

Martijn Hendrikx;

Tijs Weustenraad.


Najaarskamp 2017

Geplaatst op 2 november 2017 , in Scouts: Meiden, door Lisa Meems

Beste ouders/verzorgers van de welpen- en scouts meiden,

Dit jaar gaan we iets nieuws doen, we gaan namelijk met beide meiden-speltakken op najaarskamp. Dit doen we om verschillende redenen: onze eerste reden is dat het natuurlijk hartstikke gezellig is om samen op kamp te gaan. Daarnaast zijn we van mening dat het goed is dat de welpen-meiden vast een idee krijgen hoe het er aan toe gaat bij de scouts meiden, en dat alle meisjes elkaar eens leren kennen. Op deze manier verkleinen we de drempel wanneer de welpen-meiden overvliegen naar de scouts-meiden. Als laatste reden hebben we dat er bij de scouts-meiden op het moment niet genoeg leiding beschikbaar is om mee te gaan op kamp, dus hebben we op deze manier een mooie oplossing bedacht. We zullen verschillende activiteiten samen doen en verschillende activiteiten apart doen, we slapen in hetzelfde clubhuis.

Voor de scouts-meiden zal dit kamp zal plaats vinden  van vrijdag 24 t/m zondag 26 november. Voor de welpen-meiden vindt het kamp plaats van zaterdag 25 t/m zondag 26 november. De rest van de info over het kamp volgt snel, via een bericht op de site.

Met vragen kunt u altijd terecht bij de contactpersoon uit het leidingteam van uw dochter (Joster voor de Scouts-meiden, Karlijn voor de Welpen-meiden).

Wij hebben er al zin in!

Met vriendelijke groeten,

Het leidingteam van de scouts-meiden

Het leidingteam van de welpen-meiden

 

 

 

 

 


Volbert 40-jarig Jubileum Feest!

Geplaatst op 26 oktober 2017 , in Algemeen / Groep, door Leanne van der Weij [Twitter: @lannevanneweij]

Oude tijden herleven…
Dit jaar bestaat onze mooie vereniging 40 jaar, en dat willen we graag met alle Scouting ’t Volbert enthousiastelingen vieren!

Via dit bericht nodigen wij alle leden, oud-leden, en andere Volbert liefhebbers vanaf de oprichting per 1977 tot en met heden uit, om het jubileum te komen vieren op zaterdag 9 december a.s. uiteraard bij ons mooie clubhuis.

Voor de jeugdleden (welpen, scouts, explorers, roverscouts en stamleden) organiseren wij een speciale opkomst tijdens de reguliere opkomsttijden op vrijdag 8 en zaterdag 9 december. Hierover volgt nadere informatie op de website.

Op zaterdag 9 december is een reünie voor oud-leden, Roverscouts, Stam, SOS, bestuurs- en kaderleden en anderen die ’t Volbert een warm hart toedragen (18+). Vanaf 17.30 uur zijn jullie op het clubhuis uitgenodigd voor een echte scouting maaltijd. Daarna is vanaf 19.30 uur is aansluitend een borrel. Afhankelijk van het aantal aanmeldingen kan er een kleine bijdrage  worden gevraagd voor het eten / drinken. Dit laten wij z.s.m. weten.

Graag willen we de reünie met zoveel mogelijk Volberteers en oud-Volberteers vieren. Deel daarom dit bericht met al je Scouting ’t Volbert vrienden van vroeger en nu.

Bij een jubileum hoort natuurlijk een nieuwe trui! Deze is ontworpen door eigen leden in de vertrouwde Volbert kleurstelling (donker blauw met rode opdruk). Wil je deze als aandenken? Geef dit dan aan in het aanmeldformulier. De kosten bedragen 35 euro per trui en deze kun je betalen op de bankrekening van Scouting ’t Volbert. De betaalgegevens zijn opgenomen in het aanmeldformulier. De betaling wordt gecontroleerd op het moment van het bestellen van de truien, zijnde woensdag 22 november 2017. Heb je voor die datum niet betaald dan gaat je trui helaas niet in bestelling.

Ben je enthousiast geworden? Aanmelden kan hier via het aanmeldformulier tot en met woensdag 22 november.

Voor vragen kun je contact opnemen met de commissie door een email te sturen naar leanne@volbert.nl.

Namens de jubileumcommissie hopelijk tot zaterdag 9 december,
Brigitte, Joster, Sanne, Teun, Christopher, en Leanne

 

 

 


Herfsthike, dus geen opkomst

Geplaatst op 23 oktober 2017 , in Scouts: Meiden, door Joster Schrave

Hoi meiden,

Aangezien het niet duidelijk op de kalender staat, wil ik op deze manier even aangeven dat we aanstaand weekend geen opkomst hebben omdat er dan de herfsthike is!

 

Groetjes,

Joster


Halloweenopkomst

Geplaatst op 23 oktober 2017 , in Explorers, door Joster Schrave

Hi Welpen, Scouts en Explorers!

Zaterdag 4 november is er overdag geen opkomst, maar ’s avonds de Halloweenopkomst; bedenk alvast hoe je verkleedt gaat!

De welpen hebben de opkomst van 18:30u tot 21:00u, en de Scouts en Explorers van 20:30u tot 23:00u.
Wees op tijd op het clubhuis, en doe goede schoenen en met slecht weer warme (regen)kleding aan.
Wij hebben er zin in!

Groetjes,

De Halloweencommissie

Machiel, Christopher en Joster.


World Scout Jamboree 2019 Informatieavond Twente

Geplaatst op 17 oktober 2017 , in Algemeen / Groep, door Johannes de Boer [Twitter: @hannesnl]

Beste scout,

Iedere vier jaar wordt ergens op de wereld een World Scout Jamboree georganiseerd: Een wereldwijd Scoutingkamp waar 40.000 scouts uit de hele wereld aan meedoen. Dit is een onvergetelijk evenement voor zowel de deelnemers, troepstaf, IST’ers en het contingent management team.

De World Scout Jamboree in 2019 vindt plaats in Amerika op het terrein van The Summit Bechtel Reserve in West-Virginia in de Verenigde Staten. Meer informatie vind op de website van de Amerikaanse organisatie. Vorige jamborees vonden plaats in Japan (2015), Zweden (2011), maar ook in Nederland in 1937 en 1995.

Namens Scouting Nederland reist het Nederlands contingent naar Amerika om deel te nemen aan dit superevenement en uiteraard wordt iedereen goed op de reis en de belevenis voorbereid in de voorbereidingsperiode.

Van 22 juli tot en met 2 augustus 2019 vindt de World Scout Jamboree 2019 plaats in Amerika. Dit is jouw kans om samen met 40.000 scouts uit de hele wereld dit kamp mee te maken. Als je geboren bent tussen 22 juli 2001 en 21 juli 2005 kan je mee als deelnemer, als je ouder bent kan je mee als IST’er of als troepstaf.

Informatieavond Twente

Voor alle scouts uit Twente (regio Essnlaand & regio Twenteland) is er een WSJ informatieavond op woensdag 8 november 2017 om 19:30 uur. De locatie is het clubhuis van Scouting ’t Volbert, Magnoliastraat 3, Enschede. Je kunt parkeren achter de de EMTÉ supermarkt. Tijdens de informatie avond zal een medewerker van het Contingent management team een presentatie verzorgen, en zijn er deelnemers van de WSJ 2015 in Japan aanwezig.

Meer info? Check wsj.scouting.nl

 


JOTI 2017

Geplaatst op 15 oktober 2017 , in Explorers, door Pim Beune

Op 21 oktober zal het clubhuis weer vol zitten met lui die maar al te graag achter computers hangen.
Hier volgt het programma voor alle speltakken:

Welpen
Gewone opkomsttijden. (14:00-1630 uur) De kinderen zullen genieten van meerdere spelletjes verdeeld over meerdere posten.

