Welpen: Haveli Horde

Welpen in de Haveli Horde zijn meisjes tussen de 6 en de 11 jaar, die wij spelenderwijs veel leren en zichzelf laten ontplooien tot echte groepsmensen.

Onze welpen draaien elke zaterdagmiddag tussen 14.00 en 16.30. De opkomst kan varieren van lekkere broodjes bakken, leuke spelletjes spelen tot het maken en uitvoeren van een compleet toneelstuk. Als leiding proberen we deze elementen in een opkomst te verwerken, zodat het voor de kinderen elke week weer leuk en verrassend is.

Drie keer per jaar gaan we op kamp, hiervan is het twee keer per jaar een weekendje weg naar een clubhuis of kampterrein in de omgeving en 1 keer per jaar vier nachten lang op zomerkamp. Op kamp maken we er altijd 1 groot feest van in een bepaald thema. Bijvoorbeeld indianen; dan gaan we lekker eten bij een groots indianenkampvuur en ’s avonds op jacht naar de cowboys die ons eerder die dag hebben beroofd.

Het leidingteam bestaat uit:

Lisa, Karlijn en Sanne.

Blader vooral lekker door ons nieuwsarchief!

Nieuws

[Alle speltakken] Aanvullende informatie kersthike 2019

Geplaatst op 29 november 2019 , in Algemeen / Groep, door Pim Beune

Beste volberteers,

 

In deze brief vindt U de laatste informatie voor de kersthike 2019.

Inschrijven en betaling

U kan uzelf en uw kind hier nog steeds inschrijven voor de kersthike. Inschrijven kan t/m 11 december. Mocht u zich nog na deze datum willen inschrijven, dan kan u een mail sturen naar kersthike@volbert.nl en dan zal de commissie kijken of deelname nog mogelijk is. Betalen kan naar NL66RABO 0103 2672 98 t.n.v. Scouting ’t Volbert o.v.v. KERSTHIKE + NAAM DEELNEMER. Let op: dit is NIET hetzelfde rekeningnummer als die van de speltak of die voor de contributie.

Scouts/Explorers/Stam/SOS/Leiding

Voor jullie begint de kersthike 13 of 14 december.

13 december

De kersthike begint op 13 december om 19:00 uur op Krudersweg 15, 7495 TJ, Ambt Delden. Op deze locatie krijg je instructies over de route van de commissie.

 

https://goo.gl/maps/ZJ4Mdb2RNEcTTdst9

 

Belangrijk: Het routeboekje van vrijdagavond is digitaal. Wij raden aan hem vooraf te downloaden. Download hier. (8,1MB PDF). Aangezien je het routeboekje van vrijdagavond op je telefoon kunt/moet bekijken, verzorgt de commissie stekkerdozen om vrijdagavond je telefoon weer volledig op te laden.

 

NB: De scoutsleiding loopt vrijdagavond met de scouts mee. De oudere deelnemers lopen zelfstandig in groepjes.

14 december

Op 14 december begint de kersthike om 10:00 uur bij Buitencentrum de Horst. U kunt uw auto het beste in de berm parkeren. Op deze locatie krijg je instructies over de route van de commissie.

 

https://goo.gl/maps/8KKXwwnPoXLLo2NF7

 

De vertrektijd is rond 10:00 uur, afhankelijk van hoe snel de overnachters zijn. Vanaf hier loop je naar de eindlocatie voor de zaterdag.

Welpen/Niet-leden

Ouders van scouts

Voor jullie start de kersthike op 14 december om 10:00 uur bij Buitencentrum de Horst. U kunt uw auto het beste in de berm parkeren. Op deze locatie krijg je instructies over de route van de commissie.

 

NB: Ouders van scouts lopen niet samen met hun kind. De scouts lopen zelf in groepjes.

 

https://goo.gl/maps/8KKXwwnPoXLLo2NF7

Welpen/Overige niet-leden (Ouders van welpen etc.)

Voor jullie begint de kersthike op 14 december om 10:30 op de eerste post: Bekkingvelderweg 10, 7625 RM, Zenderen. Op deze locatie krijg je instructies van de commissie over de route.

 

NB: Als u als ouder meeloopt aan de kersthike doet u dat niet met uw kind. De leiding zal met de welpen de volledige route lopen.

 

https://goo.gl/maps/W2yvMNAcLQVf4YjA9

 

Dit startpunt is tevens post 1 waar koffie en thee verkrijgbaar is.

Einde

Zaterdag om 20:00 uur, na de boerenkoolmaaltijd, is het programma voor de welpen en scouts afgelopen. Zij kunnen opgehaald worden bij Jong Nederland Albergen:

Weemselerweg 2, 7665 TX Albergen

https://goo.gl/maps/CvSK5Sio81oPx3TT9

 

Explorers/stam/SOS/leiding die zich hebben ingeschreven voor de overnachting, zullen hier tot zondagochtend overnachten.

 

Noodnummer

In noodgevallen is het noodnummer 0617520780 beschikbaar. Dit telefoonnummer staat ook in de routeboekjes en noodenveloppen. Deze telefoon zit tijdens de hike in de noodauto.

 

Pendeldienst

Er zal net als vorig jaar weer een pendeldienst vanaf de eindlocaties zijn voor de mensen die hun auto op een van de beginpunten hebben geparkeerd. Mocht je hiervan gebruik willen maken, laat dit dan even tijdens de kersthike aan de commissie weten.

 

Belangrijk: Vervoer naar de start- en eindpunten wordt niet verzorgd door de commissie! Dit moet dus zelf geregeld worden.

 

Paklijst

Meenemen Deelnemers zonder overnachting (bijv. welpen en niet-leden) Deelnemers met overnachting (bijv. scouts, explorers, stam, SOS/Bestuur) Leiding/staf
Bord/mok/bestek (let op: bij de hand houden tijdens lopen) Ja Ja Ja
Plastic zak voor vuile vaat (er is geen afwasmogelijkheid) Ja Ja Ja
Lunchpakket/drinken/snacks¹ Ja Ja Ja
WC-papier Nee Ja Ja
Goede wandelschoenen Ja Ja Ja
Regenkleding Ja Ja Ja
Dagrugzak Ja Nee Nee
Hike rugzak Nee Ja Ja
Slaapzak en matje Nee Ja Ja
Kompas Nee Indien mogelijk Ja
Liniaal of kaarthoekmeter Nee Indien mogelijk Ja
Zaklamp Ja Ja Ja
Reflectoren Ja Ja Ja
Droge/warme kleding Nee Ja Ja
Droge reservesokken Ja Ja Ja
Pyjama Nee Ja Ja
Toiletartikelen Nee Ja Ja
Handdoek/theedoek Nee Ja Ja
Andere dingen om het gezelliger/comfortabeler te maken. Denk aan kerstversiering aan jouw tas, kerstmutsen, etc. Ja Ja Ja

Toelichting paklijst:
Het is zeer aan te bevelen zelf een lunchpakket voor zaterdag, snacks, voldoende drinken en een flesje dat je kan
bijvullen met water mee te nemen. Tijdens de hike wordt op bepaalde punten al eten en/of drinken aangeboden,
maar voor meer moet je zelf zorgen.
Het volgende wordt, afhankelijk van jouw programma, al aangeboden door de organisatie:
Vrijdagavond post met warme drank;
Vrijdagavond drinken en snacks op overnachtingsplek;
Zaterdagochtend ontbijt voor overnachtende personen vr-za;
Zaterdag post 1 met koffie/thee;
Zaterdag post 2 met broodje knakworst;
Zaterdag post 3 met snert/soep;
Zaterdagavond diner;
Zaterdagavond drinken/snacks op overnachtingsplek;
Zondagochtend ontbijt voor overnachtende personen za-zo.

Reflectiebonus

Voor alle wandelaars geldt een Reflectiebonus! Help ons mee om de hike veilig te houden. Het is daarom verplicht om gedurende de complete hike:

(1) Intacte reflecterende of lichtgevende objecten aan de voorzijde EN achterzijde te dragen (Draag a.u.b. witte verlichting aan de voorkant en rode aan de achterkant, zo weten bestuurders of ze u van achter of voor naderen);

(2) Een werkende zaklamp of hoofdlamp te hebben (telefoondisplay telt niet mee).

Elke deelnemer dient dit alles op het startpunt te dragen of te kunnen tonen op verzoek, ongeacht het startmoment. Wie ’s morgens begint, kan ’s middags namelijk in schemer of donker lopen. Wie hieraan voldoet, wordt 2 euro reflectiebonus uitgekeerd na afloop van de hike (contant op eindpunt aan deelnemer of via bank). Wie hieraan niet voldoet, mag NIET deelnemen aan de Kersthike. Dankzij een service van de commissie kan hij/zij in dat geval misschien de vereiste materialen lenen en alsnog deelnemen, maar dan vervalt de reflectiebonus. Wij rekenen erop dat iedereen goed voorbereid komt en wij hopen veel reflectiebonus uit te kunnen keren!

Tot slot

Mocht je nog vragen hebben, neem dan contact op met de Kersthike-commissie: kersthike@volbert.nl

Graag zien wij jullie bij de Kersthike! Wij hebben er veel zin in.

