Skip to main content

Beste mensen,
Hier volgt de laatste informatie voor aankomende kersthike.

Inschrijven & Betalen
Inschrijven kan tot uiterlijk dinsdag 11 december (via https://goo.gl/1wuTVe). Betalen kan naar NL66RABO 0103 2672 98 t.n.v. Scouting ’t Volbert o.v.v. KERSTHIKE + NAAM DEELNEMER.

Start vrijdagavond:

Scouts/Explorers/stam/SOS/leiding:  

Deze groepen beginnen op vrijdagavond 14 december om 19.30 uur al met lopen. Op de locatie krijg je van de commissie instructies over de te lopen route. Het startpunt:

Kruising Bretelerveldweg – Achterveldweg, Diepenheim

https://goo.gl/maps/HK6VGwG62G32

Belangrijk: Het routeboekje van vrijdagavond is digitaal. Wij raden aan hem vooraf te downloaden. Download hier: (30MB PDF).

NB: De scoutsleiding loopt vrijdagavond met de scouts mee. De oudere deelnemers lopen zelfstandig in groepjes.

Start zaterdagochtend 1 (scouts, explorers, stam, leiding, SOS/bestuur)

Kun je vrijdagavond niet meedoen? Dan begin je zaterdag 15 december om 10.00 uur Blokhut de Berkeboom:

Blokhut de Berkeboom, Bergweg 16a, 7161 PN Neede

https://goo.gl/maps/3dhV3WDYEGv

De vertrektijd is rond 10:00 uur, afhankelijk van hoe snel de overnachters zijn. Vanaf hier loop je naar de eindlocatie voor de zaterdag.

 

Start zaterdagochtend 2 (welpen, meelopende niet-leden)

Ben je welp of loop je als niet-lid mee? Dan vertrek je zaterdag 15 december om 10:30 uur (voor welpen) of om 11.00 uur (voor meelopende niet-leden) vanaf dit punt:

Hoondermaatsweg, Eibergen

https://goo.gl/maps/aiSnf8vRFUQ2

Dit startpunt is tevens post 1 waar koffie en thee verkrijgbaar is. NB: Scouts, stam, leiding en SOS/bestuur die vrijdagavond niet meelopen en niet om 10.00 uur bij Blokhut de Berkeboom kunnen starten, hebben tevens de mogelijkheid om hier bij post 1 aan te sluiten bij hun eigen speltak.

 

Einde

Zaterdag om 20:00 uur, na de boerenkoolmaaltijd, is het programma voor de welpen en scouts afgelopen. Zij kunnen opgehaald worden bij het Natuurhûs:

Natuurhûs, Koeweidendijk 27a, 7161 RJ Neede

https://goo.gl/maps/pE8tUs29osG2

 

Noodnummer:

In noodgevallen is het noodnummer 0617205546 beschikbaar. Deze telefoon zit tijdens de hike in de noodauto.

 

Belangrijk: Vervoer naar de start- en eindpunten wordt niet verzorgd door de commissie! Dit moet dus zelf geregeld worden.

Echter, kan er van de volgende ophaalservice gebruik worden gemaakt:

Ophaalservice vrijdag: van eind- naar startpunt vrijdagavond.

Ophaalservice zaterdag: van eindpunt zaterdag (Natuurhûs Neede) naar startpunt zaterdag voor de welpen en meelopende niet-leden (Hoondermaatsweg, Eibergen).

 

Paklijst

Meenemen Deelnemers zonder overnachting (bijv. welpen en niet-leden) Deelnemers met overnachting (bijv. scouts, explorers, stam, SOS/Bestuur) Leiding/staf
Bord/mok/bestek (let op: bij de hand houden tijdens lopen) Ja Ja Ja
Plastic zak voor vuile vaat (er is geen afwasmogelijkheid) Ja Ja Ja
Lunchpakket/drinken/snacks¹ Ja Ja Ja
WC-papier Nee Ja Ja
Goede wandelschoenen Ja Ja Ja
Regenkleding Ja Ja Ja
Dagrugzak Ja Nee Nee
Hike rugzak Nee Ja Ja
Slaapzak en matje Nee Ja Ja
Kompas Nee Indien mogelijk Ja
Liniaal of kaarthoekmeter Nee Indien mogelijk Ja
Zaklamp Ja Ja Ja
Reflectoren Ja Ja Ja
Droge/warme kleding Nee Ja Ja
Droge reservesokken Ja Ja Ja
Pyjama Nee Ja Ja
Toiletartikelen Nee Ja Ja
Handdoek/theedoek Nee Ja Ja
Andere dingen om het gezelliger/comfortabeler te maken. Denk aan kerstversiering aan jouw tas, kerstmutsen, etc. Ja

 

Toelichting paklijst:

Het is zeer aan te bevelen zelf een lunchpakket voor zaterdag, snacks, voldoende drinken en een flesje dat je kan bijvullen met water mee te nemen. Tijdens de hike wordt op bepaalde punten al eten en/of drinken aangeboden, maar voor meer moet je zelf zorgen.

Het volgende wordt, afhankelijk van jouw programma, al aangeboden door de organisatie:

 

Vrijdagavond post met warme drank;

Vrijdagavond drinken en snacks op overnachtingsplek;

Zaterdagochtend ontbijt voor overnachtende personen vr-za;

Zaterdag post 1 met koffie/thee;

Zaterdag post 2 met broodje knakworst;

Zaterdag post 3 met snert/soep;

Zaterdagavond diner;

Zaterdagavond drinken/snacks op overnachtingsplek;

Zondagochtend ontbijt voor overnachtende personen za-zo.

 

Reflectiebonus

Voor alle wandelaars, behalve welpen, geldt een Reflectiebonus! Help ons mee om de hike veilig te houden. Het is daarom verplicht om gedurende de complete hike:
(1) Intacte reflecterende of lichtgevende objecten aan de voorzijde EN achterzijde te dragen;
(2) en ook een werkende zaklamp of hoofdlamp te hebben (telefoondisplay telt niet mee).
Elke deelnemer dient dit alles op het startpunt te dragen of te kunnen tonen op verzoek, ongeacht het startmoment. Wie ’s morgens begint, kan ’s middags namelijk in schemer of donker lopen. Wie hieraan voldoet, wordt 2 euro reflectiebonus uitgekeerd na afloop van de hike (contant op eindpunt aan deelnemer of via bank). Wie hieraan niet voldoet, mag NIET deelnemen aan de kersthike. Dankzij een service van de commissie kan hij/zij in dat geval misschien de vereiste materialen lenen en alsnog deelnemen, maar dan vervalt de reflectiebonus. Wij rekenen erop dat iedereen goed voorbereid komt en wij hopen veel reflectiebonus uit te keren!

Welpen:

Voor welpen geldt geen reflectiebonus, maar wij adviseren wel om ook voor welpen het volgende mee te geven: zichtbare kleding, reflector aan de voorzijde en achterzijde, zaklamp (mochten we een stukje in de schemer lopen).

 

Tot slot

Mocht je nog vragen hebben, neem dan contact op met de Kersthike-commissie: kersthike@volbert.nl

Graag zien wij jullie bij de Kersthike! Wij hebben er veel zin in.

Met vriendelijke groet,

De Kersthike-commissie 2018:

Pim Beune;

Martijn Hendrikx;

Christopher Kole;

Joppe Voogd;

 

Open WhatsApp
1
Hulp nodig?
Hi!

Waar kan ik je mee helpen?