Scouts
Idem. Echter mogen jullie met toestemming van jullie ouders tot 21:00 uur blijven voordat jullie echt naar huis moeten.
Dit betekent dat je zelfs mee kan eten op het clubhuis zo rond 18:00. Of wij daadwerkelijk met zijn allen iets gaan bestellen op dat moment is dan van toepassing. Bij deze zijn wij dan ook niet verantwoordelijk dat je rond 18:00 iets te eten krijgt! Neem dus geld mee.

Explorers
Jullie hebben gewone opkomsttijden, met een leuk extraatje. Jullie mogen het hele weekend, van vrijdag t/m zondag aanwezig zijn, zolang jullie het aan jullie ouders doorgeven. Het avondeten is hetzelfde geregeld als voor de scouts. Zelf regelen dus.

Roverscouts, Boomstam, Stam, SOS, andere leden
Ook jullie zijn het gehele weekend welkom, denk met drank nuttigen eraan dat er zaterdag scouts rondlopen tot 21:00 uur.

En nu wat algemene dingen:
– Dit jaar zitten wij weer beneden in de grote schuur.
– Er moet altijd minstens één iemand wakker zijn.
– Slapen is toegestaan.
– Eigen hardware is toegestaan.
– Vraag aan de commissie of het OK is voordat je iets inplugt. We hebben geen zin in stroomuitval.
– Wij zijn niet verantwoordelijk voor beschadigingen of diefstal van spullen, hoewel dit zeer onwaarschijnlijk is.
– Denk zelf ook aan stekkerdozen en netwerkkabels. Label ze zodat je weet wat van jou is.
– Er is waarschijnlijk wifi en bekabeld internet, zelfs in de kleine schuur. Vraag de JOTI-commissie om het wachtwoord.
– Nog een keer: Wacht met drank totdat de jeugdleden verdwenen zijn.
– Geen kabels losmaken, stekkers eruit trekken of met apparatuur gaan lopen schuiven zonder toestemming.
– Gezamenlijk voedsel nuttigen op de zaterdagavond is op eigen initiatief. Hoe meer mensen meedoen en geld inleggen hoe groter de kans van slagen en des te meer gezelligheid
Ten slotte: het wordt erg gewaardeerd dat de mensen die er zondag nog zijn helpen met alles opruimen. Het precieze moment dat wij op de zondag kappen staat nog niet vast, maar je kunt zelf bedenken dat iedereen er op een gegeven moment er wel klaar mee is.

Tot op het clubhuis!

Commissieleden:

Daan, Dominique, Riduan, Sven en Pim.


Overvliegen 2017

Geplaatst op 1 oktober 2017 , in Explorers, door Mart van Lier

Beste jongens en meisjes van ’t Volbert,

 

Aanstaande zaterdag 7 oktober is het weer zo ver!

De oudsten van elke speltak zullen hun oude groep vaarwel zeggen en hun nieuwe speltak groeten

tijdens het jaarlijkse overvliegen.

De opkomst begint voor iedereen op hetzelfde tijdstip namelijk: 14:00 uur

hierna zullen wij nog even in onze oude vertrouwde speltak blijven tot 14:50 uur

Vervolgens zal het overvliegen plaatsvinden wat zal duren tot 17:00

 

Wat heb jij nodig als overvlieger?

  • oude kleren die vies mogen worden
  • schone droge kleren voor erna
  • een handdoek is ook niet verkeerd
  • en natuurlijk een dikke glimlach omdat het fantastisch wordt!

 

Wie gaan er overvliegen?

Ouders/verzorgers zijn/worden ingelicht of hun kind zaterdag overvliegt. Indien u geen email heeft ontvangen, vliegt uw kind nog niet over.

 

Ik hoop dat jullie er al zin in hebben!

Tot dan!

Met vriendelijke groet,

 

Leiding van ‘t Volbert


Herfsthike 2017

Geplaatst op 26 september 2017 , in Algemeen / Groep, door Leanne van der Weij [Twitter: @lannevanneweij]

Lieve scoutingleden, vrienden en familie.

Zet de herfsthike 2017 alvast in je agenda: vrijdag 27 oktober tot en met zondag 29 oktober gaan we weer op pad!

Alle Volberteers die houden van gezelligheid, hiken en het scouting buitenleven zijn van harte uitgenodigd. Gemiddelde afstand is 20 tot 25 km hiken per dag. Je bent zelf verantwoordelijk voor het meenemen van je eigen kampeermateriaal. Je loopt dus met bagage.

Jeugdleden kunnen vanaf scouts leeftijd meedoen, minderjarigen met toestemming van de ouders / verzorgers natuurlijk. Voor scouts wordt geadviseerd om begeleiding door een volwassene mee te nemen. De herfsthike loop je namelijk niet onder begeleiding van leiding / begeleiding. Deze zijn waarschijnlijk wel aanwezig, maar zelf ook deelnemer aan de hike.

Starten kan op vrijdag of zaterdag. Ook alleen zondag meelopen kan. De exacte locatie en route worden nog bekend gemaakt.

Ben je nu al enthousiast dan kun je je al aanmelden door een email te sturen naar herfsthike@volbert.nl. Laat even weten met hoeveel je komt en welke nachten je wilt overnachten. Ook voor vragen kun je e-mailen.

Houdt de Volbert website in de gaten voor meer informatie over de locatie en route, en de kosten. (meestal rond 10 tot 15 euro per deelnemer voor het hele weekend).

Dit jaar zal de herfsthike door het mooie twentse landschap trekken.

Groeten van de herfsthike-commissie,
Fam Brookhuis
Job Hoogenboom


Eerste opkomst: zaterdag 9 september!

Geplaatst op 28 augustus 2017 , in Explorers, door Leanne van der Weij [Twitter: @lannevanneweij]

Beste Volberteers,

Ons scouting seizoen 2017-2018 staat voor de deur!
De eerste opkomst voor de welpen en scouts is op zaterdag 9 september a.s.
De explorers beginnen op vrijdag 8 september a.s.

De opkomsttijden zijn hetzelfde als voorgaand scoutingjaar.
(welpen en scouts: 14.00 uur tot 16.30 uur)
(explorers: 19.30 uur inloop, opkomst 20.00 uur tot 22.00 uur)

En daarbij alvast de vooraankondiging…het overvliegen is op zaterdag 7 oktober!

Groetjes namens het Verenigingsbestuur,
Leanne de Boer
Secretaris


Superopkomst!

Geplaatst op 14 juli 2017 , in Scouts: Meiden, door Joster Schrave

Goedemiddag iedereen!

Hierbij de laatste info voor de opkomst morgen.

Doedag

Morgen beginnen we met de doedag, waarbij we het clubhuis gaan schrobben, repareren en opruimen.
Om 12 uur is het clubhuis geopend, dus iedereen is welkom om zijn/haar steentje bij te dragen.
Klik hier voor meer informatie over de doedag

Superopkomst

Helaas kunnen we niet de hele dag helpen, want wij hebben ook nog een hele leuke opkomst voor jullie in petto!
Rond 14:30 vertrekken we richting ’t Rutbeek, om daar naar het klimbos te gaan!
Hier gaan we anderhalf à twee uur klimmen en klauteren tussen de bomen door, om vervolgens terug te keren naar het clubhuis.
We verwachten tussen 17:30 en 18:00 terug te zijn, waar de langverwachte installatie plaatsvindt.
Ook gaan we samen wat lekkers eten en drinken. Ouders zijn ook welkom voor een hapje en een drankje!

We zien jullie morgen vanaf 12:00 uur, hopelijk hebben jullie er net zo veel zin in als wij!