Met vriendelijke groet,

De Kersthike 2019 commissie;

Pim Beune, Joppe Voogd, Dominique Vos en Hugo Nijenhuis

 


Welpen meiden herfststukjes maken

Geplaatst op 22 november 2019 , in Welpen Meiden, door Yara Straatman

Ha ouders en welpen-meiden!

We gaan aanstaande zaterdag (23 november) herfststukjes maken, met oase enzo. Het is het beste als je je eigen schaal/bakje meeneemt, het liefst van die aardewerken schotels voor onder bloempotten, maar kijk maar even wat lukt.

En we gaan ook wel op zoek naar bladeren en andere dingen, maar neem zelf maar alvast zo veel mogelijk bladeren, besjes en wat niet al mee. Vraag ook even of je wat uit je achtertuin mag knippen, zo kunnen we er een leuke opkomst van maken.

Tot dan!

Groeten welpen meiden leiding


Welpen jongens en welpen meiden; Sinterklaasopkomst

Geplaatst op 18 november 2019 , in Welpen Jongens, door Karlijn Hegeman

Beste ouders van de welpen jongens en welpen meiden,

 

Sinterklaas is weer in het land en het Volbert doet natuurlijk weer mee dit jaar!

Op zaterdag 30 november vieren wij sinterklaas. De opkomst begint om 14:00 uur en duurt tot 17:00 uur , dat is dus iets langer dan normaal. De opkomst zal gewoon op het clubhuis zijn.

Wij zien jullie dan!

 

Groeten,

De welpen jongens en welpen meiden leiding.


[Welpen Jongens & Meiden] Verandering locatie najaarskamp

Geplaatst op 25 oktober 2019 , in Welpen Jongens, door Pim Beune

Beste ouders/verzorgers,

Het aanstaande najaarskamp (9 – 10 november) zou in eerste instantie op het terrein van Scouting Groenlo zijn. Echter, door een interne communicatiefout bij hun bestuur bleek dit terrein toch al bezet te zijn. Gelukkig hebben wij een nieuw kampterrein kunnen vinden: Jong Nederland Weerselo. Het adres hiervan is: Alofssteeg 1, 7595 PD Weerselo.

 

U kunt uw welp nog steeds inschrijven voor het kamp! Meer informatie over het kamp is hier te vinden (Het nieuwe kampterrein is inmiddels doorgevoerd in dit bericht).

 

Met vriendelijke groeten,

 

De welpenleiding.


Welpen meiden en welpen jongens – halloween 2 november

Geplaatst op 16 oktober 2019 , in Welpen Jongens, door Karlijn Hegeman

Lieve welpen jongens en welpen meiden,

Zaterdag 2 november hebben we Halloweenopkomst. Jullie worden om 18.30 uur bij het clubhuis verwacht, en om 21.00 uur kunnen jullie weer opgehaald worden. Overdag hebben we dus géén opkomst.
Trek lekker je griezeligste outfit aan, dan zien we jullie 2 november. Mocht je niet kunnen, meld je dan af bij je leiding.

Griezzelige griebelgroeten,

De welpenleiding.


Ouderavond 12 oktober Welpen, Scouts, Explorers

Geplaatst op 8 oktober 2019 , in Algemeen / Groep, door Leanne van der Weij [Twitter: @lannevanneweij]

Beste Volbert-ouders,

Komende zaterdag is het zover: de jaarlijkse ouderavond! Zoals u in onze kalender heeft kunnen zien begint deze om 19:00 uur in onze grote schuur.

De avond duurt tot maximaal 20:30 uur en bestaat uit een gezamenlijk deel, en een speltak-specifiek deel.

Wilt u de leiding van uw kind beter leren kennen, of wilt u weten hoe u kunt bijdragen aan een fantastisch scouting seizoen? Kom dan naar de ouderavond! Koffie en wat lekker staan vanzelfsprekend voor u klaar.

Wij hopen op een grote opkomst! Ook als uw kind al jaren lid is van onze groep is dit een mooie gelegenheid om een bij te praten.

Groet,

Leiding Welpen jongens,
Leiding Welpen meiden,
Leiding Scouts jongens,
Leiding Scouts meiden,
Begeleiding Explorers,
Verenigingsbestuur


[Welpen Jongens & Meiden] Najaarskamp 2019

Geplaatst op 7 oktober 2019 , in Welpen Jongens, door Pim Beune

Beste ouders/verzorgers en welpen,

De welpen gaan op weekendkamp! Op zaterdag 9 november om 11:00 uur verwachten we de
welpen in uniform op de kamplocatie: Jong Nederland Weerselo: Alofssteeg 1, 7595 PD Weerselo.
Op zondag 10 november begint om 14:30 uur de installatie van de nieuwe welpen; ouders zijn
hierbij van harte welkom. Het kamp is daarna om 15:00 uur afgelopen.

Tijdens het kamp is de leiding voor dringende gevallen bereikbaar op het noodtelefoonnummer
06-15465889 van Pim Beune.

De kampbijdrage per welp is 30 euro. Deze bijdrage moet voor donderdag 7 november op de
volgende rekening staan:
NL60 RABO 0103 2671 15 t.n.v. Scouting T Volbert.
In de omschrijving graag de naam van het kind. Per kind gelieve een aparte betaling.

In verband met de voorbereidingen willen we de aan- en afmeldingen uiterlijk woensdag 6
november ontvangen hebben. Inschrijven kan via deze link. We doen ons best voor een
superleuk weekend, en hopen daarom dat zo veel mogelijk kinderen meegaan.

Installatie

Op zondag 10 november om 14:30 uur worden de welpen die zijn overgevlogen en/of die nieuw
zijn bij de welpen officieel geïnstalleerd. Alle ouders zijn van harte welkom om hier bij
te zijn. Het is voor de installatie belangrijk dat alle welpen hun uniform en hun Volbertdas
dragen. De welpen die geïnstalleerd worden hoeven alleen een uniform aan, en dus nog geen
das; zij ontvangen apart een bericht over de installatie.

Paklijst:
Een slaapzak en een zachte ondergrond (bijvoorbeeld een matje);
Een jas & regenkleding;
kleren voor bij het kampvuur;
Droge reservesokken, waterdicht schoeisel (bv laarzen);
Pyjama;
Uniform en das;
Tandenborstel met geschikte pasta & zeep & handdoek.
Medicijnen;
Zaklamp;
Zakmes met naamlabel;
Iets lekkers voor de leiding wordt gewaardeerd
Bord/mok/bestek wordt bij dit kamp centraal verzorgd. U hoeft dit niet mee te geven.

Denkt u bij de ontvangst op zaterdag aan het volgende:

Zakmessen dienen bij aanvang van het kamp te worden ingeleverd. Uit
veiligheidsoverwegingen mogen de welpen alleen met toestemming onder toezicht in de
kampvuurkuil met messen ‘spelen’.

Snoepgoed thuislaten. Onze ervaring is dat privé-snoepvoorraden van kinderen leiden tot
oneerlijkheid (het ene kind heeft veel snoep, het andere weinig) en snoepen vlak voor de
maaltijden, en dat is niet wenselijk. Daarom zal de leiding zorgen voor voldoende
snoep/tussendoortjes/eten op geschikte momenten voor iedereen.

Indien uw kind medicijnen gebruikt, dient u deze in te leveren bij de leiding. De leiding bewaart
deze en dient ze toe precies zoals op de gegevens in SOL zijn aangegeven. Het is niet de
bedoeling dat kinderen zelf medicijnen bewaren.

Mocht u nog vragen hebben over het kamp, neem dan gerust contact met de leiding op.
We hebben er zin in!

Met vriendelijke groeten van de welpenleiding.


Posthouders en hulpouders gezocht voor kersthike 2019

Geplaatst op 2 oktober 2019 , in Algemeen / Groep, door Dominique Vos

Beste Volberteers,

 

Over een paar maanden is het weer tijd voor de kersthike! De kersthike zal plaatsvinden vanaf vrijdag 13 december 2019 tot en met zondag 15 december 2019. Om dit evenement goed te kunnen laten draaien hebben wij natuurlijk wel hulp nodig en u zal ons daarbij mogelijk kunnen helpen. Wij zoeken voor dit geweldige evenement nog ouders die posten onderweg op de route willen bemannen (op vrijdag en/of zaterdag) en ouders die willen helpen bij het koken van de avondmaaltijd op zaterdag.

Wat is de kersthike?

De kersthike is een wandeltocht, waar alle speltakken en ook ouders, aan deel mogen nemen. Hierbij wordt er van een locatie naar een andere locatie gelopen met behulp van verschillende routetechnieken. Dit begint dan voor alle speltakken vanaf de scouts en hoger op vrijdag. Zaterdag lopen alle speltakken mee. Op de eindlocatie kunnen wij dan met iedereen genieten van de heerlijke avondmaaltijd die er dan gekookt is.

U wilt helpen?

Lijkt het u leuk om een post te bemannen, of lijkt het u leuk om mee te helpen bij het bereiden van de avondmaaltijd? Stuur dan een mailtje naar kersthike@volbert.nl Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Vragen?

Voor vragen over de verschillende taken kunt u een mailtje sturen naar kersthike@volbert.nl

 

Meer informatie over de kersthike volgt nog.

