Skip to main content

Beste leden,

Met deze complete, maar late informatie nodigen wij jullie uit voor de Kersthike 2010. Het belooft een prachtige, uitdagende, en waarschijnlijk witte tocht te worden door noord-Twente.

Jullie ontvangen deze informatie pas nu, want pas sinds afgelopen woensdag is het zeker dat de Kersthike 2010 überhaupt doorgaat. Maar natuurlijk hebben jullie er net zoveel zin in als wij, dus schrijf je zo snel mogelijk (en voor 11 december) in via het inschrijfformulier. Zorg ervoor dat jij de inschrijving en betaling op tijd regelt. De benodigde informatie staat verderop in deze post.

In deze post vinden jullie alle informatie over de kersthike. Schrik niet van de lengte van deze post. Alle informatie voor de kersthike die de voorgaande jaren in verschillende posten geplaatst, staat nu in een grote post.

Data kersthike

De kersthike begint op vrijdagavond 17 december voor de oudere speltakken. Op zaterdagavond 18 december is het afgelopen voor alle jeugdleden. De anderen kunnen nog een nachtje extra blijven slapen.

Wat is de kersthike?

De Kersthike is een jaarlijks terugkerende Volbert activiteit. Het is een van de meest gezellige activiteiten, omdat de hele groep, jong en oud, er aan mee doet! In het kort: Alle leden lopen een wandeltocht (aangepast aan hun leeftijd), en komen uiteindelijk aan op hetzelfde eindpunt, alwaar we samen een heerlijke kerstmaaltijd zullen eten, dit jaar gemaakt door een echte kok!
Neem allemaal kerstversiersels mee om tijdens het lopen je tas en kleding te versieren:D

Hieronder vind je per speltak de informatie over tijden en kosten.

Bevers
De jongste speltak zal op de zaterdagmiddag een klein stukje van de route door het bos lopen, samen met hun leiding. Ze komen dan uit op het eindclubhuis, waar ze samen met de leiding het clubhuis zullen versieren. De andere kinderen komen dan ook aan na hun wandeltocht. Met de hele groep gaan we dan lekker eten. Oergezellig!

Denk er ook aan om zelf wat drinken en versnaperingen mee te nemen.

Welpen (jongens en meisjes)
Voor deze speltak is er een langere spannende route uitgezet door de bossen. Ze zullen samen met hun leiding deze route lopen. De lengte van de route is uiteraard prima geschikt voor de leeftijd van onze Welpen. Ze zullen onderweg verschillende posten aandoen, waar opdrachtjes en snacks/drinken zullen zijn. Ook de Welpen komen aan op het “eindclubhuis”, waar ze na wat ontspanning aan kunnen schuiven voor het heerlijke kerstdiner.

Denk er ook aan om zelf wat drinken en versnaperingen mee te nemen. De route loopt langs posten waar je versnaperingen krijgt.

Scouts (jongens en meisjes)
Deze speltak begint al op de vrijdagavond (17 december). Voor hun is er een spannende route uitgezet door de bossen in onze omgeving. Onderweg zal er een post zijn. De kinderen komen aan op een lekker warm clubhuis, waar nog wat lekker warms te drinken en eten zal zijn. Op het clubhuis zal dan overnacht worden, zodat ze de volgende dag hun tocht kunnen voortzetten. Ook op de zaterdag zijn er enkele posten. ’s Middags komen de kinderen aan op het “eindclubhuis”, waar ze, na wat ontspanning, kunnen aanschuiven met de rest van ’t Volbert voor een heerlijk kerstmaal.

Denk er ook aan om zelf wat drinken en versnaperingen mee te nemen. De route loopt langs posten waar je versnaperingen krijgt, maar verder dien je hier hoofdzakelijk zelf ervoor te zorgen. Daarnaast moet je vooral je slaapspullen niet vergeten. Dit neem je mee in je eigen rugzak.

R/S, explorers, stam, SOS
De kersthike komt voor deze groep overeen met de Scouts. Zie ook hierboven. Voor de ouderen is er daarnaast de mogelijkheid om zaterdagnacht te blijven overnachten.

Verzamelpunt vrijdagavond

Hier verzamelen de scouts (jongens/meisjes), R/S, explorers, leiding, stam en SOS voor een mooie route naar de overnachtingsplek die geheim is:-)

Scouting Rossum
Tramweg 4
Rossum

Om 19:30 uur verzamelen en vertrekken wij van deze startlocatie.

Details vind je op de kaart.

Verzamelpunt zaterdagochtend (welpen)

Op dit verzamelpunt starten de welpen (jongens en meisjes) met hun route naar de eindlocatie door het geweldige landschap!

Verzamelen en vertrek om 10:30 uur bij de parkeerplaats van het NS Station Oldenzaal.

Details vind je op de kaart.

Verzamelpunt zaterdagmiddag (bevers)

Het kopje zegt het al! Dit is het startpunt voor de bevers van hun kersthike 2010!

De kruising Denekamperstraat (parallelweg N342) en populierendijk. Dit kun je ook invoeren als adres in de tomtom.

De bevers vertrekken daar om 14:00 uur.

Voor details kun je de kaart raadplegen in deze post of download Kaart en informatie PDF

Eindlocatie en eindtijd

Na de overheerlijke gezamenlijke boerenkoolmaaltijd kunnen de deelnemers zaterdag om 20:00 uur worden opgehaald. Voor deelnemers vanaf de R/S en ouder is er de gelegenheid om te blijven overnachten. Vervoer op zondag dien je zelf te regelen.

Het eindpunt is:

Scouting Rossum
Tramweg 4
Rossum

Kaart

De kaart met de verschillende locaties. Klik op de ballonnen voor extra informatie.


View Kersthike 2010 in a larger map

Kosten

De kosten zijn dit jaar:

Bevers : 6 euro
Welpen : 10 euro
Scouts : 17,50 euro
R&S / Explorers / Stam / SOS : 20 euro
Leiding / LIOs : 7,50 euro

Je dient het voor jou geldende bedrag uiterlijk 11 december te hebben overgeschreven naar bankrekening 1359.44.090 t.n.v. Scouting t Volbert. Vermeld bij de overschrijving dat het gaat om de Kersthike 2010, je voornaam, achternaam en speltak.

Inschrijven / Aanmelden

Inschrijven kan tot uiterlijk zaterdag 11 december 12:00 uur. Hierna sluit de inschrijving.

Klik hier om het inschrijfformulier te openen

Social networks

Natuurlijk zijn we tijdens de kersthike te vinden op Twitter, Facebook, Hyves, enz… Gebruik daarom #kh2010 voor al je tweets en updates.

contact en vragen

Voor vragen kun je via de mail contact opnemen met de kersthike-commissie. Voor financiele vragen of problemen mail je met de penningmeester van de kersthike-commissie.
Mail vind je in de contact-link. Kies “kersthike” uit als ontvanger.

contact / mail

Met vriendelijke groet,
De kersthike-commissie.

Johannes & Jeroen K. (coördinatie)
Iris & Jeroen K. (inschrijvingen en financiën)
Tijs (communicatie & totem)
Lizza & Johannes (posten)
Mark en Freek (materiaal & logistiek)
Gerard en Leanne (Route)

Open WhatsApp
1
Hulp nodig?
Hi!

Waar kan ik je mee helpen?