Groetjes,
Joster, Sanne, Mark en Noortje


Doe-dag: aanstaande zaterdag

Geplaatst op 13 juli 2017 , in Algemeen / Groep, door Leanne van der Weij [Twitter: @lannevanneweij]

Aankomende zaterdag (15 juli) is het weer doe-dag! Iedereen die wil helpen is uitgenodigd om klusjes op en rond het gebouw te verrichten. Een voorbeeld van de klusjes die aankomende zaterdag gedaan kunnen worden:

  • Kleine reparaties in het gebouw (o.a. een trapleuning en een deurklink van een toilet);
  • Weghalen van de brandnetels bij de fietsenrekken;
  • Schrobben en dweilen van de vloer in de grote en de kleine schuur;
  • Sorteren en inventariseren van het materiaal uit de materiaalopslag.

Mart (Scouts jongens leiding) is om 12.00 uur op het clubhuis om de deur open te maken.

Namens het verenigingsbestuur, alvast bedankt!

Leanne de Boer
Secretaris vereniging Scouting ’t Volbert


zomerkamp scouts meiden

Geplaatst op 26 juni 2017 , in Scouts: Meiden, door Sanne Hofstra

Beste scouts en ouders,

 

Vorige week hadden we het er al over: Zomerkamp! Nog een paar weken, en dan gaan we op pad!
Iets meer dan 100 KM van Enschede ligt het prachtige labelterrein Dwingeloo, waar we dit jaar naar toe gaan. Mocht je nieuwsgierig zijn, dan kun je alvast een kijkje nemen op hun website: https://dwingeloo.scouting.nl/

Inschrijven
Inschrijven voor het zomerkamp kan via onderstaande link:
https://goo.gl/forms/S281Z8mskvnBmLS73

Thema
Voor de scoutsmeiden zal het thema dit jaar het spannendste en avontuurlijkste spelprogramma van de Nederlandse televisie zijn. We hebben het natuurlijk over Wie Is De Mol?
Tijdens het kamp voeren jullie als team opdrachten uit en jagen jullie tegelijkertijd op de dagelijks wisselende mol.

Tijden
Zaterdag 22 juli om 13.00 uur worden de scouts verwacht in Dwingeloo. Zaterdag 29 juli kunnen de scouts om 11.45 worden opgehaald. Waarna we met zijn allen naar het clubhuis rijden waar het kamp wordt afgesloten.

Noodtelefoon
Tijdens het kamp is de leiding voor dringende gevallen bereikbaar op deze nummers: 06-49-701619 van Sanne en 06- 34278708 van Joster.

Kampbijdrage
De kampbijdrage voor het zomerkamp is dit jaar € 130. Deze mag overgemaakt worden naar rekening nummer: NL38 RABO 0103 2671 23 op naam van B.A.G. Schrave-van der Salm
De betaling dient 10 juli op de rekening te staan vermeld bij het over maken de naam van de scout. (LET OP! Dit is een ander rekening nummer dan die van de scouts jongens!)

Verzekering
Uw kind is door het lidmaatschap bij Scouting Nederland verzekerd. Dit betreft dan de ongevallen- en de aansprakelijkheidsverzekering. Geadviseerd wordt dat uw kind zelf ook verzekerd is; de scoutingverzekering is namelijk slechts een aanvullende verzekering. Verder sluiten wij met de groep geen gezamenlijke reis- en bagageverzekering e.d. af. Indien je deze verzekering wenst, dien je deze zelf af te sluiten.

Fiets
Wij hebben fantastische activiteiten georganiseerd! Sommige zijn lopend te bereiken, maar voor sommige activiteiten moeten we er ook naartoe fietsen. De scouts moeten daarom een goeie fiets meenemen! Met goede banden, ketting en verlichting etc. Het is de verantwoordelijkheid van de ouder om de fiets op het kampterrein te krijgen en weer mee te nemen naar huis. Als dit niet lukt, raden we het aan om andere ouders te vragen of ze kunnen helpen. Als dit echt niet lukt, neem dan contact op met de leiding. dan kunnen we kijken of er nog een klein plekje is in de aanhanger.

KIF
We nemen de meeste recente kamp informatie formulier (KIF) mee van uw scout. Als de KIF verouderd is of uw scout nog niet een KIF heeft ingeleverd dan kunt u deze invullen. Neem de KIF uitgeprint mee naar het kamp en stuur deze per mail op naar sanne@volbert.nl. Een blanco document kunt u vinden op: www.volbert.nl/ledenservice/documenten. Voor onjuistheden als gevolg van veroudering van het KIF aanvaardt de leiding geen aansprakelijkheid. Let op: bij de inschrijving heb u weliswaar eventuele dieetwensen en/of bijzonderheden doorgegeven. Echter vervangt dat niet het KIF; om mee te gaan op kamp is het noodzakelijk dat de leiding van de scouts meiden in het bezit is van een KIF.

Zonnebrand en anti-muggenspray
Het wordt warm en zonnig, dus het is erg belangrijk dat de kinderen voldoende zonnebrand, after-sun meenemen; Tevens is het nodig dat ze een bidon en een petje meenemen! Op het terrein zitten veel muggen, dus anti-muggenspul is wenselijk!

Een globale paklijst:

  • Fiets
  • Een backpack (om alles in te doen);
  • Een slaapzak; 
  • Matje en eventueel een isolatiematje;
  • Kussen;
  • Jas & regenkleding;
  • Voldoende kleding (maar zeker niet te veel);
  • Kleren voor bij het kampvuur;
  • Waterdichte schoenen waar de scout lang op kan lopen;
  • Voldoende sokken;
  • Dagrugtasje;
  • Bidon;
  • Pyjama;
  • Zwemkleding en handdoek;
  • Uniformen en das;
  • Toiletspullen;
  • Tandenborstel en tandpasta;
  • Evt. Medicijnen(geef dit even aan op het Kampinformatie-formulier s.v.p. Deze wordt op aanvraag verstrekt door de leiding);
  • Zaklamp; Zonnebrandcrème;
  • After-sun;
  • Anti muggenspray;
  • Zakmes;
  • Bord, Mok, Bestek met naamlabel;
  • Theedoek;
  • themakleding. (wie is de mol)
  • Iets om mee te vermaken, (spel, boek etc.);
  • Snoep;
  • Iets lekkers voor de leiding wordt gewaardeerd;
  • Een goed humeur.

    Wij hebben er erg veel zin in!

    Groetjes de scouts- meiden leiding

15 juli superopkomst + instalatie

Geplaatst op 24 juni 2017 , in Scouts: Meiden, door Sanne Hofstra

Hallo Scouts meiden 🙂

De laatste zaterdag voor het zomerkamp hebben we een super opkomst op de planning staan.
Wat we gaan doen blijft nog geheim… maar het wordt leuk en lekker.
belangrijk is dat je deze opkomst op de fiets naar het clubhuis komt.

Deze dag zal ook de langverwachte installatie plaatsvinden. deze wordt gehouden op locatie
(mits het goed weer is anders wordt deze gehouden op het clubhuis.)
Daarna gaan we met zijn allen lekker eten, hierbij zijn jullie ouders ook uitgenodigd.

De opkomsttijden zullen afwijken van de normale opkomsttijden, hier worden jullie zo spoedig mogelijk over geïnformeerd. tevens als de tijd van het installeren.

Mocht je niet aanwezig kunnen zijn laat dat dan weten aan de leiding.

vriendelijke groeten,
de scouts-meiden leiding.


Opkomst 17 juni

Geplaatst op 16 juni 2017 , in Scouts: Meiden, door Sanne Hofstra

Hallo allemaal,

Voor de opkomst van morgen (17.06) heb je een licht T-shirt nodig (het liefst wit). 1 die onherstelbaar vies mag worden.