 

Met vriendelijke groeten,
Namens de Kersthikecommissie

 

Pim Beune, Hugo Nijenhuis, Joppe Voogd en Dominique Vos


Superopkomst 21 september

Geplaatst op 14 september 2019 , in Welpen Meiden, door Karlijn Hegeman

Beste ouders van de welpen meiden,

 

Zaterdag 21 september is het weer zover, er is een superopkomst!

Deze vindt niet plaats op het clubhuis, maar bij de Waarbeek in Hengelo. De opkomsttijden zijn ook anders dan normaal. De opkomst begint om 13:00 uur bij de Waarbeek en de kinderen kunnen daar om 17:00 uur ook weer opgehaald worden. Het adres van de Waarbeek is:

Twekkelerweg 327

7554 SC Hengelo

Bent u niet in de gelegenheid om zelf te rijden, dan is carpoolen ook nog een optie.

Het entreegeld wordt betaald door de leiding,

Wij hebben er zin in !

Tot dan,

 

De welpen meisjes leiding.


Ouderavond, overvliegen en kalender voor Welpen, Scouts en Explorers.

Geplaatst op 14 september 2019 , in Algemeen / Groep, door Johannes de Boer [Twitter: @hannesnl]

Beste ouders en leden,

Het nieuwe seizoen is begonnen, er staan weer mooie activiteiten op het programma.

Onze eerste grote activiteit is het overvliegen op zaterdag 28 september. De jeugdleden die overvliegen hebben dat van hun leiding inmiddels gehoord, en maken zich klaar voor het overvliegen. Graag nodigen we alle ouders uit om te komen kijken bij het overvliegen. Houdt de zaterdagmiddag dus vrij, zeker als uw kind overvliegt!

Kort na het overvliegen is het ook weer tijd voor de ouderavond. Op zaterdag 12 oktober om 19:00 uur bent u van harte welkom. Tijdens de ouderavond kunt u foto’s en filmpjes van de afgelopen zomerkampen bewonderen, bijpraten met de leiding en vragen stellen aan de leiding van uw kind. De leidingteams veranderen behoorlijk na het overvliegen, dus dit is een mooie kans kennis te maken met de nieuwe leiding van uw kind. U krijgt tijdens de ouderavond informatie over de activiteiten van komend scouting jaar. Ook heeft u tijdens de ouderavond de mogelijkheid om uzelf aan te melden als vrijwilliger voor een kamp of activiteit.

Aan het begin van de zomervakantie 2020 zal de 9e JamboVo (Jamboree Volbert) plaatsvinden. Dit is ons vierjaarlijkse groepskamp. Een unieke ervaring waar elke Welp, Scouts en Explorers bij wil zijn!

De opkomsten, kampen, en de JamboVo staan in de jaarkalender op onze website www.volbert.nl . Daarom adviseren wij u om goed te kijken naar de kalender op onze website. U kunt op volbert.nl/kalender de algemene kalender bekijken, en op de speltakpagina de kalender van de speltak van uw kind. Wanneer u op de knop “+ Google Calendar” klikt, dan kunt u de kalender toevoegen aan uw Smartphone, tablet of Gmail-account.

Wij hebben heel veel zin in dit nieuwe scoutingjaar!

Met stevige groet,
Leiding en bestuur Scouting ’t Volbert


Eerste opkomst

Geplaatst op 25 augustus 2019 , in Scouts Jongens, door Mart van Lier

Beste ouders/verzorgers,

De vakantie is alweer bijna afgelopen. Wij hopen dat jullie een mooie vakantie hebben gehad. De eerste opkomst zal weer plaatsvinden op zaterdag 7 september.

Tot dan,

De scouts leiding en welpen leiding.


Themabrief zomerkamp 2019

Geplaatst op 28 juli 2019 , in Welpen Jongens, door Pim Beune

Beste collega’s van kantoor Vennootschap Overbodige Lezingen, Bespottelijke Eisen & Rekenkundige Teleurstellingen,

Welkom in deze memo.

Deze memo heeft betrekking op de serie vergaderingen die plaatsvindt van 10 tot en met 14 augustus 2019. We zullen veelvuldig gebruikmaken van Microsoft PowerPoint. Dit computerprogramma vind je onder Start -> Programma’s -> Microsoft Office -> Microsoft PowerPoint. Klik vervolgens op Bestand -> Nieuw -> Lege presentatie en wacht op nadere instructies van het hoofdkantoor.
In de tussentijd kun je je vermaken met Patience of Mijnenvegertje. Deze vind je onder Start -> Alle programma’s -> Ontspanning.

Verschijn op tijd – in pak! En bereid wat moppen voor om bij de koffieautomaat te verklappen.

Formele groeten van het hoofdkantoor.


Zomerkamp 2019

Geplaatst op 16 juli 2019 , in Welpen Jongens, door Lisa Meems

Beste ouders/verzorgers en welpen jongens en meisjes,

Ook dit jaar is er weer een zomerkamp!

Het zomerkamp is van zaterdag 10 augustus 2019 11:00 uur – woensdag 14 augustus 2019 15:00 uur. In dit bericht wordt alle informatie van het kamp weergegeven:

1: Locatie + brengen en ophalen

De deelnemers worden op zaterdag 10 augustus 11:00 uur verwacht bij clubhuis “De Korenvliet” van Scouting James Lovell.

Adres:
Looënkweg 3, 7437 RN Bathmen
Woensdag 14 augustus kunt u hier uw kind weer ophalen om 15:00 uur.

Klik hier voor een link naar de locatie.

2: Noodnummer

Tijdens het kamp is de leiding voor dringende gevallen bereikbaar op het noodtelefoonnummer van teamleider Lisa: 06-57870900 en/of teamleider Pim: 06-15465889.

3: Bevestiging aanmelding

Bevestiging aanmelding: We willen u vragen om uiterlijk zondag 4 augustus uw aanmelding te bevestigen via deze link: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdRxSSkexOlhIUaYSyyQ1932orXppchXhy783VARKdBLiGV9g/viewform?usp=sf_link.

Op dit inschrijfformulier staan ook enkele concrete afspraken omtrent de gang van zaken en de betalingsinstructie.

4: Kampbijdrage

De kampbijdrage van €95 per kind dient via een bankoverschrijving te worden voldaan en uiterlijk zaterdag 4 augustus 2019 op onze bankrekening te staan. Betalingsinstructies ontvangt u bij de aanmeldingsbevestiging, nadat uw welp is aangemeld (zie vorige punt). Indien u op tijd betaalt (door de overschrijvingsopdracht op 4 augustus in te geven of eerder) dan mag u zelf een korting van €5 verrekenen op het genoemde bedrag. Let op: niet overmaken naar de rekening van de vereniging (waar de contributie heen gaat!).

5: Fiets meenemen

Net zoals bij het zomerkamp van vorig jaar, heeft iedereen dit jaar een fiets nodig. Verschillende excursies, zoals naar het zwembad gaan, zullen wij met de fiets doen. Zorg er dus voor dat uw welp een goedwerkende fiets heeft.

6: Snoepgoed thuislaten

Onze ervaring is dat privé-snoepvoorraden van kinderen leiden tot oneerlijkheid (het ene kind heeft veel snoep, het andere weinig) en snoepen vlak voor de maaltijden, en dat is niet wenselijk. Daarom zal de leiding zorgen voor voldoende snoep/tussendoortjes/eten op geschikte momenten voor iedereen.

7: KIF formulier en medicijnen

Met een KIF-formulier kunt u contactinformatie, diëten, allergieën, medicijngebruik of andere bijzonderheden aan ons doorgeven. Deze informatie wordt met de aanwezige leiding besproken en vertrouwelijk behandeld. Let op:

  • U bent als ouder/verzorger zelf verantwoordelijk voor het aanleveren van een KIF met volledige en actuele informatie. Indien de informatie verouderd is, dan kunt u een blanco kif-formulier vinden op volbert.nl/ledenservice/documenten en de ingevulde versie bij de leiding inleveren.
  • Voor onjuistheden of onvolledigheden van het KIF aanvaardt de leiding geen aansprakelijkheid.
  • Het KIF is het enige medium om dergelijke informatie officieel aan ons door te geven. Eventuele aanvullingen moeten daarom op het KIF-formulier te worden genoteerd (geen losse briefjes e.d. inleveren).
  • Indien uw kind medicijnen gebruikt, dient u deze in te leveren bij de leiding en het gebruik op het KIF te vermelden. De leiding bewaart de medicijnen en dient ze toe precies zoals op het KIF is aangegeven. Het is niet de bedoeling dat kinderen zelf medicijnen bewaren.

8: Verzekering

Uw kind is door het lidmaatschap bij Scouting Nederland verzekerd. Dit betreft dan de ongevallen- en de aansprakelijkheidsverzekering. Geadviseerd wordt dat uw kind zelf ook verzekerd is; de scoutingverzekering is namelijk slechts een aanvullende verzekering. Verder sluiten wij met de groep geen gezamenlijke reis- en bagageverzekering e.d. af. Indien u deze verzekering wenst, dient u deze zelf af te sluiten.

9: Slaapspullen

Dit zomerkamp slapen wij in een clubgebouw, denk wel zelf aan slaapspullen, zoals: slaapzak, matje (luchtbed) etc.