Doe ook niet je lievelingsboek en schoenen aan.. Deze kunnen ook vies worden. We gaan leuke spellen met verf doen ?

Tot morgen, de scouts meiden leiding. 

Lees verder…


Vooraankondiging zomerkamp scouts jongens en meiden

Geplaatst op 13 juni 2017 , in Scouts: Jongens, door Mart van Lier

Beste Volbeteers,

Van 22 t/m 29 juli gaan we alweer op zomerkamp! Dit maal vindt het zomerkamp plaats op scoutinglabelterrein Dwingeloo. De jongens en meiden hebben ieder hun eigen thema maar bevinden zich op een gezamenlijk terrein. Voor de scouts jongens reizen we af naar tropen waar we ons zelf opsluiten op een onbewoond eiland en moeten overleven. Ik heb het over niets minder dan Expeditie Robinson! Zeer binnenkort volgt er meer informatie en wordt het inschrijfsysteem geopend. Dus save the date voor zomerkamp 2017.

Met vriendelijke groeten,

De scoutsleiding


1 + 2 juli Familieweekend

Geplaatst op 5 juni 2017 , in Algemeen / Groep, door Tijs Weustenraad

Beste Volbert-families en vrienden,

In de eerste versie van onze vorige post over Familieweekend 2017 stond per abuis geen datum vermeld. Dit is direct aangepast; nu staat de datum van Familieweekend 2017 wel vermeld in de post met informatie.

Voor alle duidelijkheid: het Familieweekend vindt dit jaar plaats op zaterdag 1 en zondag 2 juli 2017.

Voor meer informatie over het Familieweekend verwijzen we je naar de post over het Familieweekend: http://www.volbert.nl/2017/05/familieweekend-2017.

Met vriendelijke groet,

Commissie Familieweekend 2017,

Cyrine Beune;

Pim Beune;

Machiel Haveman;

Martijn Hendrikx;

Tijs Weustenraad.


Familieweekend 2017

Geplaatst op 30 mei 2017 , in Algemeen / Groep, door Tijs Weustenraad

Beste Volbert-families en vrienden,

Graag nodigen wij jullie uit voor het familieweekend 2017 bij Lambarene in Enschede in het weekend van 1 en 2 juli 2017. Op zaterdagmiddag is er een opkomstprogramma, na afloop is er een BBQ en een avondprogramma en er kan gekampeerd worden!

 

Familieweekend; wat is dat?

Een Familieweekend is een uniek “Ouder-Kind-weekend” waarbij jeugdleden van ’t Volbert samen met hun ouders kunnen proeven van het fijne scoutingleven! Dit is het moment om aan je ouders te laten zien welke geweldige activiteiten wij doen bij scouting. Uiteraard kunnen ouders meedoen met de aangeboden activiteiten tijdens het Familieweekend. Overige familieleden zijn ook welkom!

Tijdens het Familieweekend wordt een programma met activiteiten verzorgd, maar je mag ook zelf je eigen plan trekken. Niets moet, alles mag. De reguliere opkomst op zaterdagmiddag vervalt en wordt vervangen door een opkomst op locatie van het Familieweekend. Het wordt dus lekker gezellig druk en er is een hoop te zien en te doen.

 

Locatie

Familieweekend 2017 is op het scoutingterrein Lambarene (http://www.radixenschede.nl/verhuur/lambarene/). Dit is een mooie locatie aan de rand van Enschede achter Universiteit Twente, waar wij de beschikking hebben over een gebouw en een kampvuurkuil. Een groot bos voor gave spellen is op loopafstand.

Adres: Lambarene, Horstlindelaan 251, 7522 JG Enschede.
Parkeren: Niet op het terrein, maar bij de naastgelegen voetbalvereniging.

 

Programma

Zaterdag 1 juli 2017:

  • 1400-1700 Opkomst voor iedereen (leden, familie, vrienden, etc.). We doen spellen en workshops met typische scoutingdingen!
  • 1700-1900 BBQ
  • 1900-2100 Avondprogramma met kampvuur
  • 2100-2200 Nachtspel

Zondag 2 juli 2017:

  • 0830-0930     Ontbijt (verzorgd door de commissie)
  • 0930-1100      Extra activiteit voor overnachtende deelnemers
  • 1100-1200       Sluiting + afbraak (om 1200h moet terrein leeg zijn)

Je kunt zelf kiezen aan welke onderdelen je deelneemt. Uiteraard verwachten we onze jeugdleden bij de opkomst (welpen, scouts, explo’s)!

Ouders dienen ervoor te zorgen dat hun kind op de locatie (Lambarene) wordt gebracht en afgehaald. Binnen de tijden van de opkomst (zaterdag van 14.00 tot 17.00 uur) zijn de leidingteams voor de kinderen verantwoordelijk. Hierbuiten kan een kind enkel verblijven onder de begeleiding van een ouder dan wel andere volwassene. Welpen en Scouts kunnen zich dus niet voor het gehele weekend inschrijven zonder een ouder of andere volwassene. Iedere familie is buiten de opkomsttijden verantwoordelijk voor de eigen kinderen.

 

Kamperen!

Het allerleukst is het natuurlijk om te blijven slapen! Op zaterdag kun je dan meedoen met het programma, en je kunt blijven slapen tot zondag. Zondagochtend is er een extra activiteit voor de overnachtende deelnemers.

Voor de slapers zijn er zijn twee opties: de slaapzaal in het gebouwof een eigen tent opzetten op een beperkt en eenvoudig kampeerterrein naast het Lambarene. Ingeval je gaat kamperen dien je zelf de kampeerspullen te verzorgen. Mocht je nou geen kampeerspullen hebben maar wel graag willen kamperen, neem dan contact op met de organisatie. Misschien valt er wel wat te regelen.

Kampeerders kunnen zaterdag vanaf 12.00 uur het terrein van het Lambarene betreden om tenten op te zetten en/of slaapplaatsen in te richten. Om 14.00 uur begint de opkomst met de activiteiten. Zondag om 12.00 uur dient het Lambarene leeg te worden opgeleverd.

 

BBQ

Zaterdagavond gaan wij, na afloop van de opkomst, gezellig met z’n allen BBQen. Let op: Iedereen verzorgt zijn eigen BBQ, vlees, drinken en hapjes. Wel gaan meestal deelnemers tijdens de BBQ bij elkaar te buurten om lekkernijen uit te wisselen.

Mocht je zelf geen BBQ hebben, dan is er een centrale BBQ beschikbaar waar jij je vlees op kunt leggen.

 

Kosten

  • Gratis voor iedereen die niet blijft slapen
  • Gratis voor leiding
  • Gratis voor explo’s
  • Kosten 5 euro pppn voor alle overigen die blijven slapen. Aub ter plaatse op het Familieweekend contant en gepast betalen aan de commissie.

 

Inschrijven

Inschrijven is alleen nodig voor:

  • Leiding
  • Iedereen die blijft slapen
  • Niet leden (familie, ouders, vriendjes, broers/zussen etc), ongeacht programma
  • Leden van ’t Volbert (welpen, scouts, explo’s, stam, SOS) die aanwezig zijn na afloop van de opkomst, dus na zaterdag 1700h.

Voor de duidelijkheid: Leden die alleen meedoen met de opkomst en niet aan de latere onderdelen na 1700h hoeven zich dus niet in te schrijven. Inschrijven is mogelijk via: https://goo.gl/forms/93hKN1ckJut6GZJB3.

 

Mocht je vragen en/of opmerkingen hebben, neem dan contact op met Tijs Weustenraad van de commissie (tijs@volbert.nl).

 

Commissie Familieweekend 2017,

Cyrine Beune;

Pim Beune;

Machiel Haveman;

Martijn Hendrikx;

Tijs Weustenraad.