10: Leiding

Het kamp wordt gedraaid door leiding van de welpen jongens en meisjes: Pim, Joppe, Machiel, Hugo, Karlijn en Lisa.

11: Gelieve geen zakgeld en mobieltjes

Het is niet toegestaan om zakgeld en/of mobieltjes mee te nemen op kamp.

12: Paklijst

  • Een slaapzak en een zachte isolerende ondergrond (bijvoorbeeld een matje)
  • Een warme jas & regenkleding
  • Warme kleren voor bij het kampvuur
  • Droge reserve sokken, waterdicht schoeisel (bv. laarzen)
  • Pyjama
  • Zwemkleding met handdoek
  • Uniform
  • Tandenborstel met geschikte pasta & zeep & handdoek
  • Theedoek
  • Medicijnen (geeft u dit even aan op het kampinformatie-formulier s.v.p.? Deze wordt op aanvraag verstrekt door de leiding)
  • Zaklamp
  • Zonnebrandcrème
  • Anti-muggen spray
  • Zakmes met naamlabel (wordt aan het begin van het kamp door de leiding ingezameld).
  • Iets lekkers voor de leiding wordt gewaardeerd ?
  • Eventuele themakleding (themabrief volgt spoedig)
  • Fiets
  • Broodtrommeltje voor op kantoor

U hoeft uw kind dit maal geen eigen bord/mok/bestek mee te geven, dit wordt verzorgd door de leiding.

13: Tot slot

Denkt u bij ontvangst op zaterdag aan het inleveren van de zakmessen. Uit veiligheidsoverwegingen mogen welpen alleen met toestemming onder toezicht in de kampvuurkuil met messen ‘spelen’.

Mocht u nog vragen hebben over het kamp, naam dan gerust contact met de leiding op: voor de welpen-meisjes met Lisa (lisa@volbert.nl) en voor de welpen-jongens met Pim  (pim.beune@volbert.nl).

Denk s.v.p. aan de tijdige aanmelding en betaling; zie punten 3 en 4 hierboven.

Het wordt een geweldig kamp! We hebben er zin in!

Met vriendelijke groeten,

De welpen jongens en meisjes leiding

 


Doedag 2019

Geplaatst op 2 juli 2019 , in Algemeen / Groep, door Pim Beune

Beste ouders/verzorgers/leden,

Aanstaande zaterdag is het doedag op Scouting ’t Volbert.
Dit houdt in dat er door velen klusjes in en rond de clubgebouwen worden gedaan. Denk aan: schoonmaken, opruimen, dingen repareren etc. Er is dan geen reguliere opkomst.

Niet bij elke speltak worden dezelfde personen verwacht die meehelpen bij de doedag. Hier volgt een overzicht:

Welpen meisjes:
– Ouders
Welpen jongens:
– Ouders
Scouts jongens:
– Ouders
– PL’s en APL’s
Scouts meisjes:
– Ouders
– PL’s en APL’s
Explorers:
– Explorers

Graag zien wij u zaterdag om 12 uur.

Met vriendelijke groeten,

De leiding.


ouder-kind weekend extra info

Geplaatst op 20 juni 2019 , in Algemeen / Groep, door Mart van Lier

Aanstaand weekend is het alweer tijd voor het eerste ouder-kind weekend. Kun je helaas niet overnachten maar wel kunnen tijdens de reguliere opkomsttijden, dan hebben wij goed nieuws. Ook voor niet-deelnemers aan het complete ouder-kind weekend gaat de opkomst gewoon door. Dit is in tegenstelling tot onze eerdere berichtgeving. Hierbij zijn jullie van harte welkom op Buitencentrum Beundersveld gelegen aan de Torendijk 21 te Hengelo. Let op de opkomsttijden zijn lichtelijk verruimt naar 17:00 uur in plaats van 16:30 uur. De opkomst zal wel gewoon beginnen om 14:00 uur. We kijken uit naar jullie komst!

Met vriendelijke groet,

De ouder-kind weekend commissie


Zomerkamp 2019 peiling

Geplaatst op 7 juni 2019 , in Welpen Jongens, door Pim Beune

Beste ouders/verzorgers,

Aangezien het zomerkamp dit jaar later in de vakantie valt, wilt de leiding graag een beter beeld krijgen van het aantal kinderen die kunnen komen. Daar is dit formulier voor. Dit is echter niet een definitief inschrijfformulier voor het zomerkamp. Vul deze NIET in als uw kind niet kan. Het zomerkamp vindt dit jaar plaats van 10 – 14 augustus.

Met vriendelijke groeten,

De welpenleiding.


Geen opkomst 8 juni

Geplaatst op 3 juni 2019 , in Welpen Jongens, door Pim Beune

Beste ouders/verzorgers,

Aanstaande zaterdag 8 juni is er geen opkomst i.v.m. pinksteren.

Met vriendelijke groeten,

De welpenleiding.


Inleveren afwas restaurantopkomst

Geplaatst op 28 mei 2019 , in Welpen Jongens, door Pim Beune

Beste ouders/verzorgers van de welpen,

Op zaterdag 1 juni en 8 juni is er geen opkomst voor de welpen in verband met leidingweekend/Hemelvaart en Pinksteren. Afgelopen zaterdag was de restaurantopkomst en heeft u mogelijk spullen meegenomen om af te wassen. In verband met het feit dat de opkomst pas over drie weken weer is, kunt u de afwas ook aanstaande vrijdag 31 mei om 19:45 uur terugbrengen naar ons, bij het clubhuis. Op zaterdag 15 juni, wanneer de opkomsten weer beginnen kan dit natuurlijk ook.

Met vriendelijke groeten,

De welpenleiding.


Leidingweekend

Geplaatst op 24 mei 2019 , in Explorers, door Teun

Beste ouders/verzorgers,

In het weekend van 31 mei – 2 juni vindt het jaarlijkse leidingweekend plaats, om deze reden is er op zaterdag 1 juni geen opkomst voor alle zaterdagmiddag speltakken.
Op het leidingweekend wordt een nieuwe totem verkozen . Dit is de gaafste leiding van het jaar. De totem bedanken we dat jaar voor ALLES wat goed gegaan is. Dus tijdens bijvoorbeeld een kamp krijgt hij van vele speltakken een kaartje toegestuurd. Tijdens een leidingweekend wordt de totem door de andere leiding gekozen. Ook alle jeugdleden kunnen dit jaar stemmen op hun favoriete leiding. Door dit Google formulier in te vullen kan elk jeugdlid zijn of haar stem uitbrengen.

Met vriendelijke groet,

Leiding van Scouting ’t Volbert


Update restaurantopkomst 2019

Geplaatst op 21 mei 2019 , in Welpen Jongens, door Pim Beune

Beste ouders/verzorgers,

 

In onze vorige post staat informatie over de restaurantopkomst van aanstaande zaterdag. Echter staat er een fout bij de financiële bijdragen: welpen staan daar nu als gratis, maar zijn eigenlijk 5 euro per welp. Ons verzoek is om de resterende bijdrage over te maken. Onze excuses voor het ongemak.

 

Met vriendelijke groeten,

 

De welpenleiding.


Restaurantopkomst welpen 25 mei

Geplaatst op 18 mei 2019 , in Welpen Jongens, door Karlijn Hegeman

Beste ouders/verzorgers van de welpen jongens en welpen meiden,

Restaurant ‘De Welp’ opent jaarlijks eenmalig de deuren. Ook dit jaar wordt er weer een volledig diner verzorgd door de welpen jongens en meiden. Dit diner wordt speciaal aangeboden aan de ouders/verzorgers en andere familieleden van de welpen.

Tijd en locatie

Op zaterdag 25 mei 2019 begint de opkomst zoals gewoonlijk om 14:00 uur op het clubhuis. De welpen jongens en meiden worden in scouting uniform verwacht.  De welpen zullen zich tijdens de opkomst bezig houden met het voorbereiden en koken van de culinaire hoogstandjes onder toezicht van de leiding. De opkomst duurt langer dan gewoonlijk en duurt tot 17:30 uur. Om 17:30 uur opent Restaurant De Welp haar deuren. Vanaf dat moment bent u als gast welkom. Het restaurant De Welp bevindt zich in de grote schuur van Scouting ’t Volbert. Het diner zal duren tot ongeveer 19:30 uur.

Kleding

De welpen worden aan het begin van de opkomst verwacht in uniform. In restaurant De Welp om 17:30 uur worden de welpen omgetoverd tot serveerders/serveersters en het is daarom belangrijk dat zij een tas met daarin nette kleding meekrijgen.

 

Aanmelden

Wilt u graag Restaurant ‘De Welp’ bezoeken en genieten van de culinaire hoogstandjes van de welpen? Meld u en uw welp dan aan vóór woensdag 22 mei 21:00 uur via de volgende link:  https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScY4zA0TQhhNPRNxQsdRalyiFr3HIe2Ivq25oIE55gnI8mBzg/viewform LET OP: Het is van belang dat u zich per persoon aanmeldt in verband met de hoeveelheden die moeten worden ingekocht. Dit houdt in dat u zich één keer aanmeldt voor uw welp en één keer voor uzelf (afhankelijk van het aantal gasten dat u meeneemt). Bij het aanmelden kunt u aangeven welk menu u kiest. Dieetwensen en eventuele allergieën kunnen ook worden doorgegeven.

Wegens de capaciteit in het restaurant is er slechts een zitplaats voor twee gasten per welp.

 

Financiële bijdrage

Om de kosten voor Restaurant ‘De Welp’ te dekken, vragen wij u om vooraf het bedrag voor de maaltijd over te maken naar NL60 RABO 0103 2671 15 t.n.v. Scouting ‘t Volbert met de naam van uw eigen kind erbij en met het aantal gasten dat u bent gekomen. Hiervoor wordt de volgende prijslijst gehanteerd:

– maaltijd welpen: €5

– maaltijd gasten: €10 p.p.

– drankjes welpen/gasten: €1 per consumptie

– alcoholische drankjes gasten: €1,50 per consumptie

De drankjes die u tijdens het diner heeft geconsumeerd kunt u ter plekke alleen met de pinpas betalen.

De welpen stellen voor u een echte rekening op zodat de restaurantervaring nog groter wordt!

Helpende handjes

Het openen en sluiten van Restaurant ‘De Welp’ kost de leiding erg veel organisatorische tijd en moeite. De leiding stelt het op prijs als er helpende handjes zijn om de jaarlijkse opening tot een groot succes te maken. Hoe meer helpende handjes, hoe beter! Om die reden verzoeken wij u om uw eigen bord, bestek, soepkom en bekers mee te nemen voor uzelf en voor uw welp. Dit scheelt ons enorm in afwas. Daarnaast is er deze dag veel kookgerei gebruikt. Mocht u bereid zijn om van deze grote stapel één of twee pannen mee te nemen naar huis en deze voor ons af te wassen, dan wordt dat erg gewaardeerd door de leiding. De afgewassen pannen kunnen dan dezelfde avond of een week later bij de opkomst weer afgegeven worden op het clubhuis. Als u dit zou willen, dan kunt u dit aangeven bij de inschrijving.

Tot slot

Wij hopen dat Restaurant ‘De Welp’ weer goed bezocht wordt. Graag zien wij jullie aanmeldingen tegemoet. Voor vragen over deze restaurantsopkomst kunt u contact opnemen met de leiding van de speltak van uw welp.

Welpen jongens: Pim Beune (pim@volbert.nl)

Welpen meiden: Karlijn Hegeman (karlijn@volbert.nl)

Met culinaire groet,

De leiding van de welpen meiden en welpen jongens.


Zaterdag 11 mei opkomst

Geplaatst op 10 mei 2019 , in Welpen Meiden, door Karlijn Hegeman

Beste ouders/verzorgers van de welpen meiden,

Aankomende zaterdag is er helaas geen leiding van de welpen meiden aanwezig i.v.m. andere verplichtingen. Gezien er geen andere leiding beschikbaar is, hebben wij een andere oplossing bedacht. De meiden kunnen zaterdag meedoen met de welpen jongens waardoor de opkomst toch door kan gaan.

Groeten,

De welpen meiden leiding


Save the date: Restaurantopkomst 25 mei 2019

Geplaatst op 25 april 2019 , in Welpen Jongens, door Karlijn Hegeman

Beste ouders/verzorgers van de welpen jongens en welpen meiden,

Op 25 mei 2019 opent Restaurant ‘De Welp’ haar deuren. Van 14:00 – 17:30 hebben de kinderen zoals gewoonlijk opkomst op Scouting ’t Volbert. De opkomst zal in het teken staan van het voorbereiden en koken voor Restaurant De Welp onder toezicht van de leiding. Om 17:30 uur gaat Restaurant De Welp open en kan uw welp twee gasten meenemen. Daarna zal uw welp u van culinaire hoogstandjes voorzien. U ontvangt hier later nog meer informatie over.

Groeten,

De leiding van de welpen meiden en welpen jongens.


Vriendinnetjesopkomst 20 april

Geplaatst op 13 april 2019 , in Welpen Meiden, door Karlijn Hegeman

Beste ouders/verzorgers,

Aankomende zaterdag 20 april is het weer vriendinnetjesopkomst op scouting! De meiden mogen allemaal een vriendinnetje meenemen als ze het leuk vinden. De opkomst is op de normale opkomsttijden. In verband met de vakantie is er op 27 april en 4 mei geen opkomst. 

Groetjes,

De welpen meisjes leiding


Voorjaarskamp 2019

Geplaatst op 14 maart 2019 , in Welpen Meiden, door Karlijn Hegeman

Beste ouders/verzorgers van de welpen-meiden,

De welpen gaan op weekendkamp!  Op zaterdag 6 april om 11:00 uur verwachten we de welpen meiden in uniform op de kamplocatie: Scouting de Klomp, Geukerdijk 100 Haaksbergen. Op zondag 7 april om 14:00 uur kunnen de kinderen weer worden opgehaald.

Tijdens het kamp is de leiding voor dringende gevallen bereikbaar op het noodtelefoonnummer 0657870900, van teamleider Lisa.

De kampbijdrage per welp is €18,–. Gelieve dit geld overmaken naar NL41 RABO 0103 2670 69 met de naam van uw kind erbij.

In verband met de voorbereidingen kan aanmelden nog tot 30 maart. We hebben inmiddels al wat aanmeldingen ontvangen. Aanmelden kan bij Karlijn: karlijn@volbert.nl

KIF

Van iedere welp dient de welpenleiding in het bezit te zijn van een volledig ingevuld “Kamp Informatie Formulier” (hierna: KIF). Het document BLANCO_KIF kun je hier downloaden. Als de leiding al in bezit is van een recente KIF hoef je deze niet nog een keer in te vullen.

Verzekering

Uw kind is door het lidmaatschap bij Scouting Nederland verzekerd. Dit betreft dan de ongevallen- en de aansprakelijkheidsverzekering. Geadviseerd wordt dat uw kind zelf ook verzekerd is; de scoutingverzekering is namelijk slechts een aanvullende verzekering. Verder sluiten wij met de groep geen gezamenlijke reis- en bagageverzekering e.d. af. Indien u deze verzekering wenst, dient u deze zelf af te sluiten.

Paklijst:

  • Een slaapzak en een zachte ondergrond (bijvoorbeeld een matje);
  • Een jas & regenkleding;
  • Kleren voor bij het kampvuur;
  • Droge reservesokken, waterdicht schoeisel (bv laarzen);
  • Pyjama;
  • Uniform en das;
  • Tandenborstel met geschikte pasta & zeep & handdoek.
  • Medicijnen (geeft u dit even aan op het Kampinformatie-formulier s.v.p.? Deze wordt op aanvraag verstrekt door de leiding);
  • Zaklamp;
  • Zakmes met naamlabel;
  • Themakleding: dit is nog geheim 😉
  • Iets lekkers voor de leiding wordt altijd gewaardeerd
  • Bord/mok/bestek

Dit kamp wordt gedraaid door de bekende leiding: Karlijn, Lisa en Sanne.

Denkt u bij de ontvangst op zaterdag aan het volgende:

  1. Zakmessen dienen bij aankomst ingeleverd te worden. Uit veiligheidsoverwegingen mogen de welpen alleen met toestemming onder toezicht in de kampvuurkuil met messen ‘spelen’.
  2. Met een KIF-formulier kunt u contactinformatie, diëten, allergieën, medicijngebruik of andere bijzonderheden aan ons doorgeven. Deze informatie wordt met de aanwezige leiding besproken en vertrouwelijk behandeld. Let op:
    1. U bent als ouder/verzorger zelf verantwoordelijk voor het aanleveren van een KIF met volledige en actuele informatie. Indien de informatie verouderd is, dan kunt u een blanco formulier hier vinden en de ingevulde versie bij de leiding inleveren.
    2. Voor onjuistheden of onvolledigheden van het KIF aanvaardt de leiding geen aansprakelijkheid.
    3. Het KIF is het enige medium om dergelijke informatie officieel aan ons door te geven. Eventuele aanvullingen moeten daarom op het KIF-formulier te worden genoteerd (geen losse briefjes e.d. inleveren).
    4. Indien uw kind medicijnen gebruikt, dient u deze in te leveren bij de leiding en het gebruik op het KIF te vermelden. De leiding bewaart de medicijnen en dient ze toe precies zoals op het KIF is aangegeven. Het is niet de bedoeling dat kinderen zelf medicijnen bewaren.

Mocht u nog vragen hebben over het kamp, neem dan gerust contact met de leiding op.

We hebben er zin in!

Met vriendelijke groeten,

Lisa, Sanne en Karlijn (leiding welpen meisjes)


Jantje Beton 2019

Geplaatst op 2 maart 2019 , in Algemeen / Groep, door Pim Beune

Beste ouders/verzorgers,

 

Ook dit jaar collecteert scouting ’t Volbert voor Jantje Beton (en ook voor zichzelf). Van de opbrengst gaat de helft naar Jantje Beton en de andere helft is voor scouting ’t Volbert. Van deze opbrengst wordt onder andere spelmateriaal gekocht.

 

Op donderdag 7 en vrijdag 8 maart vanaf 18.00 uur kunnen ouders helpen met collecteren. U kunt dan een collectebus ophalen in het clubhuis van ’t Volbert.