 


A.S. zaterdag geen opkomst.

Geplaatst op 23 mei 2017 , in Scouts: Meiden, door Sanne Hofstra

Hallo scouts meiden,

A.s. zaterdag zal helaas de opkomst niet doorgaan i.v.m. het leiding weekend.

Groeten,

de scouts meiden leiding.


RSW

Geplaatst op 2 mei 2017 , in Scouts: Jongens, door Mart van Lier

Beste scouts & ouders/ verzorgers.
Tijdens het weekend van 13 & 14 mei zullen 17 dappere scouts verdeeld in 3 patrouilles scouting ’t Volbert vertegenwoordigen op de RSW.

Wanneer & Waar?
De RSW vindt plaats in Rossum.
Op zaterdag 13 mei mogen we vanaf 08.00 uur het terrein op. Daarom verzamelen we zaterdagochtend om 07.15 op het clubhuis hier zullen we in groepjes wegrijden d.m.v. een carpool systeem waarover later deze week meer over bekent wordt gemaakt.

Zondag om 15.00 uur is de prijsuitreiking en sluiting.
We verwachten rond 16.00 uur weer terug ze zijn op het clubhuis.

Leiding tijdens de RSW.
Tijdens de RSW worden de patrouilles ingedeeld in subkampstaffen.
De subkampstaf is tijdens de gehele RSW jou leiding. Hier kun je heen met vragen, en luister je ook naar.
je eigen leiding is uiteraard ook aanwezig op het RSW terrein maar vervuld geen rol als leidinggevende.
Wel kan er tijdens de RSW contact met ons worden opgenomen door ouders:
Sanne: 06-4970 1619 Sven: 06-2531 1600

 

Wat neem ik mee?
matje en slaapzak
– Een vlag waaraan je patrouille te herkennen is (in thema)
– je uniform
– themakleding
– thema aankleding (voor bijv. je tent of keuken)
– Voldoende kleding (maar zeker niet te veel)
– Warme trui
– toilet artikelen
– Regen kleding
– stevige schoenen
– zaklantaarn
– Theedoek
– veiligheidhesje
Wat neem ik niet mee?
 Je mobiele telefoon (als we dit merken, wordt dit doorberekend in de puntentelling)

Thema
het Thema is binnenstebuiten:
Frank is een superheld die zijn krachten kwijt is. In eerste instantie zit hij bij de pakken neer, maar na verloop van tijd bedenkt hij alternatieven om te gaan doen. Hij gaat sporten en acteren, maar daar blijkt zijn passie niet te liggen. Op een dag ontmoet hij een meisje en haar drie vrienden, die hem helpen om een held te worden in de maatschappij, ook zonder zijn superkracht.
Beoordeling en punten verdeling:

Voor de beoordeling wordt op de volgende punten gelet:

  • Opzetten van de tenten
  • Pionieren
  • Bereiden van een warme maaltijd
  • Kampeerervaring
  • Tocht, kaart- en kompastechnieken
  • Improvisatie
  • Creatief zijn
  • Goede samenwerking

– Schoon achterlaten van het terrein

Hieronder zie je de beoordeling, waar dit weekend de punten voor gegeven worden.

Kampopbouw (keuken)                    30 punten

Kampopbouw (tent)                          20 punten

Themamaaltijd (eten)                                   15 punten

Vlag en thema aankleding                20 punten

Tocht                                                      60 punten

Sport en spel                                        40 punten

Samenwerking + avondspel                        15 punten

Totaal                               200 punten

 

Alle belangrijke punten :
– Verzamelen 07.15 op het clubhuis.
– Neem je uniform mee.
– Laat je telefoon thuis.


Inschrijfformulier RSW

Geplaatst op 9 april 2017 , in Scouts: Jongens, door Joster Schrave

Yeey! De inschrijvingen van de RSW voor de scouts jongens en meiden zijn geopend! De kosten voor het kamp zijn 15 euro, dit kan je overschrijven naar rekeningnummer NL38 RABO 0103 2671 23 op naam van B.A.G. Schrave-van der Salm. Let op! Dit is een ander rekeningnummer dan wat we normaal gebruiken. Je kan je uiterlijk tot aanstaande zaterdag inschrijven!

Hieronder de link naar het inschrijfformulier:

https://goo.gl/forms/jAOHRPbO7uqEO0Lj1


Opkomsten in vakantie gaan door.

Geplaatst op 8 april 2017 , in Scouts: Jongens, door Sanne Hofstra

Hallo allemaal,

Omdat we druk bezig zijn met de voorbereidingen van de RSW hebben we besloten de opkomsten in het paas weekend en tijdens de mei vakantie alle drie door te laten gaan.  (15, 22 & 29 april)

Mocht je niet kunnen meld je dan af bij je eigen leiding.

Tevens is mogenlijk om zaterdag 15, 22, 29 april & 6 mei vanaf 13.00 uur op het clubhuis te komen om je scouting skills te verbeteren voor de komende RSW. De opkomsten zelf zullen gewoon om 14.00 uur beginnen tenzij dit anders wordt vermeld.

 

Vriendelijke groeten,

De scouts leiding.

 


Regionale scouting wedstrijden (RSW)

Geplaatst op 3 april 2017 , in Scouts: Jongens, door Sanne Hofstra

Beste Ouders/verzorgers & Scouts.

Ieder jaar vinden in verschillende regio’s de regionale Scoutingwedstrijden voor de leeftijdsgroep scouts plaats.
Dit jaar gaan we met de scouts ook mee doen!

Wat is de RSW?
Even in het kort wat dit inhoudt. Je gaat met je patrouille een weekendje kamperen in Rossum. Terwijl jullie bezig zijn met alles wat daar bij komt kijken zal er een jury rondlopen die beoordeelt hoe goed jullie dat doen. Dat geldt voor bijna alles wat je doet; tent opzetten, keuken bouwen, samenwerken, koken, hiken, gezelligheid, aankleding enzovoort. Dat klinkt als iets heel spannends, maar dat valt in het echie reuze mee.

De winnaars van de regionale Scoutingwedstrijden mogen vervolgens meedoen aan de landelijke scouting wedstrijden.

Wanneer & Waar? 
De RSW Zal plaatsvinden in Rossum  12 t/m 14 mei.

Deze week zal er een inschrijf formulier online komen, houd dus de website goed in de gaten!
Meer informatie zal ook spoedig online komen.

 

vriendelijke groeten,

de scouts jongens & meiden leiding.

 


Contributie per 1 juli 2017

Geplaatst op 21 maart 2017 , in Algemeen / Groep, door Brigitte Schrave

De groepsraad heeft op 29 oktober jl. ingestemd met een verhoging van de contributie voor onze jeugdleden van 12 naar 15 euro per maand. Deze contributieverhoging gaat in vanaf 1 juli 2017 (3e kwartaal). De laatste contributieverhoging was in juli 2012. De contributie is om een aantal redenen verhoogd:

  1. Afgelopen jaren zijn de energiekosten voor onze groep gestegen. Dit komt deels door gestegen prijzen van de energieleverancier, deels door minder subsidie op die kosten, en deels door meer verbruik van gas (door slechte isolatie)
  2. Onze stichting is bezig om de huisvesting voor langere termijn zeker te stellen. Daar worden op dit moment al kosten voor gemaakt.
  3. Wij willen voorkomen dat er door de stijging van kosten minder geld overblijft voor speltakken om aan hun programma te besteden. Door de verhoging kunnen wij de speltakken blijven voorzien van dezelfde bijdrage per opkomst.

Je hoeft geen actie te ondernemen voor deze wijziging. Via automatische incasso in kwartaal 3 nemen we deze verhoging automatisch mee.


Voorjaarskamp Scouts

Geplaatst op 8 maart 2017 , in Scouts: Jongens, door Teun Pompert

Het voorjaarskamp staat weer voor de deur!

Vervoer

Kom op een goed werkende fiets met verlichting.
Geen verlichting betekent helaas niet meefietsen.

Aanvang

We verzamelen vrijdag 17 maart om 19:00 uur bij ons clubhuis.

Einde

Zondag 19 maart tussen 15:30 uur en 16:00 uur zijn we weer terug bij het clubhuis.

Paklijst

  • Slaapzak
  • Matje
  • Rugzak (we gaan op de fiets)
  • Jas & regenkleding
  • Reservekleding
  • Warme kleren voor bij het kampvuur
  • Droge reserve sokken, waterdicht schoeisel (bv laarzen)
  • Pyjama
  • Uniform en das
  • Voldoende kleding
  • Tandenborstel en tandpasta
  • Handdoek
  • Theedoek
  • Zaklamp
  • Zakmes
  • Bord, mok en bestek
  • Themakleding en alles wat gek, mooi of bijzonder is en je kan gebruiken voor het thema
  • Eventueel medicijnen (geef dit alsjeblieft aan op het KIF: het wordt op aanvraag verstrekt door de leiding)
  • En natuurlijk iets lekkers voor de leiding 😉

Thema

Haal de Bear Grylls in jezelf naar boven! Dit jaar gaan we op survivalkamp, dat betekent dat we lekker knus in een frietbuil gaan slapen. Wees dus voorbereid op een leerzaam kamp, je wilt nooit meer binnen slapen.

Locatie

Buitencentrum Voshaar
Oude Boekelerdijk 40
7546 PZ Enschede

Deelname

We gaan ervan uit dat je meegaat, behalve de mensen die zich hebben afgemeld. Je kan je uiterlijk vandaag (8 maart) tot  23:59 nog afmelden bij je eigen leiding. Dit was ook vermeld in de vooraankondiging.

KIF

Van iedere scout dient de scoutsleiding in het bezit te zijn van een volledig ingevuld “Kamp Informatie Formulier” (hierna KIF).
Als de leiding al in bezit is van een recente KIF hoef je deze niet nog een keer in te vullen.

Voor de scouts jongens geldt dat deze ingevuld kan worden in Scoutsonline onder “aanvullende lidgegevens”.

Voor de scouts meiden geldt het oude KIF formulier, deze kun je sturen naar sanne@volbert.nl. Je mag er ook voor kiezen om je gegevens in te vullen in Scoutsonline, geef dit dan wel door bij je leiding.
Tijdens het weekendkamp moet de leiding in bezit zijn van een KIF, anders mag je helaas niet mee.

Kampbijdrage

De Kampbijdrage is €25,- voor dit kamp.
Dit kan uitsluitend aan het begin van het kamp contant betaald worden aan Mart. Graag de bijdrage in een gesloten envelop stoppen met de naam van de deelnemer.

Vragen?

Stuur gerust een mailtje naar je eigen leiding.
Scouts jongens: verkennerleiding@volbert.nl
Scoutsmeiden: sanne@volbert.nl

Groetjes van de Scouts Leiding


voorjaarskamp 17 t/m 19 maart

Geplaatst op 25 februari 2017 , in Scouts: Jongens, door Sanne Hofstra

Hallo Scouts!

17 tot en met 19 maart gaan we op kamp. 🙂 Deze keer gaan we samen met de scouts meiden en jongens.

We gaan er vanuit dat jullie allemaal meegaan! Mocht je toch niet mee kunnen geef dit dan uiterlijk 8 maart door aan jou eigen leiding. Dit kun je doen door een mail te sturen. (Scouts jongens: verkenners@volbert.nl Scoutsmeiden: padvinders@volbert.nl Of via het contact formulier op de website).

KIF
Van iedere scout dient de scoutsleiding in het bezit te zijn van een volledig ingevuld “Kamp Informatie Formulier” (hierna: KIF).
Het document BLANCO_KIF kun je hier downloaden.*
Als de leiding al in bezit is van een recente KIF hoef je deze niet nog een keer in te vullen.
Is de leiding nog niet in bezit van jouw KIF.

Voor de scouts jongens geld dat deze ingevuld kan worden in scouts online onder aanvullende lid gegevens

voor de scouts meiden geld het oude KIF formulier deze kun je sturen naar sanne@volbert.nl Je mag er ook voor kiezen om je gegevens in te vullen in scouts online geef dit dan wel door bij de leiding.
Tijdens het weekendkamp moet de leiding in bezit zijn van een KIF, anders kun je niet mee(!)

*Geld alleen voor scouts meiden de scouts jongens kunnen de gegevens invullen in scouts online

Informatie over de locatie, thema, kampbijdage, begin en eindtijd, enz. komt zo spoedig mogelijk op de website te staan.

vriendelijke groet,

de scouts leiding

 


Jantje Beton scouts en explorers

Geplaatst op 8 februari 2017 , in Explorers, door Jeroen Veldhuis

Hallo beste scouts en ouders/verzorgers,

 

Ook dit jaar collecteert scouting ’t Volbert voor Jantje Beton (en ook voor zichzelf). Door de collecte is het mogelijk om materialen aan te schaffen zonder dat dit leidt tot een eventuele contributieverhoging. Van de opbrengst gaat de helft naar scouting ’t Volbert en de andere helft is voor Jantje Beton.

 

De opkomst is deze keer niet op zaterdag 18 februari, maar op vrijdag 17 februari om 18.45u. We hopen om 19.00u te kunnen beginnen met collecteren. Natuurlijk is de opkomst voor de zoals altijd bij ’t Volbert. Tijdens de opkomst collecteert de scouts voor Jantje Beton, onder begeleiding van de leiding of stamleden.

De scouts dienen in uniform met das bij de opkomst te komen.

 

Tot slot wil ik u vragen om uw medewerking te verlenen aan de collecte in de buurten rondom ’t Volbert en alle hulp is welkom. U kunt op dinsdag 14 februari en op woensdag 15 februari een collectebus ophalen in het clubhuis van ’t Volbert om op deze avonden te collecteren.

 

Mochten er nog vragen zijn? Stel ze gerust.

 

Met hartelijke groet, mede namens de scoutsleiding,

 

Jeroen Veldhuis

jeroen.veldhuis@volbert.nl

06 5399 4799


Nieuwjaarsduik 2017

Geplaatst op 5 januari 2017 , in Scouts: Jongens, door Mart van Lier

Beste scouts jongens, meiden en ouders,

Hopelijk heeft iedereen een goede jaarwisseling gehad! Nu moeten wij met de scouts jongens en meiden natuurlijk de gelegenheid hebben 2017 in te luiden. Daarvoor hebben wij een leuke activiteit op de planning staan.

Zaterdag 7 januari 2017 nemen de scouts jongens en meisjes een Nieuwjaarsduik. Wij gaan zwemmen in het Aquadrome!

De Nieuwjaarsduik vindt plaats van 12:00 uur tot 16:00 uur; de scouts kunnen worden gebracht en gehaald bij zwembad het Aquadrome of op eigen gelegenheid komen. Met toestemming van de ouders kunnen de scouts hier nog een uur aan vastknopen. Het zwembad sluit namelijk om 17:00 uur.

De leiding verzorgt verder één pauze met drinken en een versnapering voor de scouts. Denk je hieraan niet genoeg te hebben, neem dan zelf ook voldoende drinken en eten mee.

Ten slotte gaat de leiding ervan uit dat iedereen de zwemdiploma’s A en B heeft en dus goed kan zwemmen. Mocht dat niet het geval zijn, of zijn er andere omstandigheden waarmee wij rekening moeten houden, mail dit dan zo snel mogelijk  naar de contactpersoon van jouw speltak (scouts jongens: Kirsten Baayens; scouts meiden: Sanne Hofstra).