 

Op vrijdag 8 maart om 1830 uur is de opkomst voor de scouts jongens, meisjes en explorers op het Volbert. Om 2030 uur is de opkomst ten einde. Deze speltakken collecteren in de wijken rondom het Volbert.

Op zaterdag 9 maart is de opkomst voor de welpen meiden en jongens niet bij ’t Volbert, maar in de Enschedese binnenstad. De opkomst begint om 14.00u en zal tot 16.00u duren. U kunt uw welp brengen en halen op de genoemde tijden bij het ei van Ko (bij het stadhuis aan de Langestraat). De welpen dienen in uniform met das bij de opkomst te komen.

Net als voorgaande jaren vragen we om uw welp zelfgemaakte koekjes, cupcakes of brownies mee te laten nemen.

Deze kleine lekkernijen worden uitgedeeld aan de mensen die een bijdrage doneren aan Jantje Beton. Dus leef je uit op het bakken van de allerlekkerste koekjes, brownies of cupcakes.

 

De collecte door de welpen wordt uiteraard begeleid door de leiding van de welpen.

Tijdens de collecte wordt er gezorgd voor wat te drinken en een kleine versnapering.

 

Mocht het regenen, dan gaat de collecte door in één van de overdekte winkelcentra in de binnenstad.

 

Tot slot wil ik u vragen om uw medewerking te verlenen aan de collecte in de buurten rondom ’t Volbert en alle hulp is welkom.

 

Mochten er nog vragen zijn? Stel ze gerust.

 

Met hartelijke groet, de Jantje Beton commissie,

Pim Beune, Dominique Vos en Lisa Meems.

 

 


Superopkomst klimmen

Geplaatst op 25 februari 2019 , in Welpen Jongens, door Karlijn Hegeman

Beste welpen meisjes en jongens,

Op zaterdag 16 maart hebben wij een klimopkomst georganiseerd. De opkomst begint om 13:45 uur bij AvaTarz in Deurningen. AvaTarz bevindt zich aan de Hengelosestraat 230. De kinderen kunnen om 16:30 uur weer worden opgehaald bij AvaTarz. Mocht u niet over een auto beschikken, dan kan er gecarpoold worden met andere ouders. Dit kan onderling overlegd worden tijdens de opkomsten komende twee weken. Mocht dit niet lukken, neem dan contact op met de leiding van de eigen speltak. Op www.avatarz.nl/adres-route/ kunt u de route vinden naar AvaTarz. Zorg ervoor dat je sportieve kleding aantrekt. Wij hebben er al zin in!

Sportieve groet,

De leiding van de welpen meisjes en welpen jongens.


Opkomsten tijdens voorjaarsvakantie

Geplaatst op 6 februari 2019 , in Welpen Meiden, door Karlijn Hegeman

Beste meiden en ouders van de welpen meisjes,

In verband met de voorjaarsvakantie is er op 16 februari en 23 februari geen opkomst voor de welpen meiden.

Groeten,

Lisa, Sanne en Karlijn (de welpen meisjes leiding)

P.S. Houd 16 maart vrij in de agenda voor een stoere, avontuurlijke superopkomst 😉 De opkomsttijden tijdens deze superopkomst kunnen afwijken van de normale opkomsttijden.


Voorjaarskamp 2019

Geplaatst op 31 januari 2019 , in Welpen Meiden, door Lisa Meems

Beste ouders/verzorgers van de welpen-meiden,

Ook dit jaar gaan we weer op voorjaarskamp! De datum voor dit voorjaarskamp is van 6 tot 7 april. Omdat wij een minimaal aantal kinderen nodig hebben om op kamp te kunnen gaan, vragen we u uw dochter zo snel mogelijk aan- of af te melden. Dit kan door een mailtje te sturen naar karlijn@volbert.nl. Alvast hartelijk dank voor het aan- of afmelden.

Verdere informatie volgt snel.

Vriendelijke groeten,

De welpen-meiden leiding


Zomerkamp welpen jongens en meisjes

Geplaatst op 19 januari 2019 , in Welpen Jongens, door Karlijn Hegeman

Beste welpen jongens en welpen meisjes,

Dit jaar gaan wij natuurlijk weer op zomerkamp. Het zomerkamp is dit jaar van zaterdag 10 augustus tot woensdag 14 augustus i.v.m. beschikbaarheid van de leiding. Zet de datum alvast in je agenda! Verdere informatie volgt nog.

Wij hebben er al zin in,

De welpen meisjes en welpen jongens leiding.


Nieuwjaarsduik 2019

Geplaatst op 28 december 2018 , in Welpen Jongens, door Pim Beune

Beste welpen jongens, welpen meisjes en ouders.

 

Hopelijk heeft iedereen een goede jaarwisseling. Nu moeten wij met de welpen jongens en welpen meisjes natuurlijk de gelegenheid hebben 2019 in te luiden. Daarvoor hebben wij een leuke activiteit op de planning staan.

Zaterdag 12 januari 2019 nemen de welpen jongens en welpen meisjes een Nieuwjaarsduik. Wij gaan zwemmen in het Aquadrome.

De Nieuwjaarsduik vindt plaats van 13.00 uur tot 16.00 uur; de welpen kunnen worden gebracht en gehaald bij zwembad het Aquadrome.

Aangezien deze activiteit iets meer kost dan de gemiddelde opkomst, vragen wij een kleine ouderbijdrage van vijf euro per welp. Deze kun je bij aanvang contant aan de leiding voldoen. S.v.p. gepast betalen.

De leiding verzorgt verder één pauze met drinken en een versnapering voor de welpen. Denk je hieraan niet genoeg te hebben, neem dan zelf ook voldoende drinken en eten mee.

Bij dit evenement gaat leiding mee naar het zwembad en houdt een oogje in het zeil. Alleen kan de leiding niet continu alle kinderen in de gaten houden. Daarom moet u zorgen dat uw kind voor dit evenement tenminste zwemdiploma A heeft én voldoende zwemervaring heeft om zonder continue begeleiding in het zwembad te zijn. Bij eventuele bijzonderheden omtrent zwemvaardigheid moet u de deelname uiterlijk 11 januari afstemmen met de contactpersoon van de speltak (welpen jongens: Martijn Hendrikx; welpen meisjes: Karlijn Hegeman).

 

Wij hebben veel zin in de Nieuwjaarsduik en hopen jullie allemaal te zien!

Met vriendelijke groeten.

De respectievelijke leidingteams van de welpen jongens en de welpen meisjes.


Laatste Infobrief Kersthike 2018

Geplaatst op 8 december 2018 , in Algemeen / Groep, door Pim Beune

Beste mensen,
Hier volgt de laatste informatie voor aankomende kersthike.

Inschrijven & Betalen
Inschrijven kan tot uiterlijk dinsdag 11 december (via https://goo.gl/1wuTVe). Betalen kan naar NL66RABO 0103 2672 98 t.n.v. Scouting ’t Volbert o.v.v. KERSTHIKE + NAAM DEELNEMER.

Start vrijdagavond:

Scouts/Explorers/stam/SOS/leiding:  

Deze groepen beginnen op vrijdagavond 14 december om 19.30 uur al met lopen. Op de locatie krijg je van de commissie instructies over de te lopen route. Het startpunt:

Kruising Bretelerveldweg – Achterveldweg, Diepenheim

https://goo.gl/maps/HK6VGwG62G32

Belangrijk: Het routeboekje van vrijdagavond is digitaal. Wij raden aan hem vooraf te downloaden. Download hier: (30MB PDF).

NB: De scoutsleiding loopt vrijdagavond met de scouts mee. De oudere deelnemers lopen zelfstandig in groepjes.

Start zaterdagochtend 1 (scouts, explorers, stam, leiding, SOS/bestuur)

Kun je vrijdagavond niet meedoen? Dan begin je zaterdag 15 december om 10.00 uur Blokhut de Berkeboom:

Blokhut de Berkeboom, Bergweg 16a, 7161 PN Neede

https://goo.gl/maps/3dhV3WDYEGv

De vertrektijd is rond 10:00 uur, afhankelijk van hoe snel de overnachters zijn. Vanaf hier loop je naar de eindlocatie voor de zaterdag.

 

Start zaterdagochtend 2 (welpen, meelopende niet-leden)

Ben je welp of loop je als niet-lid mee? Dan vertrek je zaterdag 15 december om 10:30 uur (voor welpen) of om 11.00 uur (voor meelopende niet-leden) vanaf dit punt:

Hoondermaatsweg, Eibergen

https://goo.gl/maps/aiSnf8vRFUQ2

Dit startpunt is tevens post 1 waar koffie en thee verkrijgbaar is. NB: Scouts, stam, leiding en SOS/bestuur die vrijdagavond niet meelopen en niet om 10.00 uur bij Blokhut de Berkeboom kunnen starten, hebben tevens de mogelijkheid om hier bij post 1 aan te sluiten bij hun eigen speltak.

 

Einde

Zaterdag om 20:00 uur, na de boerenkoolmaaltijd, is het programma voor de welpen en scouts afgelopen. Zij kunnen opgehaald worden bij het Natuurhûs:

Natuurhûs, Koeweidendijk 27a, 7161 RJ Neede

https://goo.gl/maps/pE8tUs29osG2

 

Noodnummer:

In noodgevallen is het noodnummer 0617205546 beschikbaar. Deze telefoon zit tijdens de hike in de noodauto.

 

Belangrijk: Vervoer naar de start- en eindpunten wordt niet verzorgd door de commissie! Dit moet dus zelf geregeld worden.

Echter, kan er van de volgende ophaalservice gebruik worden gemaakt:

Ophaalservice vrijdag: van eind- naar startpunt vrijdagavond.

Ophaalservice zaterdag: van eindpunt zaterdag (Natuurhûs Neede) naar startpunt zaterdag voor de welpen en meelopende niet-leden (Hoondermaatsweg, Eibergen).

 

Paklijst

Meenemen Deelnemers zonder overnachting (bijv. welpen en niet-leden) Deelnemers met overnachting (bijv. scouts, explorers, stam, SOS/Bestuur) Leiding/staf
Bord/mok/bestek (let op: bij de hand houden tijdens lopen) Ja Ja Ja
Plastic zak voor vuile vaat (er is geen afwasmogelijkheid) Ja Ja Ja
Lunchpakket/drinken/snacks¹ Ja Ja Ja
WC-papier Nee Ja Ja
Goede wandelschoenen Ja Ja Ja
Regenkleding Ja Ja Ja
Dagrugzak Ja Nee Nee
Hike rugzak Nee Ja Ja
Slaapzak en matje Nee Ja Ja
Kompas Nee Indien mogelijk Ja
Liniaal of kaarthoekmeter Nee Indien mogelijk Ja
Zaklamp Ja Ja Ja
Reflectoren Ja Ja Ja
Droge/warme kleding Nee Ja Ja
Droge reservesokken Ja Ja Ja
Pyjama Nee Ja Ja
Toiletartikelen Nee Ja Ja
Handdoek/theedoek Nee Ja Ja
Andere dingen om het gezelliger/comfortabeler te maken. Denk aan kerstversiering aan jouw tas, kerstmutsen, etc. Ja

 

Toelichting paklijst:

Het is zeer aan te bevelen zelf een lunchpakket voor zaterdag, snacks, voldoende drinken en een flesje dat je kan bijvullen met water mee te nemen. Tijdens de hike wordt op bepaalde punten al eten en/of drinken aangeboden, maar voor meer moet je zelf zorgen.

Het volgende wordt, afhankelijk van jouw programma, al aangeboden door de organisatie:

 

Vrijdagavond post met warme drank;

Vrijdagavond drinken en snacks op overnachtingsplek;

Zaterdagochtend ontbijt voor overnachtende personen vr-za;

Zaterdag post 1 met koffie/thee;

Zaterdag post 2 met broodje knakworst;

Zaterdag post 3 met snert/soep;

Zaterdagavond diner;

Zaterdagavond drinken/snacks op overnachtingsplek;

Zondagochtend ontbijt voor overnachtende personen za-zo.

 

Reflectiebonus

Voor alle wandelaars, behalve welpen, geldt een Reflectiebonus! Help ons mee om de hike veilig te houden. Het is daarom verplicht om gedurende de complete hike:
(1) Intacte reflecterende of lichtgevende objecten aan de voorzijde EN achterzijde te dragen;
(2) en ook een werkende zaklamp of hoofdlamp te hebben (telefoondisplay telt niet mee).
Elke deelnemer dient dit alles op het startpunt te dragen of te kunnen tonen op verzoek, ongeacht het startmoment. Wie ’s morgens begint, kan ’s middags namelijk in schemer of donker lopen. Wie hieraan voldoet, wordt 2 euro reflectiebonus uitgekeerd na afloop van de hike (contant op eindpunt aan deelnemer of via bank). Wie hieraan niet voldoet, mag NIET deelnemen aan de kersthike. Dankzij een service van de commissie kan hij/zij in dat geval misschien de vereiste materialen lenen en alsnog deelnemen, maar dan vervalt de reflectiebonus. Wij rekenen erop dat iedereen goed voorbereid komt en wij hopen veel reflectiebonus uit te keren!

Welpen:

Voor welpen geldt geen reflectiebonus, maar wij adviseren wel om ook voor welpen het volgende mee te geven: zichtbare kleding, reflector aan de voorzijde en achterzijde, zaklamp (mochten we een stukje in de schemer lopen).

 

Tot slot

Mocht je nog vragen hebben, neem dan contact op met de Kersthike-commissie: kersthike@volbert.nl

Graag zien wij jullie bij de Kersthike! Wij hebben er veel zin in.

Met vriendelijke groet,

De Kersthike-commissie 2018:

Pim Beune;

Martijn Hendrikx;

Christopher Kole;

Joppe Voogd;

 


Inschrijfherinnering Kersthike 2018

Geplaatst op 1 december 2018 , in Algemeen / Groep, door Pim Beune

Beste leden,

 

Hier volgt een herinnering voor het inschrijven van aankomende kersthike.

Inschrijven kan hier: http://www.volbert.nl/2018/11/vooraankondiging-kersthike-2018

 

Met vriendelijke groeten,

 

De kersthike-commissie.


Posthouders en hulpouders gezocht voor kersthike 2018

Geplaatst op 28 november 2018 , in Algemeen / Groep, door Pim Beune

Beste Volbertmensen,

 

Jullie zullen het nieuws allemaal al wel gehoord hebben. De vooraankondiging van de kersthike staat online en de inschrijving is geopend.  De data voor dit jaar zijn  al bekend, namelijk vrijdag 14 december 2018 tot en met zondag 16 december 2018.

 

Hulpouders?

Om als scoutinggroep dit soort grote evenementen te organiseren, is er veel hulp nodig van vrijwilligers en ouders/verzorgen. Voor dit jaar zijn we nog op zoek naar mensen die ons willen helpen met het bezetten van de posten op vrijdag en zaterdag.

 

U wilt helpen?

Lijkt het u leuk om op een van de posten te staan tijdens de kersthike? Stuur dan een mailtje naar kersthike@volbert.nl Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

 

Met vriendelijke groeten,
Namens de Kersthikecommissie

 

Pim Beune, Joppe Voogd, Christopher Kole en Martijn Hendrikx.


Themabrief najaarskamp

Geplaatst op 13 november 2018 , in Welpen Jongens, door Pim Beune

Enschede, Nederland, Europa, Aarde, Zonnestelsel

13-11-18

Geachte microaardbewoners,

Zoals jullie uit deze aanhef wel kunnen opmaken zijn wij van het SETI-instituut ervan overtuigd dat er op meer plekken dan alleen de aarde allemaal bewoners zijn. Tevens hebben wij zoiets van, niet alle aardbewoners hoeven per se altijd op de aarde hebben gewoond.

Wij zijn van mening dat het van levensbelang is dat jullie meer te weten komen over eventueel buitenaards leven. Het educatieve onderdeel van het uitzonderlijke evenement waarvoor we jullie met klem uitnodigen laten we over aan de wetenschappers die bij ons in dienst zijn.

En ga niet grappig lopen doen en als alien verkleed verschijnen! Wij zijn namelijk bang en zeer ernstig als het over buitenaards leven gaat: kijk, ze kunnen net zo goed vriendelijk zijn, en van plan om onze kennis en cultuur te verrijken met de hunne, maar, zoals in allemaal films is te zien, kunnen ze net zo goed de aarde vernietigen. Om het zekere voor het onzekere te nemen moeten we allemaal zo goed mogelijk geïnformeerd, getraind en voorbereid zijn. Daarmee gaan we jullie helpen. Maar wees wel stipt op tijd! Niet te vroeg, niet te laat! Zorg dat je zaterdag 17 november om 11:00 uur in uniform op locatie bent. Na zondag 18 november om 14:30 uur, nadat de ongeïnstalleerden zijn geïnstalleerd en we gesloten hebben, krijgt de locatie een kritieke status en moeten alle deelnemers worden geëvacueerd.

Ernstige groeten,

Het SETI-instituut


Vooraankondiging kersthike 2018

Geplaatst op 10 november 2018 , in Algemeen / Groep, door Pim Beune

De kersthike vindt plaats van vrijdagavond 14 december 2018 tot en met zondag 16 december 2018. Hieronder staat precies per speltak aangegeven wanneer de kersthike begint en eindigt.

Let op: de volgende genoemde tijden zijn indicatief en kunnen nog worden gewijzigd

  • Welpen: De welpen en hun leiding starten met een supergave wandelroute op zaterdag 15 december om 10.30 uur. Zaterdagavond 15 december is, na een overheerlijke stamppot boerenkoolmaaltijd op de eindlocatie, de kersthike om 20.00 uur afgelopen voor de welpen;
  • Scouts: De scouts beginnen op vrijdagavond 14 december om 19.30 uur al met lopen van een leuke route naar een blokhut waar overnacht wordt. Op vrijdagavond loopt de scoutsleiding mee met de scouts. Na een overnachting lopen de scouts zaterdag verder over een supertoffe route naar de eindlocatie. Daar is voor de scouts op zaterdagavond 15 december na een lekkere warme stamppot boerenkoolmaaltijd de kersthike om 20.00 uur afgelopen;
  • Explorers/stam/SOS/leiding: Zie scouts. Echter lopen deze groepen op vrijdagavond zonder begeleiding, en mogen zij op zaterdagavond nog blijven tot zondagochtend.
  • Niet-leden: Zelfde programma als de welpen. Echter beginnen de niet-leden zaterdag om 11 uur.