Wij hebben veel zin in de Nieuwjaarsduik en hopen jullie allemaal te zien!

Met vriendelijke groet,

De scoutsleiding (jongens en meiden).


Inschrijving gesloten kersthike 2016

Geplaatst op 13 december 2016 , in Algemeen / Groep, door Tijs Weustenraad

Beste Volbertmensen,

De inschrijving voor Kersthike 2016 is per 10 december 2016 in de avond gesloten. Mocht je helemaal vergeten zijn om je in te schrijven en toch heel graag mee willen doen, stuur dan een e-mail naar kersthike@volbert.nl. Dan kijken wij of we iets voor je kunnen betekenen.

Met vriendelijke Kerstgroet,

 

De Kersthike-commissie,

 

Pim Beune;

Teun Pompert;

Mart van Lier;

Riduan Ringes;

Martijn Hendrikx;

Tijs Weustenraad.


Inschrijven Kersthike 2016: deadline nadert

Geplaatst op 10 december 2016 , in Algemeen / Groep, door Tijs Weustenraad

Beste Volbertmensen,

 

De Kersthike komt snel dichterbij! Als jij of jouw kind graag mee wilt, maar nog niet ingeschreven staat, doe dit dan zo snel mogelijk.

De deadline voor het inschrijven komt immers nog sneller dichterbij dan de Kersthike.

 

De termijn voor inschrijven sluit a.s. dinsdag 13 december 2016 om 20.00 uur. Zorg er dus voor dat in ieder geval dan de inschrijving binnen is.

Inschrijven kan eenvoudig via de volgende link: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeM4_O-ZMl9Ry5v9uQoyz0Xzba0waqDbBsYwW-VtDLIIW9nMQ/viewform.

 

Deze link voor het inschrijven staat ook op onze website, samen met andere informatie: http://www.volbert.nl/2016/12/kersthike-2016-infobrief.

 

Let op: ook de leiding, Stam, bestuur en SOS dient zich in te schrijven. Ook posthouders dienen zich in te schrijven.

 

Ps. Wij zoeken nog steeds mensen die de organisatie willen helpen met het vervoeren van materialen op zondag 18 december van Neede naar het clubhuis in Enschede. Neem contact met ons op als je bereid bent om ons hiermee te helpen en je een grote auto, busje en/of aanhanger hebt.

 

Voor vragen of opmerkingen kun je contact opnemen met de Kersthike-commissie: kersthike@volbert.nl.

 

Met vriendelijke Kerstgroet,

 

De Kersthike-commissie,

 

Pim Beune;

Teun Pompert;

Mart van Lier;

Riduan Ringes;

Martijn Hendrikx;

Tijs Weustenraad.


Kersthike 2016: infobrief

Geplaatst op 7 december 2016 , in Algemeen / Groep, door Tijs Weustenraad

Beste Volbertmensen,

 

Nog even en dan gaat Kersthike 2016 van start! In dit bericht wordt de laatste informatie bekend gemaakt om goed voorbereid mee te gaan met de Kersthike.

 

Aanvang & einde route

 

Start vrijdagavond (scouts, explorers, stam, leiding, SOS/bestuur)

Vrijdag begint de Kersthike om 19:30 uur bij bushalte Koekkoeksbrug in omgeving Haaksbergen/Buurse. Daar krijg je van de commissie instructies over de te lopen route.

 

NB: De scoutsleiding loopt vrijdagavond met de scouts mee. De oudere deelnemers lopen zelfstandig in groepjes.

 

Locatie:

Bushalte Koekkoeksbrug, Haaksbergen

Haaksbergerweg / Buurserbeek in omgeving Haaksbergen

 

Tip: Mocht je niet beschikken over eigen vervoer, dan kun je met de bus naar het startpunt komen. Let op: de allerlaatste bus vertrekt om 18.20 uur vanuit Enschede vanaf het station! Plan jouw reis op: http://9292.nl/.

 

schrave Multi-Media_18

Start zaterdagochtend 1 (scouts, explorers, stam, leiding, SOS/bestuur)

Kun je vrijdagavond niet meedoen? Dan begin je zaterdag om 10.00 uur bij de Dievelaarsschuur van Scouting Han Jordaan in Haaksbergen. De vertrektijd is rond 10:00 uur, afhankelijk van hoe snel de overnachters zijn. Vanaf hier loop je naar de eindlocatie voor de zaterdag.

 

Locatie:

Scouting Han Jordaan

Dievelaarsschuur

Dievelaarslaan 4

7481 WJ Haaksbergen

Naamloos

Start zaterdagochtend 2 (welpen, meelopende niet-leden)

Ben je welp of loop je als niet-lid mee? Dan vertrek je zaterdag om 10:30 uur (voor welpen) of om 11.00 uur (voor meelopende niet-leden) vanaf de Oostendorpermolen in omgeving Haaksbergen. Dit startpunt is tevens post 1 waar koffie en thee verkrijgbaar is.

 

NB: Scouts, stam, leiding en SOS/bestuur die vrijdagavond niet meelopen en niet om 10.00 uur bij Scouting Han Jordaan in Haaksbergen kunnen starten, hebben tevens de mogelijkheid om hier bij post 1 aan te sluiten bij hun eigen speltak.

 

Locatie:

Oostendorpermolen

Watermolenweg 2a

7481 VL Haaksbergen

schrave Multi-Media_18

Einde

Zaterdag om 20:00 uur, na de boerenkoolmaaltijd, is het programma voor de welpen en scouts afgelopen. Zij kunnen opgehaald worden bij het Natuurhûs van Scouting Neede in Neede.

 

De explorers, stam, leiding en SOS/bestuur blijven nog een nachtje slapen om het jaar feestelijk uit de luiden. Zondag om uiterlijk 12:00 uur is ook voor hen de Kersthike ten einde bij het Natuurhûs van Scouting Neede in Neede. Zij hebben dan zelf hun vervoer naar huis geregeld.

 

Parkeren

Parkeren bij het Natuurhûs kan op het terrein in de parkeerhaven. Bij meerdere auto’s dient te worden geparkeerd aan de overzijde ÉÉNZIJDIG langs de weg op de verharde strook.

 

Locatie:

Scouting Neede

Natuurhûs

Koeweidendijk 27A

7161 RJ Neede

Naamloos

Pendeldienst geparkeerde auto’s op startpunt

Voor de deelnemers die met de auto naar het startpunt komen en deze daar parkeren is er ophaalservice mogelijk. Deelnemers worden dan aan het einde van de dag naar het startpunt gebracht en kunnen zodoende hun auto ophalen.

 

Van de volgende ophaalservice kan gebruik worden gemaakt:

  • Ophaalservice vrijdag van de Dievelaarsschuur van Scouting Han Jordaan in Haaksbergen naar startpunt vrijdagavond (bushalte Koekkoeksbrug);
  • Ophaalservice zaterdag van Natuurhûs van Scouting Neede naar startpunten zaterdag (Dievelaarsschuur van Scouting Han Jordaan in Haaksbergen en Oostendorpermolen in omgeving Haaksbergen).

Paklijst

Meenemen Deelnemers zonder overnachting (bijv. welpen en niet-leden) Deelnemers met overnachting (bijv. scouts, explorers, stam, SOS/Bestuur) Leiding/staf
Bord/mok/bestek (let op: bij de hand houden tijdens lopen) Ja Ja Ja
Plastic zak voor vuile vaat (er is geen afwasmogelijkheid) Ja Ja Ja
Lunchpakket/drinken/snacks¹ Ja Ja Ja
WC-papier Nee Ja Ja
Goede wandelschoenen Ja Ja Ja
Regenkleding Ja Ja Ja
Dagrugzak Ja Nee Nee
Hike rugzak Nee Ja Ja
Slaapzak en matje Nee Ja Ja
Kompas Nee Indien mogelijk Ja
Liniaal of kaarthoekmeter Nee Indien mogelijk Ja
Zaklamp Ja Ja Ja
Reflectoren Ja Ja Ja
Droge/warme kleding Nee Ja Ja
Droge reservesokken Ja Ja Ja
Pyjama Nee Ja Ja
Toiletartikelen Nee Ja Ja
Handdoek/theedoek Nee Ja Ja
Andere dingen om het gezelliger/comfortabeler te maken. Denk aan kerstversiering aan jouw tas, kerstmutsen, etc. Ja Ja Ja

 

Toelichting paklijst:

¹  Het is zeer aan te bevelen zelf een lunchpakket voor zaterdag, snacks, voldoende drinken en een flesje dat je kan bijvullen met water mee te nemen. Tijdens de hike wordt op bepaalde punten al eten en/of drinken aangeboden, maar voor meer moet je zelf zorgen.

Het volgende wordt, afhankelijk van jouw programma, al aangeboden door de organisatie:

  1. Vrijdagavond post met warme drank;
  2. Vrijdagavond drinken en snacks op overnachtingsplek;
  3. Zaterdagochtend ontbijt voor overnachtende personen vr-za;
  4. Zaterdag post 1 met koffie/thee;
  5. Zaterdag post 2 met broodje knakworst;
  6. Zaterdag post 3 met snert/soep;
  7. Zaterdagavond diner;
  8. Zaterdagavond drinken/snacks op overnachtingsplek;
  9. Zondagochtend ontbijt voor overnachtende personen za-zo.

 

Reflectiebonus

Voor alle wandelaars, behalve de welpen, geldt een Reflectiebonus! Help ons mee om de hike veilig te houden. Het is daarom verplicht om gedurende de complete hike:

  • Intacte reflecterende of lichtgevende objecten aan de voorzijde EN achterzijde te dragen;
  • en ook een werkende zaklamp of hoofdlamp te hebben (telefoondisplay telt niet mee).

 

Elke deelnemer dient dit op het startpunt te tonen, ongeacht het startmoment. Wie ’s morgens begint, kan ’s middags namelijk in schemer of donker lopen. Wie hieraan voldoet, wordt 2 euro Reflectiebonus uitgekeerd na afloop van de hike (contant op eindpunt aan deelnemer of via de bank). Wie hieraan niet voldoet, mag NIET deelnemen aan de kersthike. Dankzij een service van de commissie kan hij/zij in dat geval misschien de vereiste materialen lenen en alsnog deelnemen, maar dan vervalt de reflectiebonus.

 

Wij rekenen erop dat iedereen goed voorbereid komt en wij hopen veel reflectiebonus uit te keren!

 

Welpen:

Voor welpen geldt geen reflectiebonus, maar wij adviseren wel om ook voor welpen het volgende mee te geven: zichtbare kleding, reflector aan de voorzijde en achterzijde, zaklamp (mochten we een stukje in de schemer lopen).

 

Inschrijven

Heb jij je nog niet ingeschreven voor de Kersthike? Geen paniek! Inschrijven is nog steeds mogelijk. Je kunt je nu nog tot uiterlijk dinsdag 13 december 2016 om 20.00 uur.

 

Inschrijven kan via de volgende link: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeM4_O-ZMl9Ry5v9uQoyz0Xzba0waqDbBsYwW-VtDLIIW9nMQ/viewform.

 

Betalingsherinnering

Mocht je nog niet betaald hebben voor de Kersthike, vergeet dat dan niet z.s.m. te doen. De betalingen dienen dinsdag 13 december 2016 op onze rekening te staan.

 

Instructies:

  • Deelnemersbijdrage overmaken naar NL66RABO 0103 2672 98 t.n.v. Scouting ’t Volbert o.v.v. KERSTHIKE + NAAM DEELNEMER.
  • Let op: niet overmaken naar de rekening van de vereniging!
  • Weet je niet meer wat je moet betalen? Kijk dan in jouw e-mail; je hebt na jouw inschrijving een automatisch e-mail gekregen inclusief de prijs.
  • Bij meerdere deelnemers a.u.b. voor elke deelnemer een aparte overmaking; dank u.

 

Tot slot

Deze post bevat aanvullende informatie op onze eerdere post (de vooraankondiging). De informatie in onze vooraankondiging op onze website blijft onverkort van kracht, tenzij in deze post de informatie anders weergegeven is.

De tijden in de vooraankondiging waren bijvoorbeeld indicatief; in deze post staan de juiste tijden.

 

Kijk dus voor informatie over het programma per speltak en de betaling van de deelnemersbijdragen in onze vooraankondiging: http://www.volbert.nl/2016/11/vooraankondiging-kersthike-2016.

 

Mocht je nog vragen hebben, neem dan contact op met de Kersthike-commissie: kersthike@volbert.nl.

 

Graag zien wij jullie bij de Kersthike! Wij hebben er veel zin in.

 

Met vriendelijke groet,

 

De Kersthike-commissie 2016:

 

Pim Beune;

Teun Pompert;

Mart van Lier;

Riduan Ringes;

Martijn Hendrikx;

Tijs Weustenraad.

 

 


a.s. Zaterdag avondopkomst. 19.00 tot 21.00

Geplaatst op 30 november 2016 , in Scouts: Jongens, door Sanne Hofstra

Hallo allemaal!

Het vorige bericht werd afgesloten met ‘tot vrijdagavond’. Dit heeft de nodige verwarring veroorzaakt vandaar dit bericht voor helderheid.
De opkomst zal zijn op zaterdag avond.
Begint om 19.00 uur en eindigt om 21.00 uur
Het thema is casino.
Neem alleen een cadeau mee van ongeveer 5 euro (meerdere cadeautjes die samen de waarden van 5 euro hebben mag ook. Pak deze dan wel samen in:) )
Tot zaterdag avond!

de scouts leiding.

P.S. de inschrijving voor de kersthike is inmiddels geopend vergeet je niet in te schijven voor dit geweldige evenement! Je inschrijven door hier te klikken.
Voor meer informatie zie de kersthike post 


Inschrijven Kersthike 2016

Geplaatst op 28 november 2016 , in Algemeen / Groep, door Tijs Weustenraad

Beste Volbertmensen,

 

Inschrijven

De inschrijving voor Kersthike 2016 is geopend! Meld je nu aan om een geweldige kersthike te lopen. Inschrijven kan supereenvoudig via de onderstaande link.
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeM4_O-ZMl9Ry5v9uQoyz0Xzba0waqDbBsYwW-VtDLIIW9nMQ/viewform

 

Inschrijven doe je bij voorkeur zo snel mogelijk, maar toch uiterlijk dinsdag 13 december 2016 om 20.00 uur. Voor ons is het om organisatorische redenen van belang om tijdig het aantal deelnemers te weten.

 

Wat is de Kersthike?

Wil je weten wat de kersthike is? Of wil je weten wat de deelnemersbijdrage voor de kersthike is? Klik dan hier om die informatie te lezen op de vooraankondiging voor Kersthike 2016.

 

Afronding

Heb je nog vragen? Neem dan contact op met de Kersthike-commissie 2016: kersthike@volbert.nl.

 

Wij hopen op veel inschrijvingen en een supergave editie van de kersthike!

 

Met vriendelijke groeten,

 

De Kersthike-commissie:

 

Pim Beune;

Teun Pompert;

Mart van Lier;

Riduan Ringes;

Martijn Hendrikx;

Tijs Weustenraad.

 


Volgende pagina »