Inschrijving en bijdrage

U kunt zich hier inschrijven. Om een fantastische kersthike te kunnen organiseren hebben wij een kleine financiële bijdrage nodig. De bijdragen worden vermeld in het inschrijfsysteem. De bijdrage dient uiterlijk 12 december 2018 op de volgende bankrekening staan: NL66RABO 0103 2672 98 t.n.v. Scouting ’t Volbert o.v.v. KERSTHIKE + NAAM DEELNEMER.

Reflectiebonus

Voor alle wandelaars, behalve welpen, geldt een Reflectiebonus! Help ons mee om de hike veilig te houden. Het is daarom verplicht om gedurende de complete hike:

(1) Intacte reflecterende of lichtgevende objecten aan de voorzijde EN achterzijde te dragen;

(2) en ook een werkende zaklamp of hoofdlamp te hebben (telefoondisplay telt niet mee).

Elke deelnemer dient dit alles op het startpunt te dragen of te kunnen tonen op verzoek, ongeacht het startmoment. Wie ’s morgens begint, kan ’s middags namelijk in schemer of donker lopen. Wie hieraan voldoet, wordt 2 euro reflectiebonus uitgekeerd na afloop van de hike (contant op eindpunt aan deelnemer of via bank). Wie hieraan niet voldoet, mag NIET deelnemen aan de kersthike. Dankzij een service van de commissie kan hij/zij in dat geval misschien de vereiste materialen lenen en alsnog deelnemen, maar dan vervalt de reflectiebonus. Wij rekenen erop dat iedereen goed voorbereid komt en wij hopen veel reflectiebonus uit te keren!

Tot het slot

Heb je vragen? Neem dan contact op met de Kersthike-commissie 2018: kersthike@volbert.nl.

Wij hebben er superveel zin in!

De Kersthike-commissie: Pim Beune, Joppe Voogd, Christopher Cole en Martijn Hendrikx.


Reminder najaarskamp 2018

Geplaatst op 7 november 2018 , in Welpen Jongens, door Pim Beune

Beste ouders/verzorgers,

 

Dit is een reminder om uw welp in te schrijven voor het aankomende weekendkamp. Inschrijven kan hier.

Dit kamp is samen met de welpen-meisjes. De themakleding in het vorige bericht was verkeerd ingevoerd. Dit is namelijk Aliens, en niet survivallen in de jungle.

 

Met vriendelijke groeten,

 

De welpenleiding.


Najaarskamp

Geplaatst op 6 november 2018 , in Welpen Meiden, door Lisa Meems

Beste ouders/verzorgers van de welpen-meiden,

Vanwege omstandigheden leek het voor ons eerder geen mogelijkheid om op najaarskamp te gaan dit jaar, maar gelukkig hebben we hier een oplossing voor gevonden door met de welpen-jongens mee te gaan. Onze excuses dat het kamp zo kort van tevoren kenbaar is gemaakt, maar wij willen op deze manier toch alle kinderen de kans te geven om op najaarskamp te gaan. Onderstaand alle belangrijke informatie over dit leuke kamp:

De welpen gaan op weekendkamp! Op zaterdag 17 november om 11:00 uur verwachten we de welpen in uniform op de kamplocatie: Buitencentrum Stichting De Voshaar in Enschede, Oude Boekelerdijk 40 7546 PZ Enschede. Op zondag 18 november begint om 14:30 uur de installatie van de nieuwe welpen; ouders zijn hierbij van harte welkom. Het kamp is daarna om 15:00 uur afgelopen.

Tijdens het kamp is de leiding voor dringende gevallen bereikbaar op het noodtelefoonnummer 0657870900, van teamleider Lisa.

De kampbijdrage per welp is €27,–. Gelieve dit over te maken naar:
NL60RABO0103267115
T.N.V. Scouting ‘t Volbert
De naam van de welp graag in de omschrijving zetten.

In verband met de voorbereidingen willen we de aan- en afmeldingen uiterlijk voor woensdag 14 november ontvangen hebben. Inschrijven kan met deze link: https://goo.gl/K7be2t

Installatie

Op zondag 15 april om 14:30 uur worden de welpen die zijn overgevlogen en/of die nieuw zijn bij de welpen jongens officieel geïnstalleerd. Alle ouders zijn van harte welkom om hier bij te zijn. Het is voor de installatie belangrijk dat alle welpen hun uniform en hun Volbertdas dragen. De welpen die geïnstalleerd worden hoeven alleen een uniform aan, en dus nog geen das; zij ontvangen apart een bericht over de installatie.

KIF

Van iedere welp dient de welpenleiding in het bezit te zijn van een volledig ingevuld “Kamp Informatie Formulier” (hierna: KIF). Het document BLANCO_KIF kun je hier downloaden. Als de leiding al in bezit is van een recente KIF hoef je deze niet nog een keer in te vullen.

Paklijst:

  • Een slaapzak en een zachte ondergrond (bijvoorbeeld een matje);
  • Een jas & regenkleding;
  • Kleren voor bij het kampvuur;
  • Droge reservesokken, waterdicht schoeisel (bv laarzen);
  • Pyjama;
  • Uniform en das;
  • Tandenborstel met geschikte pasta & zeep & handdoek.
  • Medicijnen (geeft u dit even aan op het Kampinformatie-formulier s.v.p.? Deze wordt op aanvraag verstrekt door de leiding);
  • Zaklamp;
  • Zakmes met naamlabel;
  • Themakleding: aliens!
  • Iets lekkers voor de leiding wordt altijd gewaardeerd

Bord/mok/bestek wordt bij dit kamp centraal verzorgd. U hoeft dit niet mee te geven.

Dit kamp wordt gedraaid door de bekende leiding: Karlijn en Lisa, hiernaast loopt nu ook Sanne met ons mee als LIO. Ook zijn vanzelfsprekend de leiding van de welpen-jongens aanwezig: Martijn, Dominique, Joppe, Pim en Machiel.

Denkt u bij de ontvangst op zaterdag aan het volgende:

  1. Zakmessen dienen bij aankomst ingeleverd te worden. Uit veiligheidsoverwegingen mogen de welpen alleen met toestemming onder toezicht in de kampvuurkuil met messen ‘spelen’.
  2. Snoepgoed mag worden thuisgelaten. Onze ervaring is dat privé-snoepvoorraden van kinderen leiden tot oneerlijkheid (het ene kind heeft veel snoep, het andere weinig) en snoepen vlak voor de maaltijden, en dat is niet wenselijk. Daarom zal de leiding zorgen voor voldoende snoep/tussendoortjes/eten op geschikte momenten voor iedereen.
  3. Met een KIF-formulier kunt u contactinformatie, diëten, allergieën, medicijngebruik of andere bijzonderheden aan ons doorgeven. Deze informatie wordt met de aanwezige leiding besproken en vertrouwelijk behandeld. Let op:
    1. U bent als ouder/verzorger zelf verantwoordelijk voor het aanleveren van een KIF met volledige en actuele informatie. Indien de informatie verouderd is, dan kunt u een blanco formulier hier vinden en de ingevulde versie bij de leiding inleveren.
    2. Voor onjuistheden of onvolledigheden van het KIF aanvaardt de leiding geen aansprakelijkheid.
    3. Het KIF is het enige medium om dergelijke informatie officieel aan ons door te geven. Eventuele aanvullingen moeten daarom op het KIF-formulier te worden genoteerd (geen losse briefjes e.d. inleveren).
    4. Indien uw kind medicijnen gebruikt, dient u deze in te leveren bij de leiding en het gebruik op het KIF te vermelden. De leiding bewaart de medicijnen en dient ze toe precies zoals op het KIF is aangegeven. Het is niet de bedoeling dat kinderen zelf medicijnen bewaren.

Mocht u nog vragen hebben over het kamp, neem dan gerust contact met de leiding op.

We hebben er zin in!

Met vriendelijke groeten,

De welpenleiding.


Halloweenopkomst

Geplaatst op 2 november 2018 , in Scouts Jongens, door Lisa Meems

Beste allemaal,

Morgen is het zo ver, de halloweenopkomst!

Nog even voor de duidelijkheid: omdat de opkomst ’s avonds plaatsvindt, is er overdag geen opkomst. Daarnaast moet je natuurlijk niet vergeten om in je mooiste/leukste/griezeligste verkleedoutfit te komen! We gaan dit jaar iets anders doen dan de vorige jaren (geen griezeltocht dus), maar wat we precies gaan doen blijft nog even een verassing.

Onderstaand nog één keer de opkomsttijden:
Welpen: 18:30 – 21:00
Scouts: 20:00 – 22:30

Wij hebben er zin in!

Griezelige groeten,
De leiding


Herfsthike

Geplaatst op 22 oktober 2018 , in Welpen Jongens, door Pim Beune

Beste ouders/verzorgers,

 

Aanstaande zaterdag is er geen opkomst in verband met de herfsthike.

 

Met vriendelijke groeten,

 

De welpenleiding.


Volgende pagina »